Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?  (Luettu 6750 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa imppu

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« : 17.05.06 - klo 01:23 »
Mikäli sana pentu sai sinut raivon partaalle, älä vaivaudu koko tekstiä lukemaan, et sinä siitä todennäköisesti mitään opi. Riittää kun opettelet seuraavan lauseen kunnolla: Joka paikassa ei tarvitse avata suutaan, joskus voi vaan pitää turpansa kiinni.

En tiedä olenko ainoa, joka tuskastelee näiden 'Kauhean kiva on kirjoitella juttuja, koska tiedän asioita'-nassikoiden takia. Pitkästä aikaa tein topikin ja puolisen päivää kesti ennen kuin sain tälläisen pennun riesakseni. Keskustelun tämän nappulan kanssa löytää TÄÄLTÄ. Tietää mikä Safe Haven on, joten varmasti pätevä kaveri.

Edellisen kerran, kun laitoin lappuja myyntiin niin sain privana käydä vastaavan keskustelun. Keskustelu päättyi seuraavaan:
Lainaus käyttäjältä: "TseiCo"
Kuten aiemminkin sanoin, en sanonut sitä vittuillakseni, kunhan vaan painotin mielipidettäni. Ei tartte ottaa niin itteensä. Enkä mä sanonu sitä sen takia että saisin sua laskemaan hintoja, ei oo mitään tarkoitusta ostaa niitä.
Ymmärtääkseni tarkoittaa, ettei asia koske häntä mitenkään, oli vain pakko avata suunsa.

Joskus lappuja joltakin ala-aste ikäiseltä naskilta ostelin. Maksettuani sain lappuja odotella yli kuukauden ennen kuin ne sitten saapui... toki uhkailtuani vanhemmilla. Menetän helposti hermot näihin ja ihmettelen vain miksei näitä saada ulos foorumeilta kasvamaan? Kaikilla muilla riittää kärsivällisyys näille? Niin mielelläni olisin kasvotusten näiden pentujen kanssa ja kuuntelisin mitä heillä on sanottavaa. Mietin vain kuinka moni hinnoistani silloin uskaltaisi itkeä. Voihan vika toki olla vain minussa, mutta epäilen... olenhan täydellinen.

Pahoittelen, jos jonkun ikää omaavaan pennuksi nyt luokittelin. Sellaisen kuvan saitte aikaan.

Poissa Anssi

Re: Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #1 : 17.05.06 - klo 02:12 »
Lainaus käyttäjältä: "imppu"
... ja ihmettelen vain miksei näitä saada ulos foorumeilta kasvamaan? ...


Jotta Suomessa olisi pelaajia vielä tulevaisuudessa?

Iästä ei taida kaikki ongelmat johtua, vaan siitä, että käyttäjät eivät osaa kirjoittaa lukukelpoista tekstiä. En oleta, että kukaan kirjoittaisi täydellistä tekstiä, koska en itsekään siihen pysty, mutta uskoisin ~15-vuotiaat osaisivat kirjoittaa tätä paremmin:

Lainaus


heroes 4 on liikaa kaupungeissa 2 päin menevää pikkusta säätämistä ja taistelussa ei mitään intoa jos hero osaa tapella ja miten ihmeessä jotkut KANAT osaa kävellä ite eteenpäin tai miten ne osaa mennä linnaan ja kaikkein turhinta heroes nelosessa on se että siinä yritetään #%#%& krafaa joka on aika surkeen näköstä. kaikkein kauheinta heroes nelosessa on se että jos jotkut tiput hyökkää sun linnaan ihan tosta vaan se on siis niin ärsyttävän tyhmää ja batlejen kuvakulmat on ihan pyllystä revittyjä. miks ne ei vaan voinu pysyä siinä loistavassa 2D batlessa joka oli pelattava ja helppokäyttönen?



Onhan ne turhat viestit rasittavia ja olisi kiva jos joku Mode poistaisi ne, mutta ei ne maailmaa tuhoa (vaan serverin) kunhan niitä ei liikaa tule.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa TseiCo

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #2 : 17.05.06 - klo 02:26 »
Voi hyvää päivää, vähän kyllä nauratti kun tätä luki. En olisi sanonut mitään, mutta kerran suoraan minua lainasit (vain osan yhdesta viestistä, mikä antaa siitä vähän väärän kuvan), niin piti nyt sanoa muutama sana.

En edes kunnolla muista, mitä tarkalleen ottaen sulle sanoin. Olisiko ollut että olin alunperin ollut ostamassa sulta jotain kortteja, mutta emme päässeet yhteisymmärrykseen hinnoista. Muistan että meillä oli selvä mielipide-ero kumminkin yhden tai useamman kortin arvosta. Ajattelin kuitenkin vielä perustella oman mielipiteeni. Jos olisin tiennyt että vedät siitä herneen nenään ja joudut tulla sen takia tänne pätemään iällä, olisin toki jättänyt mainitsematta.

Ja sanottakoon, että etpä itsekkään sen fiksummalta vaikuta. Etkä vanhemmaltakaan, vaikka solvaatkin muita 'pennuiksi' (onhan se tietysti varmaan melkoinen ego-buusti). Onhan se tietysti ikävää, että foorumilla ei ole juuri sellaisia käyttäjiä kuin sinä haluaisit, mutta tulet huomaamaan että sitä joutuu olemaan monenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä eikä sille voi mitään.

EDIT: Kuten sanoin, tästä on hetki aikaa. Ilmeisesti muistin väärin.

Poissa duracel

Re: Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #3 : 17.05.06 - klo 07:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Andar"
Onhan ne turhat viestit rasittavia ja olisi kiva jos joku Mode poistaisi ne


Todellakin. En ole tiennytkään minkälainen show tuo palsta on. Kaikki viestit, jotka eivät liity kaupankäyntiin, voidaan poistaa, koska ketjut alkavat nopeasti näyttää tältä:

"Revisedin Plains, 5 e"
"Hehe, onpas hintaa XD XD XD"
"Mutsis on"
"No ei tarvii suuttua, mähän laitoin siihe hymiön!!"

Ja samaa rataa jatketaan.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa imppu

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #4 : 17.05.06 - klo 10:51 »
Lainaus käyttäjältä: "TseiCo"
(vain osan yhdesta viestistä, mikä antaa siitä vähän väärän kuvan)

Itseasiassa se oli kokonaisuudessaan viimeinen viesti, jonka minulle lähetit.

Lainaus käyttäjältä: "Andar"
Onhan ne turhat viestit rasittavia ja olisi kiva jos joku Mode poistaisi ne

Lainaus käyttäjältä: "duracel"
Todellakin. En ole tiennytkään minkälainen show tuo palsta on.

En siis ole ainoa.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #5 : 17.05.06 - klo 10:52 »
Ihan niinkuin monet kehottavat oikeassa elämässä, että antaa tuollaisen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin itse ainakin suhtaudun täällä, koitan parhaani mukaan jättää määräntynlaiset viestit huomioimatta, toki siinä en aina onnistu ja provosoidun vastaamaan ja monen mielestä kuulun varmasti ryhmään "turhien viestien kirjoittaja", mutta, meitä on joka junaan, ja jotkut myöhästyyki monista junista, mut silti me kaikki täällä tallaillaa yhdessä toistemme kanssa.

Poissa Nastaboi

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #6 : 17.05.06 - klo 11:51 »
Mikset ilmoita aina palstan moderaattorille tapauskohtaisesti? Useimmat kaverit rauhoittuvat, kun heille pitää muutaman puhuttelun tai antaa suullisen varoituksen, tai jos mikään ei auta, niin (väliaikainen) bännääminen on myös vaihtoehto - tosin en usko, että siihen on täällä aihetta.

Kysymys iästä on aiheellinen siinä suhteessa, että vaihto- ja myyntifoorumilla käsitellään rahaa ja rahanarvoista tavaraa. Alaikäisenkin tulee tuntea vastuunsa sekä tietää ainakin noin suurin piirtein, mistä yksittäisten ihmisten välisessä kaupankäynnissä on kyse, myöskin juridisesti. Typerät kommentit ja kirjoitetun kielen heikko hallinta saattavat korreloida henkilön nuoruuden kanssa, mutta kysymys on enemmänkin viitseliäisyydestä ja halusta noudattaa foorumin sääntöjä.

Tällaiset asiat pitäisi kirjata foorumin sääntöihin, ja edellyttää kaikilta tänne postaavilta sääntöjen lukemista. Jos säännöissä toivotaa hyvän suomen kielen käyttöä viesteissä, voivat moderaattorit huomauttaa tästä tarvittaessa sääntöihin vedoten. Jos taas säännöissä ei ole tätä edellytetty, on kyseessä vain muiden käyttäjien toivomus, joka vaikka onkin kohtuullinen, ei velvoita kyseistä henkilöä muuttamaan käytöstään, jos hän ei toimi mitenkään käyttösääntöjä vastaan.

Mitä tulee niihin tapauksiin, että käyttäjät eivät pääse yksimielisyyteen vaihdosta ja hinnasta, niin sitten että vain tee vaihtoa. Ei ole mitenkään epäkohteliasta kieltäytyä vaihdosta ihan mistä syystä tahansa, kunhan vain muuten pysyy kohteliaana.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa oltrak

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #7 : 17.05.06 - klo 13:15 »
Olen ainakin kerran meuhkannut jo tästä, mutta meuhkataanpa vielä toistekin: toivoisin vähän enemmän linjauksia ja toimenpiteitä moderaattoreilta. Hyvin hoidettua judge-palstaa lukuunottamatta asioihin takerrutaan aika nihkeästi. Tokihan tästä on poikkeuksia, ja ylipäätään on tarve esittää kiitoksia ihmisille jotka tekevät tätä vapaaehtoistyönä. Mutta jos hommat eivät tunnu toimivan niin kannattaisi ehkä myös huudella vähän uusien tyyppien perään. Ei, en ole itse ilmoittautumassa, mutta kuvittelisin muutamia päteviä ihmisiä löytyvän. Laitan piakkoin muutaman esimerkin mitä asioita minusta tulisi kehittää tuonne palaute-osiolle (johon tämäkin topicci kuuluisi).

Mutta pari sanaa "pennuista". Aika heikko foorumihan tämä olisi vaikkapa ilman alaikäisiä. Itse asiassa todennäköisesti ei foorumi lainkaan, eiköhän perustaja ja ekat käyttäjät olleet aika nuorta sakkia. Mutta toki vähän harmittaa monen asenne jossa heti tuomitaan tylsäksi ja vakavaksi jos yrittää tehdä asioita kunnolla.

Poissa Hopo

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #8 : 17.05.06 - klo 13:27 »
Itseäni ovat samat asiat kalvaneet välillä, mutta koska mitä ilmeisimmin leijonanosa tämänkin foorumin käyttäjistä ihan oikeasti on nuorempaa ja ulosanniltaan rajoittunutta, ei suuria muutoksia varmaan ole tapahtumassa.

Itselläni palstan nuorisoa kohtaan ei ole oikeastaan mitään muuta angstia kuin se, että monesti heillä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä siitä, että täällä tapahtuva toiminta on ihan oikeaa kaupankäyntiä eikä sitä voi hoitaa ihan miten vaan. Vanhemmilla tai ylipäätään millään uhkailu on niin turhauttavaa, idioottimaista ja naurettavaa, että oikein pistää vihaksi miten monet treidaajat antavat tilanteen vain valua siihen pisteeseen, että jopa minä olen moiseen sortunut.

Ikä tuo tullessaan tiettyä vastuuta omista tekemisistä, sivistyneempää kielenkäyttöä (valitettavan harvoin kyllä) sekä mm. oman pankkitilin mukanaan tuomaa katu-uskottavuutta. Minusta on paljon helpompaa ja miellyttävämpää asioida sellaisen henkilön kanssa jolla on jo oma elämä (vrt. ne, jotka teettävät kaiken äidillään), jonka elämä on vieläpä omissa hyppysissä, ja jonka kanssa pystyy keskustelemaan ilman että saa vain ruuduntäydeltä WTF:ää tai muita LOLleja vastaukseksi. Ilman välimerkkejä.

En kannata mitään ikärajoja tai muutakaan ikärasismia, sillä tämä foorumi tyhjenisi varmasti 90-prosenttisesti. Noin yleisesti ottaen kommentoin vain, että siihen on syynsä, miksi ihmiset yleensä viihtyvät suurinpiirtein omanikäistensä seurassa.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa SonniEriksson

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #9 : 17.05.06 - klo 15:15 »
Itse olen aina kuvitellut tämän foorumin ihmisten olevan jotain aivan muuta kuin näitä impun kutsumia "pentuja". Yksi syy tähän voi tietysti olla se, etten T2 kortteihin hirveästi perusta. Se todennäköisempi syy on, että tämän foorumin käyttäjät ovat fiksuja ihmisiä.
Ainoastaan kerran tai kaksi on tullut enemmän väittelyä hinnoista, mutta ne olivat väärinkäsitysten sumia. Silloinkin kiistelijät taisivat olla täysikäisiä. Jos siis välttää ylihinnoittelua, tekee ehdotuksia ja on avoin, niin lähes kaikilta riidoilta vältytään.

Kiitokset siis kaikille "nuorille" ja "vanhoille" ketkä ovat kanssani vaihtoja tehneet. Olette olleet esimerkillistä porukkaa. =)
Ikärajoja en missään nimissä kannata.

Poissa miinin

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #10 : 17.05.06 - klo 15:45 »
Minua ei millään tapaa vaivaa nämä "pennut".
Minulle on yhdentekevää onko käyttäjä 11 vai 42vuotias.
Mutta levinnyt ymmärtämättömyys netiketin ja foorumin sääntöjen päälle ärsyttää kyllä ^2.

Laitoin aihetta sivuten jo kerran Palaute-osioon viestin, jossa valitin tyhjänpäiväisistä postauksista ja tarjosin ratkaisuksi postausmäärän piillottamista - idea ei kuitenkaan näyttänyt ottavan tuulta alleen, mutta mielestäni jotain pitäisi tehdä. Itse alan olla hyvin kyllästynyt näihin turhiin posteihin ja itse moderoimillani alueillani olen poistellut niitä melko raa'alla kädellä.

Itsekin ehdottaisin nyt reilusti tiukkenevaa ylläpito-linjaa, jossa typeryydestä ja sääntöjen noudattamattomuudesta tarjottaisiin jenkkien lakisäädännön mukaan kolmivaihesta rangaistussysteemiä:
1. Turhuuden poistetaan ja annetaan huomautus joko julkisesti foorumilla tai PM:llä
2. Bannataan käyttäjänimi esim. viikoksi
3. Bannataan IP pysyvästi.

Toivoisin, että asian eteen tosiaan nyt tehtäisiin muutos:)

Vielä loppuun tarjoaisin mielestäni erinomaisen esimerkin siitä, mitä tällä turhuudella tarkoitan (mainittakoonkin, että esimerkin henkilöt ovat paranteneet toimiaan ainakin jossain määrin - vain, että heidän paikkansa voivat ottaa mm. hemu- ja FIN He- -alkuiset henkilöt):


Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"
Lainaus käyttäjältä: "CK"
Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"
Lainaus käyttäjältä: "CK"
Rotta on tietenkin parempi, sehän on T2-laillinen!!! :D


Eikö kyse ollut paremmuudesta eikä T2- laillisuudesta?


No, tämä kai mielestäni kuuluu kokonaisparemmuuteen...



No onhan se tietty mielipide kysymys... =)

Poissa TseiCo

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #11 : 17.05.06 - klo 15:47 »
Nyt täytyy kyllä nostaa SonniEriksonille hattua. Siinä oli oikea asenne. Itsekin olen muistaakseni jonkun lapun kanssasi vaihtanut ja muutamaa tradea suunnitellut joissa ei vain arvokäsitykset kohdanneet, ja molemmat tapaukset sujuivat hyvin. Kiitokset itsellesikin.

Imppu valitit että sait sellaisen 'pennun' riesaksesi. Mutta kuitenkin aina vastasit hänelle ja jatkoit keskustelua. Eikä tuo nyt minun mielestäni niin suuri synti ollut, jos hän hieman kummeksui hintojasi. Olisit vastannut että 'joo'.

Poissa DragonSlayer

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #12 : 17.05.06 - klo 21:52 »
Ei kai tästä jakseta taas jauhaa... Mielestäni palaute osiolla ollut topic, joka koski noita ns. turhia postauksia oli rittävä, mutta minun mielestä täysin turha. Mikä siinä on, että täyty koko ajan jauhaa näistä samoista asioista? Poistakaa vaikka sitten kaikki muut keskustelu paikat, mutta jättäkää H/W osio, sillä siitä ei ole vielä keksitty mitään valittamista. Tai laitetaan vaikka sääntö, että ei saa postata viestiä, jos ei ensin lue tekstiään viisi kertaa läpi ja mieti vielä 10 min onko tämä nyt täysin suomen kieliopin mukainen ja asiaan liittyvä.

Meilä on ollut kavereidenkin kesken puhetta tämän keskustelu sivuston täysin järjettömästä mode linjasta, ja että sitä pitäisi vielä kiristää. Tekisi mieli sanoa, että menkää sinne boreen jos siellä on kaikki paljon parempaa... Mutta näs, en jaksa enää jauhaa näistä...

Poissa mahonen

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #13 : 17.05.06 - klo 22:20 »
Lainaus
Meilä on ollut kavereidenkin kesken puhetta tämän keskustelu sivuston täysin järjettömästä mode linjasta, ja että sitä pitäisi vielä kiristää. Tekisi mieli sanoa, että menkää sinne boreen jos siellä on kaikki paljon parempaa


Tämä kuulostaa juuri siltä mitä mieltä itsekkin olen. Tämä foorumi ei todellakaan ole ainoa jossa olen ja tämä on kyllä voittanut kaikki foorumit surkein mode kilpailussa. Täälä jaksetaan aina vaahdota samaa asiaaa. "turhaa postausta" "sivusto hidastuu" "nuoret helvettiin täältä ne ei osaa kirjottaa" "ärsyttävää lukee tuollaista tekstiä" Mielestäni on paljon mukavampi lukea ns. puhekieltä eikä jotain tönkköä kirjakieltä jota voi lukea kun ottaa oppikirjan käteen ja alkaa pänttäämään.

Kuulkaas ihmiset menkää vähän itseenne ja katsokaa omia postauksianne ennen kun alatte arvostelemaan toisia.

Ps. Tämä foorumi on on hyvä mutta täälä on kyllä todella suuri ongelma! Muuta mode saisi jättää virkansa ja foorumin taso muuttuisi täydelliseksi.

Poissa miinin

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #14 : 17.05.06 - klo 22:45 »
Minulla ehdotus sekä DragonSlayerille, että mahonen:lle: perustakaa oma foorumi - mm. juuri te kaksi olette niitä, joista tämä keskustelu on lähtöisin. Jos moderointi täällä ei iske, niin neuvon mielelläni kuinka voitte tehdä oman fooruminne ja siellä voitte puhua niin paljon puhe_kieltä, kuin ikinä kerkeättä, eikä kukaa natsi_mode tule sotkemaan mukavia tarinoitanne.

Huomatkaa, että tämä juuri teidänkaltaistenne tuuttailu ärsyttää monia käyttäjiä ja ylläpidon jäseniä.

ps. Se puhekielikin olisi huomattavasti mukavampaa lukea, kuin se täysin välimerkitön ja muutenkin epäselvä teksti, mitä täällä usein on tarjolla.

Poissa hale

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #15 : 17.05.06 - klo 23:01 »
Lisätään nyt vähäisen vettä myllyyn kun kerran tähän ovat muutkin ryhtyneet. Ei vaineskaan. Mutta kun iästä on kerran puhe, niin muutaman kerran olen sivusta seuraajana kiinnittänyt seuraavaan huomiota.

CK ja Karhu. Jos luette tätä viestiä niin vastaisitteko paljonko ikänne on? Tämä ei nyt oo mikää herja teitä kohtaan, vaan foorumikäytöksenne perusteella haluan kysyä.

Uskallan väittää, että pääosa niistä jotka ovat tuuttailleet tällä foorumilla ovat alle 15-vuotiaita, ja taas, tämä EI ollut mikään syytös nuorempia kohtaan vaan ruma yleistys. On toki niitä jotka iha ammatikseen täällä ovat kusettaneet, Esim Juzam Djinn joka on kyllä tämän foorumin jättänyt rauhaan.

Mutta jos ikärajaa edes harkitsette niin parempi ehkäpä unohtaa sillä ei siitä ole hyötyä. Nämä naskit ovat(joo tällä 18 vuoden iällä on jopa varaa sanoa) ovat niitä jotka täällä näyttävät paljon käyvän ja heidän takiaan tälläisiä foorumeita on järkevää pyörittää

Lainaus käyttäjältä: "TseiCo"

Ja sanottakoon, että etpä itsekkään sen fiksummalta vaikuta. Etkä vanhemmaltakaan, vaikka solvaatkin muita 'pennuiksi' (onhan se tietysti varmaan melkoinen ego-buusti). Onhan se tietysti ikävää, että foorumilla ei ole juuri sellaisia käyttäjiä kuin sinä haluaisit, mutta tulet huomaamaan että sitä joutuu olemaan monenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä eikä sille voi mitään.


Tseico, kerroha minulle missä määrin Imppu ei järkevälle vaikuta? Vai onko tää "kirjakieli" niin tylsää lukea kuten mahosenkin mielestä ptäs olla tällst typotusteiniiiihkudaaa tekstiätätä xDXDxD

Käämit palo loppua kohte kirjoittaessa näiden pässien takia, joten en nyt tältä istumalta mittää järkevämpää keksi sanoa kuin että turha asia olisi ikäraja sillä aika kuollut saattaisi tulla foorumista.
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=19028.0
______________________________________________________
Nainen on kuin hattara; päältä kaunis, sisältä tahmea.

Poissa Nox

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #16 : 17.05.06 - klo 23:16 »
Täähän on melkonen riitely topic...  On täällä niitä hyviäkin alaikäisiä kuten esimerkiksi mun veliseni Squirrel! Se on täällä ollu vasta vähän aikaa mutta on toiminu paljon esimerkillisemmin kuten esimerkiksi mä ite lähetysten suhteen vaikkapa.. Se ei myöskään lähetä tänne roskapostia, joten ei saisi kyllä yleistää näitä pienempiä mtg miehiä jotka kovasti yrittävät toimia oikein..

Poissa TseiCo

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #17 : 17.05.06 - klo 23:18 »
Hale, se tarkoitti sitä, että toistaiseksi hänen käytöksensä ei ollut millään lailla sen asiallisempaa kuin niiden hänen mainitsemien tenavienkaan.
 
Älä myöskään yhdistä muhun mitään mahosen kommentteja. Hänen mielipiteensä ovat ihan hänen omiaan.

Kylläpäs tuo 18 vuoden ikä näköjään tekee pojasta miehen.

EDIT: hale, selvä.

Poissa hale

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #18 : 17.05.06 - klo 23:30 »
Tseico, lievää sarkasmia minun tekstissäni?
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=19028.0
______________________________________________________
Nainen on kuin hattara; päältä kaunis, sisältä tahmea.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #19 : 17.05.06 - klo 23:38 »
Jokainen ihminen joutuu kasvamaan ja kehittymään hitaasti.....
Opastetaan, näytetään oikeaa tietä ja esimerkkiä, esitetään oikeita kysymyksiä, ja unohdetaan pakottaminen, rajoittaminen ja oikeat vastaukset.

Poissa Nastaboi

Re: Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #20 : 18.05.06 - klo 00:45 »
Kuunnelkaapa cosmista. Osoittelemalla ja toisia haukkumalla ei saada mitään rakentavaa aikaan. Ongelmista on hyvä välillä keskustella, mutta yritetään pysyä asialinjalla menemättä henkilökohtaisuuksiin.

Aloitusviestissä imppu puuttui foorumin ihan todelliseen ongelmaan, mutta olisi voinut näyttää esimerkkiä ja ilmaista itseään hieman tahdikkaammin. Eiköhän tästä sopu synny, kunhan on päästetty tarpeeksi höyryä.

Ja toistettakoon vielä kerran se, miksi on tärkeää, että nuoremmillakin pelaajilla on heitä suvaiseva yhteisö netissä:
Lainaus käyttäjältä: "Andar"
Jotta Suomessa olisi pelaajia vielä tulevaisuudessa?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa miinin

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #21 : 18.05.06 - klo 01:17 »
cosmisella on vahva pointti ja hieno ajatus siitä kuinka asian tulisi tapahtua, Homma vaan ei toimi, jos tämä junnukaarti (anteeksi yleistys, mutta parempaakaan suht' neutraalia termiä en tähän keksinyt) ei tule millään tapaa vastaan, voin 100% varmuudella taata, että melko suuri osa käyttäjistä ei edes tiedä foorumin säännöistä. Tämän faktan näkee jo siitä, että käyntimäärä Säännöt-topicissa on pienempi, kuin käyttäjämäärä ja toisaalta monet käyttäjät ovat lukeneet säännöt useaankin kertaan.

Jos tällä juniori-porukalla olisi edes halua oppia virheistään, olisi positiivisempi suhtautuminen huomattavasti helpompaa. Usein kuitenkin vastaus PM-huomautukseen on mallia: "mitä se sinulle kuuluu!!1" tai "eix tää oo niiq foorumi mis on tarkotus puhuu?!"

Täytyy tosin antaa pientä kiitostakin: alussa jotakuinkin kaikki sääntöjen ja netiketin vastaiset temput kokeillu CK on parantanut linjaansa huomattavasti siitä, mitä se oli - sääli, että ainakin osa porukasta suhtautuu häneen vielä aivan kuin hänen viestinsä olisivat yhä järjetöntä kuraa:(

Ja korostaisin vielä, että kyse ei ole mistään ikärasismista (vaikka tuota epäsovinnaista termiä ongelman kuvaamiseen käytinkin), vaan järjettömistä postauksista ja yleisestä tietämättömyydestä siitä, kuinka foorumeilla tulisi käyttäytyä. Iltalukemisiksi kaikille tästä topic, jonka noudattaminen auttaisi monissa asioissa:
http://kapsi.fi/~tharna/forums/viewtopic.php?t=3055

Poissa oltrak

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #22 : 18.05.06 - klo 01:35 »
Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"

Meilä on ollut kavereidenkin kesken puhetta tämän keskustelu sivuston täysin järjettömästä mode linjasta, ja että sitä pitäisi vielä kiristää. Tekisi mieli sanoa, että menkää sinne boreen jos siellä on kaikki paljon parempaa...


Bore on ihan kiva turnauspelaajien kannalta, mutta täällä on vaihto-osion lisäksi pakkaklinikkaa ja mahdollisuus keskustella laajemmin MtG:stä. Minusta olisi ihan hyvä työnjako että bore hoitaa toimitetut artikkelit ja täällä voisi keskustella. Siis keskustella, ei chatata, pistellä hymiörivejä tai LOLlitella. Sitä voi tehdä vaikkapa siellä irccikanavalla jossa minun valituksia ei tarvitse kuunnella.

Mutta mitä en oikeasti ymmärrä että pidätte tätä tiukasti moderoituna foorumina. Ei niin että minulla olisi runsaasti kokemuksia muuta kuin kolmelta keskustelufoorumilta, mutta on tämä ylivoimaisesti vähiten moderoitu niistä. En minä moderoinnilla mitään poliisivaltiota hae, haen keskustelukulttuuria jossa ihmiset esittävät mielipiteitä, perustelevat ne, saattavat heittää hauskoja juttuja asiaan etäisesti liittyen, kertoa kuinka kaverille kävi yhdessä pelissä jne. Tätä minä haen keskustelufoorumeilta. Minusta se ei ole edes kovin paljon vaadittu.

Ja tosiaan, puhutaan asioista, ei henkilöistä, OK?

Poissa henward

Ikärajat ja näitä pentuja pihalle?
« Vastaus #23 : 18.05.06 - klo 02:49 »
Lainaus käyttäjältä: "oltrak"
Mutta mitä en oikeasti ymmärrä että pidätte tätä tiukasti moderoituna foorumina. Ei niin että minulla olisi runsaasti kokemuksia muuta kuin kolmelta keskustelufoorumilta, mutta on tämä ylivoimaisesti vähiten moderoitu niistä. En minä moderoinnilla mitään poliisivaltiota hae, haen keskustelukulttuuria jossa ihmiset esittävät mielipiteitä, perustelevat ne, saattavat heittää hauskoja juttuja asiaan etäisesti liittyen, kertoa kuinka kaverille kävi yhdessä pelissä jne. Tätä minä haen keskustelufoorumeilta. Minusta se ei ole edes kovin paljon vaadittu.


Erittäin hyvin kiteytetty. Itse pyrin aina miettimään onko viestilläni mitään oikeaa sanottavaa ketjuun, esim. uusia mielipiteitä, asioiden syventämistä, perustelua jne. Joskus alan kirjoittaa jtn turhanpäiväistä viestiä, mutta hieman asiaa mietittyäni päätän kuitenkin jättää viestin jättämättä, koska siinä ei oikeastaan sanota mitään. Offtopiceilukaan ei haittaa, jos se on järkevää keskustelua. Hyvänä mittarina ainakin omalla kohdallani on se, haluaisinko itse lukea viestini ko. ketjusta. Tosin kaikkien kohdalla tuo ei taida toimia toivotulla tavalla  (9)

Foorumi ei kyllä ole järin aktiivinen, ja ilman näitä paisteja olisi täällä vielä hiljaisempaa. Kunhan kaikki alkaisivat keskustelemaan täällä keskustelupalstalla ja jättämään chattailut jonnekkin muualle, vaikka tuonne irc-kanavalle, joka ei sekään järin aktiivinen ole... Jos asiaa on, saa ja pitääkin postata keskustelun synnyttämiseksi, vaan kannattaa kuitenkin aina miettiä onko minulla nyt oikeasti mitään sanottavaa.

Tyhjänpäiväisien viestien kohdalla asian ytimessä lienee "kun tuoki, ni minäki", eli kun uusi käyttäjä näkee foorumilla tyhjänpäiväisiä viestejä, chattailua ja hymiörivejä, olettaa hän sen kuuluvan normaaliin foorumikäyttäytymiseen. Jos tällaisia postauksia ei näy, ja niihin puututaan jos näkyy, opettaa se kaikille miten tulee käyttäytyä. Ja kyllä, sääntöjen lukeminen pitäisi olla kaikilla ensimmäisenä vuorossa uudelle foorumille liittyessä, jokaisella foorumilla kun on omat tapansa ja sääntönsä.

Ikärajoissa en näe mitään järkeä, jo muiden mainitsemin perustein. Luonnollisesti esillä olevat nassikat ovat juuri näitä jotka turttailevat joko keskusteluissa tahi kaupankäynnissä. Näissä tapauksissa täytyy vain yrittää näyttää ko. henkilöille miten asiat pitäisi hoitaa, ja millaisia seuraamuksia heidän toiminnallaan on.