Poromagia

Kirjoittaja Aihe: BG-Loam; Deadman Swings  (Luettu 2110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sammakko

BG-Loam; Deadman Swings
« : 11.04.08 - klo 13:00 »
Seuraavanlaista deckkiä olen nyt pelaillut MWS:ssä ja muutamassa mökki turneessa.
Deckin sielu on kasvattaa hautaa, ja jyrätä lihoilla yli.

// Lands
    1 [DK] Maze of Ith
    1 [SH] Volrath's Stronghold
    1 [LRW] Swamp
    4 [R] Bayou
    3 [LRW] Forest
    4 [ON] Wooded Foothills
    2 [ON] Bloodstained Mire
    3 [ON] Tranquil Thicket
    2 [ON] Barren Moor
    2 [TE] Wasteland

// Creatures
    4 [FUT] Tarmogoyf
    3 [FUT] Tombstalker
    3 [FD] Eternal Witness
    4 [OD] Terravore

// Spells
    2 [RAV] Putrefy
    2 [FD] Engineered Explosives
    3 [AP] Pernicious Deed
    4 [RAV] Life from the Loam
    4 [UL] Crop Rotation
    2 [JU] Cabal Therapy
    4 [LRW] Thoughtseize
    2 [US] Duress

// Sideboard
SB: 1 [TE] Wasteland
SB: 3 [PLC] Extirpate
SB: 4 [TSP] Krosan Grip
SB: 4 [UL] Engineered Plague
SB: 1 [OD] Putrefy
SB: 2 [BOK] Umezawa's Jitte

Deckkihän on erittäin hidas, mut sitäkin vakaampi.

Hauta viha ja Blood Moon/MaGus on sen verran kovaa palaa tällä erää deckille että siks näinkin railakkaasti discardia. Poistona toimii EE ja Deedit, jotka on riittänyt ihan hyvin koska mun ensimmäisen lihan tullessa peliin olen yleensä välittömästi niskanpäällä.
Läänit (Moor ja Thicker) toimivat kortti enginenä.. yleensä neljännellä vuorolla nostan kahta-kolmea korttia vuorossa.
..Tiedän että Leyline of the Void on yksi pelatuimpia side kortteja ja tämä on aika heikolla pohjalla jos se tiskiin tulee kakkos-kolmos peleissä. En ole vielä siihen mitään suoraa hyvää ratkasua keksinyt, mut en side lapun takia ala deckkiä roskiin heittämään.

Tämä on siis nyt viimesin deckin muoto. (Suoraan Mws:stä)
Ns. techi ratkasuja on Crop Rotationit, joilla mennään kaikista ld vehkeistä ohi ja kaivetaan tilanteeseen sopivat läänit peliin. LD vehkeitä metassa liikkuu rutkasti, mut jos ihan ulkoiluttamaan lähtisin ni kyllä ne deckissä pysyis. (Näillä muummuassa pelataan Tombstalker toisella vuorolla)
Withnessit on aika mana syöppöjä ja niiden tilalle olen kattellut jotain muuta, mut vielä toistaseks ne deckistä löytyy. (Therapyille ne on usein maistunut) -> Genesistä meinasin kokeilla yhden tilalla.

http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?t=8533 :Tässä Sourcen deckki listaa. Olen pikkuhiljaa lähestytnyt näitä deckejä, mut esim. Wild Mongrel ja Nantuko Shaden kaltaset laput on minusta todella surkea ratkasu. Shadeja olen kokeillut mut sillon deckin buildi muistutti enemmän Deadguy/Evagreenia.

Hiominen ja testailu jatkuu, ja päivitän tätä tänne aina aika ajoin. Kommenttia saa ja pitää laittaa, mut mitään kippo Ilpo viisauksia ei tarvi postata.

13.4.

-1x Darkblast
-1x Extirpate
-1x Urborg, Tomb of Yawgmoth

+2x Putrefy
+1x Forest

+Sideä muutettu kanssa.

Vurkka rapakon takaa neuvoi YV:llä ja tein jotain muutoksia sen pohjalta. Putrefy on ihan kamalan hidas tapaus, mut poisto jolla saan varmasti vastustajan Creaturea/Artifactia hautaan. Chalisetkaan ei yleensä pöydässä näin korkealle yletä.
Sidelle Vurkka vielä ehdotti Confidant settiä mitä vakavasti myös harkitsen. (Samalla kaverilla oli paljon muutakin muutettavaa, mut ihan niin rajusti en kerta heitolla ilman testailuja muuta.)
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo 16:00 kirjoittanut Sammakko »