Poromagia

Kirjoittaja Aihe: H/W -thread nillitys  (Luettu 5319 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cht

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • eläkkeellä ja sairaana
H/W -thread nillitys
« : 04.02.12 - klo 23:18 »
Voiko joku tarkentaa mitä ideaa tossa H/W -threadin "Have" -osiossa on? ööö mulla on 4000 - 5000 korttia... ja sitten jos listaan vain "parhaimmat", saan heti yv:tä että: "myy toi", "vaihda toi".. enkä ole myymässä mitään enkä luultavasti vaihtelemassa.

Sitten Want -osio, okei no, mä haluan vähän vaikka mitä, siitä kyllä listan voin tehdä. Sitten joku alkaa kaupittelemaan mulle niitä, ja olen luultavasti persauki tai muuten vaan rahani menevät juuri sillä hetkellä muihin asioihin.
ööö.. ?

Luultavasti tiedän jo vastauksen asiaan, mutta haluan tarkennuksia ja ohjeita..?

Onko H/W listaan "säännöt"?

Voisin tehdä "cht:n want" -thread: että tarvitsen zombie tokeneita ja tietyn printin swamppeja? :D
« Viimeksi muokattu: 04.02.12 - klo 23:20 kirjoittanut cht »
-poissa..-

Poissa jotudin

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #1 : 04.02.12 - klo 23:29 »
Miksi ei?

Kuten monesti aiemmin on tullut esiin: have on kansion sisältö ja ei sitä kaikkea halua vaihtaa ellei oikeasti ole erityisen pätevää syytä. Mutta toisaalta pidetään kaikki laput listattuna, koska voi olla relevanttia herkkujen varalta. Onpa yhdessä paikaa ylhäällä mitä omistaa. Se on 'have', ei nämä haluan vaihtaa -lista. Wantilla ainakin itse pidän kaikkea mitä haluan, koska sehän on 'want'. Se, että tarjoutuu wantilla ostamaan lappuja ja ei oikeasti niitä osta, on tyhmää. Merkitköön selvästi, jos ei ole intressejä ostaa.

Mitä tulee ohjeisiin ja sääntöihin, niin en ainakaan itse halua, että pakotetaan listaamaan vain kortit, jotka sillä hetkellä haluaa vaihtaa tms. Ennemmin, että merkataan selkeästi kortit, joita ei aio ostaa / tai haluaako ostaa mitään. Totta kai jotkut kortit ovat tiukemmassa ja joitain arvostaa enemmän tai vähemmän kuin toisia.

Poissa Nyller

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #2 : 04.02.12 - klo 23:31 »
Laita Have-osioon ne kortit, jotka olet valmis vaihtamaan pois kokoelmastasi, sanotaan vaikka nyt niihin zombie-tokeneihin ja swamppeihin. Laita kylkeen teksti, jossa ilmaiset haluttomuutesi rahakauppoihin.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa cht

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • eläkkeellä ja sairaana
Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #3 : 04.02.12 - klo 23:51 »
Aivan joo elikkäs, odotinkin oikeastaan että asia on näin. Kiitos vaan teille, osasitte tarkentaa asian hienosti. Pitääpäs huomenna alkaa tekemään H/W -threadia. Wantista voi tulla aika laiha :D kuten jo varmaan aavistittekin, olen suht aloittelija. En tiedä kuin tusinan kortteja jota tarvitsen.
-poissa..-

Poissa Oferon

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #4 : 05.02.12 - klo 00:04 »
Juurikin kuten Nyller asian ilmaisi. Haveen kortit joista olet valmis luopumaan, wanttiin kortit jotka tarvitset. H/W ei ole henkilökohtainen muistilista vaan ilmoitus, jolla on tarkoitus saada kortit vaihtamaan omistajaa.

Poissa cht

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • eläkkeellä ja sairaana
Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #5 : 05.02.12 - klo 10:58 »
Eli siis minun H/W:ni on aika lailla näin

Have:

-

Want:

Zombie tokens
Swamp (print: bla bla)
-poissa..-

Poissa Rikke

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #6 : 05.02.12 - klo 11:11 »
Eihän sun ole pakko mitään H/W:ia tehdä jossei sulla ole mitään annettavaa sinne. Ei mua ainakaan kiinnosta lukea mitään "ei todellakaan vaihdu yhtään mihinkään, turha edes koittaa-havea." Jotudinin käsitys havesta on taas täysin kieroutunut :) ja päinvastainen kuin mulla. Vaihtokortit haveen ja ne mitä haluat vastineeksi wanttiin.

Poissa cht

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • eläkkeellä ja sairaana
Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #7 : 05.02.12 - klo 11:15 »
Oolrait! En siis tee threadia.. on vaan niin eriäviä mielipiteitä ja ohjeita :D Sain vaan päähänpistoksen siitä kun olen ostellut kortteja yksityisiltä henkilöiltä ja he huomauttivat etten omista H/W -threadia, eivätkä täten voi throw inniä minun mieleeni laittamaan..
-poissa..-

Poissa Tervonaattori

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #8 : 05.02.12 - klo 12:55 »
Eihän sun ole pakko mitään H/W:ia tehdä jossei sulla ole mitään annettavaa sinne. Ei mua ainakaan kiinnosta lukea mitään "ei todellakaan vaihdu yhtään mihinkään, turha edes koittaa-havea." Jotudinin käsitys havesta on taas täysin kieroutunut :) ja päinvastainen kuin mulla. Vaihtokortit haveen ja ne mitä haluat vastineeksi wanttiin.

Mitä kieroutunutta siinä näet? Alkoi vain ihmetyttämään kun siinä on suht vaikea nähdä mitään väärää, ellei sitten käsitetä jotain erilailla jotudinin haven periaatteista.

Jos miettii Herra X:n Havea, jonne sujahtaa se yksi timantti paskan sekaan ja siitä haluaakin luopua vain siihen sekawantin seassa olevaan vastaavanlaiseen aarteeseen... eikä siis mihinkään muuhun ns. "peruswanttiin". Tuolloinhan olisi viisainta kirjoittaa havessa/wantissa olevan ko. kortin perää infoa tyyliin "vaihtuu vain tuohon".

Toivottavasti sain selkokielisen sepostuksen aikaan.

EDIT: Ainut "virhe" on mielestäni se, että jos Vaihtoalueen H/W-listan wantilla on kortti ja jos sitä ei halua _ostaa_, niin se olisi jotenkin väärin. Kauppa-alueella näin tietenkin on.
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo 12:57 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Rikke

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #9 : 05.02.12 - klo 13:31 »
Siis tottakai hyväksyn sen ettei halua vaihtaa herkkua kasaan roskaa. Miksi kuitenkaan laittaa havelle kortteja joita EI HALUA vaihtaa?

A: Moro, kiinnostaa herkkuländi X. Mulla löytyy kaikkia sun wantin kortteja. Minkälaisen kombinaation haluaisit noista, että vaihto saadaan aikaan?

B: Herkkuländi X on mun dekissä eikä täten ole vaihdossa.

A: Njaa, ei sitten. Moro.

Parasta olisi vielä laittaa topikin otsikkoon maininta herkkulandi X:stä :)

edit: Ja ihan leikkimielellä mä ton kieroutuneen tuonne joukkoon sujautin.
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo 13:34 kirjoittanut Rikke »

Poissa Nyller

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #10 : 05.02.12 - klo 13:37 »
Voihan sitä tietysti listata vaikka kaikki kortit mitä omistaa, tai on omistanut.
Voi sinne toki proosa-osionkin laittaa, mutta kun kyse on mtg-korttien vaihtamisesta toisten käyttäjien kesken,
taitanee olla selkeämpää pidättäytyä niissä korteissa, mistä on valmis luopumaan/mitä tahtoo itselleen.
Toki yksittäisen kortin vaihtumisen reunaehdoista on huomaavaista huomauttaa etukäteen,
sitä en kiistä, mutta eikö ole silloin helpompaa myydä tai ostaa?
Jos havella on tosissaan vain yksi yli kympin kortti ja sen haluaa eritoten vaihtaa siihen ainokaiseen wantin vastaavaan,
niin luulisi olevan helppoa myydä oma lappu pois ja sitten siitä saatavalla tulolla ostella oma tahdokki sinne kokoelmaan.
Hinnan kun tiputtaa euron pari alle peruspyynnin, löytyy käyttislapuille yleensä nopeastikin ostaja.
Taskunpohjalta löytyy tuurilla muutama hilu, joilla voi sitten kompensoida omaa hankintaa.
Korttien arvo on pääsääntöisesti nousujohteinen määre, joten "tappiolle jääminen" käsitteenä tuntuu hieman turhalta,
koska niistä saa usein takaisin enemmän kuin on antanut.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Tervonaattori

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #11 : 05.02.12 - klo 13:37 »
Siis tuo nyt on päivän selvää, ettei noin ainakaan saisi menetellä. Tietenkin aina voi erityismaininnalla laittaa vaikka minkä suurimman aarteensa havelle, mutta vain jos sen oikeasti johonki on kyvykäs/halukas vaihtamaan. Ja siitä, jos se vaihtuu esim. vain ja ainoastaan siihen yhteen korttiin wantilta, tulisi mainita kortin perässä.

Tuossa mainitsemassasi tilanteessa ei todennäkköisesti olisi viisasta vaihtaa edes X:ää kasaan perushuttua (siltä se kuulostaisi) mutta se että herkkuländi on deckissä, eikä täten edes vaihdossa, on täysin vääryyttä. Tuossakin tilanteessa olettaisi että tuo UG Sea BB foil koristeltu timantein (joka siis on pakassa) sisältäisi listalla huomautuksen, että vaihtuu vain tiettyyn korttiin/kortteihin :D

Poissa cht

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • eläkkeellä ja sairaana
Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #12 : 05.02.12 - klo 13:53 »
Olen pääasiassa keskustelu / osto -meiningillä täällä foorumilla, en myynti tai vaihto.
Miten listaan jotain haluamaani krääsää jotta myyjät osaavat throw inniä minulle järkeenkäypiä kortteja?
-poissa..-

Poissa Nyller

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #13 : 05.02.12 - klo 13:59 »
Olen pääasiassa keskustelu / osto -meiningillä täällä foorumilla, en myynti tai vaihto.
Miten listaan jotain haluamaani krääsää jotta myyjät osaavat throw inniä minulle järkeenkäypiä kortteja?

Lista osto-osastolle, haluamasi kortit haluamaasi hintaan. Lisää mutama rivi, joista käy ilmi throw-in toiveet.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa miinin

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #14 : 05.02.12 - klo 16:59 »
H/W-listan tarkoitus on helpottaa kaupankäyntiä ja toimia ikäänkuin vaihtokansiona. Vaihtokansiosta ei löydy pakkasi kortteja, joita et vaihda mihinkään. Vaihtokansiossasi ei myöskään ole kaikkia IPA-blockin commoneita. Havelle kannattaa laittaa ne kortit, joita ihmiset oikeasti voivat sinulta pois vaihtaa, kortteihin joita itse haluat.

Vaikka kokisit kuinka tärkeäksi kertoa, että sinulla on pakassasi vuosien keruun jälkeen koko P9, niin sitä ei silti tarvitse havelle listata - postaa vaikka kuvia mehusteluketjuun. Ei ole kenekään edun mukaista, että listalla on kortteja, joiden vaihtaminen vaatii todella erikoisen tilanteen.

Havelle laitetaan sellaiset kortit, joita muut käyttäjät voivat oikeasti tarvita ja jotka olet valmis vaihtamaan Wanttisi kortteihin.

Poissa Dark Knight

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #15 : 05.02.12 - klo 21:36 »
Havelle laitetaan sellaiset kortit, joita muut käyttäjät voivat oikeasti tarvita ja jotka olet valmis vaihtamaan Wanttisi kortteihin.
Kuka määrittelee sen, mitä joku saattaa tarvita. Vaikka suuri määrä pelaajia pitäisikin jotain korttia turhana, niin se voi silti olla tarpeellinen joillekin pelaajille ja siksi sekalaisen tavaran esilläpito listalla ei ole minusta mitenkään väärin. Ties vaikka jonain päivänä onnistaisi.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #16 : 05.02.12 - klo 22:24 »
Kuka määrittelee sen, mitä joku saattaa tarvita. Vaikka suuri määrä pelaajia pitäisikin jotain korttia turhana, niin se voi silti olla tarpeellinen joillekin pelaajille ja siksi sekalaisen tavaran esilläpito listalla ei ole minusta mitenkään väärin. Ties vaikka jonain päivänä onnistaisi.

Eihän se tietenkään kiellettyä ole, mutta kyllä siinä ampuu itseään vaihtelumielessä jalkaan jos listaa hillittömästi silsaa. Random lappujen kohdalla voi vaikka merkitä "löytyy setin NN kaikkia commoneita ja uncceja, jos tarvitset kysy erikseen". Jonkun mielestä kehnojen rarejenkin kohdalla listaamista pitäisi välttää mutta nämä ovat sitten makuasioita.

Itse listaisin vain kortit joita oikeasti uskoisin jonkun haluavan ja jotka ovat verrattavissa wantin korttien tasoon. Liian paljon näkyy vieläkin porukkaa jotka haluavat pelkästään treidata "ylöspäin", joiden wanteilla halutaan dualeita ja tarmoja ja havelta löytyy keskimääräistä uusien settien tuubaa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa weaselface

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #17 : 05.02.12 - klo 22:38 »
Siinä saatta menettää asiakkaita, kun listaa liian paljon tavaraa. Mä en ainakaan jaksa lukea mitään tekstiseinää täynnä maailman paskimpia ja toiseksi paskimpia lappuja.

Mitä tulee korttien listaamiseen, joista ei kuitenkaan aio luopua - en arvosta. Mä saatan nähdä vaivaa, ja tehdä pätevän vaihtoehdotuksen korteista, jotka eivät edes ole vaihdossa. Ja tämä ihan vaan siitä syystä, että jonkun mielestä kaikkien pitää tietää että hän omistaa pelisetin korttia X ja Y.

Poissa jotudin

Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #18 : 06.02.12 - klo 11:24 »
Ihan selvennyksen vuoksi. Totta kai kaikki kortit havelta on vaihdossa. Se mihin ja kuinka helposti riippuu sitten tarjouksesta. Tietysti osa on omalla preferenssiasteikolla korkeammalla kuin lapun keskimääräinen arvo. Kyllähän sitä vaihtaa vaikka housut jalastaan, jos tarjous on järkevä ja saa tilalle kovasti kaipaamiansa lappuja. Pakat eivät kuulu have listalle (elleivät sitten vaihdu ihan vastaavasti kuin mitkä tahansa muutkin laput). En ainakaan itse jaksa tehdä erikseen listaa, jossa olisi ns. helposti vaihtuvat ja listaa, jossa on vaikeammin vaihtuvat. Jokainen varmasti ymmärtää tarjota paremmista lapuista muuta kuin kasan downgrade jöndeä.

Itse ratkaisin ongelman, jossa wantin kalliit kortit eivät vastaa haven tasoa, tekemällä erillisen otsikon, jossa ilmaisen mieluummin ostavani pahveja vaihtamisen sijaan. Vastaavasti kirjoittelen sinne, jos on varaa ostaa kullakin ajan hetkellä. Oikein akuuteissa tilanteissa hulluttelen kirjaamalla tarjoukseni osto topikkiini. En sinällään näe tässä mitään ongelmaa.

Mitä taas tulee listaan täynnä paskoja kortteja, niin on todettava, että juuri tämän halvan ryönän liikkuvuus on ollut paljon suurempaa kuin arvokkaampien korttien.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: H/W -thread nillitys
« Vastaus #19 : 09.02.12 - klo 22:52 »
Mitä taas tulee listaan täynnä paskoja kortteja, niin on todettava, että juuri tämän halvan ryönän liikkuvuus on ollut paljon suurempaa kuin arvokkaampien korttien.

Tälle on aivan ilmeisiä syitä. On todennäköisempää päätyä tekemisiin höntsäpelaajan, joka metsästää omiin tarpeisiinsa niitä "huonompia" kortteja, kanssa. Heitä on sekä enemmän että ovat kiinnostuneempia selaamaan listoja ja vieläpä toimimaan suomalaisella foorumilla jenkkiläisen nettikaupan sijaan. Lisäksi "parempien" korttien hintataso on usein liian korkea näiden ihmisten mielestä. Siksipä sitten halvemmat kortit liikkuvat.

Korttimäärältään valtavien listojen pitäminen on silti väärin. Eivät ne höntsäpelaajatkaan jaksa ihan mitä tahansa määrää tekstiä seuloa.

-- Nute
Oulu