https://www.wizards.com/Magic/Digital/MagicOnlineTourn.aspx?x=mtg/digital/magiconline/tourn/5323328Joku turilas kävi käytännössä yhden gamen päässä PT:stä tällaisella Bant-versiolla (Junk Rites on niin bye että sille häviäminen finaalissa ois kyllä kirvoittanut vielä nytkin tapahtunutta skenaariota mehevämmät perkeleet). Meganopeet aggrot on vaikeita (Burning-Tree Emissary ja Ghor-Clan Rampager on ne pahimmat laput), jonka takia laitoin nyt tuosta tällaiset muokkaukset testiin:
Maindeck +1 Verdict -1 Smiter
Sideboard -1 Verdict -2 Faithmender +3 Feeling of Dread.
Mielipiteitä Bantista arkkityyppinä noin yleisesti:
- Dekissä on jo ihan riittävän vaikeet manat ilman punaista. Wolf Runia en oo kaivannu kertaakaan kun Townshipit tekee duunia yhtä paljon tai enemmän.
- Saidilla oli Rietzl/Sperling-kaksikon myötävaikutuksesta aluksi jotain Sigardaa ja Silklash Spideria. Nämä kortit on kuitenkin ns. ihan hirveitä, koska niissä matchupeissa, joissa ne tulis sisään, ei halua tapoutata muuhun ku Jaceen tai törkeen isoon Revelationiin. Sigarda on tosin marginaalisesti parempi, jos dekissä on se Wolf Run, koska sitten pystyy varastelemaan voittoja Runaamalla Sigardaa aivan saattanan isosti. Yleensä kyseinen engeli kuitenkin tuntui mulla haukkaava ns. basgaa tavalla tai toisella.
- Parissa jenkki-pro-artikkelissa on dissattu Selesnya Charmia, mikä on mun mielestä totaalisen pihaisuuden merkki. Se lappu on hyvä about kaikkea muuta paitsi semmoista 3/3-4/4 ukkoja sisältävää midrangea vastaan, ja sielläkin se on vielä ihan kohtuullinen combat trick. Jöndemoodin trample-klausuuli on ollut tärkeä melkeinpä useammin kuin ei.
- Countereita haluaa about just ton verran ku mulla oli. Keskimäärin kaikella muulla pystyy vastaamaan uhkiin about riittävän hyvin; countereilla saa sitten pelin hallinnan pidettyä omalla puolella.
- Manatonttujen pelaaminen näillä väreillä tuntuu vähän hassulta ajatukselta etenkin jos metassa on yhtä paljon aggroa kuin Modossa. Semmoinen kun haukkaa pulttia niin hyvältä näyttänyt käsi muuttuu el jördö grandeksi valoa nopeammin. Lisäksi ilman Supreme Verdictejä on ihan älyttömän vaikea biitata yhtään mitään vähänkään aggressiivisempaa, ja manatontsat ei oikein synergoi kyseisen lapukkeen kanssa.
- Dragon's Mazesta mielenkiintoisimman näköinen lappu tän dekin kannalta on vähemmän yllättäen Voice of Resurgence. Kaks kohtuullisen kokoista blokkeria kuulostaa lääkärin määräämältä reseptiltä.
Ei mulla muuta tähän hätään, piti vaan tulla pätemään kun 8-manissa semifinaalivastus tarjoili no-show'ta.