Päivitystä tilanteeseen:
Sain yhteydenottoja muutamalta foorumilaiselta tapaukseen liittyen ja sain tiedon käyttäjän oikeasta nimestä, käytetään tästä eteenpäin koodinimeä "Mika Puoskari". Nimi särähti heti korvaan, koska kauppaa käydessämme myyjä on esiintynyt nimellä "Tarmo Puoskari". Sain yhdeltä foorumilaiselta myös vahvistuksen kuvista, miltä myyjä näyttää.
Sain viime yönä barrokselta yksityisviestin "4x pyromancer ascension ja Bedlam Reverit on ävinneet- Pitää laittaa korvausta tiille, jos et löydä muuta wantilta. Maksan takas ens kuussa!"
Ok, en ole kyllä edes tilannut sinulta Bedlam revereitä. Ja en pidä sanoista "ens kuussa", se voi tarkoittaa mitä vain.
Selvitin tänään molempien nimet numerotiedustelusta ja soitin ensin Mikalle, joka ei vastannut, ja heti perään Tarmolle, joka vastasi. Selvisi, että Tarmo on Mikan pikkuveli. Selvisi, että Mika oli kauppaa käydessään antanut minulle veljensä tilinumeron ja esiintynyt veljensä nimellä, koska oli pikkuveljelleen velkaa 70€. Tarmo vaikutti puhelimessa tolkun mieheltä, kuunteli ja otti asian hoitaakseen.
Kaksi tuntia puhelun jälkeen Mika soitti minulle, sanoi että oli myynyt tilatut kortit jo muualle. Ehdotti maksavansa puuttuvat kortit takaisin 7.11.2016, koska hänellä ei ole nyt rahaa. Sanoin, että hän palauttaa koko kauppasumman mahdollisimman pian, koska hän on hoitanut kaupat huonosti ja ei ole minun tehtäväni olla välikätenä hänen raha-/elämänongelmissaan. Sovimme, että hän maksaa 75€ minulle 7.11, kortteja ei tarvitse lähettää. Tässä pisteessä olemme nyt.
Perkele.
T. Samuli