Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM-tarina  (Luettu 21542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #30 : 25.02.11 - klo 19:35 »
Bannilistojen julkaisupäivät ovat tiedossa, niihin voinee varautua etukäteen laittamalla sivulle jonkinlaisen disclaimerin (jos ei halua valvoa aamuneljään, en minäkään haluaisi)?

Mutta hei, teidän maineestannehan tässä vain on kyse.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Poromagia

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #31 : 25.02.11 - klo 19:53 »

Mutta hei, teidän maineestannehan tässä vain on kyse.

Saatan elää vaaleanpunaisessa pilvimaassa, mutta rohkenisin olettaa maineemme olevan kuitenkin aika hyvä :).
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #32 : 25.02.11 - klo 20:14 »
Jaa okei. No eipä sitten mitään.  ::)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa duracel

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #33 : 25.02.11 - klo 21:23 »
Silloin kun hinta on muuttunut "ei niin rajusti", tyyliin 4e kortin hinta muuttunut 4,5 euroon ja tilaus on sivujen kautta järjestelmään kirjautunut niin tottakai myydään sillä hinnalla mikä ostohetkellä on ollut.

Tämä on minun kokemukseni mukaan suora vale. Tai ehkä tuo politiikka on otettu käyttöön vasta nyt.

Ja minulla ei todellakaan ole mitään ketään yksittäistä poroa vastaan, mutta liikkeen toiminnan olen omakohtaisesti kokenut törkeänä. Rehellisesti voin sanoa, että tuollaisten juttujen takia en ole tulossa muun muassa PoroTourille.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #34 : 25.02.11 - klo 22:30 »
Silloin kun hinta on muuttunut "ei niin rajusti", tyyliin 4e kortin hinta muuttunut 4,5 euroon ja tilaus on sivujen kautta järjestelmään kirjautunut niin tottakai myydään sillä hinnalla mikä ostohetkellä on ollut.

Tämä on minun kokemukseni mukaan suora vale. Tai ehkä tuo politiikka on otettu käyttöön vasta nyt.

Ja minulla ei todellakaan ole mitään ketään yksittäistä poroa vastaan, mutta liikkeen toiminnan olen omakohtaisesti kokenut törkeänä. Rehellisesti voin sanoa, että tuollaisten juttujen takia en ole tulossa muun muassa PoroTourille.

~jari

On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Kavu

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #35 : 25.02.11 - klo 22:41 »

Mutta hei, teidän maineestannehan tässä vain on kyse.

Saatan elää vaaleanpunaisessa pilvimaassa, mutta rohkenisin olettaa maineemme olevan kuitenkin aika hyvä :).

Ennen tämän threadin viestejä olit ihan oikeassa.

Poissa Vilhis

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #36 : 25.02.11 - klo 22:44 »
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.

Huoh. Tämä ketju on kyllä yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelua. Miten tuokin viesti nyt liittyy yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Olet siis saanut vääränkieliset kortit, jotka on korvattu pyydöstä haluamillasi - Eipä ole järin negatiivinen kokemus kyseessä. Kömmähdys korjattiin ihan niinkuin kuuluukin tehdä.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Enterorrhexis

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #37 : 25.02.11 - klo 22:57 »
Ketjussa on ollut myöskin uskomaton twisti, kun kyvyttömät espanjalaiset MCM:ssa ovat vaihtuneet kotimaisen toiminnan kritiikkiin ja vastakommentteihin. Lähti yhtäkkiä kummasti padot murtumaan ihmisiltä, kun ensimmäinen lumipallo lähti vyörymään jyrkänteeltä alas.

Erään kaverini erästä hyvin hyödyllistä lainausta lainaten: "Positiivinen palaute ei kehitä ketään." .. toivottavasti nimittäin näilläkin kommenteilla on jälkeenpäin positiivinen vaikutus myös tähän kotimaiseen toimintaan.

Tuli myös vielä mieleen yksi toinenkin väkevä syy jonka olen joskus kuullut suomalaisten buustereiden hinnannousuun ja se oli kutakuinkin tullauksien määrä ja huomattavat siitä aiheutuvat lisäkustannukset matkan varrella. What?
« Viimeksi muokattu: 25.02.11 - klo 23:12 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #38 : 26.02.11 - klo 10:33 »
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.

Huoh. Tämä ketju on kyllä yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelua. Miten tuokin viesti nyt liittyy yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Olet siis saanut vääränkieliset kortit, jotka on korvattu pyydöstä haluamillasi - Eipä ole järin negatiivinen kokemus kyseessä. Kömmähdys korjattiin ihan niinkuin kuuluukin tehdä.

Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa hespa

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #39 : 26.02.11 - klo 10:53 »
Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.

Yksityishenkilökö siis olisi ripperi vaikka korjaisikin virheensä asiallisesti?

Poissa Chaosworm

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #40 : 26.02.11 - klo 11:08 »
On minulla on myös ollut negatiivisia kokemuksia Poromagiasta kun kerran olin heiltä tilannut kortteja niin he olivat lähettäneet vääränkielisiä kortteja. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin repinyt pelihousuni, mutta asiallisen palautteen jälkeen sain jälkilähetyksenä oikeankieliset kortit. Tämä vielä tapahtui kaksi kertaa. Mutta propsit Poromagialle että heillä on asiallinen asiakaspalvelu.

Huoh. Tämä ketju on kyllä yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelua. Miten tuokin viesti nyt liittyy yhtään mitenkään yhtään mihinkään? Olet siis saanut vääränkieliset kortit, jotka on korvattu pyydöstä haluamillasi - Eipä ole järin negatiivinen kokemus kyseessä. Kömmähdys korjattiin ihan niinkuin kuuluukin tehdä.

Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.
Jaa, vai eivät sitten yksityishenkilöt ole ihmisiä jotka tekevät virheitä?
aka. Awaclus

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #41 : 26.02.11 - klo 14:13 »
Jos tilaa aasiankielisiä kortteja niin sitä odottaa saavansa aasiankielisiä kortteja. Onhan se negatiivinen kokemus kun odottaa saavansa aasiankielisen Serra Avengerin mutta saakin englannin kielisen Serran. Jos kyseessä olisi ollut yksityishenkilö niin olisin syyttänyt lähettäjää rippaamisesta. Mutta olen painanut asian villasella, koska homma korjattiin asiallisesti. Muuten minulla on hyvä luottamus Poromagiaan ja aion vastenkin ostaa kortteja heiltä. Ihmiset tekevät virheitä, mutta ripperit ja kusettajat ovat eri asia.

Yksityishenkilökö siis olisi ripperi vaikka korjaisikin virheensä asiallisesti?

Yksityishenkilöä kohtaan tulee helpommin ripperiepäillyä koska ammattikauppiaat eivät kuseta (Tai ei pitäisi.). Sitä pystyy luottaamaan ihmisiin joiden kanssa on tehnyt kauppoja. Kyllä minä aina katson vaihtopalautteita onko henkilö luotettava vai ei. Mutta jos pystyy virheen korjaamaan asiallisesti niin kyseessä ei ole ripperi vaan asiallinen ihminen.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Polari

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #42 : 26.02.11 - klo 14:20 »
Yksityishenkilöä kohtaan tulee helpommin ripperiepäillyä koska ammattikauppiaat eivät kuseta

:aki:
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #43 : 26.02.11 - klo 14:55 »
Itsellä on kyllä täysin vastakkainen näkökulma asiaan. Annan helpommin anteeksi yksityishenkilölle kuin ammattikauppiaalle. Yksityishenkilöillä ei välttämättä ole resursseja tarkkailla kaikkien lappujensa hintoja jatkuvasti. Jonkun lapun yhtäkkinen arvon nousu ei ole mielestäni mikään syy vaatia yksityishenkilöä myymään selvällä alihinnalla. Tälläinen satuttaa huomattavasti enemmän Matti Meikäläisen kukkaroa kuin jonkun ammattikauppiaan. Totta kai jos kesken kaupan rupeaa hintaa muuttamaan niin on se myyjän puolelta epäasiallista käytöstä. Ihmisillä on muutakin elämää kuin lappujen hitojen tarkkailu ja ainakin bannausten ja unbannausten aikaan osaan itse varautua siihen, että yksityishenkilöllä myynnissä oleva lappu ei välttämättä ole lähdössä sille määrätyllä hinnalla. Ammattikauppiaan kohdalla tosiaan ODOTAN, että he ovat varautuneet istumaan sinne kello 4 asti tarkkaillen hintojen muutosta.

Lyhyesti: Yksityishenkilöltä en odota silmäkovaa hintojen päivittämistä ja pienet tinkimiset olen valmis antamaan anteeksi, mutta ammattimyyjältä odotan. Myyjät ovat kuitenkin teitoisesti valinneet oman tiensä.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #44 : 26.02.11 - klo 15:01 »
Lyhyesti: Yksityishenkilöltä en odota silmäkovaa hintojen päivittämistä ja pienet tinkimiset olen valmis antamaan anteeksi, mutta ammattimyyjältä odotan. Myyjät ovat kuitenkin teitoisesti valinneet oman tiensä.

Toisaalta yksityishenkilöltä odottaa tarkempaa tietoa omasta inventaariosta ja siitä, minkäkielisiä kortit ovat. Tämä ihan sen takia, että kortteja liikkuu niin paljon vähemmän ja lajittelussa ja pakkauksessa pitäisi tulla vähemmän virheitä. Tämä siis ei liity ketjun osa-aiheeseen "Kortit myytiin väärään hintaan", vaan osa-aiheeseen "Tuli väärät kortit tilaukseen nähden".

Sivuhuomiona, ja tämä on sitten ihan aikuisten totta: Ostin kerran Black Lotuksen, sain Mox Emeraldin. Siinä oli jo lievästi sanottuna KUNNON kämmi. Ammattimyyjä tietysti ja paljon kaupankäyntiä yhtä aikaa. Asia selvitettiin ja kaikille osapuolille jäi jälkikäteen hyvä mieli.

Tärkein taitaa kuitenkin olla vielä kysymättä: Missä on oikeus, kohtuus ja Hannu Karpo?!?

-- Nute
Oulu

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: MCM-tarina
« Vastaus #45 : 26.02.11 - klo 16:01 »
Jos haluatte suojautua bännilistojen/formaattien muutoksilta, kannattaa ottaa hinnastot pois netistä näiden aikojen tienoilla. Kyseessä nimittäin ei tuolloin ole ilmeinen virhe joka on ainoa syy mihin liike voi vedota hinnoittelun osalta.

Yksityisten ihmisten välinen kaupankäynti onkin sitten vähemmän reguloitua, vaikkakin yhtä ärsyttävää se on kun kaveri peruukin treidin kun huomaa että onkin ottamassa kaupassa takkiinsa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Farseer

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #46 : 26.02.11 - klo 18:50 »
Yksinkertainen disclaimer nettisivun hinnastossa tyyliin esimerkiksi: "Jos jokin hinta on selkeästi alakanttiin (virhe, nopea arvon nousu) niin pidämme oikeuden olla myymättä korttia juuri sillä hinnalla" pelastaa paljon, koska siihen voi viitata hintojen selkeästi noustessa. Hinnoitteluvirheet tosin keskivertoihminen ymmärtää vääriksi jo itsekin.

Itselläkin tuo topikissa on vaikka olen tainnut kerran tuota käyttää, Dark Depthsin noustessa roimasti (voin muistaa väärinkin mutta tuo nyt vain tulee mieleen). Muuten olen lapun myynnin jälkeen nostanut hintaa jos niitä on vielä ollut jäljellä. Onhan noita semisti alihintaisia lappuja tullut välillä myytyä hintojen noustua suhteellisen kunnolla mutta aika korkealla pidän tuon rajan että tuohon viittaisin.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Nyller

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #47 : 27.02.11 - klo 00:31 »
Käsittääkseni porot ovat itse aktiivipelaajia, joten olettaisin, että korttikaupat jäävät väkisinkin vähemmälle huomiolle ajoittain. Ammattilainen keskittyy tietysti olennaiseen, eli laadukkaaseen asiakaspalveluun ja moitteettomiin tuotteisiin, kuten myös niiden huolellisiin toimituksiin. Virheitä tietysti sattuu, ammattilaisillekin, sitä en voi kiistää, muttei ainakaan kovin usein. Toivottavasti ei työmarkkinatuella valjastettu harjoittelija kuitenkaan koskaan yksin vastaa liikkeen toiminnasta ProMaageil' , miesten itse haistellessa maailman metagamen uusia odöörejä ulkomaan elävien asuinsijoilla.
Kuvittelen tämän korttikaupan tuottaman voiton kustantavan ainakin osan muutaman miehen pelimatkakassasta, joten onhan se kaupanteon laadukkuus erittäin tärkeää, katsoi sitä nyt miltä kantilta tahansa.

Pelaajilta pelaajille, vai miten päin se oli?
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Poromagia

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #48 : 27.02.11 - klo 10:49 »
Käsittääkseni porot ovat itse aktiivipelaajia, joten olettaisin, että korttikaupat jäävät väkisinkin vähemmälle huomiolle ajoittain. Ammattilainen keskittyy tietysti olennaiseen, eli laadukkaaseen asiakaspalveluun ja moitteettomiin tuotteisiin, kuten myös niiden huolellisiin toimituksiin. Virheitä tietysti sattuu, ammattilaisillekin, sitä en voi kiistää, muttei ainakaan kovin usein. Toivottavasti ei työmarkkinatuella valjastettu harjoittelija kuitenkaan koskaan yksin vastaa liikkeen toiminnasta ProMaageil' , miesten itse haistellessa maailman metagamen uusia odöörejä ulkomaan elävien asuinsijoilla.
Kuvittelen tämän korttikaupan tuottaman voiton kustantavan ainakin osan muutaman miehen pelimatkakassasta, joten onhan se kaupanteon laadukkuus erittäin tärkeää, katsoi sitä nyt miltä kantilta tahansa.

Pelaajilta pelaajille, vai miten päin se oli?

Sen verran kommentoin vielä (taas kerran), että ei meillä työharjoittelijat pääse lähetyksiä keräilemään joten kyllä lähetyskämmit on ihan "ammattilaisten käsistä". Kämmejä sattuu ja tottakai niiden määrää pyritään minimoimaan mutta jos vaikkapa 1% (tosiasiassa ollaan varmasti alle tämän) lähetyksistä olisi virheellisiä niin niitä tulee käytännössä useita viikossa. Firman toiminnan kannalta isoin ongelmahan on se, että kukaan meistä ei osaa lukea joten todennäköisesti kaikki lähetykset kannattaisi hoitaa nimenomaan harjoittelijavoimin.

Ja ei näillä tuloilla vielä paljon pelimatkoja maksella :).
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa Nyller

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #49 : 27.02.11 - klo 13:23 »
Ja ei näillä tuloilla vielä paljon pelimatkoja maksella :).

Olette vissiin sitten myyneet liian halvalla, tai sitten oy:n pointti on mennyt teiltä tyystin ohi.
Jo verotuksellisista syistä oy:n pyörittäminen alle 80-90k:n liikevaihdolla alkaa olla jo tyhmää, t:mi olisi parempi liikevaihdon jäädessä matalaksi.

Kyllä niillä tuloilla RyanAirit ja hostellit maksaa varmasti kuitenkin, korttipooli löytyykin sitten jo omasta takaa.  ;)

Oma mielipiteeni maagien toiminnasta on positiivinen, vääränkielinen Tarmogoyf vaihtui oikeaksi ihan kotiovella saakka, mikä on mielestäni osoitus jopa huippuunsa viedystä laatu- ja tyytyväisyystakuusta, sillä en asu pääkaupunkiseudulla. Noh, en kovin pitkällä, mutta on 60km kotiinkuljetus kuitenkin aina aika poikaa. Miinusta jaan erittäin pitkistä vastausajoista sähköposteihini/yksityisviesteihini, mutten kovin pitkää sellaista, nyt kun selvisi korttipulaajien lukutaidon puute tässä vast'ikään.

Pitänee lähestyä jatkossa englanniksi, sen verran on Porojen joukossa korttipelitaitureita, ettei deckit taida ihan kuvien perusteella syntyä.

EDIT: typograafinen virhe korjattu
« Viimeksi muokattu: 27.02.11 - klo 17:17 kirjoittanut Nyller »
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Triack

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #50 : 27.02.11 - klo 19:52 »
Ja ei näillä tuloilla vielä paljon pelimatkoja maksella :).

Olette vissiin sitten myyneet liian halvalla, tai sitten oy:n pointti on mennyt teiltä tyystin ohi.
Jo verotuksellisista syistä oy:n pyörittäminen alle 80-90k:n liikevaihdolla alkaa olla jo tyhmää, t:mi olisi parempi liikevaihdon jäädessä matalaksi.


Liikevaihto ei kuitenkaan millään tavalla viittaa voiton tai tappion määrään, ts. en olisi ollenkaan yllättynyt jos melko uudella yrityksellä olisi liikevaihto suht kovakin mutta voitto % silti kehno. Ennemminkin liian halvalla myynti kasvattaa liikevaihtoa...
Tosin ilman tietoa taseesta tämä kaikki on silkkaa arvailua, enkä lähtisi viisastelemaan jostain oy:n ja toiminimen välisestä paremmuudesta.

Poissa Nyller

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #51 : 27.02.11 - klo 20:13 »
Isosta liikevaihdosta on helpompi jättää itsellekin/yhtiölle jotain. Kyllä sillä nyt merkitystä on, esim. velanotossa.

T:mi ja Oy ovat molemmat hyviä yhtiömuotoja, olosuhteet ratkaisevat, kumpaa on järkevämpi verotuksen kannalta käyttää.
Puhun nimenomaan ansioiden verotuksesta. Tuskin porot yhtiöpapereitaan tähän ketjuun skannaa, siksi töksäyttelenkin arvailuja.

Jos sieltä vaikka jotain lipsahtais...  :D

MCM-tarina jalostui hienosti Poro-narinaksi, omalta osalta taidankin jättää tämän tähän. Yli ja ulos.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Omni

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #52 : 27.02.11 - klo 21:37 »
Ostin kerran 4 Windswept Heathia ja yksi oli saksankielinen vaikka enkkuja piti kaikki olla. Onneksi yksi nimeltämainitsematon Kerperos tykkää sakemanneista ja sain vaihdettua kortin enkkuun joten no harm done vaikka yksi vääränkielinen joukossa vähän ihmetyttikin. Kyseinen myyjä asustaa Itävallassa. Eipä tämä mikään hurja kauhuscenaario ollut, mutta minua (ja montaa muuta ennen minua) ihmetyttää tuollainen välinpitämättömyys kortinmyyntiä kohtaan...
« Viimeksi muokattu: 27.02.11 - klo 21:43 kirjoittanut Omni »

Poissa Nyller

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #53 : 27.02.11 - klo 23:20 »
Hapankaalimaan kakara myi minulle Legendsin Boomerangeja. Kun sain ne, niin niissä oli valkoiset reunat. Pistin ruskealla tähdellä palautteen.
Harmikseni tähdet lähti ja hymiöt tuli. Paskanruskea kun sopi niin hyvin paskadiilerin rintapieleen.

Hjuva, että ketju kellahti takaisin Bratwurstihandelin puolelle, mitä olette muuten itse mieltä uudesta palautesysteemistä siellä?
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Enterorrhexis

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #54 : 27.02.11 - klo 23:31 »
Tuo uus palautesysteemi on meikäläisen makuun ihan susi. Kyllä se oli huomattavasti yksiselitteisempi se aikaisempi, kun pystyi ihan oikeasti katsomaan, jos vastapuolella mättäsi spesifisti jompikumpi osa-alueista. Nyt se jää hiukan ikävästi varjoon se tieto ellei ihmiset hoksaa (ja eihän nuo useat ulkomaan elävät sitä tajua..) kirjoittaa syytä.

Niin ja mikä tuohon palautesysteemiin muuten tulee niin hiukan hämmästelin sitä keskustelua siellä.. "95% teistä oli tätä vastaan mutta me nyt kuitenkin päätettiin laittaa tämä" - linjalla mentiin tuon systeemin julkaisun kanssa eikä sitä paljon korjausliike auttanut, kun edelleen kaks erillistä arvosanaa täsmälleen erilaisista asioista kertoo enemmän, kuin yks ruma hymiö.

FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Renter

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #55 : 01.03.11 - klo 22:11 »
Itselle tuo uusi arvostelusysteemi on sinänsä samantasoinen kuin vanha, aika irrelevantti kun tietää kauppiaiden tietävän, ettei peruutetuista kaupoista jää yhtään mitään jälkiä. Jos peruutettujen kauppojen palautesivu lisätään, niin mielestäni yksittäisten kauppojen arvostelut saavat olla vaikka asteikolla mikkihiirestä varjoankkaan.

//Edit1: Kappas, juuri kun kirjoitin tämän niin MCM:n pojat pistivät kyselyn sivulle, missä huomioidaan juuri näitä asioita. Näköjään 79% äänestäjistä on sitä mieltä, että ei lähetetyt pitäisi myös listata. Oikein.

//Edit2: Komento takaisin, tuo on vaan tosiaan ei lähetetyt. Ei mainita mitään peruutetuista tilauksista. Huoh.
« Viimeksi muokattu: 01.03.11 - klo 22:53 kirjoittanut Renter »
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa tride

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #56 : 01.03.11 - klo 22:34 »
En ymmärä miksi ihmiset antavat vain huonon palautteen, jos saavat vääriä/latinokielisiä kortteja. Tarkoitan nyt mcm-ostoja. Itse olen laittanut myyjälle aina viestiä ja jopa nuo välimeren sankarit ovat antaneet reilun hyvityksen. Mm. 8,5e Chrome Moxista sain 5e takaisin kun oli väärää kieltä ja saksalainen Runes of Deuksen lisäksi tuli jälkilähetyksessä enkku. Viitataan nyt esimerkiksi tuohon Nyllerin Boomerangiin.

Hyvä taktiikka on myös varmistaa etukäteen myyjältä.

Poissa Nyller

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #57 : 02.03.11 - klo 01:43 »
Olettaisi kuitenkin ihmisillä olevan käsitys niinkin perustavanlaatuisesta seikasta kuin myytävän kohteen editio.
Olet kuitenkin oikeassa tuossa yhteydenpidossa ja etu-/jälkikäteen asioiden uudelleensovittelussa.

Jätän tulevaisuuteni leijumaan harkintakykyni varaan.  :)
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Genesis

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #58 : 02.03.11 - klo 08:21 »
En ymmärä miksi ihmiset antavat vain huonon palautteen, jos saavat vääriä/latinokielisiä kortteja. Tarkoitan nyt mcm-ostoja. Itse olen laittanut myyjälle aina viestiä ja jopa nuo välimeren sankarit ovat antaneet reilun hyvityksen. Mm. 8,5e Chrome Moxista sain 5e takaisin kun oli väärää kieltä ja saksalainen Runes of Deuksen lisäksi tuli jälkilähetyksessä enkku. Viitataan nyt esimerkiksi tuohon Nyllerin Boomerangiin.

Hyvä taktiikka on myös varmistaa etukäteen myyjältä.

Ei ole maksanut vaivaa tähän asti. Aina kun olen sanonut myyjälle asiasta niin yleensä on joko a) ei vastausta b) "sorry, my fault". Kumpikaan ei yleensä johda mihinkään muuhun kun henk. koht mustalle listalle myyjien suhteen..

Poissa Genesis

Vs: MCM-tarina
« Vastaus #59 : 02.03.11 - klo 08:23 »
En ymmärä miksi ihmiset antavat vain huonon palautteen, jos saavat vääriä/latinokielisiä kortteja. Tarkoitan nyt mcm-ostoja. Itse olen laittanut myyjälle aina viestiä ja jopa nuo välimeren sankarit ovat antaneet reilun hyvityksen. Mm. 8,5e Chrome Moxista sain 5e takaisin kun oli väärää kieltä ja saksalainen Runes of Deuksen lisäksi tuli jälkilähetyksessä enkku. Viitataan nyt esimerkiksi tuohon Nyllerin Boomerangiin.

Ei ole maksanut vaivaa tähän asti. Aina kun olen sanonut myyjälle asiasta niin yleensä on joko a) ei vastausta b) "sorry, my fault". Kumpikaan ei yleensä johda mihinkään muuhun kun henk. koht mustalle listalle myyjien suhteen..

Lainaus
Hyvä taktiikka on myös varmistaa etukäteen myyjältä.

Tuo on varmasti ihan toimiva keino, mutta tuskaisen hidas odotella aina jokaiselta eri myyjältä vastausta oletettuun itsestäänselvyyteen, että myyjä tietää minkä kuntoista / kieltä puhuvaa pahvia myy