Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mun eka vintage-turnaus *1st*  (Luettu 3708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Mun eka vintage-turnaus *1st*
« : 15.09.07 - klo 23:42 »
Pre-flop all-in

Olin kuullut villiä huhua, että Helsingissä aiottaisiin pelata Vintagea nyt eiku viidestoista päivä. Idean hauduttua mielessä kilahdukseksi oli jäljellä enää pakan valinta (duh, smäsh obv) ja siihen tarvittavien korttien lainaus (/msg malin anna powerit jookojookojookojookoJOO!). Suunnitelma hioutui täydelliseksi, kun minimela-episodista kyseenalaista kunniaa niittänyt Laura suostui jostain syystä taas tarjoamaan allekirjoittaneelle yösijan.


Perjantai ja 14. päivä

Malin oli luvannut kertoa mulle torstaihin mennessä, saanko pyytämäni vehkeet lainaan. Eipä kertonut. Ei kertonut myöskään perjantaina mihinkään järkevään aikaan. Junani oli jo Pasilassa ja epätoivo puserossa, kun puhelin soi ja herra Level 2 Pro ilmoitti jäävänsä huomenna kotiin. Shopille kortteja ei tietenkään voinut tuoda, koska sitten tykyttelisi liikaa jäädä myös pelaamaan. Laurakin saapui paikalle sopivasti ennen lähijunan (jonka reitti kulkee Malinin pysäkin kautta, how lucky!) lähtöä semmoisessa Ayrton Senna -tason laitamyötäisessä.

Suunnitelma hioutui Pasilan kohdalla huippuunsa: Malin käy heittämässä kortit junan ovesta sisään ja lähtee kotiin muutaman tonnin pahvilappuja köyhempänä. Laura sammahteli sohvalle vain ihan pikkuisen ja ihmetteli sitten sängystä käsin, miten joku voi perjantai-iltana pitää hauskaa läiskimällä pasianssia tuhansien eurojen korttipakalla. Ihmettelyä tehostaakseen Laura turvautui voimasanoihin: "Jesus Christ... eiku oho, ei saa kiroillzzzzZZzzzz..."


Moment of turt

Malin oli ovelana poikana jättänyt pari Merchant Scrollia pois dekistä ja Misdirectioneitakin oli vain yksi. Niiden tilalla kasassa tosin oli Bazaar of Baghdadeja, joten Järnforsin suostuttelu treidiin ei ollut kovin vaikeaa. Lagerspetz partasi multa sideherkuilla Darkblast & Tog pari Flooded Strandia. Jotenkin musta tuntuu että mua kusetetaan näissä vaihdoissa koko ajan.

Onneksi ykköskierros alkoi jo ja rahvaanomaisen maalliset asiat unohtuivat, kun valot himmennettiin, kasarihevi soi ja Michael Bufferin patentoitu "LLLLLEEETTSSS GET RREADY TO RRRUMBLE" viritti kilpailijat tunnelmaan. Tai sitten Aude vaan huusi että saatte aloittaa ja mä kuvittelin loput. Joka tapauksessa Miikka Niemen Turboland ei ehtinyt juuri mukaan peliin, kun gushgushgush sanoi että 2-0moro.

Järnforsin Staksi pelotti etukäteen, mutta sain ykköspelissä nopeaan tahtiin jotain mauttomuuksia tehtyä ja sitten kävi gushgushgush. Toisessa pelissä turttailin yli suositellun vuosiannoksen verran Eskon jarrupallojen kanssa, mutta parin vuoron päästä noussut Rebuild avasi väylän pyörimiselle ja gushgushgush lauloi taas. Hyvärisen quickentepsille ei ollut paljon näyttää ja pelasinkin vielä perseelleen, kun taas Tuhkasen monoB-suikka ei Misinformationilla ostetusta tripla-Walkista huolimatta saanut juuri muuta relevanttia aikaan kuin Flesh Reaverilla omaan päähän tehdyt vahingot.

Tässä vaiheessa ainoa 4-0 oli Vännin Oath ja 3-1 olimme minä ja Hyvärinen. Vänniä vastaan oli siis mahdollisesti vielä turnausvoitto pelissä. Ykköspelissä Oath ei vaivautunut näyttäytymään lainkaan ja 26 goblinia riitti voittoon ilman Walkkiakin. Toisessa pelissä land Mox Oath kohtasi FoWin, joka kohtasi FoWin, joka kohtasi FoWin. Tämän jälkeen pelailtiin vähän kortteja, kunnes löysin Giftsin, jolla sain kahden vuoron päähän Willin, jolla voitin. Tiebreaker-lotossa kävi säkä ja massiivinen voittopokaali sekä kansan ansioton kunnioitus matkasivat Tampereelle.


Maito & juna, kiitos

Alunperin mun oli tarkoitus ryypiskellä Lauran kanssa lauantai-ilta, mutta neiti vaikutti puhelimessa sen verran huonovointiselta, että pikainen kotimatka alkoi vaikuttaa pirun hyvältä suunnitelmalta. Yhtä hyvältä suunnitelmalta tuntui vetää asematunnelin Chillissä riisikebab, jonka vuoksi mun mahaa vääntää vieläkin kivasti. Suosittelen ruumiinlämmöllä. VR:stä ei tällä kertaa voi tarjota valituksen sanaa, onkohan ne ketkut lukeneet mun aiemmat tilitykset paskasta palvelustaan?


Props:
+ Malin, powerien lainaaminen <3
+ Järnfors, loput herkut
+ ilpo smäsh, pilottiaan fiksumpi dekki

Slops:
- Mun paskat giftsailut ja ylipitkät miettimiset
- Vitu-riisikebab
- Hyvärinen perkele, ala hävitä välillä. Ja leikkaa tukkas.

Ja jotta ette aivan ihmettelisi, missä ne kaikki paskat puujalkajutut on, tässä pari tuoreehkoa:

- Jos Morningtiden jälkeisessä draftissa ei manat toimi, lopputuloksena on loro-loro-moro.
- Nainen on olento, jossa meno-paluu voi aiheuttaa panomeluu.
- Tamperelaisten kesken suunniteltu TTY:n korttipelikerho joutuu laajentamaan toimialaansa Nintendo-peleihin, jotta nimeksi saadaan Teekkareiden Korttipeli- ja Nintendo-seura (TeKoPeNiS).

Anteeksi taas kaikille, jotka jaksoivat lukea tänne asti.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Teroin

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #1 : 16.09.07 - klo 01:19 »
Smässistä on pakko sanoa se että vaikka pakan luoja on ruma ja harmittavan mustaihoinen, pakka on silti ai-van vi-tun hyvä.

Rapsasta taas Rakkulamaiseen tyyliin ++.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa ilpo

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #2 : 16.09.07 - klo 02:22 »
Kansa vaaatii dekkilistaa + siden kera.

hyvä make!
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa ADraw-

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #3 : 16.09.07 - klo 14:35 »
Markku oot mies!

Edit: Ootko muuten niin ruma ettei vastustajat ees kehtaa kattoa suhun päin kun tähtäävät Hymnillä? Aika tyylikkäästi syötit siihen ne Rebit.
« Viimeksi muokattu: 16.09.07 - klo 14:45 kirjoittanut ADraw- »

Poissa Rancid-

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #4 : 16.09.07 - klo 14:49 »
ruah @ keletappivideo.

Ja niille jotka ihmettelee, mitä Kuisma tuossa tarinoi, kerrottakoon että monoB-suikkaa vastaan haukkasin ykköspelissä kakkosvuoron Hymniä kädessäni kaksi Red Elemental Blastia, Yawgmoth's Will ja Gifts Ungiven. Hymni vei Rebit, nice card.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nuorukain

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #5 : 18.09.07 - klo 11:17 »
Öär...
Ei viitti hävitä hirveesti kun näköjään 4-1 recordilla sain Legacystäkin YHDEN pisteen mehusteluratingejä lisää...
Saa nähdä tulisko vintagesta peräti ihan KAKSI...

Tukkaakaan en leikkaa vielä piiiitkään aikaan! (kynnet meni jo; perkeleen duuni.)

Juuh, hyvin gushiteltu ja onnitteluni. Kaiken se deckki voittaa paitsi nopeemman combon ja jonkun oikeesti hyvän aggro-disruptio-deckin...

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #6 : 18.09.07 - klo 12:11 »
Juuh, hyvin gushiteltu ja onnitteluni. Kaiken se deckki voittaa paitsi nopeemman combon ja jonkun oikeesti hyvän aggro-disruptio-deckin...

Ööh, onko muka oikeasti hyvä aggro-disruptio dekki olemassakin? Nopeampia combodekkejä toki on olemassa, sitä en kyseenalaista.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Nuorukain

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #7 : 18.09.07 - klo 12:19 »
Juuh, hyvin gushiteltu ja onnitteluni. Kaiken se deckki voittaa paitsi nopeemman combon ja jonkun oikeesti hyvän aggro-disruptio-deckin...

Ööh, onko muka oikeasti hyvä aggro-disruptio dekki olemassakin? Nopeampia combodekkejä toki on olemassa, sitä en kyseenalaista.

Tuskin mitään yleishyvää, mut luultavasti ihan mahdollista kasata joku RDW-tms jossa on työkalut gushgushgush'ia vastaan. (Ankh of Mishra't, Waste Land'it, REB'it jne jne joka syö gush-gush-gusheja. Tosin, samaan kasaan pitää vielä saada järkevät vastaukset Goblineihin... No jaa, tuskin siitä silti mitään oikeesti hyvää tulee.

Poissa ilpo

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #8 : 18.09.07 - klo 14:12 »
Mitä tulee nopeampiin comboihin, ainakin sinipohjaiset tursutteluläjät foldaa lahjakkaasti. TPS ja Grim/pitch Long on hyvinkin suosiollisia matchuppeja. Vertaa vaikka blankkien määrää. Brainstormien REBaaminen on kuulemma poikaa, kun Long on täysin riippuvainen niistä. TPS on sen verran hitaampi, että on jopa aikaa reissata combomodella ohi, ja Longiin riittää, että peli etenee topdek-moodiin, jolloin gushiläjä vie lähestulkoon minkä tahansa pakan kebabille.

Belskeriä vastaan on ollut vaikeuksia. Jos joku viitsii oikeasti tehdä anti-gush pakan, onnistuu se varmsti tuosta vaan. Sellaiset fokusoidut paskahoseläjät ottaa vaan pataan kaikelta muulta, jolloin sellaista vastaan ei joutune edes pelaamaan, jos selviää ekasta kiekasta. Ankh of Mishra ois pelimiehen valinta. Suurin osa pakoista pelaa landibasena fiftyfifty fetsejä ja muita landeja.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Nastaboi

Vs: Mun eka vintage-turnaus *1st*
« Vastaus #9 : 19.09.07 - klo 16:25 »
Tästä raportista puuttuu Ihosta, mutta niin puuttui turnauksestakin. Raportti on suoraa jatkoa Salamana tulee salamana -turttailulle, joiden yhdessä muodostama jatkumo valottaa laajemmin Markun naisystävien tekosia. TeKoPeNiS ei ollut kovin uusi mutta turnauksen alun kuvaus kompensoi tätä. Ens kerralla mä oikeesti voitan sen Hyvärisen. Oommäse kerran voittanu, pelskerillä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM