Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Aether Vialin tuhoaminen responssina aktivointiin  (Luettu 2752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mammutti_mahico

Tämmöinen nousi esiin Cockatrice vastustajaa vastaan.

Mulla on Vial 2 counterissa. Endissä aktivoin Vialin, vastus responssaa Ancient Grudgella tuhoten Vialin. Vial resolvaa. Voinko laittaa CMC 2 cretun tiskiin Vialista?

Käsittääkseni Vial muistaa montako counteria siinä oli ennen tuhoutumistaan (eri asia jos joku poistaisi siitä countereita). Tästä ei kuitenkaan päästy yhteysymmärykseen ja lopputuloksena oli haistattelua ja tiketti ignorelistalle.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Aether Vialin tuhoaminen responssina aktivointiin
« Vastaus #1 : 16.04.14 - klo 07:02 »
Käsität oikein. Vial muistaa Last Known Informationin eli montako countteria siinä oli kun se tuhoutui ja resolvatessa saat laittaa CMC 2 creaturen peliin. Ja todellakin on eri asia jos siitä poistetaan käynnistykseen vastauksena counttereita, silloin resolvatessa valitset uudella pienemmällä countterimäärällä creaturen.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Antsi123

Vs: Aether Vialin tuhoaminen responssina aktivointiin
« Vastaus #2 : 16.04.14 - klo 10:16 »
Tuli tästä mieleen asia, joka voisi nousta esille Death&Taxes mirrorissa. Minulla vial 3:lla counterilla, vastustaja vial esim 2:lla counterilla. Minun endissä vastustaja aktivoi vialin. Siihen responssina aktivoin oman vialini, pistän flickerwispin peliin, jonka CitP-efekti targetoi vastustajan vialia.

Mitä tässä tilanteessa tapahtuu? Muistaako vastustajan viali edelleen counterinsa vai lasketaanko tämä countereiden poistamiseksi kun viali käy rempassa ja palautuu 0:lla counterilla?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Aether Vialin tuhoaminen responssina aktivointiin
« Vastaus #3 : 16.04.14 - klo 10:20 »
Muistaa. Se ei ole enää sama Viali joka tulee takaisin peliin ja stäkissä oleva Vialin aktivointi liittyy siihen menneen Vialin tietoihin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Ravenousrane

Vs: Aether Vialin tuhoaminen responssina aktivointiin
« Vastaus #4 : 22.07.14 - klo 11:55 »
Tuli tästä mieleen asia, joka voisi nousta esille Death&Taxes mirrorissa. Minulla vial 3:lla counterilla, vastustaja vial esim 2:lla counterilla. Minun endissä vastustaja aktivoi vialin. Siihen responssina aktivoin oman vialini, pistän flickerwispin peliin, jonka CitP-efekti targetoi vastustajan vialia.

Mitä tässä tilanteessa tapahtuu? Muistaako vastustajan viali edelleen counterinsa vai lasketaanko tämä countereiden poistamiseksi kun viali käy rempassa ja palautuu 0:lla counterilla?
Jatko kysymys, eikö toi Vial palaudu vasta vastustajan endillä?

Poissa Samsson

Vs: Aether Vialin tuhoaminen responssina aktivointiin
« Vastaus #5 : 22.07.14 - klo 12:28 »
Jatko kysymys, eikö toi Vial palaudu vasta vastustajan endillä?

Kyllä. Flickerwispin exileama permanentti palaa seuraavan End Stepin alussa.