Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Hive mind ja eye of the storm selitys  (Luettu 2009 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa chillygel

Hive mind ja eye of the storm selitys
« : 31.12.14 - klo 11:31 »
Terve.. tässä yritän miettiä ennen ku kaaospakkaa aion kasata että miten Hive Mind ja Eye of the Storm wörkkii keskenään.
Tiedän kyllä kuinka molemmat toimii (tosin Eye of the Stormin wording on outo, jatkokyssäri perällä), mutta samanaikainen toiminta pöydällä on vielä epäselvä. Oletetaan tilanne että
  • kolmen hengen peli
  • Minulla molemmat pöydällä ja minun vuoro
  • Castaan Shockin ja määritän, että ensin stackkiin menee hive mind ja sitten eye of the storm niin että EotS resolvaa ekana



jatkokyssärinä ihmettelen Eye of the Stormin wordingiä. Eikös se aiheuta minun kopioida taas uus kopio myrskyn seasta, koska pakottaa minun castaamaan kopion instantista/sorcerysta ja eye of the stormissa ei lue erikseen "casts a spell from hand..." ("...For each copy, the player may cast the copy without paying its mana cost."?

Tajusin juuri lukea gathererin rulingin "The ability triggers when a player casts an instant or sorcery *card*. A copy of a card (such as those generated by Eye of the Storm itself) won't trigger this ability. The card that was cast is exiled and won't resolve, but the player will get a copy of the spell from Eye of the Storm."
« Viimeksi muokattu: 31.12.14 - klo 11:37 kirjoittanut chillygel »

Poissa KukistajA

Vs: Hive mind ja eye of the storm selitys
« Vastaus #1 : 31.12.14 - klo 11:39 »
Terve.. tässä yritän miettiä ennen ku kaaospakkaa aion kasata että miten Hive Mind ja Eye of the Storm wörkkii keskenään.
Tiedän kyllä kuinka molemmat toimii (tosin Eye of the Stormin wording on outo, jatkokyssäri perällä), mutta samanaikainen toiminta pöydällä on vielä epäselvä. Oletetaan tilanne että
  • kolmen hengen peli
  • Minulla molemmat pöydällä ja minun vuoro
  • Castaan Shockin ja määritän, että ensin stackkiin menee hive mind ja sitten eye of the storm niin että EotS resolvaa ekana

EDIT: Kuten tarkkasilmäisimmät jo huomasivatkin, edellinen selitys meni vähän pitkin reittä kun korttien sisälukutaito on mitä on. Tapahtuu siis sittenkin seuraavaa, olettaen että kukaan ei halua responssata mihinkään mitenkään:

Shocki menee stäkkiin.
Molemmat enchantmentit triggeröi, EotS menee päälle (koska valittiin niin).
EotS resolvaa, ja exilee Shockin stäkin pohjalta. Samalla pelaaja saa pelata kopion exileen pistetystä Shockista, ja se kopio tosiaan castataan.
Hive Mind triggeröi uudestaan castatusta kopiosta.
Hive Mindin triggeri resolvaa, ja muut pelaajat kopioi Shockin ja pistää (tässä ei castata) kopionsa stäkkiin.
Shockin kopiot resolvaa yksitellen, first in = last out.
Sun oma Shockin kopio (EotS:sta) resolvaa.
Hive Mindin alkuperäinen triggeri resolvaa, ja muut pelaajat laittaa jälleen uudet Shockin kopiot stäkkiin, ja ne resolvaa kuten aikaisemmin.

Lainaus
jatkokyssärinä ihmettelen Eye of the Stormin wordingiä. Eikös se aiheuta minun kopioida taas uus kopio myrskyn seasta, koska pakottaa minun castaamaan kopion instantista/sorcerysta ja eye of the stormissa ei lue erikseen "casts a spell from hand..." ("...For each copy, the player may cast the copy without paying its mana cost."?

Tätäkin joutuu muokkaamaan wordingin takia. Eye of the Storm tosiaan triggeröi spell korteista. Se itse luo spellin kopioita, jotka eivät ole fyysistä pahvia.
« Viimeksi muokattu: 31.12.14 - klo 14:05 kirjoittanut KukistajA »
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.