Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mielipiteet Elf Deckistä  (Luettu 3016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cromat

Mielipiteet Elf Deckistä
« : 24.10.14 - klo 20:20 »
http://tappedout.net/mtg-decks/jokedeck-to-table-gaming/

Kertokaas mielipiteet kyseisestä dekistä

Poissa laakkeer

Vs: Mielipiteet Elf Deckistä
« Vastaus #1 : 25.10.14 - klo 14:14 »
Itse en ymmärrä Beck/call korttia pakassa. Lisäksi koittasi pysyä teemassa tiukemmin. Eli jos tontuilla mennään niin tontuilla mennään, enkä sotkis tonne hyönteisiä tai muita. Itse lähtisin tuosta tekemään ihan puhasta mono green elf pakkaa.

Poissa Gagis

Vs: Mielipiteet Elf Deckistä
« Vastaus #2 : 25.10.14 - klo 14:30 »
Tonttupakat on kovaa kamaa niin Modernissa, Lekassa kuin Pauperissakin. Yleensä ne voittavat jollain suippokorvaisella combolla. Kannattaa lähteä liikkeelle budjetin sallimissa rajoissa esimerkiksi jostain näistä:

Pauperin tontut

Modernin tontut

Lekan tontut

Länderin tontut
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa laakkeer

Vs: Mielipiteet Elf Deckistä
« Vastaus #3 : 25.10.14 - klo 14:49 »
Glistener Elf vois olla hauska lisä.

Poissa freedfromthereal

Vs: Mielipiteet Elf Deckistä
« Vastaus #4 : 25.10.14 - klo 15:38 »
Itse en ymmärrä Beck/call korttia pakassa.

Kyseessähän on modern-laillinen glimpse of nature:n heikompi versio. Beck//callia ei ole missään turnauksissa kauheasti kai näkynyt (en ole tutkinut) joten oletan ettei se ole riittävän hyvä. Tästä dekistä kuitenkin puuttuu yksi "elfficombon" oleellisista osasista, eli heritage druid. Kyllä tuo voi vähän matkaa pyöriä pelkällä birchlore rangersillakin, mutta suosittelisin kuitenkin hankkimaan ne toiset druidit.

Olen nähnyt modern-elffien toimivan aika hyvin lead the stampede:n voimalla, sitäkin voisi kokeilla. Kortti lienee rahassa aika halpa. Todennäköisesti dekki on ihan modern FNM-kelpoinen kun olet hankkinut heritaget ja lead the stampedet.

Yhtenä voittokonditiona sekä modern että lekaelffit käyttävät yleensä craterhoof behemothia, niin letaalit ajetaan yleensä kertalaakista. Toisaalta modern-elffit ei voi tutoroida sitä yhtä hyvin kuin lekaelffit. 

edit: Ja tosiaan ezuri, renegade leader voi kenties olla overrunia parempi optio.

editx2: Gagiksen modern-elf linkistä huomautan että ekassa listassa oleva green sun's zenith on modernissa nykyään bannissa.
« Viimeksi muokattu: 25.10.14 - klo 15:47 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Cromat

Vs: Mielipiteet Elf Deckistä
« Vastaus #5 : 25.10.14 - klo 16:17 »
Itse en ymmärrä Beck/call korttia pakassa. Lisäksi koittasi pysyä teemassa tiukemmin. Eli jos tontuilla mennään niin tontuilla mennään, enkä sotkis tonne hyönteisiä tai muita. Itse lähtisin tuosta tekemään ihan puhasta mono green elf pakkaa.
No siis Beck/Call kortista käytän vain tuota "Bekkiä" kun sen käyttää ja laittaa vähä manaisia olentoja nostaa kortteja ja laittaa lisää pöytään kortteja.