Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka  (Luettu 4473 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aivaperus

Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« : 01.10.14 - klo 10:59 »
Rupesin kolmatta pakkaa miettimään tuonne mtgo:hon ja ajattelin jotain controlloivampaa kun kaksi edellistä oli aika agroja. Ekana tuli mieleen Pillowfortin tyylinen pakka mistä minulla ei ole oikeastaan kokemusta, joten en tiedä mitkä on perinteiset Commanderit tälle arkkityypille.
 
Kun katselin eri vaihtoehtoja niin Merieke Ri Berit vaikutti aika hauskalta ja oli hyvät väritkin sillä. Toinen vaihtoehto oli Oloro, Ageless Ascetic mutta itsellä on käsitys että se kerää vihaa. Osaan kuvitella että tämäkin Commanderi saattaa kerätä myös vihaa niin onko järkeä väsätä pillowfortti pohjaa sellaiselle commanderille johon kaikki hyökkää pelkästään jo vihankin takia?

Tässä nykyinen lista mitä oon väsännyt: http://tappedout.net/mtg-decks/29-09-14-esper-fort/
Pakassa tällä hetkellä 82 korttia joten ehdotuksia otetaan vastaan :)

Olenko missannut noita tyynylinnakkeen "tyynyjä" paljon? Ainut mikä ei ole tuolla vielä niin on Sphere of Safety
Ja heitän sen sisään jos enchantmenttien määrä kasvaa.

Löytyykö Meriekelle hyviä synergioita/comboja mitä en oo huomannu?

Manabase on vielä auki joten sielä on tällä hetkellä swamppeja vain viemäs tilan.

Pakka tarvis tällä hetkellä lisää voittokeinoja niin olisiko ehdotuksia?

Parit Judge kysymykset:
Saako meriekillä monta creaturea kerralla esim Pemmin's Auran avulla?
Ja entäs jos Pelaajalla B on vaikka Grave titan ja Pelaaja C pelaa siihen Terminaten ja mä responssina otan titaanin Meriekellä haltuun niin resolvaako Terminate silti?

Kaikki palaute otetaan vastaan joten alkakaa kirjoittamaan sellaista :)

Poissa Salevanen

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #1 : 01.10.14 - klo 12:06 »
Judge kysymyksiin vastauksena:

Saako meriekillä monta creaturea kerralla esim Pemmin's Auran avulla?
Merieke Ri Berit untappäytessään tuhoaa edellisen kontrolloidun miehen, eli et voi saada useampaa miestä kontrolliin (Paitsi toki jos jo controlloitu creature oli indestructible, jolloin se ei tuhoudu Merieken untappäytyessä).

Ja entäs jos Pelaajalla B on vaikka Grave titan ja Pelaaja C pelaa siihen Terminaten ja mä responssina otan titaanin Meriekellä haltuun niin resolvaako Terminate silti?
Kyllä resolvaa, kohde on edelleen sama vaikka controlleri vaihtui.

Poissa scor

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #2 : 01.10.14 - klo 12:49 »
Judge kysymyksiin vastauksena:

Saako meriekillä monta creaturea kerralla esim Pemmin's Auran avulla?
Merieke Ri Berit untappäytessään tuhoaa edellisen kontrolloidun miehen, eli et voi saada useampaa miestä kontrolliin (Paitsi toki jos jo controlloitu creature oli indestructible, jolloin se ei tuhoudu Merieken untappäytyessä).



Muistelin joskus aikaisemmin judgeilta kyselleeni tätä, ja pelanneeni näin. Pienen kaivamisen jälkeen löysin kyseisen vastauksen. Vai eikö tämä ole enää pätevä vastaus?
Mitä tapahtuu kun Merieke Ri Beritin tap abilityyn vastaa Freed from the Realin untap-abilityllä? Merieke untappaa ja sitten vie miehen (räjäyttäen kaikki aiemmin viedyt miehet)? Tai jos Meriekeen käyttää vastaavassa tilantteessa Momentary Blinkkiä tai poistoa?

Merieken ability ei ole resolvannut vielä silloin, kun untappaat sen, joten tähdätty mies ei mene särki. Kun Merieke untappaa ability(je)n resolvaamisen jälkeen, särkyvät kaikki haltuun otetut miehet. Jos taas blinkkaat Merieken, ability ei tee resolvatessaan mitään, sillä et enää kontrolloi Meriekeä. Targetoitu mies siis pysyy aikaisemalla kontrolloijallaan eikä saa summoning sicknessiä.

Poissa Salevanen

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #3 : 01.10.14 - klo 13:47 »
Judge kysymyksiin vastauksena:

Saako meriekillä monta creaturea kerralla esim Pemmin's Auran avulla?
Merieke Ri Berit untappäytessään tuhoaa edellisen kontrolloidun miehen, eli et voi saada useampaa miestä kontrolliin (Paitsi toki jos jo controlloitu creature oli indestructible, jolloin se ei tuhoudu Merieken untappäytyessä).



Muistelin joskus aikaisemmin judgeilta kyselleeni tätä, ja pelanneeni näin. Pienen kaivamisen jälkeen löysin kyseisen vastauksen. Vai eikö tämä ole enää pätevä vastaus?
Mitä tapahtuu kun Merieke Ri Beritin tap abilityyn vastaa Freed from the Realin untap-abilityllä? Merieke untappaa ja sitten vie miehen (räjäyttäen kaikki aiemmin viedyt miehet)? Tai jos Meriekeen käyttää vastaavassa tilantteessa Momentary Blinkkiä tai poistoa?

Merieken ability ei ole resolvannut vielä silloin, kun untappaat sen, joten tähdätty mies ei mene särki. Kun Merieke untappaa ability(je)n resolvaamisen jälkeen, särkyvät kaikki haltuun otetut miehet. Jos taas blinkkaat Merieken, ability ei tee resolvatessaan mitään, sillä et enää kontrolloi Meriekeä. Targetoitu mies siis pysyy aikaisemalla kontrolloijallaan eikä saa summoning sicknessiä.

Näin homma tosiaan on, eli toimii vallan mainiosti! :)

Poissa Pifase

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #4 : 01.10.14 - klo 14:07 »
Toinen vaihtoehto oli Oloro, Ageless Ascetic mutta itsellä on käsitys että se kerää vihaa. Osaan kuvitella että tämäkin Commanderi saattaa kerätä myös vihaa niin onko järkeä väsätä pillowfortti pohjaa sellaiselle commanderille johon kaikki hyökkää pelkästään jo vihankin takia?
Tossa onkin se pillowfortin rakentamisen vaikeus. Miten rakennan pakan, niin että se voittaa pitkässä pelissä, eikä kerää vihaa vaan lähinnä harmistunutta ärsytystä muilta pelaajilta, koska pakka on tehty niin ettei ole järkeä ja halua hyökätä sun kimppuun. Mä pelaan itse Oloroa ja porukka jättää mut yleensä rauhaan, ennen kuin on liian myöhäistä ja olen pyrkinyt tekemään dekistä reaktiivisen, joka rankaisee poikkeuksetta mun kimppuun käymisestä.


Tässä nykyinen lista mitä oon väsännyt: http://tappedout.net/mtg-decks/29-09-14-esper-fort/
Pakassa tällä hetkellä 82 korttia joten ehdotuksia otetaan vastaan :)
Seuraavat kortit ovat mun mielestä turhia:
- Cerulean Wisps, miksi se on dekissä? Mitä haet tällä kortilla?
- Freed from the Real, ajattelitko laittaa tämän vastustajan vaiko omiin kretuihin? Miksi tap/untap efekti?
- Grave Pact, tämä ei ole mun mielestä hyvä jos omassa dekissä on vähän kretuja. Esim. mulla on omassa Olorossa 15 kretua ja en oikein näe tarpeelliseksi tätä. Tää on ihan kova jos sulla on dekissä enemmän kretuja tai kyky tehdä tokeneita paljon - Theroksen Elspeth esim.
- Pemmin's Aura, Aetherling voisi asiaa saman asian yhdellä kortilla
- Planar Cleansing, en pelaa itse tätä siitä syystä, kun oma Oloro tähtää kontrolloimaan pöytää monilla enchantmenteilla ja artifakteilla. Ne olisi kiva pitää pöydässä, joten tän sijaan pelaan aika paljon massapoistoja, jotka osuvat vain kretuihin.
- Syphon Mind, mielestäni liian heikko Commanderiin. Parempi pelata jotain kunnon korttietua tai sitten Words of waste, jos tahdot discardia. Tästä saat kyllä vihaa päälle ja rankasti pitkässä pelissä jos tyhjennät jatkuvasti muiden käsiä mutta nostat kuitenkin useamman kortin per vuoro :D


Olenko missannut noita tyynylinnakkeen "tyynyjä" paljon? Ainut mikä ei ole tuolla vielä niin on Sphere of Safety
Ja heitän sen sisään jos enchantmenttien määrä kasvaa.
Teysa, Envoy of Ghosts, Stuffy Doll ja Pariah, False prophet, Angelic Arbiter, Avacyn, Angel of hope, Capsize

Pakka tarvis tällä hetkellä lisää voittokeinoja niin olisiko ehdotuksia?
Cabal coffers + Urborg, Tomb of Yawgmoth ja joku kauhea lifedraini
Sanguine bond + Exquisite blood
Test of endurance ja Felidar Sovereign ovat aika helppoja winconeja.
Tai sitten vaan otat iisisti ja myhäilet tyynylinnassasi, kun muut mukiloi toisensa puolikuolleiksi ja sitten käyt viimeistelemässä työn muutamalla lentävällä/hexproof/shroud/unblockable kretulla.

Poissa Co

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #5 : 01.10.14 - klo 14:23 »
Puuttuu ehkä voimakkain kortti kenraalin kanssa: Thousand-Year Elixir.

En ole hirveästi pillowfortteja pelaillut, mutta kyllä niissäkin kannattaa olla voimakkaita kortteja esim. Consecrated Sphinx tai Arcanis the omnipotent, jotka ovat passiivisia uhkia. Myöskin Staff of Domination on kokeilemisen arvoinen lappu, vaikka vähän mana syöppö onkin.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Reflektio

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #6 : 01.10.14 - klo 14:39 »
- Pemmin's Aura, Aetherling voisi asiaa saman asian yhdellä kortilla
Ei vois, Pemmin's Aura menee Meriekelle eikä Thousand-Year Elixiriäkään saa repeatattua kuten "Pemmin's Meriekeä."
« Viimeksi muokattu: 01.10.14 - klo 14:46 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Pifase

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #7 : 01.10.14 - klo 15:04 »
Kiitän korjauksesta ja tarkennuksesta, kun en lukenut postausta loppuun asti.

Lisäyksenä Karmic Justice

Poissa Co

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #8 : 01.10.14 - klo 16:52 »
Ei vois, Pemmin's Aura menee Meriekelle eikä Thousand-Year Elixiriäkään saa repeatattua kuten "Pemmin's Meriekeä."

Elixiiri antaa Kentsulle "hasten" ja mahdollisuuden käyttää kaksi kertaa abilityä kun se tulee zonelta.

Ei ainakaan omassa metassa Merieke pysyisi pöydässä niin kauaa että tuo aura olisi pelikelpoinen.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Reflektio

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #9 : 01.10.14 - klo 17:35 »
Elixiiri antaa Kentsulle "hasten" ja mahdollisuuden käyttää kaksi kertaa abilityä kun se tulee zonelta.

Ei ainakaan omassa metassa Merieke pysyisi pöydässä niin kauaa että tuo aura olisi pelikelpoinen.
Jep yleensä Elixir lieneekin riittävä, en siis tosiaan asettanut huomattavasti moniongelmaisempaa auraa sen ohi, vaikka aura shroudia poistoja vastaan tarjoileekin.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa aivaperus

Vs: Merieke Ri Berit Pillowfort(?) pakka
« Vastaus #10 : 01.10.14 - klo 19:58 »
Tossa onkin se pillowfortin rakentamisen vaikeus. Miten rakennan pakan, niin että se voittaa pitkässä pelissä, eikä kerää vihaa vaan lähinnä harmistunutta ärsytystä muilta pelaajilta, koska pakka on tehty niin ettei ole järkeä ja halua hyökätä sun kimppuun. Mä pelaan itse Oloroa ja porukka jättää mut yleensä rauhaan, ennen kuin on liian myöhäistä ja olen pyrkinyt tekemään dekistä reaktiivisen, joka rankaisee poikkeuksetta mun kimppuun käymisestä.

Pitänee saada pakka kasaan ja testailla ja katsoa että toimiiko ja jos ei niin sitten katsotaan kumpi heitetään ojaan: Merieke vai tyynyt :)

Seuraavat kortit ovat mun mielestä turhia:
- Cerulean Wisps, miksi se on dekissä? Mitä haet tällä kortilla?
- Freed from the Real, ajattelitko laittaa tämän vastustajan vaiko omiin kretuihin? Miksi tap/untap efekti?
- Grave Pact, tämä ei ole mun mielestä hyvä jos omassa dekissä on vähän kretuja. Esim. mulla on omassa Olorossa 15 kretua ja en oikein näe tarpeelliseksi tätä. Tää on ihan kova jos sulla on dekissä enemmän kretuja tai kyky tehdä tokeneita paljon - Theroksen Elspeth esim.
- Pemmin's Aura, Aetherling voisi asiaa saman asian yhdellä kortilla
- Planar Cleansing, en pelaa itse tätä siitä syystä, kun oma Oloro tähtää kontrolloimaan pöytää monilla enchantmenteilla ja artifakteilla. Ne olisi kiva pitää pöydässä, joten tän sijaan pelaan aika paljon massapoistoja, jotka osuvat vain kretuihin.
- Syphon Mind, mielestäni liian heikko Commanderiin. Parempi pelata jotain kunnon korttietua tai sitten Words of waste, jos tahdot discardia. Tästä saat kyllä vihaa päälle ja rankasti pitkässä pelissä jos tyhjennät jatkuvasti muiden käsiä mutta nostat kuitenkin useamman kortin per vuoro :D

Cerulean Wisps Vaikutti hauskalta instant speed mind controllilta Merieken kanssa mitä tuskin kukaan näkee tulevan.
Grave Pact Hyvä pointti ja saa nähdä mikä jää mun creature numeroksi niin sitten nähä kannattaako pitää + Meriek myös varastaa mulle niitä otuksia niin sitenkin kannattaa ottaa huomioon.
Planar Cleansing Itse olen huomannut monta kertaa tälläistä kaipaavani kun kaikilla vastustajilla löytyy jotain vahvaa ja pelottavaa non-creature muodossa, mutta toki en ole pelannut commanderissa ennen vielä mitään muutakuin agroa/voltronia. Mutta pidettäköön tämä efecti ainutkertaisena :)
Syphon Mind Joo lähinnä korttietu mielessä sen tonne lisäsin kun en sillä hetkellä parempaa muistanut. Mutta tässä jo mainittu Arcanis the omnipotent vaikuttaa aika poikaiselta varsinkin jos tulee olemaan näitä untappi efectejä ja menee sen tilalle.

Teysa, Envoy of Ghosts, Stuffy Doll ja Pariah, False prophet, Angelic Arbiter, Avacyn, Angel of hope, Capsize
Teysa, Envoy of Ghosts, False prophet ja Angelic Arbiter Vaikuttaa aika hauskoilta ainakin mitkä heitän sisään. Toki Avacynikin olisi hyvä, mutta ei mahdu kyllä budjettiin :(

Cabal coffers + Urborg, Tomb of Yawgmoth ja joku kauhea lifedraini
Sanguine bond + Exquisite blood
Test of endurance ja Felidar Sovereign ovat aika helppoja winconeja.
Tai sitten vaan otat iisisti ja myhäilet tyynylinnassasi, kun muut mukiloi toisensa puolikuolleiksi ja sitten käyt viimeistelemässä työn muutamalla lentävällä/hexproof/shroud/unblockable kretulla.
Ländi combon ainakin heitän sisään mutta en kyllä tykkää combo voitoista tai noista win the game korteista mutta kiitos ehdotuksista :)

Eli
+Teysa, Envoy of Ghosts
+False prophet
+Angelic Arbiter
+Arcanis the omnipotent
+ Thousand-Year Elixir
+Karmic Justice
+Urborg, Tomb of Yawgmoth
+Cabal coffers
-Syphon Mind
- 2x swamp
Korttien määrä 87

Ja kiitos kaikille muillekin neuvoista :D