Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Muutos Commanderin sääntöihin  (Luettu 8443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Muutos Commanderin sääntöihin
« : 24.03.15 - klo 08:35 »
B&R ilmoituksen ohessa Commanderiin tuli pieni mutta merkittävä sääntömuutos.

"If your commander would go into the library or your hand, you may choose to put it into the command zone. It’s as simple as that. Just like with the graveyard, if you want it to go into the library/hand, you’re more than welcome to let it. Note that this is a replacement effect, but it can apply multiple times to the same event."

Eli lyhyesti: jos Terminus, Spell Crumple tms. olisi pistämässä commanderia käteen tai kirjastoon, commanderin omistaja saa päättää laittaako sen mielummin command zonelle. Syyt muutokseen löytyvät linkistä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa freedfromthereal

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #1 : 24.03.15 - klo 08:57 »
Tästä en tykkää yhtään.

Lainaus
3) While we are keenly aware that tuck is a great weapon against problematic commanders, the tools to do so are available only in blue and white, potentially forcing players into feeling like they need to play those colors in order to survive. We prefer as diverse a field as possible.

Tuossa on virhe, meillä on esim chaos warp.
« Viimeksi muokattu: 24.03.15 - klo 09:00 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Yms

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #2 : 24.03.15 - klo 09:04 »
Aika hassua että jos commander on face down ja onnistuu tekemään sen 21 damagea niin voittaa pelin. Oh well
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa aivaperus

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #3 : 24.03.15 - klo 09:22 »
Uskoisin että Derevi, Empyrial Tactician olisi ollut hyvä bänniä samalla koska vaikuttaa aika rikkinäiseltä kun ei voi sitä enää mitenkään estämään... Ja sitten tuo argumentti että noiden "Tuck" korttien takia pelataan enemmän  tutoreita on kyllä hölynpölyä. Tutoreita pelataan että löydetään combo paloja tai vastauksia tilanteisiin tai muuten vain pakan parhaimpia kortteja.

Ja Skullbriarilla ei ole enää mitään heikkouksia :D

Poissa Meltyman

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #4 : 24.03.15 - klo 09:35 »
Uskoisin että Derevi, Empyrial Tactician olisi ollut hyvä bänniä samalla koska vaikuttaa aika rikkinäiseltä kun ei voi sitä enää mitenkään estämään...

Pacifism

Poissa aivaperus

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #5 : 24.03.15 - klo 09:43 »
Pacifism
Yksi wrath/poisto niin ollaan taas alku tilanteessa ja normaalisti en pakkaan pistäisi pacifismiä koska aika heikko EDH:ssa ellen satu tietämään etukäteen että olen pelaamassa dereviä vastaan + Ei auta derevin tap/untap temppuihin

Poissa freedfromthereal

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #6 : 24.03.15 - klo 10:52 »
Pacifism

lignify.

Voihan sen kentsun vaikka pölliä itselleen jne.. Vaikka derevi on ärsyttävä, ei se ole itselleni tähän mennessä ongelmia aiheuttanut kunhan itsellä on proaktiivinen gameplan. 

Olen samaa mieltä että väite että tutoreita pelattaisiin enemmän kentsun löytämiseksi dekistä on hölynpölyä. Tutoreita pelataan koska tutorit ovat hyviä. Itselläni on commander-dekkejä joissa kenraalilla ole juurikaan muuta väliä kuin color-identity. Ei sitä ole tarkoitus pelata.
« Viimeksi muokattu: 24.03.15 - klo 10:55 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Madmax88

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #7 : 24.03.15 - klo 11:06 »
Päteekö tää uus sääntö tinyleaderissäki?

Poissa Yabo

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #8 : 24.03.15 - klo 12:02 »
Päteekö tää uus sääntö tinyleaderissäki?

Tämmöinen kirjoitus oli Tiny Leaderssin naamakirjasivustolla.

"EDH may have changed their rules on "tuck" effects on Commanders, but Tiny Leaders rules are staying the same! Tuck away, my friends!"

Mutta itse sääntömuutokseen EDH-maailmassa. Itsekkään en henkilökohtaisesti muutoksesta pidä.
Aikaisemmin monia komentajia vastaan; paras puolustus on ollut pomputtaa se pakkaan. Nyt näiden pelaaminen takaisin pöytään tuntuu vähän liiankin helpolta.


« Viimeksi muokattu: 24.03.15 - klo 12:37 kirjoittanut Yabo »

Poissa Lightstorm

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #9 : 24.03.15 - klo 15:40 »
Itse pidän muutoksesta vaikka perustelut ontuvat osittain.

Mikään ei ole tylsempää kuin pelata "kombo/synergia" dekkiä joka on rakennettu lähes täysin komentajan ympärille ja menettää komentaja heti kun se tulee peliin. Etenkin kun kaikilla väreillä ei ole hyviä tutoreita.

Kyllä nuo kovat komentajat ja pakat pysyvät ruodussa moninpelissä, tai ainakin pitäisi. 1v1 on sitten asia erikseen.
« Viimeksi muokattu: 24.03.15 - klo 16:07 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa freedfromthereal

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #10 : 24.03.15 - klo 15:50 »
Etenkin kun kaikilla väreillä ei ole tutoreita.

No, onhan siihen parit faksit.. citanul flute, planar portal. Mutta kaipa tämän kanssa pitää elää. Enempi minua huolestutti vastustajien puolesta kun nyt kentsuista ei pääse juuri mitenkään eroon ;D Luulen että mun vahvoista dekeistä tuli entistä vahvempia.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa uitu

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #11 : 25.03.15 - klo 13:18 »
Minä ihan pidän muutoksesta. Mielestäni komentajan lähettäminen kirjastoon on alusta asti ollut jonkinlainen porsaanreikä säännöissä. Kyse on kuitenkin formaatista, jossa decki rakennetaan tietyn komentajan ympärille ja tämän komentajan on lähtökohtaisesti tarkoitus olla pelattavissa.

Meta voi hieman muuttua (tuskin paljoa), mutta tähänkin sopeudutaan varmasti.

Harmi, kun en taida keretä tänään poroille pelaamaan.

edit.

Uskoisin että Derevi, Empyrial Tactician olisi ollut hyvä bänniä samalla koska vaikuttaa aika rikkinäiseltä kun ei voi sitä enää mitenkään estämään...

Noh, ehkä olen vähän jäävi tähän sanomaan, kun itse pelaan Dereviä, mutta mielestäni tämä ei erityisemmin vaikuta kyseisen komentajan voimatasoon. Derevi tuli peliin ennenkin Hinderin ja Crumplen ympäri ja kohtalaisella todennäköisyydellä Bant Charmin iskiessä pöydällä on jokin sac-outletti. Lisäksi vihreä tarjoaa muutenkin jo parhaat creaturetuuttorit kortin takaisin etsintään.

Lisäksi bant-pohjainen decki pärjää yleensä vähintään kohtalisesti myös ilman komentajaa. Eniten tässä mielestäni voittavat deckit, jotka on usein rakennettu yksisilmäisesti komentajan ympärille, kuten Kaalia, Zurgo tai Rafiq vain joitakin mainitakseni.
« Viimeksi muokattu: 25.03.15 - klo 13:26 kirjoittanut uitu »

Poissa freedfromthereal

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #12 : 25.03.15 - klo 14:38 »
Hmm, "go into your library" ilmeisesti tarkoittaa myös tilannetta jossa kenraali menisi dekin päällimmäiseksi kortiksi? Meinasin nimittän jo postata että sinisellä olisi vielä vastauksia fatesealin muodossa mutta on se nähtävästi otettu huomioon.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Pifase

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #13 : 25.03.15 - klo 23:22 »
Suurin osa omista kenraaleista hyötyy tästä mutta vähän mietityttää kuinkahan OP kaverin kova Lazav dekki mahtaa olla tän jälkeen.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #14 : 26.03.15 - klo 00:02 »
Ei sitä varmaan suurimmaksi osaksi muutenkaan kiinnosta chaos warp ja suurin osa efekteistä ja spelleistä joita tämä muutos koskettaa koska sillä on hexproof.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Pifase

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #15 : 26.03.15 - klo 00:50 »
Niin no nyt ei toimi sitten enää Hinder, Spell crumple, Terminus eikä Hallowed burialkaan.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #16 : 26.03.15 - klo 01:09 »
ah aivan. olenpas ulalla kun en tajunnut, että se vaikuttaa myös noihin counterspelleihin!:) aika jotenkin  "jänistys" sääntö muutos ja vie osan EDH:n omaperäisyyttä mielestäni. Mutta lienee kyllä ihan fakta, että suurin osa noista edhlle relevanteista efekteistä mitä tuossakin listattiin on juurikin väreillä sininen ja valkoinen. Joka on kyllä ottaen huomioon kuinka moni formaatin deckki on aivan riippuvainen tai toimii täysin komentajansa ympärillä. esim. Edric, Spymaster of Trest pakka joka on rakennettu 1 ja 2 manan wieanesien ympärille niin kärsii aika paljon jos komentajan saa jossain kohtaa tuckattua pois.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Samulai

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #17 : 26.03.15 - klo 11:54 »
ah aivan. olenpas ulalla kun en tajunnut, että se vaikuttaa myös noihin counterspelleihin!:) aika jotenkin  "jänistys" sääntö muutos ja vie osan EDH:n omaperäisyyttä mielestäni. Mutta lienee kyllä ihan fakta, että suurin osa noista edhlle relevanteista efekteistä mitä tuossakin listattiin on juurikin väreillä sininen ja valkoinen. Joka on kyllä ottaen huomioon kuinka moni formaatin deckki on aivan riippuvainen tai toimii täysin komentajansa ympärillä. esim. Edric, Spymaster of Trest pakka joka on rakennettu 1 ja 2 manan wieanesien ympärille niin kärsii aika paljon jos komentajan saa jossain kohtaa tuckattua pois.

Tämä taas opetti pelaajalle suunnitelman B tai jopa C merkityksen. Pakkojen rakentelusta ja pelailusta tuli heti tylsempää.

Poissa NES

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #18 : 27.08.15 - klo 15:33 »
Anteeksi jos olen hieman hidas mutta en oikein ymmärrä miksi joku laittaisi komentajan komentoalueelle mielummin kuin nostaisi sen käteen.

Ymmärtääkseni komentajan pelaaminen kädestä maksaa sen mitä kortin ylälaidassa lukee kun sen sijaan komentoalueelta se maksaa saman plus 2 ylimääräistä jokaista kertaa kohti kun komentaja on pelattu komentoalueelta.

Eli jos olen kerran pelannut komentajani niin seuraava kerta komentoalueelta maksaa kaksi manaa enemmän mutta kädestä pelaaminen sen minkä kortti maksaa.

Topi

Poissa Fal

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #19 : 27.08.15 - klo 15:39 »

Poissa NES

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #20 : 27.08.15 - klo 15:56 »
Tätä minä rakastan Magicissä: Aina löytyy vähintään yksi.

On huomattu jo kauan aikaa sitten että lauseet jotka alkavat "Magicissä ei ole..." ovat lähes aina epätosia. Kun joku joskus ihmetteli miksi on sääntö että nollan manan maksua ei tarvitse maksaa kun sellaisia ei magicissä ole, niin hänelle vastattiin että ukon, jolla on Cowed by Wisdom kyydissä eikä sen, siis Cowed by Wisdomin, omistajalla ole kortteja kädessä, ei tarvitse blokata Luretettua Thicket Basiliskia.

Topi

Poissa Tingle

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #21 : 27.08.15 - klo 16:41 »
Kädessä Komentaja on alttiina discard efekteille, Cyclonic Riftin jälkeen käsi on niin tiukassa että joutuu vuoron lopussa heittemään sieltä kortteja pois yms. Itse olen aina laittanut komentajani mieluummin komentokentälle kuin käteen, en halua ottaa riskejä loputtomien valuekoneiden kanssa.

Poissa NES

Vs: Muutos Commanderin sääntöihin
« Vastaus #22 : 27.08.15 - klo 17:03 »
Toi nyt ei mielestäni oikein pure koska jos diskardaat komentajasi, niin se menee silti komentoalueelle.

Topi