Muuta > Muuta keskustelua

Posti ja sen toimivuus

(1/4) > >>

Hopo:
Tämän olisi varmaan voinut sijoittaa tuonne vaihto-osioon, mutta tuuppasinpa tänne.

Itsekin olen (ainakin)  kerran ollut osallisena treidissä, jossa lähetys hukkui postin masinoimaan limboon. Tv Nytt julkaisi juuri uutisen, jonka mukaan vuotuinen hävikki postilähetyksissä on yllättävän korkea. Jopa 10 000 lähetystä per vuosi vain katoaa johonkin. Suhteellisestihan tuo on täysin mitätöntä, mutta eiköhän siellä jokunen mtg-korttikin joukossa ole.

JunioRcmf:
Täällä tehdyt vaihdot ovat kaikki tähän mennessä sujuneet moitteettomasti, mutta kerran posti hukkasi Fantasialinnasta ostamani 2x Phyrexian Ironfoot  >:(. Katoamisilmoitus tehtiin, mutta ei niitä löytynyt, mutta sain Fantasialinnasta korvaavat kortit postin hävittämien tilalle, tästä pointsit kyseiselle liikkeelle.

Thaurwylth:

--- Lainaus käyttäjältä: Hopo - 22.02.07 - klo 15:23 ---Suhteellisestihan tuo on täysin mitätöntä

--- Lainaus päättyy ---

Totisesti. Haluan vielä korostaa asiaa mainitsemalla, että Postin kautta kulkee vuosittain yli 2,5 miljardia lähetystä. Hävikki on luokkaa 4 * 10^-6 eli 0,0004 %. Minun postini eivät ole koskaan hävinneet, vaan kaikissa tapauksissa, joissa on ilmoitettu perille menemättömästä lähetyksestä, onkin lopulta ollut kyse kusetusyrityksestä.

kolatatti:
Tuossa artikkelissahan mainittiinkin että suurin osa noista 10 000:sta ei ole "kadonnut" vaan niissä on puutteelliset osoitetiedot. Itse täytän kuoren vasempaan yläkulmaan omat osoitetietoni sen lisäksi että kuoren keskelle vastaanottajan tiedot. Näinollen jos lähetys ei mene perille, se toimitetaan minulle takaisin. Suosittelen muitakin käyttämään tätä toimintatapaa niin ei tarvitse ihmetellä "kadonneita" posteja koskaan.

Thaurwylth:

--- Lainaus käyttäjältä: kolatatti - 22.02.07 - klo 16:16 ---Tuossa artikkelissahan mainittiinkin että suurin osa noista 10 000:sta ei ole "kadonnut" vaan niissä on puutteelliset osoitetiedot.

--- Lainaus päättyy ---

Haa, saamme siis Postin toiminnalle vielä paremman luotettavuusarvion kuin 99,9996 %!

EDITAATIO: Korjattu laskuvirhe. 10 - 4 = 6, 10 - 4 != 4. [Lisätty heti alkuperäisen viestin jälkeen.]

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta