Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Turnausraportti: [Rauma] Poro Tour GP Modern 19.4.2015  (Luettu 1751 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Kohti Raumaa, osa 1

Innostuneena LSV:n videoista ja katsottuani upean game twon, jossa muunmuassa vihu tokaisi nämä harvoin modernista keskusteltaessa kuultavat, mutta silti korvissani iki-ihanat sanat:

"This gives me a few turns before I just die to this...
...UNLESS I can find an answer for the Deadshot Minotaur combo here."

eli eikun menoksi!

Menomatkaa varten sävelsin tunnusmusiikkia!


"Kas, on KIKI raumalle lähtenyt, pikku Deckkiboxissaan,
ja vaikk' onkin löylyt vain yltynyt, KIKI laulaa innoissaan:


Hii-u-li-hei ! Huolta nyt ei ! Twinimies näin käy Komboi- Leen !
Hii-u-li-hei ! Twinimies ei pelkoa tunne ei !


Ja kun bultit KIKIÄ kutkuttaa, hauta kutsuu taas.
Oi, oi, mikä walkeri tuolla ?  Haa !
KIKI aivan säikähtää.


Mie oon KARNI hä-rä-räh-hää ! Tyi-rät-tät-tät-tät-tät-tää !
Shellis' on heikko, Haudalle jäät, tyi-rät-tät-tät-tät-tää !
Rää-rä, rää-rä, rät-tät-tät-tää-rät-rät-tää.

Oi-oi-oi-oi ! Pelkään jo, voi ! Armoa suo, vie Pappini luo !
Oi kiltti Karni, olen niin heikko, pelasta, auta oi !
Oi kiltti Karni, olen niin heikko, pelasta, auta oi !


Remand nyt Livarin hävittää. Tyi räh-häh häh-häh-häh-hää.


Vaan, mik' ihme ! Valkea lintunen yli kuohuin kiitää päin.
Kas noin ! Suomen Joutsen käy auttamaan,
ja nyt laulu soi taas näin;
Hii-u-li-hei ! Huolta nyt ei !
Twinimes näin käy Komboi-leen ! Hii-u-hei ! Twinimies ei pelkoa
tunne ei ! "
Deckkilista:

lands: (18)

4 x Wooded Foothils
2 x Bloodstained Mire
2 x Copperline Gorge
2 x Blackleave Cliffs
1 x Blood Crypt
1 x Mountain
1 x Steam Vents
1 x Stomping Ground
1 x Swamp
1 x Watery grave
1 x breeding pool
1 x Overgrown Tomb

Creatures:  (28)

4 x Monstrous carabid
4 x deadshot minotaur
4 x street Wraith
2 x Jungle Weaver
2 x Architect of will
1 x Twisted Abomination
3 x Simian Spirit Guide
4 x Deceiver Exarch
2 x Pestermite
2 x Kiki-jiki, mirror breaker

Other (14)

4 x Violent outburst
3 x Demonic Dread
3 x Living end
4 x Splinter twin

Sideboard (15):

1 x Living End
3 x Ingot Chewer
1 x Shriekmaw
1 x Gnaw to the bone
1 x Krosan Grip
3 x Faerie Macabre
3 x Ricochet Trap
2 x Stony silence


Matschokset, osa 2


Kierros yksi: Podless Melira (ja kolme biljoonaa lifea)

Olen kuullut deckistä, mutta en ole koskaan pelannut sitä vastaan. En esimerkiksi olisi arvannut, että deckissä pelataan uutta Anafenza, Kin-Tree Spiritiä, joka bolsteroi non-tokeneita. Decki pelasi myös 4 x Collected Company. Eipä siis aikaakaan, game one, kun vihulla oli 3 biljoonaa lifea.

Koska itsellänikin toinen osa deckiä on twini, niin 3 biljoonaa lifea ei vielä hetkauta! Se taas ei ollut yhtään kiva, että 3 biljoonan lifen saaminen tarkoitti 3 biljoonaa scry-efektiä. Ja kolmen vuoron kuluttua Murderous Redcap viimeisteli pelin.

Mielestäni vastustajani ei kyllä pelannut ihan 100% optimaalisesti, koska ei muunmuassa suorittanut yhtään scry-efektiä, kun otti tuon 3 biljoonaa lifea. Vastustaja ajeli minuun otuksillaan monta vuoroa, vaikka olisi vain voinut asettaa Murderous Redcapin pakan päälle ja voittaa seuraavalla vuorolla.

Game one, en nähnyt yhtään twini-osaa. Game two, vastustaja pelasi kaksi Fulminator Magea tiskiin ja haittasi manojani. Yritti vielä hakea Eternal Witnessillä yhtä Fulminator Magea takaisin (olisi pitänyt antaa hakea), mutta onneksi yksi Faerie Macabre poisti Fulminator Maget hautuumaalta.

Uskon, että hautaviha on melko paha tätä deckiä vastaan, koska kaikki infi-kombot (infi-life ja infi-damage) vaatii, että omaa porukkaa uhrataan hautuumaalle. Uskon, että jatkossa, kun decki on vähän tutumpi, niin minulla on parempi mahdollisuus pärjätä tässä matchupissa. Mutta eipä tämä taida siltikään mikään hyvä matsi Livarille olla. Jo senkin takia että hänen kombonsa vaatii sac outletin joka taas tarkoittaa, että hänen on mahdollista saada Livarista kaikki joukkonsa takaisin.

Kierros yksi: 0-2

Turnauksessa yhteensä: 0-1
 

Kierros kaksi: Infekti  (ja The dreded Deadshot Minotaur -kombo)

Ensimmäinen peli on melko nopea! Vastustaja ajaa muunmuassa käyttäen Distortion Strikea 8 Infectia sisään vuorolla kaksi. Huomaan, että vaikka minulla olisi ollutkin jokin cretu vuorolle 3 mentäessä (ei ollut), niin Distortionin Rebound hoitelee homman kotiin.

Toinen peli: Pääsin Livaroimaan jonkin aivan järkyttävän 3-for-onen, kun vastustaja oli kahdella eri pumpulla pumpannut omaa Inkmoth Nexustaan ja sain valtaisan armeijan pöytään. Hyökkäsin kaikilla, paitsi yhdellä Deadshot Minotaurilla ja perus twinasin sen!  Vastustaja luovutti, koska Inkmoth Nexus vs. Deadshot Minotaur -kombo too strong!

Peli kolme: Livaroin taas törkeästi jonkin nopean Livarin 2 landiä + Apinamana, että sain 1 x Street Wraithin pöytään. Vastustaja ei nosta enää cretuja ja minä en nosta landejä, mutta ei se mitään, sillä Street Wraith on aika hommamies! Peli päättyy, kun kädessäni on kolme Cascade enabloijaa ja joudun kahdeksantena korttina heittämään hautuumaalle Kiki-Jiki, Mirror Breakerin kaveriksi Pestermiten.

Kierros kaksi: 2-1! Jippii!!

Turnauksessa yhteensä: 1-1


Kierros kolme: Green White -vihanallet (ja here comes the fun police)

Tuntui tosi hyvältä matchupilta ja voitinkin tämän 2-1.
En muista oikein tarkalleen, mitä tässä tapahtui. Nallet kumoon. Twini voitti.

Kierros kolme: 2-?

Turnauksessa yhteensä: 2-1


Kierros neljä: Vastassa Little Kid Abzan (Tarpeeksi suoraviivainen decki, että lapsikin voi sillä FNM-turnauksia voittaa, mutta ilman tarmoja myös tarpeeksi halpa, että isi voi sen sille ostaa!)

Pelaan kuin aasi ja opin raskaan kaavan kautta ensimmäisessa pelissä, että Voice of Resurgencea vastaan kannattaa livaroida omalla eikä vastustajan vuorolla. Häviän siis aivan typerään virheeseen jonka tulen tekemään tasan kerran! En ole hirveästi Voice of Resurgencea vastaan ikinä pelannut.

Toisessa pelissä vastustajani pelaa Rest in Peacen ja voittaa. Tuntuu, että olisi ollut todella hyvätkin mahdollisuudet koska Twinille hänellä ei sidenkään jälkeen tuntunut olevan hirveästi ratkaisuja.

Kierros neljä: 0-2

Turnauksessa yhteensä: 2-2



Kierros viisi: Rikola Bloom Titan (ja SummerBloom on Seething Song, paitsi ettei bännis!)

Tiedän, että Rikola on todella kova pelaaja ja pelaa tällä kertaa epätyypillisesti Bloom Titan -deckillä. Kummatkin meistä tiedämme, mitä pelaamme. Ensimmäisessä pelissä en vain ehdi mitenkään mukaan, kun Rikola komboaa nopealla kädellä. Muistaakseni luovutin vuorolla kolme.
Itse olen todella paljon Bloom Titania pelannut, niin game two ja kolme kääntyvätkin edukseni. "Voittava" play game kolmosessa on tottakai twinata Shriekmaw, että voin syödä yhden 0/1 tokenin alta ja ajaa muilla äijillä lethaalit! Tuntui todella hyvältä, kun pelitaidollisesti suuresti arvostamani ja nimekäs pelaaja ruksasi dropruksin pelimme jälkeen.

Kierros viisi: 2-1

Turnauksessa yhteensä: 3-2



Kierros kuusi: Rogue deck (ja oma outo pelivirhe)

Viimeisellä kierroksella vastassa on omaa rogue deckiään pelaava Henkka, joka on myöskin Tampereelta. Decki on täynnä punaisia pieniä agro-otuksia ja sen kantava teema on, että eräällä vain creatureen osuvalla boltilla heitetään hautuumaalle Vengevine. Nämä Vengevinet sitten saadaan pelaamalla useampi yhden manan goblin mukaan juhliin myöhemmin!

Decki on ok, mutta todella reilu ja siksi erittäin hyvä matchup minulle. Minä kun en pelaa lähellekkään reilusti.

Viimeinen kolmas peli: viimeisellä lisävuorolla Henkka onnistuu ajamaan lethaalit sisään. Omalla viimeisellä vuorolla teen pienen, mutta erittäin merkittävän pelivirheen. En muista passata prioritya, kun Henkka haluaa heti boltata Kiki-Jikin pois heti sen tultua pöytään. Jos olisin passannut priorityn tai esim. sanonut jotakin tyyliin: "Oota ei oo sun priority mentäis beginning of combattiin" niin vähän luulen, että Henkka olisi boltannut ja hävinnyt pelin. Toisaalta itseäni kiinnostaa about 0% voittaa toisen typerällä pelivirheellä, eikä 4-2 tulos olisi edes riittänyt aivan top kahdeksaan. Ihan hyvä näin, tästäkin oppii! :)

Kierros kuusi: 1-2

Turnauksen lopputulos 3-3


Decki tuntui todella vahvalta ja ilman omia typeriä pelivirheitä olisin mielestäni saattanut päästäkin top kahdeksaan. Telakka-modernissa aion mennä samalla listalla ja sidellä! :)

Kolme tärkeintä oppia, jotka sain turnauksesta:

1. Muista passata priority vastustajalle, jos hän haluaa tehdä instantteja.

2. Jos vastustaja sanoo jotakin epämääräistä, kuten "I sac all my creatures" vastauksena livarointiin. Vaadi häntä olemaan tarkempi ja käsittelemään triggerit ja efektit yksitellen, koska jos järjestyksellä on väliä (tässä tapauksessa olisi ollut), niin vastustaja voi aina pakittaa ja valita itselleen optimaalisen järjestyksen, jos ei ole määritellyt missä järjestyksessä asiansa stackkaa!

3. Kaikkein tärkeintä: Älä ikinä, toistan IKINÄ, pelaa Cascade spelliä Voice of Resurgence -pelaajan vuorolla!



Kiitti ja kuitti!
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.