Poromagia

Äänestys

Oletko?

Casual-pelaaja
22 (40%)
Turnauspelaaja (käyn peleissä, mutta en mene voittamaan)
18 (32.7%)
Hardcore!
15 (27.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

Äänestys päättynyt: 20.04.06 - klo 14:50

Kirjoittaja Aihe: Ns. Hardcore pelaajat?  (Luettu 4040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DaiJou

Ns. Hardcore pelaajat?
« : 15.04.06 - klo 14:50 »
Mitä olen huomannut paikallisessa mtgscenessä tapahtuvan, on se että yhä useammat turnauspelajat kääntyvät casuaalin puolelle. Itseäni, hardcorepelaajaa, tuo nakerta vietävästi. Luen hardcorepelaajan sellaiseksi henkilöksi joka käy mahd. useassa turnauksessa+panostaa formaattiinsa. Ainakin itse olen sellainen pelaaja että harrastuksiini kuuluu ainoastaan mtg peluu. Päätin tiedustella täällä millaisia pelaajia täälä on+ onko samankaltaisia kuin minä?
Äänestys voimassa 5 päivää.
Kommentoikaa miten/miksi vastasitte. Kiitos

Poissa SonniEriksson

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #1 : 15.04.06 - klo 15:23 »
Luokittelen itseni turnauspelaajaksi, vaikka yleensä lätkin kortteja kavereiden kanssa.
Type 2 turnauksessa en ole pelannut sitten saga-blockin, mutta prelikoihin/legacyyn osallistun aina välillä. Silloin harvoin kun menen turnauksiin, niin otan tavoitteekseni top 8. Liian harvoin tämä on tosin toteutunut (ehkä 4 kertaa kaikista 16 yrityksestä). Voitot kun valuvat käsieni läpi turhiin pelivirheisiin. ;D

Poissa miinin

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #2 : 15.04.06 - klo 16:18 »
Missä on vaihtoeho:
Mehustelija - pelaaja joka panostaa isoja rahoja esim. Vintage-pakkaansa ja mehustaa myös muut pakkansa BB/foil jne. korteilla. Turnauksissa hän käy harvakseltaan ja mielummin mehustelee kiiltävillä leluillaan samoille vanhoille tutuille naamoille.

Tai ihan vain keräilijä, joka ei välttämättä pelaa ollenkaan.

Poissa hall0n

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #3 : 15.04.06 - klo 16:21 »
Itse pelailen lähinnä kavereiden kanssa huvikseen ja epävirallisia "turnauksia" keittiön pöydällä (9) . Olen kerran käynyt Draftissa ja kerran Sealedissa, mutta tarkoitus olisi mennä enemmänkin kaikenlaisiin turnauksiin tulevaisuudessa.

Poissa Shine

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #4 : 15.04.06 - klo 17:05 »
Kyllähän minä jokaiseen Tampereen alueen turneeseen joihin ehdin/raha riittää niin menen, kun MTG ei kuitenkaan ole ainoa harrastukseni johon uppoaa rahaa...

Poissa Silens

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #5 : 15.04.06 - klo 17:16 »
En nyt ole varma mihin noista kuulun, pelailen jokaisessa turnauksessa Tampereella johon lompakko antaa mennä.

Pidemmällekkin kyllä lähden isompien turnauksien perässä.

Tällä hetkellä on ainoa mihin oikeasti uppoo rahaa.

Poissa Nox

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #6 : 15.04.06 - klo 18:59 »
Mä käyn sillon tällön turnauksissa ja siis ihan vintagesta standardiin mutta hyviä sijoja ei kummoisesti ole tullut :D Tavoitteena on kyllä aina ollut ihan voitto x)

Pelaan myös kavereideni kanssa hyvin paljon ja minusta olen siis kuitenkin turnauspelaaja...

Miksi kukaan menisi turnaukseen jos ei haluasi voittaa sitä en nyt oikein käsittänyt?

Poissa henward

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #7 : 15.04.06 - klo 19:05 »
Vastasin olevani turnauspelaaja, jonka koin nuista vaihdoehdoista lähimmäksi totuutta. Pyrin käymään jokaisessa prelikassa aina, silloin tällöin räftäillä ja joskus muutakin. T2 jäänyt viime aikoina vähemmälle, kun olen panostanut highlanderiin. Olen kyllä harkinnut t2-pakan tekemistä tässä rakdoskvltin myötä, mutta katsoo nyt miten aika riittää... Nyt tosiaan tuota highlanderia lähinnä pelaillut, pitänee ensi viikolla kävästä isomanahighlanderissa (vaikka pakasta puuttuukin tärkeitä kortteja, vilkaiskaapa wanttia ;D ) josko tuolla toisella b/r-highlanderilla pärjäisi legacy-ympäristössä.

Poissa mahonen

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #8 : 15.04.06 - klo 19:07 »
Lainaus
Miksi kukaan menisi turnaukseen jos ei haluasi voittaa sitä en nyt oikein käsittänyt?

tarkoittaa varmaanki sitä että menee pitämään sinne hauskaa vaikka sen takia ettei ole kavereita jotka pelaisivat mtg:eetä. Mutta voittohan se ainakin minulle on tärkeinä. Olen kylläkin tuo casual pelaaja en käy kauhean usein turnauksissa mutta kyllä tavoite on alkaa käymään vähän useamminkin.

Poissa DragonSlayer

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #9 : 15.04.06 - klo 19:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Nox"
Miksi kukaan menisi turnaukseen jos ei haluasi voittaa sitä en nyt oikein käsittänyt?


No ehkä myös sen takia, että tietää pakan olevan niin huono ettei sillä voi voittaa, mutta haluaa kuitenkin lähtä kokeilemaan miltä nuo turnaukset maistuvat... Tai jotaa..

Poissa korpi

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #10 : 15.04.06 - klo 19:32 »
Miksi ihmeessä turnauksissa hauskanpidon ja voitontavoittelun pitäisi olla toisensa poissulkevia asioita. Mitä olen turnauksissa nähnyt Suomen parhaillakin hc-pelaajilla tuntuu olevan varsin hauskaa. Itseasiassa heillä näyttää olevan kaikkein hauskinta..

Poissa DaiJou

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #11 : 15.04.06 - klo 20:57 »
Minä en ole niitä jotka sulkevat turne peluun ja hauskuuden, kyllä voittajan on helppo hymyillä. Tarkennan noita äänestys vaihtoehtoja hiukan:
Casual : ns Keittiön pytä magic. Pelataan kavereiden kanssa hyviksi.
Turne peluu(ei hae voittoa) : On esim. T2 pakan tehnyt, satsannut vähän, mutta pakka on yksinkertaisesti vailla päämäärää ja pelaaja on muutenkin aloittelija. Tietysti tähän voi kuulua myös jos joku ulkoiluttaa uutta pakkaansa, mutta se on sitten asia erikseen.
Hardcore: taisin selittää sen jo ekassa viestissä.

Poissa Sammakko

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #12 : 16.04.06 - klo 00:04 »
Joo-o niin casual kun vain voi olla,tosin pikkunen ripaus mehustelijaa. Olen pikkuhiljaa alkanut kyhäilemään T2 virityksiä,jopa rahalla..mut kun ei millään jaksa lähtee mihinkään tampereelle pelailemaan,ku on muutakin elämää. =) Viimeistään ens vuoden puolella alan nippailemaan enemmänkin kisoja,mut sitä odotellessa..(hiprakka.)

Poissa ilpo

jep
« Vastaus #13 : 16.04.06 - klo 17:58 »
Itseäni noista kolmesta vaihtoehdosta "hardcore" kuvaa kenties parhaiten. Casualia en voi juurikaan sietää. Pelaan lähinnä vain vintageturnauksissa, joten turnauspeliä ei hirveästi kerry verrattuna FNM-vakiopelaajiin, mutta laatu korvaa määrän tässäkin suhteessa. Kun pelailen huvikseni, pelailen aina suunnilleen kuin pelaisin turnauksissa eli siis pelaamiseni on joko turnauspelaamista tai niitä varten testaamista. Siinäpä onkin mäsikin viehätys, tällaisella pelityylillä aina riittää haasteita ja aina täytyy miettiä, miten parantaisin pakkaani. Korpi mainitsi edellä, että turnauksissa voi ehkä olla hauskaakin. Se pitää ainakin minun kohdalla täysin paikkansa, nautin turnauksissa pelaamisesta. Vintageturnaus on mäsikin parasta antia. Viikko sitten pienessä turnauksessa tuuttailin menemään Time Vaulttien ja Lodestone Myrien täyttämällä stäksillä ja kylläpä oli hauskaa. Varsinkin kalojen kyykytys, se se vasta poikaa oli..."Biljoona päähän". Vastaavia mehutarinoita piisaisi vaikka kuinka, mutta jääköön ensi kertaan.

Tietysti vaihtoehto "mehustelija" olisi ollut juuri se oikea, sillä sitähän kunnon t1 on, eikö?
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa DaiJou

Ns. Hardcore pelaajat?
« Vastaus #14 : 16.04.06 - klo 18:50 »
Lainaus
Casualia en voi juurikaan sietää.

Praise the Lord! Ainakin yksi samoin ajattelija!