Poromagia

Äänestys

Kumpi tulisi listata ensin?

Want
55 (82.1%)
Have
5 (7.5%)
Ihan sama
7 (10.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Äänestys päättynyt: 15.05.06 - klo 13:25

Kirjoittaja Aihe: Kumpi tulee ensin, Have vai Want?  (Luettu 3178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nastaboi

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« : 15.05.06 - klo 13:25 »
Olen havainnut, että H/W listoissa ei ole yhtenäistä käytäntöä siitä, listataanko ensin want ja sitten have vaiko toisin päin. Itse olen sillä kannalla, että want olisi hyvä listata ensin, ja sitten vasta have. Perusteluja:

1. Want on lähes poikkeuksetta lyhyempi, ja siten nopeampi lukea.
2. Wantista näet heti, että onko sinulla mitään realistista tarjottavaa topicin aloittajalle. Itse katson aina ensin, onko minulla mitään tarjottavaa, jotta voin esittää jonkinlaista alustavaa tarjousta heti ensimmäisessä viestissäni, tai tiedän suoraan olla ehdottamatta mitään.
3. Yhtenäinen käytäntö MOTL:n kanssa - helpottaa kahden listan ylläpitämistä.

Silloin tällöin harrastamaani listojen selailua vaikeuttaa se, että minun pitää etsiä ensiksi viestin lopusta want-lista, ja vasta sitten mahdollisesti palata viestin alkuun selailemaan havea. Mutta ehkä muut lukevatkin aina ensin haven, ja minulla ainoastaan on tapana tämä outo selausjärjestys. Haven paikkaa ennen wanttia puoltaa myö nimi H/W -lista, mikä tosin ei ole kovin vahva peruste tuolle nimenomaiselle järjestykselle.

Pitäisikö listojen järjestykselle sopia jokin yhtenäinen käytäntö, ja kumpi järjestys on parempi?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa kolatatti

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #1 : 15.05.06 - klo 13:27 »
Samat perustelut oikeastaan minullakin, paitsi että en vaihtele MoTLissa..

Haveja voi haravoida tuolla Haku-napillakin tuolta foorumin ylälaidasta kun kai sitä suunnilleen osaa itse sanoa mistä korteista voisi tarjota.

Haveihin ei yleensä kirjoiteta kommoneita ja unkkeja joten niitä vaihdellessa toimin yleensä niin että katson jonkun listan wantin ja tarjoan mitä löytyy ja irtoaa suht helposti ja pyydän katsomaan oman listani, koska sielläkin on wantilla unkkeja ja commoneita. Jos wanttilista on lopussa, en yleensä edes vaivaudu sitä lukemaan.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa jambo

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #2 : 15.05.06 - klo 14:09 »
AHU, äänestin väärää... eli tarkoitus oli mullakin tuo wantti ensin ja have sitten =/
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa rayenni

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #3 : 15.05.06 - klo 14:48 »
Helposti samaa mieltä yllä olevien kanssa. Erityisesti wantin helppo saatavuus on oleellista listoissa, joita mainostetaan muutamalla kovalla kortilla (ravnicadualit esim) havelta. Tällöin on kätevää vilkaista olisiko itsellä saumoja ko. kortteihin ilman sen kummempia ranneliikkeitä suuntaan tai toiseen.

Lisäänpä oman kysymykseni aiheeseen viitaten; miten wantti kuuluisi mielestänne lajitella? useimmiten eri nimikkeitä on sen verran vähän, ettei esimerkiksi värien mukaan ole juurikaan järkeä niitä pistää. Herääkin kysymys että miten sitten? Tärkeyden mukaan, aakkosjärjestykseen, setin mukaan, eri dekkien mukaan? Itse preferoin muutamaa eri prioriteettiluokkaa, jolloin viestin lukija saa toivon mukaan kuvan siitä, mitä kortteja tulee antaa - esimerkiksi dualeja saadaakseen (ks. signature:)).

Poissa CK

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #4 : 15.05.06 - klo 16:17 »
Itsekin olin tällaista aikonut kysyä...

Kyllä wantti tulee ensin, sehän on aivan selvä juttu. Yllä mainituista eroavia perusteluja en kyllä keksi...

Tuosta wantin lajittelusta; tuo high, normal ja low want -lajittelu vaikuttaa aika hyvältä, have taas lajitellaan värien mukaan (ländit ja artifactit tietenkin erikseen...)

EDIT: Unohdinpa melkein mainita, että itse pitäisin molemmissa (Have/Want) hyvänä myös T2-erittelyä, koska itsekin olen lähinnä vain T2-pelaaja, ja en varmasti ole ainoa...
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa Nastaboi

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #5 : 16.05.06 - klo 22:13 »
Koska otsikon kysymyksestä vallitsee näin suuri yksimielisyys, niin toivoisin muidenkin käyttäjien muokkaamaan listojaan sen mukaan. Pakottaahan ei voi.

Itse pidän järkevänä luokitella wantin prioriteetin mukaan ja haven värien mukaan. Arvostan myös sitä, että kortin on aakkostettu luokkien sisällä. Kun tämän pienen vaivan viitsii kertaalleen nähdä, on järjestystä helppo pitää yllä jatkossakin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #6 : 17.05.06 - klo 10:58 »
Juu, on se wantti ekana mukavampi tapa, mutta toisaalta taas, jos joku välttämättä kokee tarpeelliseksi laittaa haven ekaksi, niin ei sitä pitäisi minusta kieltää. kuitenkin aika pieni asia ja yksilönvapaus kunniaan (9)

Poissa Nastaboi

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #7 : 17.05.06 - klo 11:33 »
Fiksu kaveri saattaisi päätellä, että paremmin saa vaihtoja aikaan järjestämällä listansa siten, että sitä on miellyttävä silmäillä. Nyt kun on oikein tilastotietoakin käyttäjien mieltymyksistä saatavilla :D . En ole ketään kieltämässä, vaan antamassa vinkkejä siihen, miten saa enemmän ja paremmin vaihtoja aikaan.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Nox

Kumpi tulee ensin, Have vai Want?
« Vastaus #8 : 17.05.06 - klo 12:09 »
Se ois kyl tosi hyvä et ois kaikil  sama peruskäytäntö noitten have/Want asioiden järjestyksessä, koska se helpottais huomattavasti selattavuutta ku vois tottua tietynlaiseen käytäntöön.. musta on muutenki järkevämpää et ekä on Want, koska on järkevämpää eka katsoa kaverin Wantilta voiko tarjota hänelle mitään ja sitten vasta katsoa löytyykö häneltä mieluisia kortteja..