Kaikkien pakkojen pärjäys riippuu täysin metagamesta. Kalahan on periaatteessa vain aggropakka, jossa jokaisella ötökällä on joku häirintätehtävä ja niitä tuetaan counttereilla tms. Koska pakan ei ole tarkoituskaan kontrolloida peliä, vaan varmistaa counttereilla omien uhkien resolvaus ja countteroida mahdollisesti se uhka johon häviää suoraan (
Tinker tms.), ja näin ollen se yrittää ostaa tar
Peeksi aikaa piestä vastustaja maahan ukoillaan. Jos vastassa on combo, ei ole mikään ihme ettei se pärjää, koska combo>aggro. En of story.
Storm-comboa vastaan paras pakka on IMO stäksi, koska sehän juuri pyrkii lukitsemaan vastustajan häkkiin, josta se ei enää pääse pois eikä saa edes yrittää rikkoa häkin lukkoa. Jos pakka pyrkii estämään vastustajaa pelaamasta spellejä, ei ole mikään ihme että storm-combot kusevat siihen helpommin kuin mihinkään muuhun pakkaan (ehkä mirror-matseja lukuunottamatta) .Stäksi>storm combo.
Kala on hyvä juurikin raskaassa control-metassa, koska se tuuttaa läpi kontrollista kohtuu teh
Okkaasti. Kala pystyy kusemaan kontrollin manabasea vastaan hetkessä 5:llä Waste-efektillä, varmistaa
Meddling Magen resolvauksen vaikka
Daze:lla ja sulkee Moxit pois
Null Rodilla. Mutta koska Suomessa pelataan Draineja huomattavasti vähemmän kuin Ameerikoissa, jossa kala on parhaiten tietojeni mukaan pärjännyt, ei ole järkeä pelata tällaista kontrolliviha-pakkaa. Suosittelisin pelaamaan Kalan sijasta Oathia, koska aggro-control oath on kuin kala, mutta nopeammalla kellolla. Koska voittokeino on vain 7 korttia, voi loput pakasta omistautua täysin vastustajan häirintään ja oathin hake
Miseen. Itse siirryin siihen lähes heti kun olin kalaa testaillut. Kala ei vaan pärjää täällä Suomessa vallitsevassa random-aggroja ja comboja vilisevässä metassa.