Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 134556 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mtg_96

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #180 : 09.12.16 - klo 21:46 »
Jahas stoori saa(kin) jatkoa. Eli mcm ilmotti mulle et on lähettänyt 2 wire transferia mulle tänään (Ne koodit joilla aktivoin myyjän tilin). Kirjauduin verkkopankkiin enkä mitään sellaisia löytänyt? En vissiin tajua tässä jotain mut oon hiukan hämmentyny.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #181 : 09.12.16 - klo 22:09 »
Ulkomaan maksuissa menee yleensä muutama arkipäivä, eli jos ovat tänään lähettäneet niin vielä ei kannata hermostua.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #182 : 10.12.16 - klo 01:22 »
Jep. Mulla taisi mennä kolme pankkipäivää eli jos ei loppuviikosta näy, niin sitten kannattaa vasta huolestua. Sama sitten myös toiseen suuntaan jos MCM:ään siirtää rahaa.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Hamppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #183 : 16.12.16 - klo 15:26 »
Hei,
ostin tuossa playsetin inkmoth nexuksia mcm:stä 3-viikkoa sitten. Pohjois-irlannista.
Kortteja ei ole näkynyt ja myyjä kertoikin, että läheiset olivat toimittaneet kortit vahingossa ilman seurantaa.
Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä?

Poissa Morian

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #184 : 16.12.16 - klo 16:00 »
Hei,
ostin tuossa playsetin inkmoth nexuksia mcm:stä 3-viikkoa sitten. Pohjois-irlannista.
Kortteja ei ole näkynyt ja myyjä kertoikin, että läheiset olivat toimittaneet kortit vahingossa ilman seurantaa.
Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä?

Olet maksanut(?) kirjatusta toimituksesta, joten jos myyjä lähettää ilman on hän korvausvelvollinen. 1) jos kortit tulevatkin perille vaadi itselleni hyvitys postikulujen erotuksesta. Jos eivät saavu vaadi täyden summan korvaamista. Jos ei suostu niin MCM:n kautta selvitykseen, jolloin sun pitäisi saada ennen pitkää rahat.

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #185 : 16.12.16 - klo 16:38 »
Hei,
ostin tuossa playsetin inkmoth nexuksia mcm:stä 3-viikkoa sitten. Pohjois-irlannista.
Kortteja ei ole näkynyt ja myyjä kertoikin, että läheiset olivat toimittaneet kortit vahingossa ilman seurantaa.
Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Minä ottaisin yhteyttä MCM:ään välittömästi. Kolme viikkoa on toimitusaikana tosi pitkä Euroopan sisällä jopa joulun alla ja tuo perinteinen isi/äiti/pikkusisko/kummisetä/naapurin mummo/serkun poikaystävä unohti laittaa postiin/laittoi postiin väärin/kirjoitti osoitteen niin että oho ne tulikin mulle bumerangina mutta laitan ne postiin itse ihan heti kunhan saan jostain rahaa postimaksuun-tekosyy on tuttu jo muinoin IRC/newsgroup-treidailun ajalta. Aavistelen kusetusta.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Hamppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #186 : 16.12.16 - klo 16:50 »
Juuh, laitoin kanssa disputen äsken rullaamaan, katotaan kuin käy :)
Kiitos vastauksista

Poissa tzeitzei

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #187 : 28.12.16 - klo 11:56 »
Käsittämättömän hankalaa tuntuu kauppiailla olevan erottaa Unlimited ja Revised. Tänään tuli 6. ja 7. Unlimitedinä myyty Revised Drain Life ja 3. ja 4. vastaava Sengir Vampire. Sitten vielä kehdataan venkoilla refundien kanssa. Voi huoh.

Poissa Puska

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #188 : 08.01.17 - klo 03:56 »
Kauanko MCM säilyttää ostoskoriin laitettua tuotetta "varattuna" siellä? Musta alkaa tuntua että joku panttaa mun Saheelia.

Poissa Naabi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #189 : 08.01.17 - klo 06:22 »
Kauanko MCM säilyttää ostoskoriin laitettua tuotetta "varattuna" siellä? Musta alkaa tuntua että joku panttaa mun Saheelia.

Aika pitkään, joku räpläili yhtä korttia minulta n. puoli vuorokautta.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #190 : 09.01.17 - klo 12:57 »
Kauanko MCM säilyttää ostoskoriin laitettua tuotetta "varattuna" siellä? Musta alkaa tuntua että joku panttaa mun Saheelia.

Aika pitkään, joku räpläili yhtä korttia minulta n. puoli vuorokautta.
Pysyy siellä kunnes käyttäjä kirjautuu ulos tai poistaa sen korista.

Poissa hallava

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #191 : 27.01.17 - klo 08:04 »
Lainaus
Hi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)

En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?

Poissa tko

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #192 : 27.01.17 - klo 09:12 »
Lainaus
Hi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)

En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?

Ostaa jatkossa muilta kuin Espanjalaisilta.

Poissa Kide

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #193 : 27.01.17 - klo 11:21 »
Lainaus
Hi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)

En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?

Toki voit tehdä dick moven ja käskeä kaverin hankkia sulle toisenkin enkun.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Wiszz

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #194 : 27.01.17 - klo 12:10 »
Ostaa jatkossa muilta kuin Espanjalaisilta.

Omakohtainen kokemukseni on, että näitä tapahtuu huomattavasti enemmän esimerkiksi Ranskalaisille. Ei siis mitään sen suurempaa tunnesidettä Espanjalaisiin, mutta ihmetellyt vain sitä, kun noin 300 oston otannalla en voi Espanjalaisiin liitettävää leväperäisyyttä itse allekirjoittaa ja muilla tuntuu olevan heidän kanssaan jatkuvasti ongelmia. Ehkä olen vain ollut onnekas asian suhteen.

Poissa leshrac

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #195 : 27.01.17 - klo 14:17 »
Lainaus
Hi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)

En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?

Itselläni kävi vähän samanlainen tapaus, mutta olin itse myyjänä. Olin kerennyt merkkaamaan kortin lähetetyksi vaikka se oli vielä pöydällä ja ostaja pyysi skannit kortista. Skannit nähtyään hän halusi peruuttaa kaupat heikomman kuntoluokituksen takia, jolloin muistaakseni MCM:n tuki ohjeisti merkkaamaan kortin hukatuksi ja sitten palautti rahat tilille. Omaan statistiikkaan ei tullut mitään merkintää muistaakseni, hävisin tietty tässä kaupassa kirjemerkin hinnan, mutta sen siitä saa kun yliarvioi kortin kuntoa.

Itse varmaankin ottaisin rahat takaisin ja hommaisin jostain muualta, MCM:n tuki varmasti auttaa tässä asiassa.

Poissa HassuHannu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #196 : 27.01.17 - klo 23:58 »
V***n ranskalaiset mcm-ostajat. Kyllä voi kaupankäynti olla vaikeaa.

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #197 : 28.01.17 - klo 00:27 »
V***n ranskalaiset mcm-ostajat. Kyllä voi kaupankäynti olla vaikeaa.
Ranskalaisilla tuntuu kyllä kyseisellä saitilla olevan pahoja asenneongelmia. Ostajina ei ole huonoja kokemuksia (tosin olen myynyt vain pari tilausta) mutta itse en kyllä osta sieltä enää commoniakaan.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #198 : 09.02.17 - klo 16:51 »
Aaaah, tuli huonot arviot (no, Good ei ole "huono", mutta...) koska olin laittanut "ylimääräisiä kortteja" mukaan tilaukseen. Olin siis laittanut muutaman uncommonin sleeveen suojaamaan sitä varsinaista ostettua korttia postissa. Jos mun täydellinen 100% rating kaatuu tähän, niin saatan korkata ylimääräisen kaljan viikonloppuna :P
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa leshrac

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #199 : 09.02.17 - klo 17:14 »
Aaaah, tuli huonot arviot (no, Good ei ole "huono", mutta...) koska olin laittanut "ylimääräisiä kortteja" mukaan tilaukseen. Olin siis laittanut muutaman uncommonin sleeveen suojaamaan sitä varsinaista ostettua korttia postissa. Jos mun täydellinen 100% rating kaatuu tähän, niin saatan korkata ylimääräisen kaljan viikonloppuna :P

Pakkohan se oli mennä katsomaan.. :D

Ajattelin ekana, että ostaja oli tyytymätön suojauksen tasoon kun ei ollut enempää kuin muutama kortti suojaamassa ja kommunikoi sen huonosti..

Itselleni annettiin Good pakkauksesta vaikka lähetin tuplasleevattuna toploaderissa sekä minigrip-pussissa. Kun kysyin asiaa niin kaveri vastasi "ai sori, oli aika monta lähetystä tullut ja varmaankin laitoin väärälle henkilölle tuon" :|

Poissa Gagis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #200 : 09.02.17 - klo 17:27 »
Aaaah, tuli huonot arviot (no, Good ei ole "huono", mutta...) koska olin laittanut "ylimääräisiä kortteja" mukaan tilaukseen. Olin siis laittanut muutaman uncommonin sleeveen suojaamaan sitä varsinaista ostettua korttia postissa. Jos mun täydellinen 100% rating kaatuu tähän, niin saatan korkata ylimääräisen kaljan viikonloppuna :P
Heh, suojaavia kortteja on tyyliin joka toisessa lähetyksessä. Itsellä on tapana lisätä niitä jos en käytä toploaderia niin että sleeve tulee tarpeeksi tiukasti täyteen, ja sitten taittaa vielä yksi jätekortti kaksin kerroin sleeven "korkiksi". Eiköhän tuokin kaveri kohta opi tavat.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #201 : 09.02.17 - klo 17:33 »
Heh, suojaavia kortteja on tyyliin joka toisessa lähetyksessä. Itsellä on tapana lisätä niitä jos en käytä toploaderia niin että sleeve tulee tarpeeksi tiukasti täyteen, ja sitten taittaa vielä yksi jätekortti kaksin kerroin sleeven "korkiksi". Eiköhän tuokin kaveri kohta opi tavat.
[/quote]
Osa pakkaa tosiaan ydinsodan kestävästi ja osalta tulee kortit irrallaan halpissleevessä. Itse pakkaan nykyään suojaavat kortit tiukasti sleeveen, teipatulla post-it-lapulla sleeve umpeen, päälle vielä vähintään yksi kerros paperia ja personoitu kiitoskirje mukaan. Jos on vähänkin isompi ostos, koitan kaivaa tuolta pinoista suojaaviksikin korteiksi jotain sellaista, joka ei ole ihan se uusimman setin surkein common. Tähän mennessä kukaan ei ole valittanut, mutta kerta se on ensimmäinenkin :P
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Hamppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #202 : 19.04.17 - klo 22:06 »
Heips taas :)
Tuli hankittua mcm:stä kortteja.
Miten luokittelisitte tämän kortin jos laittaisitte sen myyntiin magiccardmarkettiin?
http://imgur.com/w8dBmne
http://imgur.com/JIl8jwX

Takaa huomaa miten kortti on taittunut.
Tässä vaan mietiskelen onko ilya kussut linssiin vai olenko vain liian tarkka :)

Poissa Rei

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #203 : 19.04.17 - klo 22:19 »
Heips taas :)
Tuli hankittua mcm:stä kortteja.
Miten luokittelisitte tämän kortin jos laittaisitte sen myyntiin magiccardmarkettiin?
http://imgur.com/w8dBmne
http://imgur.com/JIl8jwX

Takaa huomaa miten kortti on taittunut.
Tässä vaan mietiskelen onko ilya kussut linssiin vai olenko vain liian tarkka :)

"A Poor card has damage that cannot normally have stemmed from regular use of the card." Kaikki taittuneet pahvit vaan suoraan sinne.

Poissa Hamppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #204 : 19.04.17 - klo 22:24 »
Juu, myyjä oli luokitellut goodiksi kyseisen pahvin. Laitoin viestiä, että tämä on aika selvästi taittunut ja hää vaa vastas, että laitto ohjenuorien mukaan goodiksi...
Welp, aika pistää hyvää kunnon palautetta ukkelille

Poissa Prote

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #205 : 19.04.17 - klo 23:20 »
Juu, myyjä oli luokitellut goodiksi kyseisen pahvin. Laitoin viestiä, että tämä on aika selvästi taittunut ja hää vaa vastas, että laitto ohjenuorien mukaan goodiksi...
Welp, aika pistää hyvää kunnon palautetta ukkelille

Kannattaa laittaa MCM:n ylläpidolle mahdollisesti myös viestiä, että tuollainen selkeä taitos ja etupuolella jopa repeämä(?). Kuvat mukaan ja kysellä, että mikähän mahtaa policy olla näiden kanssa, kun oli goodiksi arvioinut myyjä.

Poissa Ex0rcist

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #206 : 20.04.17 - klo 14:59 »
Juu, myyjä oli luokitellut goodiksi kyseisen pahvin. Laitoin viestiä, että tämä on aika selvästi taittunut ja hää vaa vastas, että laitto ohjenuorien mukaan goodiksi...
Welp, aika pistää hyvää kunnon palautetta ukkelille

Mul on tullu tollasii lappuja viime aikoina vaikka kuinka monta luokitus NM. About 5/10 lähetyksestä tollasii lappuja ja nyt alkaa olee koht mitta täys tota touhuu. Ei meinaa saada ees mitä korvauksii koska myyjältä tulee tälläst kommenttii "Cards was brand new when I send it don't blame me, blame mailservice." Kuori koskematon ja hyväs kunnos  sekä sisäpakkaus hyvässä kunnossa, laput vaan iha solmus. Ja sit kun jätät arvion kaupoista ni ylläpito pyyhkii sen pois koska myyjä refundas rahat viikon keskustelun ja skannejen jälkee. Ei oo oikee toimiva systeemi, kaikil vaa 100% palautteet ku ylläpito pyyhkii huonot palautteet pois. Niin on paikka täynnä kaiken maailman kusettajii...

Poissa Kylis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #207 : 20.04.17 - klo 15:53 »
Kysellyt nyt viikon sisään yhdeksältä mcm myyjältä skanneja underground seasta.3/9 viitsinyt edes vastata ja kaksi näistä kolmesta on jopa laittanut pyydetyt skannit (eivät olleet ex kuntoisia vaikka niinä koittivat myydä).
Lainaus käyttäjältä: RobertHatt
kohtuullisen tunnettu pro-pelaaja ja turnausraportoija

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #208 : 21.04.17 - klo 09:16 »
Kysellyt nyt viikon sisään yhdeksältä mcm myyjältä skanneja underground seasta.3/9 viitsinyt edes vastata ja kaksi näistä kolmesta on jopa laittanut pyydetyt skannit (eivät olleet ex kuntoisia vaikka niinä koittivat myydä).

Dualit alkavat olla sen hintaisia että en niitä ostaisi näkemättä tai sitten joltain erittäin luotettavalta kauppiaalta jonka kuntoarvioihin voin luottaa. MCM:n ei-store myyjät tuntuvat aika järjestäen arvioivan korttien kuntoja yläkanttiin, varsinkin kun puhutaan siitä mikä on EX ja mikä taas GD.

Mitä tulee taipuneisiin ja taitoksia sisältäviin kortteihin, itse luokittelen ne suoraan POOR/DAMAGED luokkaan jolloin ne eivät todennäköisesti ole pelikelpoisia ja aika harva asia kiukuttaa enemmän kuin tämmöisen saaminen postista kun sen on ostanut EX luokiteltuna.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Ex0rcist

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #209 : 22.04.17 - klo 21:24 »
Kysellyt nyt viikon sisään yhdeksältä mcm myyjältä skanneja underground seasta.3/9 viitsinyt edes vastata ja kaksi näistä kolmesta on jopa laittanut pyydetyt skannit (eivät olleet ex kuntoisia vaikka niinä koittivat myydä).

Dualit alkavat olla sen hintaisia että en niitä ostaisi näkemättä tai sitten joltain erittäin luotettavalta kauppiaalta jonka kuntoarvioihin voin luottaa. MCM:n ei-store myyjät tuntuvat aika järjestäen arvioivan korttien kuntoja yläkanttiin, varsinkin kun puhutaan siitä mikä on EX ja mikä taas GD.

Mitä tulee taipuneisiin ja taitoksia sisältäviin kortteihin, itse luokittelen ne suoraan POOR/DAMAGED luokkaan jolloin ne eivät todennäköisesti ole pelikelpoisia ja aika harva asia kiukuttaa enemmän kuin tämmöisen saaminen postista kun sen on ostanut EX luokiteltuna.

Niin no mut jos ostat NM kuntosen ja saat taittuneen ni kyl se tonne worthless luokkaan menee, ei pysty pelaa turnaukses ku tuntee tuplasliivien läpi. Ja näitä on tullu viime aikoina paljon monesta maasta. Viimenen keissi espanjalaisen kaa ku ylläpito confirmas kirjatun kirjeen myyjälle, koska kortit olivat tulleet perille mutta molemmat taittuneita ja en huolinu lappuja halusin vaa lähettää ne takas ja rahat takas mutta myyjä väitti että ne olivat suoraan buusterista ni en saannu myyjältä mitää refundii niist. Rupeen koht itekki lähettelee vaa mitä sattuu ja väitän vaan vastaa. Eli se on iha sama mitä lähetät kuhan lähetät jotai!