Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ravnica lässytystä  (Luettu 5176 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marke

Ravnica lässytystä
« : 19.09.05 - klo 16:25 »
Tein toisenkin ravnica topikin koska olen kovis. http://www.mtgsalvation.com/ issa on full spoileri niille jotka ei sitä ole sattumoisin sitä jo huomanneet.

Näyttää siltä, että saadaan vanhempiinkin formaatteihin uusia käyttölappuja huomattava määrä. Ja pitkästä aikaa tulee Standardiin simppeleitä, mutta hyviä kortteja kuten: Lightning Helix, Watchwolf, Boros Swiftblade, Loxodon Hierarch jne.

Mitä mieltä setistä olette näin yleensä? Netistä voi tietysti jokainen lukea kaikenlaista päätöntä hehkutusta joka kortista, mutta itse haluaisin availla pientä asiallista keskustelua siitä, jotta mitkä laput oikeasti vaikuttavat vaikkapa extendedin dekkeihin.

Itse pidän ensinäkemältä ravnicasta aikalailla. Korkeahko power leveli (ainakin kamigawaan verrattuna), mutta silti vaikea sanoa mitään über T2 dekkejä vielä. R/W weenietä ja B/G/(W) controllia/köyhän miehen rockia on hehkutettu ja hyviltähän ne näyttävät varsinkin kun Kamigawa tarjoaa molemmille hyvää pohjaa.
Comeback (?)

Poissa duracel

Ravnica lässytystä
« Vastaus #1 : 19.09.05 - klo 16:31 »
Itse en ole spoileria lukenut kuin muutaman kortin verran, mutta minua vähän pelottaa, että Ravnican pakat rakentavat itse itsensä. Toivottavasti olen väärässä. Hyviä kortteja tosin näyttää olevan tulossa, mikä on aina mukavaa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa ADraw-

Ravnica lässytystä
« Vastaus #2 : 19.09.05 - klo 19:35 »
"Ravnican pakat rakentavat itse itsensä"

Öö... Miten tuo pitäisi tulkita?

Omasta mielestäni Ravnica vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta, tosin ihan ensimmäisenä ongelmana tulee mieleen drafti, jossa on kaikkia kolmea settiä. Siitä voi tulla... *mielenkiintoista*. Constructedia ajatellen siellä on muutamia erittäin houkuttelevia kortteja, ja toki myös simppeleitä, mutta power lvliltään korkeita kortteja kuten nuo edellämainitut Watchwolfit ja Lightning Helixit sun muut. Ylipäätään ainakin ensimmäisen setin perusteella vaikuttaisi siltä, että koko blokin power level olisi aika korkealla. Nuo uudet dualitkin ovat aika kutkuttavia. Extendedissä ja eternal formuissa tuo shokkiländien life lossi saattaa kuitenkin olla hieman haitaksi pelattavuudelle, mutta Standardiin kun on nyt lupailtu vähän buustia kontrollidekkejä niin formaatti saattaa olla riittävän hidas noillekin ländeille.

Nameless One

Ravnica lässytystä
« Vastaus #3 : 19.09.05 - klo 20:06 »
joo, samaa mieltä teidän kannsa oon poijjaat... level on kova, ja näyttäää ihan hyvältä setiltä (VAIHTEEKS)...
 (9)
oonki kyllästyny tohon "jee mirrodin ja kamikava vie" meininkiin...

Poissa marke

Ravnica lässytystä
« Vastaus #4 : 19.09.05 - klo 20:42 »
Lainaus käyttäjältä: "ADraw-"
Extendedissä ja eternal formuissa tuo shokkiländien life lossi saattaa kuitenkin olla hieman haitaksi pelattavuudelle.


Joku tuolla mtgs:ssä olikin jo kommentoinut, että uudet dualit ovat budjettipelaajien ystäviä. Kaikilla ei ehkä ole varaa tai edes mahdollisuutta hankkia taigoja ja muita. Väittäisin että paremmin näillä lifeloss mailla Vintagessakin pärjää ku ilman minkäänlaisia dualeita.

Ja ei varmasti haittaa ole extended rockillekaan B/G dualista.. Se vähä mitä olen ext.rockia testaillut, niin kyllä se llanowar wastes usein tulee täpättyä 2-4 kertaa pelin aikana värimanan tarpeeseen. Ihan täysin samasta asiastahan ei kuitenkaan ole kysymys koska lategame b/g dual on huonompi ku lategame wastes (jolloin manaongelmat on jo usein korjattu bopeilla ja muilla).
Comeback (?)

Poissa oltrak

Ravnica lässytystä
« Vastaus #5 : 19.09.05 - klo 22:12 »
Enpä tiedä sitten tuosta uusdualeiden budjettipelaajanystävällisyydestä, eiköhän ne ole niin kauan kuin ovat standardissa _kalliimpia_ kuin normaalit dualit. Vintagessa muuten tuo lifeloss ei merkitse yleensä mitään, siellä nyt pelataan tarvittaessa Death Wishiäkin.

Itserakentavuus (en nyt siis ole varma tarkoitiko duracel tätä) voisi tässä olla sitä että normaalin kymmenen potentiaalisen väriyhdistelmän sijaan nyt on käytännössä neljä mihin on panostettu niin paljon että niitä kannattaa pelata. Ja jos näistä vielä pari on vähän huonompaa niin sitten jää ehkä vain pari järkevää dekkimahdollisuutta... joka ei kuullosta hirveän erilaiselta kuin standardi viime vuosina joten enpä tuosta liikaa huolehtisi. Drafteissa pudotus loistavasta Kamigawasta on melko väistämätön, mutta toivottavasti tuo nelivärisyys ei aiheuta suurempia rajoiteongelmia. Muutaman potentiaalisen voitin suoraan -pommin tunnistin spoilerista.

Mutta yleisesti ihan kivalta setiltähän tuo vaikuttaa. Ei mitään liian rikkinäistä näkynyt ekalla selauksella, mikä on positiivista, eikä käyttökelvotonta töhnää ollut juurikaan, mikä on ehkä vielä positiivisempaa. Hyvistä peruskorteista pisti silmään Putrefy ja Loxodon Gatekeeper. Ja toki tekisi mieli kokeilla myös kakkoskierroksen Hunted Horroria ja kolmoskierroksen Rushing Riveriä...

Poissa marke

Ravnica lässytystä
« Vastaus #6 : 20.09.05 - klo 00:05 »
Lainaus käyttäjältä: "oltrak"
Enpä tiedä sitten tuosta uusdualeiden budjettipelaajanystävällisyydestä, eiköhän ne ole niin kauan kuin ovat standardissa _kalliimpia_ kuin normaalit dualit.


Siis meinasin 'normaaleilla' dueleilla näitä alkuperäisiä kuten Bayou, Savannah, Taiga jne. Eli kahdenväristä manaa ilman drawbackkiä. Näiden markkinahinta pyörii käsittääkseni siinä 20-25 euron paikkeilla/kpl, eikö? Luulisi, ettei nämä uudet nyt ihan niin kallita ole.  Ja ehkä se päävitsi tässä on saatavuus. Harva luopuu setistä underground sea:ta yhtä helposti kuin setistä Watery Graveja. Ainakin kuvittelisin homman menevän näin..
Comeback (?)

Poissa oltrak

Ravnica lässytystä
« Vastaus #7 : 20.09.05 - klo 02:30 »
Niin, no, toivottavasti olen väärässä, mutta kuvittelisin noidenkin hinnan vähintään sinne 20 euroon kiipeävän. Nuo kortit ovat kuitenkin standardin ja extendedin parhaimmat ländit + käyttökelpoisia legacyssä ja vintagessa. Ymmärtääkseni on poikkeuksellista jos standardin halutuimmista korteista ei pyydetä paria kymppiä (nyt tosin taitaa olla sellainen tilanne) ja nuo ovat mielestäni siitä vielä vähän kovempaa luokkaa.

Pidemmän päälle noista varmasti tulee parempia vastineitaan halvempia, mutta ei välttämättä vielä ensi vuonna.

Poissa Hpuli

Ravnica lässytystä
« Vastaus #8 : 20.09.05 - klo 08:15 »
Näyttää mahtavalta setiltä. Loisteliasta vaihtelua tähän perkeleelliseen -Koneet valtaavat maailman metallisten ruohonkorsien kasvaessa tasangoilla ja samuraiden ja ninjojen rynnistäessä leijuvilla saarilla- meininkiin. Jospa tästä tulis taas pikkuhiljaa sitä kauan odotettua Magiciä.
Don't laugh... it works

Poissa oltrak

Ravnica lässytystä
« Vastaus #9 : 26.09.05 - klo 12:21 »
Tuli lauantaina käytyä prelikassa, ja sen perusteella muutama esifiilis Ravnicasta. Kai sealedissa on yleisestikin ylellisyyttä pelata kaksiväripakkaa, mutta nyt näkyi paljon neliväripakkojakin. Manafixereitä oli kyllä todella paljon, joten vaikka manakusua ilmenekin aika paljon, ei ihan niin paljon kuin olisi voinut kuvitella. Omassa korttipoolissa oli tosin tasan kaksi manafixeriä, nekin niitä kaksi manaa tuottavia hidasteluländejä. Jouduin puristautumaan kolmeen väriin, enkä siten edes käyttänyt tuota toista ländiä. En muuten törmännyt yhteenkään pelaajaan joka ei olisi pelannut vihreää.

Pelit ovat paljon hitaampia kuin Kamigawassa. Lentäjiä on aika vähän, ja stallaamista esiintyy. Vaikka en yhteenkään millausdekkiin törmännytkään, voi tämä olla yllättävänkin toimiva strategia limitedissä, saas nähdä. Muutamat pommit vaikuttivat vähän ikäviltä, itsekin voitin varmaan yli puolet peleistäni yksistään Pollenbright Wingsillä.

Itse pelit menivät yllättävänkin hyvin, 5-1-tuloksella irtosi 8 buusteria, vaikka kortit avattuani olin jo melkein lähtemässä kotiin. Runsas musta poisto ja edellämainittu pommi pelastivat. Yleisfiilikseksi jäi kuitenkin vähän pelko siitä että dräftäys tulee olemaan samanlaista tuuripeliä.

Casualdekkeihin Ravnica tarjoaa kyllä kaikenlaista hauskaa, jo commoneista löytyy aikamoinen läjä hauskanoloista kamaa. Varmaankin tämä jotenkin vaikuttaa Extendediin ja mahdollisesti hitusen myös Legacyyn ja Vintageen, mutta ei tämä nyt lopulta kai sitten ollutkaan niin kovatasoista kuin alunperin vaikutti.

Poissa ADraw-

Ravnica lässytystä
« Vastaus #10 : 26.09.05 - klo 15:36 »
Prelikkaturnauksen side-eventinä järjestetty lattiadrafti liikkeen ulkopuolella oli kyllä hauska kokemus. Itse näin ensimmäisessä boosterissa Circu, Dimir Lobotomistin ja siinä vaiheessa oli suhteellisen helppo päättää värit. Kyllä se aika kätevä on limitedissäkin. Milling toimi suhteellisen hyvin omasta mielestäni. Olin tosin ainoa pelaaja joka meidän pöydässä lähti UB milliä tekemään, joten sain todella paljon hyvää kamaa, jota muut eivät huolineet. Kun saa kuutospikkinä Moroiin niin voi olla jo suht varma etteivät muut ole samoissa väreissä. Sain jopa herkuteltua itselleni 4 Induce Paranoiaa, ja niillä kun vetelet vastustajan isoimmat möllit pois niin kyllä siinä alkaa vähitellen vastustajan pakasta kortit loppumaan. Itse peleissä kävi hieman paskempi tuuri ja ekalla kierroksellakin loppu aika kesken. Lopussa tilasto oli 1-1-1, tasasen varma mutta vähän paskaa nostoa tuli. Osa noista korteista näkyy nytkin tuolla Havessa. Mietityttää vaan, että mitäköhän tapahtuu kun on kaikki kolme settiä mukana draftissa? Mitenköhän sitten menee värien kanssa?

Joka tapauksessa hauskaa oli. Ravnicassa näytti olevan paljon hyviä käyttiksiä commoneissa (Consult the Necrosages ja Moldervine Cloak näin esimerkiksi). Varsinkin Moldervine Cloak on erittäin vahva kortti limitedissä. Constructedista ei voi vielä sanoa mitään, mutta hauska blokkihan tuosta näyttää olevan tulossa. Vaikkei power lvl olisikaan niin korkea niin ainakin hupileveli on.

Poissa Anssi

Ravnica lässytystä
« Vastaus #11 : 26.09.05 - klo 16:04 »
Lainaus käyttäjältä: "ADraw-"
Prelikkaturnauksen side-eventinä järjestetty lattiadrafti liikkeen ulkopuolella oli kyllä hauska kokemus. Itse näin ensimmäisessä boosterissa Circu, Dimir Lobotomistin ja siinä vaiheessa oli suhteellisen helppo päättää värit. Kyllä se aika kätevä on limitedissäkin. Milling toimi suhteellisen hyvin omasta mielestäni. Olin tosin ainoa pelaaja joka meidän pöydässä lähti UB milliä tekemään, joten sain todella paljon hyvää kamaa, jota muut eivät huolineet. Kun saa kuutospikkinä Moroiin niin voi olla jo suht varma etteivät muut ole samoissa väreissä. Sain jopa herkuteltua itselleni 4 Induce Paranoiaa, ja niillä kun vetelet vastustajan isoimmat möllit pois niin kyllä siinä alkaa vähitellen vastustajan pakasta kortit loppumaan. Itse peleissä kävi hieman paskempi tuuri ja ekalla kierroksellakin loppu aika kesken. Lopussa tilasto oli 1-1-1, tasasen varma mutta vähän paskaa nostoa tuli. Osa noista korteista näkyy nytkin tuolla Havessa. Mietityttää vaan, että mitäköhän tapahtuu kun on kaikki kolme settiä mukana draftissa? Mitenköhän sitten menee värien kanssa?

Joka tapauksessa hauskaa oli. Ravnicassa näytti olevan paljon hyviä käyttiksiä commoneissa (Consult the Necrosages ja Moldervine Cloak näin esimerkiksi). Varsinkin Moldervine Cloak on erittäin vahva kortti limitedissä. Constructedista ei voi vielä sanoa mitään, mutta hauska blokkihan tuosta näyttää olevan tulossa. Vaikkei power lvl olisikaan niin korkea niin ainakin hupileveli on.



Dekissäsi oli vaan se ongelma, että siinä ei ollut juurikaan vastauksia permanentteihin, kuten taisit huomata siinä vaiheessa kun olit nostanut ~8 korttia sillä kiltavelhollasi samalla kun omat 4/4 elementtalit pieksivät sut pois. Ihmettelin vaan mikset käyttänyt Perplexin transmutea.

BTW, Moldervine Cloak on onneksi uncci.
BTW II, miten Moroii kiersi sinne asti?

-Anssi
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa ADraw-

Ravnica lässytystä
« Vastaus #12 : 26.09.05 - klo 16:34 »
Lainaus
Dekissäsi oli vaan se ongelma, että siinä ei ollut juurikaan vastauksia permanentteihin, kuten taisit huomata siinä vaiheessa kun olit nostanut ~8 korttia sillä kiltavelhollasi samalla kun omat 4/4 elementtalit pieksivät sut pois. Ihmettelin vaan mikset käyttänyt Perplexin transmutea.

BTW, Moldervine Cloak on onneksi uncci.
BTW II, miten Moroii kiersi sinne asti?

-Anssi

Nokun ei removalia yksinkertaisesti tullu mulle asti, eikä mulla oikein ollu mitään 3cctä mitä oisin voinu ettiä. Ja nyt kun on täysin uusia kortteja joita ei ole ikinä ennen nähny, niin ei siinä muista kaikkia abilityjäkään. Stinkweed Impin dredgekin jäi käyttämättä. En ole ihan varma oliko Moroii tarkalleen kuudes, mutta yllättävän myöhään näin sen siinä. Vähän ihmettelinkin. Onko se Cloak muka unkki? No, joka tapauksessa hauskaa oli ja tulipa ehkä jotain opittuakin. Ehkä...

Poissa smo

Ravnica lässytystä
« Vastaus #13 : 27.09.05 - klo 01:18 »
Prellussa tuli tosiaan käytyä, mutta oma korttipoolini oli erittäin heikko. Korteistani peräti 28 oli creatureita, mikä on omasta mielestäni erittäin vähän. Olisin tosin halunnut nähdä mitä muut pelaavat, mutta jouduin lähtemään turnauksesta kesken kaiken henkilökohtaisesta syystä.

Vaikka kokemukseni jäivät varsin vaijaiksi, voin uskoa että pelit ovat hidas tempoisia. Omista olennoistanikin peräti 15 oli voimaltaan 1 tai 0, mutta kestoa oli tavallisesti joku 3.

Koska kosketukseni Ravnicaan jäi melkö pieneksi, täytynee käydä pelailemassa muutamia drafteja kunhan setti tulee ensin lailliseksi.

Poissa marke

Ravnica lässytystä
« Vastaus #14 : 27.09.05 - klo 14:22 »
Prelikka täytyy itsekkin tälläviikolla katsastaa kun täällä Saksanmaalla niitä on kahtena viikonloppuna. Harmi vaan että kortit on saksaksi.. saa nähdä mitä siitäkin tulee :D

Jokatapauksessa spoilereiden perusteella näyttää nyt siltä, että lentskarit (jälleen kerran) jyrää limitedissä aika pahasti. Pollenbright Wings lienee aika jyrä kalliista manacostistaan huolimatta.
Comeback (?)

Poissa jambo

Ravnica lässytystä
« Vastaus #15 : 08.10.05 - klo 22:27 »
Tänään katsoin ekaa kertaa uusia kortteja kun kaveri sanoi että ravnica on saapunut ja oli ostanut yhden boosterin... ja täytyy sanoa että kortit on uskomattoman kivoja, tästä vois saada oikeesti nyt jotain mitä jaksaa taas pelata. Ja korteissa oleva taide on ihan uskomattoman hyvännäköistä ja yhtenäistä, sopii toisiinsa. Ihan on innokas olo =D taidanpa siis piiiitkästä aikaa ostaa tournament packin ja pari boosteria ja katella tohkeissani mitä tulee ja tehdä uuden pakan tai kaksi. =)
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Anssi

Ravnica lässytystä
« Vastaus #16 : 08.10.05 - klo 23:38 »
Lainaus käyttäjältä: "jambo"
Tänään katsoin ekaa kertaa uusia kortteja kun kaveri sanoi että ravnica on saapunut ja oli ostanut yhden boosterin... ja täytyy sanoa että kortit on uskomattoman kivoja, tästä vois saada oikeesti nyt jotain mitä jaksaa taas pelata. Ja korteissa oleva taide on ihan uskomattoman hyvännäköistä ja yhtenäistä, sopii toisiinsa. Ihan on innokas olo =D taidanpa siis piiiitkästä aikaa ostaa tournament packin ja pari boosteria ja katella tohkeissani mitä tulee ja tehdä uuden pakan tai kaksi. =)


Eijeijei, tournament packkejä ei osteta. Boosterit on halvempia, ja niistä saa vielä alennusta jos ostaa paljon kerralla. Miksi maksaa ekstraa 30 basic landistä?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jambo

Ravnica lässytystä
« Vastaus #17 : 09.10.05 - klo 02:44 »
eikös noita 20 liene? ja siks että ne on erittäin hienoja vaikkapa =D no joo, viksumpihan se olis boostereita. katsotaan nyt...
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa oltrak

Ravnica lässytystä
« Vastaus #18 : 15.03.06 - klo 15:09 »
Vähän jälkikommenttia vanhaan puheenvuorooni.

Lainaus käyttäjältä: "oltrak"
Niin, no, toivottavasti olen väärässä, mutta kuvittelisin noidenkin hinnan vähintään sinne 20 euroon kiipeävän.


Olin väärässä. Vaikka Ravnican ja Guildpactin kalleimmat laput ovatkin vielä dualeita, ei hintataso ole noussut pilviin. Osittain tämä johtunee siitä, että mikään pakkatyyppi ei ole osoittautunut ylivoimaiseksi joten ei ole sitä yhtä ylikallista korttia, vaan kaikki dualit ovat ainakin jossain määrin haluttuja.

Muutenkin jännä katsoa kuinka ennustukset ovat menneet osittain metsään, esim. eipä ole Loxodon Gatekeeper kovin raju kortti (tosin saattanee parantua sinivalkon tulemisen myötä). Eivätkä dekitkään ole itseään rakentaneet.