Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 131675 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mastaa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #270 : 10.04.18 - klo 20:37 »
Tere,

Mitäs tekisitte tälläisessä tapauksessa?

Multa ostettiin kortti pari kuukautta sitten ja se palaute mulle eilen, kun tyypin osote oli mcm:ssä väärin ja Irlannin posti ei siis sitä löytänyt. Otin yhteyttä ostajaan (en ollut refundannut mitään, eikä tyyppi ollut pyytänytkään) ja ehdotin, että jos maksaa mulle uudestaan postikulut ja antaa korjatun osoitteen, niin pistän tulee uudestaan. Sanoin, että toinen vaihtoehto on, että refundaan nykyisen arvon miinus 5% komission. Kaveri on nyt, että mun pitäis korvata alkupeäinen ostohinta, joka on musta järjetöntä sillä tekisin sen myynnistä 5% menettämäni komission verran tappiota plus kortin arvo on laskenut melko paljon.

Kannataako siis käydä vääntämään kättä, vai maksanko vain ite noi postit (1,80€) ja pistän tulee uudestaan? Tää on siis mulle todella paljon kannattavampaa money wise, kuin refundata toi alkupeäinen ostohinta tai alkuperäinen ostohinta miinus menettämäni 5%. Ja onko teistä yleensäkin hyvän myyjän käytöstä maksaa postit itse uudestaan, vaikka virhe olisikin täysin ostajan?

Poissa Morian

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #271 : 10.04.18 - klo 21:18 »
Luettelit aika paljon hyviä pointteja kaupan läpimenon puolesta. Kuinka arvokasta oma aika on suhteessa tuohon 1,80e, jonka kanssa vääntämiseen voi mennä hyvä tovi ja riski saada vihainen palaute?

Poissa Nastaboi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #272 : 11.04.18 - klo 09:15 »
Maksaisin postituksen uudestaan itse ja blokkaisin kostoksi kaikki irlantilaiset.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa mastaa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #273 : 13.04.18 - klo 11:04 »
Yllättäen kaveri ei suostunu et postitan kortin uudestaan, vaikka olisinkin maksanut postit itse. Väitti että sillä on oikeus palauttaa tuote ja saada täys refundi. Ajatteli ilmeisesti tämän toimivan niin kuin Zalando. No toi itse annettu väärä osoite ei musta oikeuta palautukseen ja pienen väännön jälkeen suostui refundiin tämän hetken valuella. Aina ei voi ymmärtää kaikkien ajatusmaailmaa.

Poissa Nekron

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #274 : 13.04.18 - klo 15:10 »
Yllättäen kaveri ei suostunu et postitan kortin uudestaan, vaikka olisinkin maksanut postit itse. Väitti että sillä on oikeus palauttaa tuote ja saada täys refundi. Ajatteli ilmeisesti tämän toimivan niin kuin Zalando. No toi itse annettu väärä osoite ei musta oikeuta palautukseen ja pienen väännön jälkeen suostui refundiin tämän hetken valuella. Aina ei voi ymmärtää kaikkien ajatusmaailmaa.

Itse olisin antanut vaihtoehdoiksi joko uudelleen lähetyksen omalla kustannuksella tai sitten ei mitään. Jos ei osaa kirjoittaa omaa osoitettaan oikein eikä edes ilmoittaa siitä sitten jälkikäteen niin menee kyllä ostajan piikkiin.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Juzam Djinn

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #275 : 17.04.18 - klo 17:50 »
Onko tullut tälläisiä tilanteita vastaan?

Myin saksalaiselle professional sellerille isohkon nipun (10 kpl) random kortteja, arvo n. 20e ja normaali lähetyksenä postitettu 18.3. Nyt kuukauden päästä ostaja ilmoitti että on saanut tyhjän revenneen kuoren ja kortit on jäänyt matkalle. Kortit olen itse paketoinut shieldien sisään + vähän pahvia päälle ja ne on teipattuna kirjekuoreen. Myös kirjekuoren suu teipattu kiinni.

Kaveri pyytää 100% refundia sen enempää selittelemättä tilannetta. Kuka postin vahingoittamista tapauksista on lähtökohtaisesti vastuussa? Onko tässä mahdollisuuksia vaatia joltain taholta korvauksia? Vahinko lienee tapahtunut Saksan maalla, mutta varmuutta ei ole.

Käytännössähän lopputulos on sama kun kadonneessa lähetyksessä, mutta nyt on jäänyt ns. todisteita että lähetystä kuljettanut taho on onnistunut saamaan vahinkoa aikaiseksi.

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #276 : 17.04.18 - klo 18:11 »
Onko tullut tälläisiä tilanteita vastaan?

Myin saksalaiselle professional sellerille isohkon nipun (10 kpl) random kortteja, arvo n. 20e ja normaali lähetyksenä postitettu 18.3. Nyt kuukauden päästä ostaja ilmoitti että on saanut tyhjän revenneen kuoren ja kortit on jäänyt matkalle. Kortit olen itse paketoinut shieldien sisään + vähän pahvia päälle ja ne on teipattuna kirjekuoreen. Myös kirjekuoren suu teipattu kiinni.

Kaveri pyytää 100% refundia sen enempää selittelemättä tilannetta. Kuka postin vahingoittamista tapauksista on lähtökohtaisesti vastuussa? Onko tässä mahdollisuuksia vaatia joltain taholta korvauksia? Vahinko lienee tapahtunut Saksan maalla, mutta varmuutta ei ole.

Käytännössähän lopputulos on sama kun kadonneessa lähetyksessä, mutta nyt on jäänyt ns. todisteita että lähetystä kuljettanut taho on onnistunut saamaan vahinkoa aikaiseksi.

Itse vastaavassa tilanteessa refundasin 25%.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Hamppa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #277 : 17.04.18 - klo 19:30 »
Ite varmaan pyytäsin kuvan revenneestä kuoresta, sitten kun on sen saanut ottaisin yhteyttä MCM henkilökuntaan ja kysyisin mitäs nyt.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #278 : 17.04.18 - klo 20:22 »
Itse vastaavassa tilanteessa refundasin 25%.

Miksi 25%? Joko splittaatte vahingon, hyvität kaiken koska ostaja ei saanut kortteja tai et hyvitä mitään koska lähetyksellä ei ollut seurantaa/vakuutettu.

Jos ostajalla on kuva kirjeestä joka näyttää vahingoittuneelta matkalla/lajittelukoneessa 50% refund ei kuulosta epäreilulta. Katsoisin myös ostajan profiilin, jos siellä näkyy ilmoitus kadonneista yli x% niin voisin suhtautua eri tavalla.

Poissa Azakael

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #279 : 30.05.18 - klo 19:33 »
Legendsin Blood Moon tuli Ranskasta osoiteselvitettynä ohuessa kuoressa pennin suojassa, josta kortti oli luisunut pois.

Ai niin. Ja oli sitten vielä tosiaan chronicles, eikä legends. Että näin.

Poissa Azakael

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #280 : 30.05.18 - klo 19:37 »
Legendsin Blood Moon tuli Ranskasta osoiteselvitettynä ohuessa kuoressa pennin suojassa, josta kortti oli luisunut pois.

Ai niin. Ja oli sitten vielä tosiaan chronicles, eikä legends. Että näin.

Darkin, ei legendsin... v*tutti niin tuollainen p*seily että meni setitkin sekaisin. Mutta valkoreunaisena tuli kuitenkin tänne Suomeen. Ehkä myyjä oli mustavalkovärisokea.

Poissa Preacher

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #281 : 30.05.18 - klo 21:35 »
Legendsin Blood Moon tuli Ranskasta osoiteselvitettynä ohuessa kuoressa pennin suojassa, josta kortti oli luisunut pois.

Ai niin. Ja oli sitten vielä tosiaan chronicles, eikä legends. Että näin.

Darkin, ei legendsin... v*tutti niin tuollainen p*seily että meni setitkin sekaisin. Mutta valkoreunaisena tuli kuitenkin tänne Suomeen. Ehkä myyjä oli mustavalkovärisokea.
Mulla ihan sama jokin aika sitten. Sama maa ja sama vitutuksen aihe. Vinkki: älä merkitse vastaanotetuksi ennen kun olet selvittänyt asian. Muuten rahat jää sille tielleen...
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Azakael

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #282 : 31.05.18 - klo 08:29 »
Joo, en ole kuittaamassa ennen kuin asia selviää. Mun näkökulmasta kortti on edelleen toimittamatta.

Poissa Porrima

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #283 : 31.05.18 - klo 23:51 »
Hei.

Minulla on MCM:ssä Outstanding, 100% täydellinen overall evaluation, ja olen lähettänyt 243 shipmenttiä ympäri Eurooppaa perille asti, 5 on matkalla nyt. Kerran yksi kirje 2012 jäi menemättä perille, mutta olin silloin että so it went.

Nyt kuitenkin aivan muutaman viikon sisällä yksi kirje merkattiin että ei saapunut. Otin yhteyttä ja tuntui järkevältä ja kohteliaalta ihmiseltä, mutta ei ole tietoa hänellä kirjeestä. 
Lisäksi kaksi matkalla olevaa kirjettä on lähetetty jo 21.4 matkaan, eivätkä ole perillä vielä (eri maihin). En ole vielä ottanut yhteyttä heihin, kohta kyselen onko näkynyt kirjettä. Ei tietysti välttämättä vielä vaan ole perillä, mutta on aivan poikkeuksellista että minun lähetyksissäni on mennyt noinkin kauan, ja nyt alkaa vainoharhaisuus ja masennus jo nostaa päätään, että onko tässä joku tietty lähetys missä ne kaikki on jäänyt jonnekin, vai mikä on.

Anyway, on mikä on, tekisi mieleni pystyä edelleen myymään kortteja MCM:ssä kun sillä voi isolta osalta rahoittaa magicin jatkamista ja on hauska lykkiä nastoja google earthiin ostajien kohdalle. 2% 243:sta lähetyksestä on 4,8, eli pyöristävät sitten ylös tai alas minulla olisi kai "varaa" vaikka missata kaikki nämä kolme.

Mutta onko tosiaan niin, että jos refundaa lähetyksen, ja refundaus hyväksytään, mille tahansa summalle, niin sitä lähetystä ei enää lasketa siihen 2% "lost" shipmentteihin mukaan? Tuolla aiemmin threadissa jotain sellaista puhuttiin, mutta jäi epävarmaksi onko se yleinen periaate mikä tapahtuu aina, vai oliko se tälle yhdfelle henkilölle tarjottu mahdollisuus. Mikään help-tiedosto ei kerro tästä mitään.

Kiitoksia.

Poissa Elsa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #284 : 07.06.18 - klo 22:23 »
Pääseekö muut MCM:n sivuille?

Poissa Me_From_Finland

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #285 : 07.06.18 - klo 22:32 »
Pääseekö muut MCM:n sivuille?

Reiluun vuorokauteen en ole päässyt.
Elämä on yhtä helvettiä, eikä se muutu juuri paremmaksi sen jälkeenkään.

Poissa Steep

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #286 : 07.06.18 - klo 22:40 »
toimii normaalisti kunhan et mee etusivulle. googlaat vaikka ja meet suoraan singles osioon ni toimii kunnolla.
http://magiccardmarket.eu/ ei toimi mut muuten toimii

Poissa Elsa

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #287 : 07.06.18 - klo 22:43 »
Steep, kiitoksia vinkistä.

Poissa cyctahoh

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #288 : 07.06.18 - klo 23:14 »
Vaihtoehtoinen osoite https://www.cardmarket.com/en toimii myös.

Poissa Lorttopena

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #289 : 07.06.18 - klo 23:57 »
Käytänpä tilaisuuteni ilmaistakseni syvän vitutukseni MCM:n uuteen layouttin/platformiiin/käyttikseen/mikätuonytonkaan!!
Minkä helevetin takia vanha toimiva systeemi on taas pitäny muuttaa?
Luulisi että olisi sivujen omistajankin intresseissä jos käyttäjä saisi mahdollisimman paljon infoa yhdellä silmäilyllä eikä tarvitseisi niin perkeleesti vieritellä ees-taas?
Kuuluisi kyllä vitutus-ketjuun tämä koskapa ei ole suinkaan ainut sivusto jossa tämä ärsyttää...
tietoja sinusta ei voi olla tyhjä

Poissa meite

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #290 : 09.06.18 - klo 00:22 »
Samaa mieltä! Etenkin mobiiliversiossa vituttaa että defaulttina näkyy SIGN UP -namiska, jolla siis luodaan uusi tunnus. LOG IN -nappi, jolla sitten kirjaudutaan, pitää kaivaa jostakin drop downista esiin..

Poissa Pyltsi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #291 : 27.06.18 - klo 20:39 »
Tulipa nyt taas MCM:stä tilatessa tilanne vastaan. Myyjä on ihan uusi ja italialainen (tiedän kyllä että riskitekijä). Tilaus ylitti joka tapauksessa kirjatun kirjeen rajan, joten ajattelin sen tuovan hieman turvaa. Nyt myyjä tahtoo peruuttaa kaupat vedoten että toinen ostetuista korteista on jo myyty. Normaalisti tämän olisin valmis hyväksymään aikalailla suoraltaan. Mutta kyseinen kortti oli aika reilulla alennuksella verrattuna hinta trendiin. Lisäksi kortti on edelleen listattuna myytävänä. Tämä aiheutti epäilystä mahdollisesta kusetuksesta.

Eikö tuossa tapauksessa mene niin, että jos kortin ostaa, niin sen pitäisi poistua myyjältä tarjolla olevista artikkeleista?
Toiseksi uuden layoutin tultua en enää löydä sivustolta myyjän vastuita osiota jossa aiemmin listattiin myyjän vastuut kun listaa tuotteen yms. Onko kyseinen sivu kokonaan poistunut vai vain piilotettu?
Mielipide kysymykseksi menee, mutta miten tässä kannattaisi toimia? Suostua peruutukseen vai vaatia kortteja?

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #292 : 27.06.18 - klo 20:44 »
Tulipa nyt taas MCM:stä tilatessa tilanne vastaan. Myyjä on ihan uusi ja italialainen (tiedän kyllä että riskitekijä). Tilaus ylitti joka tapauksessa kirjatun kirjeen rajan, joten ajattelin sen tuovan hieman turvaa. Nyt myyjä tahtoo peruuttaa kaupat vedoten että toinen ostetuista korteista on jo myyty. Normaalisti tämän olisin valmis hyväksymään aikalailla suoraltaan. Mutta kyseinen kortti oli aika reilulla alennuksella verrattuna hinta trendiin. Lisäksi kortti on edelleen listattuna myytävänä. Tämä aiheutti epäilystä mahdollisesta kusetuksesta.

Eikö tuossa tapauksessa mene niin, että jos kortin ostaa, niin sen pitäisi poistua myyjältä tarjolla olevista artikkeleista?
Toiseksi uuden layoutin tultua en enää löydä sivustolta myyjän vastuita osiota jossa aiemmin listattiin myyjän vastuut kun listaa tuotteen yms. Onko kyseinen sivu kokonaan poistunut vai vain piilotettu?
Mielipide kysymykseksi menee, mutta miten tässä kannattaisi toimia? Suostua peruutukseen vai vaatia kortteja?

Joo, kun ostat kortin se poistuu myyjän artikkeleista. Tavallisesti suostuisin vaan cancelaamaan, koska itsekin tulee aina välillä pyydettyä cancelauksia kun kortti onkin mennyt jossain muualla, mutta jos kaveri on listannut kortin uudestaan kalliimmalla hinnalla, kortti selvästikin löytyy. Supportiin vaan viestiä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #293 : 27.06.18 - klo 21:45 »
Itsellä sattui sellainen tapaus, että oli tavaraa korissa (3x UL Mahamoti Djinn) yhtäkkiä ne olivat poistuneet korista ja kaikkien hinnat listattuna uudestaan kalliimmalla. Voiko tavaran hintaa oikeasti nostaa kun se on jo korissa?

Poissa Genesis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #294 : 27.06.18 - klo 21:56 »
Itsellä sattui sellainen tapaus, että oli tavaraa korissa (3x UL Mahamoti Djinn) yhtäkkiä ne olivat poistuneet korista ja kaikkien hinnat listattuna uudestaan kalliimmalla. Voiko tavaran hintaa oikeasti nostaa kun se on jo korissa?

Kyllä. Myyjällä näkyy mitä tavaraa on lisätty ostoskoriin / koreihin ja sieltä voi laittaa viestiä tai poistaa tavaroita jos huomaa esim. että ei löydy lappua tai on ehtiny myydä jo muualle, parempi omasta mielestä ilmoittaa jo ennen tilauksen tekemistä jos näin käynyt.. Mutta sinun tapauksessa ei oo tuosta kyse :/

Poissa absurdimuukalainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #295 : 28.06.18 - klo 06:46 »
Itsellä sattui sellainen tapaus, että oli tavaraa korissa (3x UL Mahamoti Djinn) yhtäkkiä ne olivat poistuneet korista ja kaikkien hinnat listattuna uudestaan kalliimmalla. Voiko tavaran hintaa oikeasti nostaa kun se on jo korissa?

MCM antaa myyjälle mahdollisuuden tyhjentää ostoskorin milloin tahansa. Tosin uskon että aika harvoin myyjä kyttää MCM ostoskoriaan eikä tuotteen menemisestä ostoskoriin tule mitään ilmoitusta, joten ellet roikuta niitä korissa pitkään niin aika harvoin tuo kuvailemasi tilanne tulee toteen. Oletan että oli vaan todella huono ajoitus ja hieman röyhkeä myyjä.

Poissa Zirenda

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #296 : 15.08.18 - klo 10:39 »
Mulle tuli kortti perille niin, että se oli keskeltä taittunut täysin pelikelvottomaksi.

Myyjä ei suostu antamaan kuin 50% refundia, koska kuulemma "pakkaa kortin aina samalla tavalla ja ei ole hänen vikansa".

Mitä tämän kaltaisessa tapauksessa voi tehdä? Ottaa vastaan refund ja pistää negatiivista palautetta?

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #297 : 15.08.18 - klo 11:48 »
Miten se oli pakattu?

Poissa Zirenda

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #298 : 15.08.18 - klo 12:08 »
Miten se oli pakattu?
Kortti teipattuna ohueen pahvinpalaseen, ilman toploaderia.

Ilmoitin tästä ongelmasta ja pakkaamisen puutteellisuudesta sekä myyjälle että MCM:lle. En ole ottanut korttia pois pakkauksesta.

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #299 : 15.08.18 - klo 12:22 »
Mulle tuli kortti perille niin, että se oli keskeltä taittunut täysin pelikelvottomaksi.

Myyjä ei suostu antamaan kuin 50% refundia, koska kuulemma "pakkaa kortin aina samalla tavalla ja ei ole hänen vikansa".

Mitä tämän kaltaisessa tapauksessa voi tehdä? Ottaa vastaan refund ja pistää negatiivista palautetta?

Sanoisin, että on vähän epäreilua ottaa refund JA pistää negatiivinen. Joko tai. Itse laitoin just negatiivisen kun myyjä ei suostunut refundaamaan huonokuntoisemmista korteista.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä