Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tokenit ja Counterit  (Luettu 3780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kolatatti

Tokenit ja Counterit
« : 24.05.06 - klo 14:04 »
Niin keskustelua tässä ajattelin virittää että mitä ihmiset käyttävät tokeneina ja countereina? Ja mielellään voisi kertoa noiden käytettyjen esineiden yms. hyviä ja huonoja puolia.

Itse olen käyttänyt enimmäkseen molempina kortteja toisesta pakasta väärinpäin käännettynä. Näiden huono puoli on se ettei niistä näe mitä tokeneita tai countereita ne ovat (yleensä ei ongelma sillä pakat monesti pelaavat vain yhdenlaisia tokeneita) ja countereiksi ne ovat hieman isoja sitten kun niitä alkaa olemaan esim 15 Vulturous Zombiella..

Olen myös käyttänyt 12-sivuista noppaa esittämään esim. +1/+1 countereiden määrää. 20 sivuista noppaa olen käyttänyt elämän esittämiseen. Näissä on se ongelma että pitää ottaa useampi noppa esiin jos tulee yli 12 counteria tai 20 lifeä. Lisäksi nopat häviävät helposti ja/tai jäävät muiden pelaajien matkaan mystisesti.

Paperilappujen repiminen countereiksi on aika hidasta ja lisäksi niiden laskeminen on vaikeaa, puhumattakaan jos pitäisi tunnistaa kaksi erilaista counterityyppiä saman permanentin päällä.

Eli millaisia ehdotuksia sinulla olisi counterien ja tokenien esittämiseen. Myös erilaisia lifecounter-ideoita haluaisin tietää (joskus tulee pelattua väsyneenä tai (supi supi) humalassa, jolloin päässä laskeminen tuntuu toisinaan toivottomalta) :)
EHLO you say? I'm interested...

Poissa hale

Tokenit ja Counterit
« Vastaus #1 : 24.05.06 - klo 14:14 »
Meidän kaveripeleissä(vastaan nyt Burnsaberin ja FooGodin puolesta) käytetään, tai ainakin käytettiin tokeneinä vanhoista roskakorteistä leikattuja kuvia. Nyt ne tokenit ovat jääneet kun kukaan meistä ei pelaa token-pakkoja, ellei Burnsaberilta taas ilmesty jokin secret-tech.

Elämäpisteitä ite merkkaan aika paljo kännykkään, joskus käytän noppaa, d20 siis. Joskus olen kokeillut chipseillä, siis sellaisilla lasihelmillä lifujen merkkaamista mutta se ei istunut mulle, kun ne helmet tuppasivat leviämään ja oli hankalaa ottaa sitten selkoa että paljonkos sitä lifee olikaa jäljellä.

+1/+1 ja muut counterit merkkaan aina nopalla, se on mielestäni selkeintä.
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=19028.0
______________________________________________________
Nainen on kuin hattara; päältä kaunis, sisältä tahmea.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Tokenit ja Counterit
« Vastaus #2 : 24.05.06 - klo 14:18 »
Lifet = Kännykkä
Countterit = Lättänäpohjaisia lasihelmiä
Tokenit = Korttiväärinpäin tai jos jotain pakkaa pelaa paljon, olen tehnyt paperista tokenia kuvaavan kortin ja laittanut sen muovien sisään jonku ländin päälle.

Poissa miinin

Tokenit ja Counterit
« Vastaus #3 : 24.05.06 - klo 14:36 »
Lifen merkkaamiseen käyvät hienosti Portalin aloituspaketeista saadut "play matit", eli tyylikkäästi koristellut alustat, joissa on paikat librarylle ja graveyardille, sekä sisustuskivellä merkattavat luvut 0-25 lifeksi. Toisaalta noita tulee nykyään käytettyä niin harvoin, että joko Beatdown-boksin life-noppa, jossa elämät etenevät loogisesti 20:stä nollaan toimivat mukavasti. Ö-vaihtoehtona toimivat Magicin 10-vuotissynttäreiden aikana jaetut lifecountterit, joiden haittana mainittakoon pienet luvut ja etuna lukualue 30:een asti.

Tokeneina toimivat joko Player reward tai Unglued-toksut, joskin niitäkin helpommin tulee kaivettua muista pakoista väärinpäin käännettyjä lappuja, joita saa useita erilaisia sleevien väriä vaihtamalla.

Counttereina toimivat sisutuskivet, eli lasihelmet, joita saa edulliseen hintaan joko tiimarista tms. tai hieman kalliimalla, joskin parempia (pienempiä) esim. fantasiapeleistä. Nuo toimivat melko ongelmitta ainakin seitsemään asti, eli Burstilla, siitä isompiin lukuihin mentäessä tulee kaivaa nopat esiin. Näissäkin countterien värillä pystyy lisäämään erilaisia counttereita.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Tokenit ja Counterit
« Vastaus #4 : 24.05.06 - klo 14:57 »
Pro Player-kortteja näkee nykyään käytettävän tokeneina usein, ja mikäs sen hauskempaa. Countereiksi sopivat mielestäni parhaiten kuusisivuiset nopat. Lasihelmiä tarvitsee niin suuren määrän.

Tuomarina toivoisin, ettei turnauksissa life-merkintöihin käytettäisi muuta kuin kynää ja paperia, koska merkinnöistä voi kiistatilanteessa päätellä, mitä pelissä on tapahtunut. Jos pelaa turnauksessa pakkaa, joka tarvitsee countereita ja tokeneita, niin sen verran voisi asiaa etukäteen miettiä ettei tarvitse käyttää sideboard-kortteja (se on kiellettyä noin periaatteessa) tai lifepaperista revittyjä mytysiä tokeneina tai counttereina.

(Ja hupipeleissä voi tietysti tehdä ihan mitä haluaa ja käyttää tokeneina sitä mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan. )
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Tokenit ja Counterit
« Vastaus #5 : 24.05.06 - klo 18:23 »
Casual-peleissä on ihan kohtuulliseksi vaihtoehdoksi havaittu tavallinen neljään kuninkaan korttipakka. Kuvapuoli alaspäin pöydällä ne ovat tokeneita ja oikein päin kortin alla näyttävät lukunsa mukaisen määrän countereita permanentilla. Huonona puolena joutuu etsimään aina uuden kortin kun lisää tai vähentää countereita. Simic-graftereille tuskin paras keino. 20-sivuinen noppa on käytännöllinen lifeä merkitessä, tosin jos pakassa on paljonkin life gainia, niin taitaa jäädä asteikko pieneksi. Ja se muuten pyörähtelee varsin helposti vahinkotönäisyistä.

Poissa Masa88

Tokenit ja Counterit
« Vastaus #6 : 24.05.06 - klo 18:34 »
Lainaus käyttäjältä: "sCL"
Huonona puolena joutuu etsimään aina uuden kortin kun lisää tai vähentää countereita. Simic-graftereille tuskin paras keino.


Tai jos pelaa Chorus of the Conclavea
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa tutka

Tokenit ja Counterit
« Vastaus #7 : 24.05.06 - klo 22:18 »
Life: d10 tai d20 -nopilla
Countterit: random nopilla
Tokenit: tulitikuilla tai jos niitä ei ole niin jollain muulla mitä käteen sattuu(esim karkeilla, mikäs sen hauskempaa kuin tappaa tokeni syömällä se).
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Sammakko

Tokenit ja Counterit
« Vastaus #8 : 24.05.06 - klo 22:44 »
Laitoin naisen tiimariin hakemaan mulle niitä lasihelmiä,niillä saa käytännössä melkein kaikki merkinnät jos jaksaa puljata niillä.
Counterit - Helmillä tai kolikoilla. (Yhdistelmä toimii kivasti.) ~1xeuro=10 helmeä jne.
Life - kännykkä, casual peleissä.
Tokenit - helmet, eri värisiä eri toksuil. Tapätyt siirretään erilleen muista. =)

Poissa Bitten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Azorius & Selesnya \,,/
Vs: Tokenit ja Counterit
« Vastaus #9 : 28.05.06 - klo 21:18 »
Tokeneina minä olen käyttänyt tuommoisia sormusten herra-pelikortteja, joita annettiin joskus ilmaiseksi Helsingin fantasiapeleistä. Counterit ja lifet on pelikaverin muistissa :D Kyllä minäkin joskus yritän, varsinkin niitä omia lifejä muistella...
Pelaan:
 -WU-kontrollia Ghostly Prison-tyyliin(huono casual-pakka)
 -WG-kontrollia puolustajilla ja isoilla creatureilla
MtG:tä netissä: http://www.magic-league.com/guide/magic_workstation.php

Poissa Excaliburr

Vs: Tokenit ja Counterit
« Vastaus #10 : 04.06.06 - klo 18:56 »
Tokenit ovat minulla kitaranplektroja.. Tietysti juuri tietyn värinen esim. vihreä on vihreä ja eri merkkiset eri voimakkuuksia. Sitten kirjoitan sen plektratokenin tiedot (paksuus, merkki ja väri) ruutupaperille ja kirjoitan mitä se tokenina ois. Counterit paperilappuja jossa lukee vaikka 1+/1+ count.