Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Terastodon ja Rout  (Luettu 2066 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa chillygel

Terastodon ja Rout
« : 01.09.15 - klo 12:44 »
Tilanne kävi hieman epäselväksi yhdessä vaiheessa, kun kävi näin:

Pelaan Terastodonin pöytään, resolvaa
ETB:llä otan targetiksi kaksi ländiä
Ennen etb:tä vihu heittää Routin instana, joka räjäyttää pöydän
Nyt minulla on jäljellä fantin etb trigger. Nyt kinkkinen kysymys:

Kun fantilla lukee "You MAY destroy up to...", niin onko minulla mahdollista päättää että en tuhoakkaan niitä, vaikka otinkin ne targetiksi? Mentiin lopuksi sillä että kun otin ne targetiksi niin ne sit päätin tuhotakkin... Tarkoitetaanko sanalla "may" että vaikka otankin targetiksi, niin resolvatessa kuitenkin päätän että tuhoanko sen vai en...

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Terastodon ja Rout
« Vastaus #1 : 01.09.15 - klo 12:50 »
Pitää tuhota eli vihulta lähtee ne 2 targetoitua landia ja hän saa 2 kpl 3/3 fanttia tilalle. May osuus tapahtuu kun laitat ETB efektiä stackiin ja valitset targetteja. Kun ne on laitettu stackiin et voi enää resolvatessa päättää ettet tuhoakkaan.

Edit. Arttu on oikeassa, sekoilin. Sen verran tarkennan että may valinta tapahtuu siis etb triggerin resolvatessa. Valinta on siis "Use Terastodon's ability? Yes/No". Eli esimerkiksi toista landia vaan ei voi päättää tuhota vaan joko kaikki valitut targetit tai ei mitään.
« Viimeksi muokattu: 01.09.15 - klo 13:28 kirjoittanut WoRMaSTeR »

Poissa luma

Vs: Terastodon ja Rout
« Vastaus #2 : 01.09.15 - klo 12:57 »
Pitää tuhota eli vihulta lähtee ne 2 targetoitua landia ja hän saa 2 kpl 3/3 fanttia tilalle. May osuus tapahtuu kun laitat ETB efektiä stackiin ja valitset targetteja. Kun ne on laitettu stackiin et voi enää resolvatessa päättää ettet tuhoakkaan.

Nyt ei mennyt ihan oikein. "May"-valinta tapahtuu resolvatessa, ei stackiin laittaessa.

603.5. Some triggered abilities' effects are optional (they contain "may," as in "At the beginning of your upkeep, you may draw a card"). These abilities go on the stack when they trigger, regardless of whether their controller intends to exercise the ability's option or not. The choice is made when the ability resolves. Likewise, triggered abilities that have an effect "unless" something is true or a player chooses to do something will go on the stack normally; the "unless" part of the ability is dealt with when the ability resolves.