Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?
Ongelmani on siis seuraava: moraalinen velvoitte olisi toki lähettää paketti takaisin, mutta vaikka myyjä onkin lupautunut maksamaan postikulut, en oikein jaksaisi lähteä säätämään asian kanssa. Onko mulla laillista velvoitetta palauttaa kyseinen boksi?
Kuluttajansuojalain mukaan tilaamatta toimitetusta tuotteesta ei voi vaatia kuluttajalta maksua tai tuotteen palauttamista. Moraalinen velvoite onkin sitten eri asia.
Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).
Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.
Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).
Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.
Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.
Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.
MCM sääntöjen mukaan olet velvoitettu toimittamaan kortit ostajalle.
Se vähä tieto mitä löysin vakuutettujen/kirjattujen kirjeiten osalta esim. MTGSalvationista oli, että niin kauan kun myyjä voi todistaa että ostaja on saanut lähetyksen on teoreettiset virheet lähetyksen sisällössä aina ostajan vastuulla ja myyjä saa rahat joka tapauksessa. Todistukseksi riittää luonnollisesti kirjeen seurantanumero jossa näkyy että ostaja on käynyt poimimassa kirjeen talteen. Itselläni on ostaja kerran jättänyt merkkaamatta tuotetta saapuneeksi joten rahojakaan ei luonnollisesti kuulunut (seurantanumeron mukaan oli noutanut kortit). Otin yhteyttä MKM tukeen ja laitoin heille seurantanumeron jonka seurauksena merkkasivat lähetyksen saapuneeksi ja sain rahani.
Tätä en ole säännöistä vielä tarkistanut kun tilanne on niin alussa, mutta minulla on myyjänä mahdollisuus pyytää kaupan perumista.https://www.magiccardmarket.eu/Help/FAQ#Someone_has_bought_cards_from_me._But_I_don.27t_have_or_I_can.27t_find_the_cards_anymore.
Kuinkas nuo MCM:n professional myyjät saavat perua kauppoja? Monilla olen huomannut että lukee infossa että voivat perua kaupat jos pahveja ei löydä tai hinnoteltu "väärin"..Lähtetä kirjeenvaihto MCM:n ylläpidolle. Saavat runtua ja ruoskaa.
Tässä ny kävi vähän sillee että ostelin 4x Stormchaser Mageja 20senttiä kipale ja nyt myyjä (https://www.magiccardmarket.eu/Users/Tarmogoyf) ei haluaisikaan myydä pahveja.. Vähän naurettavaa toki noin halvoista pahveista edes alkaa vääntäämään, mutta ajattelin nyt tänne tulla kyselemään vielä.
Aika tekopyhää että noissa ennakkotilauksissa ostaja ei saa perua kauppoja mitenkään, mutta myyjä voi.
Harmi, ettei palautteesi näy muille käyttäjille, joten myyjä pääsi taas kuin koira veräjästä.
Itse olen sen verran itsepäinen, etten olisi luopunut, vaan jättänyt tilauksen roikkumaan ja laittanut 'oikean' palautteen, jos myyjä hankaa vastaan. Onneksi otit MCM:ään yhteyttä, mutta todennäköisesti myyjä harrastaa vastaavaa toimintaa muidenkin kanssa, joista suurin osa ei jaksa edes valittaa.
Minkä niminen myyjä? Olis kiva välttää kaupankäyntejä tän kanssa.
Mulla on 128/129 onnistunutta kauppaa MCM:ssä. Ainoa negatiivinen asia tapahtui Portugalilaisen ostajan kanssa. Kuva kertonee kaiken tarpeellisen.Hyi. Eikö ylläpito suostunut poistamaan tuota?(click to show/hide)
Osaako joku kokeneempi MCM:ssä kauppaa tehnyt neuvoa miten voi toimia tilanteessa, jossa myyjä on myynyt playsettiä kielenä englanti ilman erityisiä kommentteja, mutta saapuneissa korteissa yksi onkin muun kielinen (ja kaksi muuta eri seteistä)?
Asiasta ilmoitin myyjälle ja tästä suivaantuneena syytti minua siitä, etten ollut asiaa tarkistanut häneltä ostosta tehdessä. Tähän vastasin hänelle hänen olevan vastuussa myymistään korteista ja niiden tietojen oikeellisuudesta ja kysyin olisiko jokin kompensaatio mahdollinen. Hän tarjosi mahdollista alennusta jostakin tulevasta ostoksesta (jota en tämän jälkeen haluaisi kyllä tehdä), mutta kieltäydyin tästä, vedoten siihen etten tarvitse tällä hetkellä häneltä muita kortteja. Ehdotinkin siis jonkinlaista alennusta nykyisestä kaupasta, mutta tähän hän ei suostunut ja jälleen totesi virheen olleen minun ja vaati minua maksamaan (merkitsemään paketin saapuneeksi). Tällöin otin yhteyttä MCM:n ylläpitoon kysyen minun mahdollisia toimenpiteitä. Vastausta ei sieltä ole tullut.
Vaihtoehtoina tällä hetkellä näen, että
1. Hyväksyn tilanteen, annan palautetta ja mennään eteenpäin.
2. Koitan saada kaupat peruttua ja laitan kortit takaisin postissa.
Anteeksi epäselvä teksti ja mahdolliset kirjoitusvirheet.
Ostajan on turha odottaa MCM:n ylläpidolta apua tällaisen (tai minkään muunkaan) ongelman kanssa. Putiikki pyörii aivan täysin myyjien rehellisyyden ja hyväntahtoisuuden varassa, eikä ostajalla ole minkäänlaista turvaa.
Laitoin kaksi tilausta, jotka toimitettiin 11.2. (kysyin tästä vielä, kun reilu pari viikkoa oli kulunut). Italiasta kortit tulivat heti kyselyn jälkeen, mutta Puolasta ei ole kirjettä näkynyt vieläkään. Onko postilla ollut jotain lakkoja tai muita ongelmia vai onko ihan normaalia, että Puolasta kestää tulla noin kauan?
Lisäksi kiinnostaisi kuulla allaolevan kuvan kortin kuntoluokitus. Painaumat näkyvät vain valoa vasten (kenties postileima?) eikä kyse ole mitenkään kalliista kortista, mutta jos lappu on merkattu NM:ksi, sellaista odotan myös saavani. Laittaisinko viestiä myyjälle vai haaskaanko vain aikaani?(click to show/hide)
Ostin espantosolta inkmothin foilin, laittoi enkku kortin tilalle espantoson - obv.
Sanoin kaverille että haluan täyden hyvityksen ja se maksaa palautuspostimaksun - vastaukseksi sain all CAPS LOCK ÄLÄMÖLÖÄ josta google translator ei saanut mtn tolkkua.
Jatkoin tätä hetken ja otin yhteyttä ylläpitoon kun en enää jaksanut, sain viikon sisällä täyden hyvityksen posteineen.
Vitut ei ole ostajalla MCM:ssä turvaa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että tällaisissa tilanteissa, mikäli kaupat oltaisiin perumassa, niin myyjän tulee maksaa postikulut takaisin, koska on tehnyt virheen?
Kauanko posti säilyttää MCM:stä tilattuja, kirjattuja lähetyksiä, ja mitä tapahtuu lähetykselle jota en nouda? Palautuu lähettäjälle? Mulla on nimittäin tilanne jossa 24.2 kuitattu lähetys liikkeelle, mutta pääsen noutamaan sitä vasta 14.3 lähipostista.
Mutta asiakaspalvelija vakuutti että lähetykset olisivat vielä nipin napin noudettavissa 14.3. vaikka kuori Tanskasta on lähtenyt liikkeelle jo 17.2.
Avauduinkin tästä jo ircissä suhteellisen kattavasti, mutta:(click to show/hide)
TL;DR: Myyjä ei osaa mcm.
Ite oon usein joutunut pyytämään ostajaa perumaan kaupan, kun se on ostanut jonkun kortin jonka listasin vuosia sitten ja on mennyt aikapäiviä sitten. Onneksi suurin osa ihmisistä on mukavia ja suostuu tähän. Tän takia itse aina hyväksyn myös kaikki cancellation requestit, myös silloin kun kortti on spikennyt.
Saaga saa (kai) päätöksensä.
Mulle jäi epäselväksi, että oliko kortin hinnassa oikeasti tapahtunut jotain merkittäviä heilahteluja. Kun kyllä tuon tekstin perusteella mun sympatiat on edelleenkin sen myyjän puolella.
Ostin Kantturan (Chandra, Flamecaller) mcm:stä. Myyjällä ei ollut ihan loputtomiin palautetta - parikymmentä myyntiä + ostoa - mutta päätin tukea uutta myyjää (ja säästää rahaa).
Ai nytkö se olikin veteraanimyyjä?En kyllä mitenkään näe tässä ristiriitaa - myyjä on uudehko (vrt. 1k+ myyjät joilta laput mieluummin ostelee, therefore "mutta päätin tukea uutta myyjää") mutta tehnyt kauppaa sen verran, että mcm:n toimintatapojen pitäisi olla jo jollain tasolla tuttua.LainausOstin Kantturan (Chandra, Flamecaller) mcm:stä. Myyjällä ei ollut ihan loputtomiin palautetta - parikymmentä myyntiä + ostoa - mutta päätin tukea uutta myyjää (ja säästää rahaa).
Ja ::) noille sun viesteille.:)
Luonnollisesti posti toi kortit välittömästi reklamaation lähetettyäni. Leimojen perusteella ollut ihan vain systeemin rattaissa reilun kuukauden.Mulla kävi ihan sama juttu tänään yhden Portugalista tulossa olevan kirjeen kanssa. Heti kun sovittiin myyjän kanssa, että saan postikulujen verran hyvitystä (normi ykkösluokan kirje), niin vaimo tekstaa ja ilmottaa kirjeen saapuneen.
Vaikka sainkin korttini, oli tyypin suhtautuminen reklamaatioon tasoa "I'm not responsible for the loss." Teknisesti kai näin mutta koen tuon näin pienessä diilissä silti aivan vääräksi asenteeksi. Ei edes suostunut mcm:n mulle ehdottamaan 50-50-malliin.
Vaikka sainkin korttini, oli tyypin suhtautuminen reklamaatioon tasoa "I'm not responsible for the loss." Teknisesti kai näin mutta koen tuon näin pienessä diilissä silti aivan vääräksi asenteeksi. Ei edes suostunut mcm:n mulle ehdottamaan 50-50-malliin.
Terve,
Osaisikohan joku jeesata. Minulle saapui setti enkkuja Serra's Sanctumeja, joiden piti olla ex-kuntoisia. Myyjällä oli pelkkää vihreää palautetta. Hinta oli 110e, eli suht edukas. Kortit olivat kuitenkin near minttejä exien sijaan ja ihan tummia, eivätkä läpäise mielestäni valotestiä. Eli vaikuttavat feikeiltä. Mitähän minun pitäisi tehdä..? Onko kokemuksia?
Terve,
Osaisikohan joku jeesata. Minulle saapui setti enkkuja Serra's Sanctumeja, joiden piti olla ex-kuntoisia. Myyjällä oli pelkkää vihreää palautetta. Hinta oli 110e, eli suht edukas. Kortit olivat kuitenkin near minttejä exien sijaan ja ihan tummia, eivätkä läpäise mielestäni valotestiä. Eli vaikuttavat feikeiltä. Mitähän minun pitäisi tehdä..? Onko kokemuksia?
Mistä sä tiedät sen enkuntaidon? Ootko ollu jo yhteydessä?Ite otan ongelmatapauksissa ekana yhteyttä myyjään.
Tuo valotesti on ihan selvä.
Myyjä kertoi, että on ostanut joltain collectionin 6kk sitten. (Suurinpiirtein samoihin aikoihin on ilmestynyt myymäänkin). 55 salea, joista 12 yli satasen ja suurin osa 25e-100e. On vähän sellainen kutina, että feikkejä on myyty enemmänkin..
Tarjosi nopsaan refundia. Vähän jäi epäilyttävä maku. Olkaahan kaikki tarkkoina jatkossa, olkoon tämä varoittava esimerkki.
Myyjä kertoi, että on ostanut joltain collectionin 6kk sitten. (Suurinpiirtein samoihin aikoihin on ilmestynyt myymäänkin). 55 salea, joista 12 yli satasen ja suurin osa 25e-100e. On vähän sellainen kutina, että feikkejä on myyty enemmänkin..
Tarjosi nopsaan refundia. Vähän jäi epäilyttävä maku. Olkaahan kaikki tarkkoina jatkossa, olkoon tämä varoittava esimerkki.
Mikä mahtaa olla myyjän nimimerkki? Mielestäni on täysin aiheellista tuoda feikkien myyjä julki, jotta kukaan ei jatkossa osta ko. sankarilta.
Varsinkin tuo nopea refund pistää mietityttämään (ei edes yritä puolustautua).
Laittaisin postia MCMälle tästäkin, selitystä myöten epäilyttävän olosta toimintaa.
En viitsi julkaista sitä nimimerkkiä, koska ei voi tietää _kuitenkaan_ 100% varmasti onko myyjä tiennyt myyvänsä feikkejä. Aika vaikeahan tuota valotestiä vastaan on puolustautua, kun linkkasin kuvat sillekin.
Pari suomalaistakin tosiaan oli ostanut yli satasella kortteja ko. ranskalaiselta hemmolta. Jos luette tätä niin tarkastakaahan laput tai vinkatkaa kaverille, jos tiedätte että on ostanut.
En viitsi julkaista sitä nimimerkkiä, koska ei voi tietää _kuitenkaan_ 100% varmasti onko myyjä tiennyt myyvänsä feikkejä. Aika vaikeahan tuota valotestiä vastaan on puolustautua, kun linkkasin kuvat sillekin.
Pari suomalaistakin tosiaan oli ostanut yli satasella kortteja ko. ranskalaiselta hemmolta. Jos luette tätä niin tarkastakaahan laput tai vinkatkaa kaverille, jos tiedätte että on ostanut.
Onko MCM:ssä paljonkin näitä korttien varailijoita spekulaatioiden takia? Multa lähti City of Traitors varaukseen 80€ ja viikon odotteli mitä kortin hinnalle käy. Nyt kun sitä aloin perumaan syyllä, että maksussa kestänyt jo viikon, tulikin rahat välittömästi. Hintahan on siis nyt tuon 120€. Kai tämä pakko on tuolle myydä, mutta onko mitään keinoa estää näitä apinoita abusaamasta systeemiä?
Onko MCM:ssä paljonkin näitä korttien varailijoita spekulaatioiden takia? Multa lähti City of Traitors varaukseen 80€ ja viikon odotteli mitä kortin hinnalle käy. Nyt kun sitä aloin perumaan syyllä, että maksussa kestänyt jo viikon, tulikin rahat välittömästi. Hintahan on siis nyt tuon 120€. Kai tämä pakko on tuolle myydä, mutta onko mitään keinoa estää näitä apinoita abusaamasta systeemiä?
Ei. Jos maksussa kestää yli viikko, sä voit suoraan perua myynnin sanomatta mitään, siellä unpaid orderseissa on silloin punainen ruksi/ympyrä jolla voi perua kaupan.
Moro,Yleensä myyjä joutuu maksamaan palautuksesta johtuvat postikulut, jos tuote ei vastaa kuvausta.
onko normaali tapa, että tilaaja maksaa molemmat postikulut omaan piikkiinsä, jos joutuu palauttaan lapun, joka oli jotain muuta kuin väitetty? En osannut pyytää skanneja, vaikka olisi näemmä pitänyt. Muutoin homma meni hyvin myyjän kanssa, mutta hyvitti vaan kortin myyntihinnan, vaikka mun mielestä sen olisi pitänyt hyvittää myös toiset (vakuutettu kirje vai mikä se ~15e/suunta maksava olikaan) postikulut.
Hirveän väännön jälkeen olen nyt saamassa rahat takaisin kun myyjä uskoi lopulta että saksassa tapahtuneesta vahingosta en minä pysty suomen postilta saamaan korvauksia. Oli siis korvaukset saanut myyjä nyt.
Millä perusteella ja mistä myyjä sai korvaukset?
Tarkastakaa korttinne ennen kuin merkkaatte lähetyksen tulleen perille, vaikka siitä aiheutuisi päivä tai kaksi viivästystä.
...joka oli ostettu Portugalilaiselta myyjältä...
Mun kokemusten mukaan:(click to show/hide)
(click to show/hide)
(click to show/hide)
Ei kyllä italiasta on niin monta peeloa tullut vastaan, että oksat pois. Nimimerkillä kolme peräkkäistä lähettäjää ja ostajaa italiasta yritti kusettaa minkä kerkesi.
Laita MCM:lle postiseurannan tiedot, että kirje on toimitettu ja jos tyyppi ei confirmaa tai vastaa kyselyihin, niin MCM mielestäni confirmaa sen sinulle tietyn ajan jälkeen.
Ei nyt niinkään ongelma mutta itseäni huvittava tarina. Saa muuten kommentoida mitä olette itse mieltä.
Tilasin lajitelman kortteja ja mieltymysteni vaikeuden takia niitä piti tilata useammalta eri myyjältä, jolloin tietysti mahdollisuuksien mukaan preferoin myyjiä jotka voivat tarjota minulle useamman kuin yhden kortin. Tilasin siis eräältä myyjältä saksalaisen Pithing Needlen ja Sower of Temptationin. Paketti sisälsi kuitenkin saksalaisen neulan sijasta englannin kielisen, josta kerroin myyjälle ja painotin olevani saksalaisten korttien keräilijä, jolloin tämä kortti on minulle käytännön pahviroska ja lisää työtä. Pyysin refundia tai asianmukaista korttia. Lupasin jopa lähettää väärän kortin takaisin hänen kustannuksellaan. Vastauksena sain ehdotuksen, että voi palauttaa puolet virheellisen kortin hinnasta. Kyseessä oli 3€ maksanut kortti ja odotin lähinnä pahoittelua ja asian nimellistä korvaamista. Postikulujen korvaaminen olisi ollut jo kohtelias ele, koska jouduinhan nyt tilaamaan uuden neulan toiselta myyjältä. En kuitenkaan ollut sillä tuulella, että jaksaisin asiasta vääntää, joten annoin paketoinnista 'very good', overalista 'good' (menihän siinä edes kalliiimpi kortti oikein) ja description of itemistä annoin 'neutral' (50% sisällöstä meni metsään). Kommenttikenttään kirjailin, että yhden kortin kieli oli väärä, jonka hinnasta sain puolet takaisin.
Tästä käynnistyi paskamyrsky tyyliin "why you take my money and still give bad feedbackssss". Yritin kaverille selittää, että eihän mikään rahasumma muuta sitä mitä paketti sisälsi, tämän voisi tietysti korjata lähettämällä ne oikeasti tilatut kortit. Siltikin jättäisin kommenttikenttään kuvauksen tapahtumasta, onhan se vain ja ainoastaan reilua muille ostajille. Vastaukset oli auttavalla englannilla edelleen tasoa, että refund=lahjus ja kaikkihan sen tietää, että jos otat lahjuksen vastaan niin se on pakko antaa very good joka kohtaan ilman mitään selityksiä (käytettiin siis ihan oikeasti sanaa bribe). Pyysi myös 1,50€ palautustaan takaisin. Käkättelin vain hiukan. Tätä viestien vaihtoa jatkui jonkun aikaa, kunnes totesin, että tuulimylly ei nyt kaadu ja "customer is always right".
Eli mielipideosastolle, onko totuudenmukaisen palautteen antaminen hyvien käytöstapojen vastaista? Tämän kaverin mukaan 99% ihmisistä olisi osannut tässä tilanteessa antaa ":D :D :D" ( hänen käyttämänsä ilmaisu)
Asteikolla 1-5, kuinka huono ihminen olen tämän takia?
Tässähän ei nyt ollut rahasta kyse vaan arviointisysteemin toimivuudesta. Mun mielestä sillä rahasummalla ei ole edes väliä tässä, kun periaate on sama. Tilaat esimerkiksi nyt tuotteen x, myyjä/kauppa lähettää sulle väärän tuotteen. Kyselet voisitko saada sen oikean tai rahat postimaksuineen takaisin ja lupaat palauttaa väärän tuotteen heidän laskuunsa. Vastaus on "ah, voithan sä sitä väärääkin tuotetta käyttää, saat puolet rahoista takas". Tuleeko tässä jo kommentoineille tästä ihan aidosti hyvä mieli ja onnellinen olo niin, että ehdottomasti tässä pitää antaa hyvää palautetta myyjälle? Mulle tuli ainakin semmonen olo että vituiks meni ja mulle tää teettää pelkästään lisää työtä (ja sen merkityksettömän rahallisen tappion vielä kaupanpäälle). Jos nyt mentäisiin valtavasti isompiin summiin ja tuotteella olisi hyvä jälleenmyyntiarvo ja markkinat, niin tuon kokoinen kompensointi voisi ollakin jo jotain. Edelleen siitä aiheutuva työ on kuitenkin itse tehtävä.
En löytänyt mcm ohjeistuksesta oikein muuta kuin, että älä anna OVERAL neutraalia ennen kuin olet yrittänyt hoitaa asian (annoin good, sainhan toisen kortin oikein). Miten se refundaaminen vaikuttaa siihen paketin sisältöön? Mulle on monesti myyjä vastannut samanlaiseen viestiin että sori mun moka, lähetän oikean lapun. Tällöin olen arvioinut lähetyksen vasta kun kaikki osat ovat saapuneet ja tästä sietääkin saada hyvät palauttaa, olenhan silloin saanut kaiken mitä tilasin.
En siis vieläkään ymmärrä mcm:n hyväveli koodia ja tulen jatkossakin arvioimaan jokaisen lähetyksen rehellisesti, koska tapoihini kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon ja minusta on kohtuus, että käyttäjät saavat infoa jos joltakin myyjältä on suurempi kuin 0%:n mahdollisuus saada jotain muuta kuin mitä tilaa. Voin olla myös huono ihminen, ei olisi uutta :)
Joo Anssinkansa samoilla linjoilla, että jos sanoit refaundille ok. Niin aika outoa sitten valittaa jos ei miellyttänytkään.Siis tarjosin vaihtoehdot ratkaisuksi johon sain vastauksen: saat puolet neulasta ja refund tarjouksen. Laskin että enempää en ole saamassa ja klikkasin rahat taskuun. Edelleen:
Wall of text
No siis sanoitko sä tolle neulan myyjälle, että ei, toi refund ei kelpaa? Koska siinä vaiheessa kun hyväksyt refundin, myyjänä ainakin olettaisin että ostaja on tyytyväinen lopputulokseen ja jos joku ongelma ehdotuksen kanssa olisi ollut, olisi ostaja maininnut asiasta tässä vaiheessa.
Description of items: neutral
Miten tämä edes on huono arviointi?
Koska neutral on MCM:ssä jo aika iso no-no. Ihan pöljää mutta näin se vain on, myyjiä on niin paljon että on varaa väistellä niitä joilla on edes marginaalisesti huonommat palautteet.
Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.Tämä juuri, varsinkin kun kyseessä oli huikeat 3€. Mutta riittänee minun osaltani, käytin jo aiheeseen enemmän aikaani kun halusin :)
Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.
Toisaalta tämän takia en ymmärrä, miksi myyjä lähtee nihkeilemään ja tarjoamaan mitään muuta kuin full refundin, kun riskinä on täydellistä huonompi palaute. Itse en ainakaan myyjänä ota näiden suhteen minkäänlaisia riskejä.Sama juttu. Itse tunaroin vähän aikaa sitten ja lähetin ostajalle NM-kuntoisena Brushlandin, jossa oli minun huomaamattani ollut pieni taittuma reunalla. Refundasin koko summan ja koska kyse on kahvirahoista, annoin vielä pitää kortinkin. Tuli loistava palaute ja lupaus käydä kauppaa jatkossakin kanssani.
En oo juuri kehnon palautteen kanssa joutunut tekemisiin mutta kerran myin jollekin suomalaiselle jantterille Goblin guiden. Piti olla nm, lähetin vahingossa exän. Tyyppi otti yhteyttä, reklamoi ja sovittiin treffit että voisin antaa sovitun kuntoisen lapun tilalle. Treffattiin hyvässä hengessä, sain kiitokset mutta palautteeksi sain sen kaikista paskimman. Tätä ketjua lukiessani tulee mieleen, että olikohan se ostaja vähän turhan tiukka?Oli. Epäreilun palautteen kohdalla voi ottaa yhteyttä MCM:n tukeen, mutta se, mitä ne sitten tekee jos tekee, on oma juttunsa. Siinä palautteen vieressähän on se Request Evaluation Cancellation-nappi. Mun mielestä tuolla on tosi huono asia se, että annettuun palautteeseen ei voi antaa itse kommenttia, joka valaisisi enemmän asiaa. Myös mahdollisuus bännätä yksittäisiä käyttäjiä ostamasta itseltä mitään tai ottamasta yhteyttä voisi olla toimintona aika hyvä.
^jos ymmärsin oikein tilanteesi niin rahat menevät mcm tilillesi ja siirrät niistä sitten loput vain takaisin. Jos pankkisi vetää jotain välistä (tapahtuuko tämmöistä edes?) niin sen verran teet tappiota. Sama toimenpide siis, kuin jos myisit kortteja ja haluaisit nostaa niistä saamasi rahat pankkitilillesi. Käytännössä et siis "maksa" mcm:lle mitään vaan siirrät vain rahaa tililtä toiselle ja järjestelmä vain ohjaa rahan oikeille omistajille, kun sitä on tililläsi riittävästi.
Joo pitää vaan venata että rahat siirtyy tonne mcm niin saan sitten nostettua takas omani, katsotaan jos selviän tällä. (Pankki ei muistaakseni veloita siitä mitään)
Irrelevanttia vastaukseni osalta.... Kuinka kauan tuolta MCM:n tuelta yleensä joutuu odottamaan vastausta?
Hei,
ostin tuossa playsetin inkmoth nexuksia mcm:stä 3-viikkoa sitten. Pohjois-irlannista.
Kortteja ei ole näkynyt ja myyjä kertoikin, että läheiset olivat toimittaneet kortit vahingossa ilman seurantaa.
Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Hei,Minä ottaisin yhteyttä MCM:ään välittömästi. Kolme viikkoa on toimitusaikana tosi pitkä Euroopan sisällä jopa joulun alla ja tuo perinteinen isi/äiti/pikkusisko/kummisetä/naapurin mummo/serkun poikaystävä unohti laittaa postiin/laittoi postiin väärin/kirjoitti osoitteen niin että oho ne tulikin mulle bumerangina mutta laitan ne postiin itse ihan heti kunhan saan jostain rahaa postimaksuun-tekosyy on tuttu jo muinoin IRC/newsgroup-treidailun ajalta. Aavistelen kusetusta.
ostin tuossa playsetin inkmoth nexuksia mcm:stä 3-viikkoa sitten. Pohjois-irlannista.
Kortteja ei ole näkynyt ja myyjä kertoikin, että läheiset olivat toimittaneet kortit vahingossa ilman seurantaa.
Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Kauanko MCM säilyttää ostoskoriin laitettua tuotetta "varattuna" siellä? Musta alkaa tuntua että joku panttaa mun Saheelia.
Pysyy siellä kunnes käyttäjä kirjautuu ulos tai poistaa sen korista.Kauanko MCM säilyttää ostoskoriin laitettua tuotetta "varattuna" siellä? Musta alkaa tuntua että joku panttaa mun Saheelia.
Aika pitkään, joku räpläili yhtä korttia minulta n. puoli vuorokautta.
Hi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)
LainausHi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)
En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?
LainausHi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)
En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?
Ostaa jatkossa muilta kuin Espanjalaisilta.
LainausHi, how are you? Listen, there is a little problem, excuse me. I tought that I had the two Hallowed Fountains EN, but one of them is in SP. I have marked as sent your buys because they were on the weekend and I was sending on Monday (now)... but checking that all were fine that happened. I have about 20 different sendings and the missunderstood was real :/ So, the solutions are many. I can send you 1 EN and 1 SP or cancel all and give you the money back (then you'd mark it as arrived) or, as the last option, give you back the money of the SP one and still sending one of them. I am so sorry. Waiting for your answer, XXXXX. (Moreover I've been asking my friends all day for an EN one but they didn't have one)
En ole hirveästi aiemmin MCM:ssä ongelmiin törmännyt, mitä tällaisessa tapauksessa kannattaisi tehdä?
V***n ranskalaiset mcm-ostajat. Kyllä voi kaupankäynti olla vaikeaa.Ranskalaisilla tuntuu kyllä kyseisellä saitilla olevan pahoja asenneongelmia. Ostajina ei ole huonoja kokemuksia (tosin olen myynyt vain pari tilausta) mutta itse en kyllä osta sieltä enää commoniakaan.
Aaaah, tuli huonot arviot (no, Good ei ole "huono", mutta...) koska olin laittanut "ylimääräisiä kortteja" mukaan tilaukseen. Olin siis laittanut muutaman uncommonin sleeveen suojaamaan sitä varsinaista ostettua korttia postissa. Jos mun täydellinen 100% rating kaatuu tähän, niin saatan korkata ylimääräisen kaljan viikonloppuna :P
Aaaah, tuli huonot arviot (no, Good ei ole "huono", mutta...) koska olin laittanut "ylimääräisiä kortteja" mukaan tilaukseen. Olin siis laittanut muutaman uncommonin sleeveen suojaamaan sitä varsinaista ostettua korttia postissa. Jos mun täydellinen 100% rating kaatuu tähän, niin saatan korkata ylimääräisen kaljan viikonloppuna :PHeh, suojaavia kortteja on tyyliin joka toisessa lähetyksessä. Itsellä on tapana lisätä niitä jos en käytä toploaderia niin että sleeve tulee tarpeeksi tiukasti täyteen, ja sitten taittaa vielä yksi jätekortti kaksin kerroin sleeven "korkiksi". Eiköhän tuokin kaveri kohta opi tavat.
Heips taas :)
Tuli hankittua mcm:stä kortteja.
Miten luokittelisitte tämän kortin jos laittaisitte sen myyntiin magiccardmarkettiin?
http://imgur.com/w8dBmne
http://imgur.com/JIl8jwX
Takaa huomaa miten kortti on taittunut.
Tässä vaan mietiskelen onko ilya kussut linssiin vai olenko vain liian tarkka :)
Juu, myyjä oli luokitellut goodiksi kyseisen pahvin. Laitoin viestiä, että tämä on aika selvästi taittunut ja hää vaa vastas, että laitto ohjenuorien mukaan goodiksi...
Welp, aika pistää hyvää kunnon palautetta ukkelille
Juu, myyjä oli luokitellut goodiksi kyseisen pahvin. Laitoin viestiä, että tämä on aika selvästi taittunut ja hää vaa vastas, että laitto ohjenuorien mukaan goodiksi...
Welp, aika pistää hyvää kunnon palautetta ukkelille
Kysellyt nyt viikon sisään yhdeksältä mcm myyjältä skanneja underground seasta.3/9 viitsinyt edes vastata ja kaksi näistä kolmesta on jopa laittanut pyydetyt skannit (eivät olleet ex kuntoisia vaikka niinä koittivat myydä).
Kysellyt nyt viikon sisään yhdeksältä mcm myyjältä skanneja underground seasta.3/9 viitsinyt edes vastata ja kaksi näistä kolmesta on jopa laittanut pyydetyt skannit (eivät olleet ex kuntoisia vaikka niinä koittivat myydä).
Dualit alkavat olla sen hintaisia että en niitä ostaisi näkemättä tai sitten joltain erittäin luotettavalta kauppiaalta jonka kuntoarvioihin voin luottaa. MCM:n ei-store myyjät tuntuvat aika järjestäen arvioivan korttien kuntoja yläkanttiin, varsinkin kun puhutaan siitä mikä on EX ja mikä taas GD.
Mitä tulee taipuneisiin ja taitoksia sisältäviin kortteihin, itse luokittelen ne suoraan POOR/DAMAGED luokkaan jolloin ne eivät todennäköisesti ole pelikelpoisia ja aika harva asia kiukuttaa enemmän kuin tämmöisen saaminen postista kun sen on ostanut EX luokiteltuna.
Kysellyt nyt viikon sisään yhdeksältä mcm myyjältä skanneja underground seasta.3/9 viitsinyt edes vastata ja kaksi näistä kolmesta on jopa laittanut pyydetyt skannit (eivät olleet ex kuntoisia vaikka niinä koittivat myydä).
Dualit alkavat olla sen hintaisia että en niitä ostaisi näkemättä tai sitten joltain erittäin luotettavalta kauppiaalta jonka kuntoarvioihin voin luottaa. MCM:n ei-store myyjät tuntuvat aika järjestäen arvioivan korttien kuntoja yläkanttiin, varsinkin kun puhutaan siitä mikä on EX ja mikä taas GD.
Mitä tulee taipuneisiin ja taitoksia sisältäviin kortteihin, itse luokittelen ne suoraan POOR/DAMAGED luokkaan jolloin ne eivät todennäköisesti ole pelikelpoisia ja aika harva asia kiukuttaa enemmän kuin tämmöisen saaminen postista kun sen on ostanut EX luokiteltuna.
Niin no mut jos ostat NM kuntosen ja saat taittuneen ni kyl se tonne worthless luokkaan menee, ei pysty pelaa turnaukses ku tuntee tuplasliivien läpi. Ja näitä on tullu viime aikoina paljon monesta maasta. Viimenen keissi espanjalaisen kaa ku ylläpito confirmas kirjatun kirjeen myyjälle, koska kortit olivat tulleet perille mutta molemmat taittuneita ja en huolinu lappuja halusin vaa lähettää ne takas ja rahat takas mutta myyjä väitti että ne olivat suoraan buusterista ni en saannu myyjältä mitää refundii niist. Rupeen koht itekki lähettelee vaa mitä sattuu ja väitän vaan vastaa. Eli se on iha sama mitä lähetät kuhan lähetät jotai!
Jahas, joku osanee auttaa probleemassa.
Tilailin siis tossa muutama päivä sitten eräältä puolalaiselta pelikaupalta todella hintavan tilauksen. Tarkemmin 7th edikan kiinafoil sleight of handeja 3x.
Makselin läsyt heti ja rahat eivät ole vielä menneet läpi mut tossa tunti sitten sain cancellation reguestin syynä: "Going on vacation". En tiedä onko B&R ilmolla tässä asiassa tekemistä mutta mä haluun noi just tolla kielellä joten en hyväksynyt tilauksen peruuttamista. Nyt ollaan tässä pisteessä ja myyjä on lomalla. Eli miten tää homma etenee? Onko mulla tsäänssejä saada noita vai?
Ei oo tullut tällaista ennen vastaan niin apua kaivataan, kiitos.
Jahas, joku osanee auttaa probleemassa.
Tilailin siis tossa muutama päivä sitten eräältä puolalaiselta pelikaupalta todella hintavan tilauksen. Tarkemmin 7th edikan kiinafoil sleight of handeja 3x.
Makselin läsyt heti ja rahat eivät ole vielä menneet läpi mut tossa tunti sitten sain cancellation reguestin syynä: "Going on vacation". En tiedä onko B&R ilmolla tässä asiassa tekemistä mutta mä haluun noi just tolla kielellä joten en hyväksynyt tilauksen peruuttamista. Nyt ollaan tässä pisteessä ja myyjä on lomalla. Eli miten tää homma etenee? Onko mulla tsäänssejä saada noita vai?
Ei oo tullut tällaista ennen vastaan niin apua kaivataan, kiitos.
Veikkaisin et myyjä pisti MCM:stä päälle loma tilan B&R päivän takia. Automaattisesti katoaa kaikki mitä on myynnissä, mut samalla lähtee toi viesti.
Jahas, joku osanee auttaa probleemassa.
Tilailin siis tossa muutama päivä sitten eräältä puolalaiselta pelikaupalta todella hintavan tilauksen. Tarkemmin 7th edikan kiinafoil sleight of handeja 3x.
Makselin läsyt heti ja rahat eivät ole vielä menneet läpi mut tossa tunti sitten sain cancellation reguestin syynä: "Going on vacation". En tiedä onko B&R ilmolla tässä asiassa tekemistä mutta mä haluun noi just tolla kielellä joten en hyväksynyt tilauksen peruuttamista. Nyt ollaan tässä pisteessä ja myyjä on lomalla. Eli miten tää homma etenee? Onko mulla tsäänssejä saada noita vai?
Ei oo tullut tällaista ennen vastaan niin apua kaivataan, kiitos.
Veikkaisin et myyjä pisti MCM:stä päälle loma tilan B&R päivän takia. Automaattisesti katoaa kaikki mitä on myynnissä, mut samalla lähtee toi viesti.
Olrait, täytynee siis vaan odotella?
Jahas, joku osanee auttaa probleemassa.
Tilailin siis tossa muutama päivä sitten eräältä puolalaiselta pelikaupalta todella hintavan tilauksen. Tarkemmin 7th edikan kiinafoil sleight of handeja 3x.
Makselin läsyt heti ja rahat eivät ole vielä menneet läpi mut tossa tunti sitten sain cancellation reguestin syynä: "Going on vacation". En tiedä onko B&R ilmolla tässä asiassa tekemistä mutta mä haluun noi just tolla kielellä joten en hyväksynyt tilauksen peruuttamista. Nyt ollaan tässä pisteessä ja myyjä on lomalla. Eli miten tää homma etenee? Onko mulla tsäänssejä saada noita vai?
Ei oo tullut tällaista ennen vastaan niin apua kaivataan, kiitos.
Veikkaisin et myyjä pisti MCM:stä päälle loma tilan B&R päivän takia. Automaattisesti katoaa kaikki mitä on myynnissä, mut samalla lähtee toi viesti.
Olrait, täytynee siis vaan odotella?
Ite laittaisin myyjälle viestiä, että myykö tuon tilauksen vai ei.
Jos ei suostu myymään niin kannattanee ostaa toiselta myyjältä.
En sitten osaa sanoa miten hyvä hinta myyjän tuotteilla oli :)
Mitä pitäisi tehdä :|
http://i.imgur.com/DAuacPp.png
Laitoin Mcm:n supporttiin viestiä ja vastaus oli, että koska ei ole tracked niin eivät voi auttaa sen enempää. Laitoin myyjälle viestiä että kuukausi mennyt ja kortteja ei ole vieläkään näkynyt.
Ei ole aiemmin ollut vastaavanlaisia ongelmia tilatessa, mutta taitaa olla viimeinen tilaus Italiasta.
Tilauksen arvo oli parikymppiä, joten ei se nyt taloutta kaada mutta kyllähän tuo hitusen harmittaa.
Oma Italia-ennätys on 3kk, yksikään ei ole vielä mennyt hukkaan :)Mitä pitäisi tehdä :|
http://i.imgur.com/DAuacPp.png
Laitoin Mcm:n supporttiin viestiä ja vastaus oli, että koska ei ole tracked niin eivät voi auttaa sen enempää. Laitoin myyjälle viestiä että kuukausi mennyt ja kortteja ei ole vieläkään näkynyt.
Ei ole aiemmin ollut vastaavanlaisia ongelmia tilatessa, mutta taitaa olla viimeinen tilaus Italiasta.
Tilauksen arvo oli parikymppiä, joten ei se nyt taloutta kaada mutta kyllähän tuo hitusen harmittaa.
Vastuu tilaajalla. Eihän tuota mitenkään voi todistaa, että onko lähetetty vai ei, siksi ainakin itse kannatan välttämään italiasta tilailua.
Hi,
Your request is nonsens. I'm not an expert on the subjuct but legally concerned your statement. Wherever you could get the wasteland in question. I have 100%/100%/100% feedbacks on this side and I'm an onest seller/buyer.
My compassion for the situation and good luck.
Regards,
Eikö registered priority letter ole käytännössä kirjattu kirje vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Myyjä lähetti tällaisen "kirjatun kirjeen" mutta lakkasi vastaamasta viesteihin pyytäessäni lähetystunnusta.
Eikö registered priority letter ole käytännössä kirjattu kirje vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Myyjä lähetti tällaisen "kirjatun kirjeen" mutta lakkasi vastaamasta viesteihin pyytäessäni lähetystunnusta.
Eikö registered priority letter ole käytännössä kirjattu kirje vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?Osalle myyjistä tämä tuntuu jostain syystä olevan ylivoimaista. Hyvässä tapauksessa kirje on merkitty lähetetyksi mutta ei oikeasti ole vielä lähtenyt mihinkään ja myyjä lisää sen sitten, kunhan jaksaa kiikuttaa postiin.
Myyjä lähetti tällaisen "kirjatun kirjeen" mutta lakkasi vastaamasta viesteihin pyytäessäni lähetystunnusta.
Korteistani on tehty tilaus, mutta ostaja ei ole vielä maksanut sitä. Nyt 5 päivää tilauksen jälkeen ostaja pyytää tilauksen peruutusta. Vähän nuivaa, mutta lähtökohtaisesti en haluaisi alkaa hankalaksi.
Jos en hyväksy peruutusta mitä maksamattomalle tilaukselle ennen pitkää tapahtuu?
Korteistani on tehty tilaus, mutta ostaja ei ole vielä maksanut sitä. Nyt 5 päivää tilauksen jälkeen ostaja pyytää tilauksen peruutusta. Vähän nuivaa, mutta lähtökohtaisesti en haluaisi alkaa hankalaksi.Siellähän se pyörii odottamassa. Ostaja saa muistutuksia siitä, mutta ostajaahan ei voi mitenkään pakottaa maksamaan sitä. Jos haluat näpäyttää ostajaa, voit odottaa sen seitsemän päivää ja sitten perua tilauksen, jolloin ostajalle tulee profiiliin näkyviin maksamaton tilaus. Itse en jaksa moista, mutta maksamattomat ostajat päätyvät suoraan blokkilistalle ellei sieltä tule viestiä hyvällä selityksellä.
Jos en hyväksy peruutusta mitä maksamattomalle tilaukselle ennen pitkää tapahtuu?
Tulipahan vastaan ensimmäinen tapaus, jossa tilauksesta puuttui 1 kortti (2x Settle the Wreckage sijaan tulikin vain 1x). Tästä viestiä myyjälle (iso myyjä), vastaus tuli noin 15min sisällä, että on tuo puuttuva kortti lähtenyt jälkitoimituksena. Muuten oli tilaus kunnossa ja pari kivaa ylimääräistä rarea heitetty mukaan.
Niin nyt vain tässä mietin, miten tuon tilaukseksen arvostelisi, rasti ruutuun "missing items" ja kommenttina jotain tyyliin "one card was missing but seller fixed things quickly"? Vai jättääkö jopa kokonaan mainitsematta asiasta, kun ei tullut ongelmia asian ratkaisemisen kanssa.
Muutkin voisi muuten laittaa mcm:ään viestiä, että Suomen postimaksut ovat taas nousseet.
Muutkin voisi muuten laittaa mcm:ään viestiä, että Suomen postimaksut ovat taas nousseet.
Mun mielestä MCM huomioi muutoksen hinnoissa heti :-'
Vai onko jotkut tietyt lähetystavat jääneet huomioimatta?
Postin hinnat nous taas tän kuun alussa Suomessa. MCM:ssä kirjeen postimaksun "kaava" on postimerkki + 0.30€, mutta tällä hetkellä Suomi - Ulkomaat kirjeen postimaksu on vain 1.70€ kun postimerkki maksaa 1,50€.
Muutkin voisi muuten laittaa mcm:ään viestiä, että Suomen postimaksut ovat taas nousseet.
Hei,
mites ootte toimineet tämänlaisissa tilanteissa:
Multa ostettiin yks foili ja käyttäjä pyysi kuvia siitä. Lähetin hyvänlaatuiset kuvat ja tämä käyttäjä osti kortin (ja yllättäen tuosta foilista tehtiin myös enkku buyout samaan aikaan). Nyt kun hän oli saanut sen, alkoi vänkäämään, että kortissa on virheitä, jonka takia se on good. Haluaisi siis refundia. Se ei mielestäni todellakaan ole good, ja lisäksi kaikki nämä hänen luettelemansa viat ovat todella selvästi näkyvissä kuvissa (näkyy tyyliin ilman zoomausta). Mitenkä olette toimineet tällaisissa tilanteissa? Negatiivinen palaute ei kauheasti kiinnostaisi, mutta en koe kortin kunnon olleen alakanttiin.
I put the card in a sleeves immediately after finding it in the booster. Honestly I had not noticed the defect or I would have reported in the description. So I think it's a factory defect and therefore already present.
Near minttinä myyty foili olikin perille saavuttua täynnä pieniä naarmuja, jotka foilauksen takia vielä korostuvat tosi rumasti.
Kuva:(click to show/hide)
Myyjä ei mielestään ole vastuussa, sillä:LainausI put the card in a sleeves immediately after finding it in the booster. Honestly I had not noticed the defect or I would have reported in the description. So I think it's a factory defect and therefore already present.
En ole sadoittain boostereita ehtinyt avata, mutten ole ikinä näin huonokuntoiseen korttiin törmännyt suoraan boosterista.
Jatkanko siis:
1. jättämällä suosiolla negatiivisen palautteen,
2. kirjoittamalla MCM:n asiakastukeen, vai
3. vänkäämällä asiasta lisää myyjän kanssa?
When the card is inspected under bright daylight, the surface must generally appear clean. It can have a few minor spots, but scratches can never be allowed for NM cards.
Near minttinä myyty foili olikin perille saavuttua täynnä pieniä naarmuja, jotka foilauksen takia vielä korostuvat tosi rumasti.
Kuva:(click to show/hide)
Myyjä ei mielestään ole vastuussa, sillä:LainausI put the card in a sleeves immediately after finding it in the booster. Honestly I had not noticed the defect or I would have reported in the description. So I think it's a factory defect and therefore already present.
En ole sadoittain boostereita ehtinyt avata, mutten ole ikinä näin huonokuntoiseen korttiin törmännyt suoraan boosterista.
Jatkanko siis:
1. jättämällä suosiolla negatiivisen palautteen,
2. kirjoittamalla MCM:n asiakastukeen, vai
3. vänkäämällä asiasta lisää myyjän kanssa?
Miten olette tavanneet toimia palautteen ja myyjälle kommunikoinnin kanssa?
Case in point, ostin uudelta myyjältä halvalla muutaman kortin. Kaikki oli arvioitu EX, mutta parin täytyy kyllä olla LP, kun on ylälaidassa ryppy. Toisaalta kokonaisuus huomioonottaen kauppahintaa on tarpeetonta muuttaa. Olisiko hyvä ratkaisu kaupan positiivinen evaluointi, kommenttikenttään maininta kuntojen lievästä heittelystä ja viestinä myyjälle vielä MCM:n arviointiohje?
Miten olette tavanneet toimia palautteen ja myyjälle kommunikoinnin kanssa?Mä laittaisin ihan periaatteen vuoksi myyjälle viestiä ensin. Ne pari kertaa, kun itse on tullut tunaroitua pikkusälän kanssa ja joku on valittanut (kerran myin väärän version kortista ja toisen kerran oltiin eri mieltä kuntoluokituksesta), olen antanut myyjänä mieluummin täyden hyvityksen ko. kortista kuin jättänyt asian kaivelemaan ostajan hampaankoloon. Molemmat em. ostajat ovat ostaneet minulta kortteja myös uudelleen, mikä lienee ihan hyvä payoff 50 sentin periaatteellisesta satsauksesta.
Case in point, ostin uudelta myyjältä halvalla muutaman kortin. Kaikki oli arvioitu EX, mutta parin täytyy kyllä olla LP, kun on ylälaidassa ryppy. Toisaalta kokonaisuus huomioonottaen kauppahintaa on tarpeetonta muuttaa. Olisiko hyvä ratkaisu kaupan positiivinen evaluointi, kommenttikenttään maininta kuntojen lievästä heittelystä ja viestinä myyjälle vielä MCM:n arviointiohje?
Hei,
tuli mcm:ssä ikävä tilanne, johon tarvitsisin neuvoa. Oon nyt tehnyt 81 myyntiä, mutta joulukuussa 2 kuorta on ilmoitettu hävinneeksi. Täten mulle tuli status yli 2% lähetyksistä hävinnyt, eli multa ei voi tilata kortteja, kuin seurannalla. No sain ilmotuksen et refundaamalla saisin normaalin satuksen takas. Jos siis refundaan koko summan tuleeko kaupasta automaattisesti joku normaalistatus vai pitääkö ostajan se jotenkin hyväksyä? En haluis kummankaan ostajan kohdalla turhan päiten refundata, sillä heillä kummallakin on yli 4% hävikki itselläkin ja tämä aiheuttaa epäilyksiä.
Kantsii varmistaa MCM:n ylläpidolta, mutta jos tuo pitää paikkaansa niin refundaisin halvemman kadonneen lähetyksen jolloin kadokki % jää alle 2% (vai pakottaako refundaa molemmat lähetykset..?) Refundauksissa raha ei siirry takas ennen kuin toinen osapuoli klikkaa accept refund nappia, olettaisin että silloin sun status palautuu kun ostajat hyväksyvät?
Italian postilla kesti vajaa kuukausi kirjeen toimittamiseen. Lähetetty 20.12.2017. Tuli mulle 17.1.2018. Ehin jo ilmoittaa "lost" Mutta peruin tämän myöhemmin :D Joskus italiasta posti tulee parissa päivässä ja saksasta melko varmasti 2-3 päivässä :D
Saksasta tulossa lähetys (kirjattu kirje), seurannan mukaan on nyt jo melkein viikon lomaillut tuo kirje Ranskassa. Myyjäkin oli ihmeissään, että mitä hittoa ne sen lähetyksen Ranskaan on kuskannu. Selvittelevät asiaa siellä päässä paikallisen postin kanssa, mutta onko kellään kokemusta, että jos noin pahasti lähtee kirje harhailemaan, niin kuinka pitkään kestää, et tulee perille?Voi kuule kestää kauan. Mun Saksasta tulleen kirjatun kirjeen hävittivät Vantaalla ja lopulta reilun yhdeksän kuukauden päästä se saapui Helsinkiin.
Saksasta tulossa lähetys (kirjattu kirje), seurannan mukaan on nyt jo melkein viikon lomaillut tuo kirje Ranskassa. Myyjäkin oli ihmeissään, että mitä hittoa ne sen lähetyksen Ranskaan on kuskannu. Selvittelevät asiaa siellä päässä paikallisen postin kanssa, mutta onko kellään kokemusta, että jos noin pahasti lähtee kirje harhailemaan, niin kuinka pitkään kestää, et tulee perille?
Saksasta tulossa lähetys (kirjattu kirje), seurannan mukaan on nyt jo melkein viikon lomaillut tuo kirje Ranskassa. Myyjäkin oli ihmeissään, että mitä hittoa ne sen lähetyksen Ranskaan on kuskannu. Selvittelevät asiaa siellä päässä paikallisen postin kanssa, mutta onko kellään kokemusta, että jos noin pahasti lähtee kirje harhailemaan, niin kuinka pitkään kestää, et tulee perille?
Ranskassa on samanlainen postinumerojärjestelmä kuin Suomessa. Esimerkiksi 40600 osuu Jyväskylään, mutta myös Biscarrosseen, Ranskaan. Tästä syystä kannattaa kirjoittaa kissan kokoisilla kirjaimilla se Finland siihen kuoren päälle.
Ja aivan varmasti menee pari viikkoa, ennen kuin tuo kuori tulee Suomeen asti.
Saksasta tulossa lähetys (kirjattu kirje), seurannan mukaan on nyt jo melkein viikon lomaillut tuo kirje Ranskassa. Myyjäkin oli ihmeissään, että mitä hittoa ne sen lähetyksen Ranskaan on kuskannu. Selvittelevät asiaa siellä päässä paikallisen postin kanssa, mutta onko kellään kokemusta, että jos noin pahasti lähtee kirje harhailemaan, niin kuinka pitkään kestää, et tulee perille?
Ranskassa on samanlainen postinumerojärjestelmä kuin Suomessa. Esimerkiksi 40600 osuu Jyväskylään, mutta myös Biscarrosseen, Ranskaan. Tästä syystä kannattaa kirjoittaa kissan kokoisilla kirjaimilla se Finland siihen kuoren päälle.
Ja aivan varmasti menee pari viikkoa, ennen kuin tuo kuori tulee Suomeen asti.
Yks idea vois olla myös lisätä maapääte postinumeron eteen:
Jussi Jussila
Jussintie J10
FI-40600 Jyväskylä
Finland
Sitten tarviis vähän neuvoa. Tein virheen ja ostin espanjalaiselta myyjältä japsifoil shivan reeffin. Noh ensinnäkin lähettämien kesti 2vkoa kun herra "unohti" lähettää kortin. No tänään sain sitten pahvin, kiinankielisenä ja huonommassa kunnossa mitä luvattiin. Samalla kortti oli vaan kääritty yhden paperin sisään ilman minkäänlaista lisäsuojaa. Laitoin jo myyjälle viestiä että mitäs vittua mutta ei ole vastausta kuulunut. Voiko asialle enää mitään?
Mites muuten tilauksesta palautteen jättö tämmöisessä tilanteessa, missä posti perseilee ja kierrättää kirjeen jostain timbuktun kautta. Eihän se lähettäjän vika ole (paitsi jos on kirjoittanut osoitteen epäselvästi), että lähetyksellä kestää ikuisuus tulla perille, mutta ei tuosta pitkästä odottelusta tekisi mieli täysiä pisteitäkään antaa. (Noin 3 viikkoa mennyt, ja nyt lähetys vihdoin saapunut Suomeen, katsotaan nyt sit vielä kuinka pitkään viimeiseen vajaan 50 kilometrin matkaan kuluu)
Timpuri rakensi hyvän katon. Salama iski kattoon ja katto meni paskaksi. Olipa paska timpuri kun teki katon johon salama voi iskeä. 3/5Timpuri olis voinu asentaa siihen ukkosenjohdattimen, jolloin katto olisi säilynyt ehjänä?
Noh sepä oli nopeaa, käskivät odottaa mun vielä 5pvää että myyjä voi ottaa yhteyttä ja korjata asiat. Jos ei vastausta kuulu niin sit kovemmat keinot käyttöön. Muttajoo jospa tää tästä, kiitos :)
Yllättäen kaveri ei suostunu et postitan kortin uudestaan, vaikka olisinkin maksanut postit itse. Väitti että sillä on oikeus palauttaa tuote ja saada täys refundi. Ajatteli ilmeisesti tämän toimivan niin kuin Zalando. No toi itse annettu väärä osoite ei musta oikeuta palautukseen ja pienen väännön jälkeen suostui refundiin tämän hetken valuella. Aina ei voi ymmärtää kaikkien ajatusmaailmaa.
Onko tullut tälläisiä tilanteita vastaan?
Myin saksalaiselle professional sellerille isohkon nipun (10 kpl) random kortteja, arvo n. 20e ja normaali lähetyksenä postitettu 18.3. Nyt kuukauden päästä ostaja ilmoitti että on saanut tyhjän revenneen kuoren ja kortit on jäänyt matkalle. Kortit olen itse paketoinut shieldien sisään + vähän pahvia päälle ja ne on teipattuna kirjekuoreen. Myös kirjekuoren suu teipattu kiinni.
Kaveri pyytää 100% refundia sen enempää selittelemättä tilannetta. Kuka postin vahingoittamista tapauksista on lähtökohtaisesti vastuussa? Onko tässä mahdollisuuksia vaatia joltain taholta korvauksia? Vahinko lienee tapahtunut Saksan maalla, mutta varmuutta ei ole.
Käytännössähän lopputulos on sama kun kadonneessa lähetyksessä, mutta nyt on jäänyt ns. todisteita että lähetystä kuljettanut taho on onnistunut saamaan vahinkoa aikaiseksi.
Itse vastaavassa tilanteessa refundasin 25%.
Legendsin Blood Moon tuli Ranskasta osoiteselvitettynä ohuessa kuoressa pennin suojassa, josta kortti oli luisunut pois.
Ai niin. Ja oli sitten vielä tosiaan chronicles, eikä legends. Että näin.
Mulla ihan sama jokin aika sitten. Sama maa ja sama vitutuksen aihe. Vinkki: älä merkitse vastaanotetuksi ennen kun olet selvittänyt asian. Muuten rahat jää sille tielleen...Legendsin Blood Moon tuli Ranskasta osoiteselvitettynä ohuessa kuoressa pennin suojassa, josta kortti oli luisunut pois.
Ai niin. Ja oli sitten vielä tosiaan chronicles, eikä legends. Että näin.
Darkin, ei legendsin... v*tutti niin tuollainen p*seily että meni setitkin sekaisin. Mutta valkoreunaisena tuli kuitenkin tänne Suomeen. Ehkä myyjä oli mustavalkovärisokea.
Pääseekö muut MCM:n sivuille?
Tulipa nyt taas MCM:stä tilatessa tilanne vastaan. Myyjä on ihan uusi ja italialainen (tiedän kyllä että riskitekijä). Tilaus ylitti joka tapauksessa kirjatun kirjeen rajan, joten ajattelin sen tuovan hieman turvaa. Nyt myyjä tahtoo peruuttaa kaupat vedoten että toinen ostetuista korteista on jo myyty. Normaalisti tämän olisin valmis hyväksymään aikalailla suoraltaan. Mutta kyseinen kortti oli aika reilulla alennuksella verrattuna hinta trendiin. Lisäksi kortti on edelleen listattuna myytävänä. Tämä aiheutti epäilystä mahdollisesta kusetuksesta.
Eikö tuossa tapauksessa mene niin, että jos kortin ostaa, niin sen pitäisi poistua myyjältä tarjolla olevista artikkeleista?
Toiseksi uuden layoutin tultua en enää löydä sivustolta myyjän vastuita osiota jossa aiemmin listattiin myyjän vastuut kun listaa tuotteen yms. Onko kyseinen sivu kokonaan poistunut vai vain piilotettu?
Mielipide kysymykseksi menee, mutta miten tässä kannattaisi toimia? Suostua peruutukseen vai vaatia kortteja?
Itsellä sattui sellainen tapaus, että oli tavaraa korissa (3x UL Mahamoti Djinn) yhtäkkiä ne olivat poistuneet korista ja kaikkien hinnat listattuna uudestaan kalliimmalla. Voiko tavaran hintaa oikeasti nostaa kun se on jo korissa?
Itsellä sattui sellainen tapaus, että oli tavaraa korissa (3x UL Mahamoti Djinn) yhtäkkiä ne olivat poistuneet korista ja kaikkien hinnat listattuna uudestaan kalliimmalla. Voiko tavaran hintaa oikeasti nostaa kun se on jo korissa?
Miten se oli pakattu?Kortti teipattuna ohueen pahvinpalaseen, ilman toploaderia.
Mulle tuli kortti perille niin, että se oli keskeltä taittunut täysin pelikelvottomaksi.
Myyjä ei suostu antamaan kuin 50% refundia, koska kuulemma "pakkaa kortin aina samalla tavalla ja ei ole hänen vikansa".
Mitä tämän kaltaisessa tapauksessa voi tehdä? Ottaa vastaan refund ja pistää negatiivista palautetta?
Sanoisin, että on vähän epäreilua ottaa refund JA pistää negatiivinen. Joko tai. Itse laitoin just negatiivisen kun myyjä ei suostunut refundaamaan huonokuntoisemmista korteista.Juu, toki jos tarjoaisi täyttä refundia niin ei olisi mitään syytä antaa negatiivista. Mutta jos maksaa vain 50% takaisin kortista, joka menee suoraan roskikseen, niin ei ole mielestäni kovin hyvä diili vielä. Eri asia, jos olisi edes jotenkin pelattava, mutta ei ole.
Paljon sulla on rahaa kiinni tässä keississä?Kaya, Ghost Assassinin tilasin eli kortin arvo oli vain 6,60€ plus postit. Rahallisesti ei siis kovin merkittävä, lähinnä se periaate.
Itse ottaisin refund ja laittaisin negatiivisen palautteen. Oppisi myyjä että näin käy. Lisäksi mcm ei ota mitään kantaa mihinkään mikä liittyy korttien kuntoon, se on testattu.
Onko kokemusta seuraavanlaisesta tapauksesta:
Tilasin kortteja n. 24€:lla ja myyjä lähetti kortit ja samalla viestin et yks halpis kortti olikin lp eikä ex, ja refundas siitä 0,50€. Hyväksyin sen ajattelematta sen enempää. No kortteja ei oo 3 viikkoon kuulunu ja kysyin et suostuuko refundaa 50%, jolloin kulut puoliks. Teen näin myös myyjänä itsekin ja kerroin tästä. Sanoin et jos kortit vielä ilmestyy, niin refundaan toki takas. Myyjä sano tähän et mun ois pitäny valita registered letter, eli ei refundaa mitään. No eihän siinä sitten mitään voi. Ketuttaa vaan kun tajusin et hyväksyin jo sen 0,50€ refundin, ja nyt tää ei vaikuta myyjän loss%:iin. Eli meneekö tosiaan näin?
Tällä tavoinhan on helppo kusettaa et tarjoo halpaa refundia aluks, ni ei jää merkintää hävittyihin lähetyksiin.
Tuli tällänen tilanne vastaan MCM:ssä:Jos se on myynyt kortteja mitä sillä ei ole, niin se on sen ongelma, sillä on velvollisuus hankkia ne jostain. Et hyväksy peruutuspyyntöä. Yhteys MCM:n asiakaspalveluun jos homma ei meinaa edetä siitä.
"Cancellation Requested
Requested By:
Cancellation reason (12.10.2018 15:37:46) :Hello,
I' very sorry, but I opened less cards from booster boxes I buy, then I expected, so I do not have enough cards to deal with your order.
Thank you for understanding
Best regards"
Olin maksanut kortit 6.10 ja kysyin samalla pystyisikö hän lähettää kortit mahdollisimman nopeasti. 8.10 hän sanoi että lähettää kortit huomenna ja nyt tuli tuo viesti.
Mitenköhän tähän pitäisi suhtautua ja tulisiko peruutus vain hyväksyä. Kyseessä pelisetti Risk Factoreita jotka ehdin ostaa n.10€ halvemmalla mitä setti on nykyään.
Ja juu, Posti Itella Oy Ab laitoksen kautta on jo virallinen ihmettelykilpailu käynnissä että miten kirje voi kadota mutta sieltä tuskin apuja saa.
Onko kukaan lähetellyt DHL:llä tai muulla kuriirilla Saksaan, kun Saksaan ei jostain syystä pysty postivakuutettua postin kautta lähettämään?
Onko kukaan lähetellyt DHL:llä tai muulla kuriirilla Saksaan, kun Saksaan ei jostain syystä pysty postivakuutettua postin kautta lähettämään?
Kiitoksia vastauksista, pitääpä vähän tuumata kun siihen tulisi vielä se vakuuskin 1% vakuutusarvosta että rupeaako menemään jo liian suolaiseksi. Jännä että muualle Eurooppaan voi lähettää postivakuutettuja, mutta Saksaan ei. :S
Lyhyeksi jää siis postikulut molempiin suuntiin, joista oli nimenomaisesti viestettelyssä sovittu.
Arcana-Trieste.
Oletteko muuten jaksaneet antaa huonoa palautetta tai mainintaa, jos sender väittää postittaneensa viikkoa aiemmin kuin mitä leima on? Muuten gradetus ja kaikki ok. Periaatteesta vaan ärsyttää tuollainen joko tahallinen kusetus tai unohdus, mistä ei kerrota mitään.
Ostin kortteja. Noin 100€lla. Viikko mennyt eikä ole lähetetty. Kuinka kauan yleensä annatte aikaa, että myyjä lähettää kortit ennen kuin otatte yhteyttä ja onko tuolla jotain sääntöjä minkä ajan sisällä kortit pitäisi lähettää?
Kuitenkin postin virkailija sanoi, että postin kirjaaminen riittää siihen, että Posti on velvollinen korvaamaan lähetyksen jos se matkalla jonnekin hukkuu tai muuten tärvellään. Tämä vähän hämmensi, koska miten lähetyksen sisällön arvon voisi sitten tarvittaessa todistaa? Joka tapauksessa lähetin lähetyksen kirjattuna, ostaja sai sen ja erotuksen refundin ja there was much rejoicing. Kertokaa muutkin jos postivirkailija on antanut tällaista tietoa!
ystävällisin terveisin
Mika
Kuitenkin postin virkailija sanoi, että postin kirjaaminen riittää siihen, että Posti on velvollinen korvaamaan lähetyksen jos se matkalla jonnekin hukkuu tai muuten tärvellään. Tämä vähän hämmensi, koska miten lähetyksen sisällön arvon voisi sitten tarvittaessa todistaa? Joka tapauksessa lähetin lähetyksen kirjattuna, ostaja sai sen ja erotuksen refundin ja there was much rejoicing. Kertokaa muutkin jos postivirkailija on antanut tällaista tietoa!
ystävällisin terveisin
Mika
Korvaavat varmaan kirjatun lähetyksen kulut postimerkeillä jos se katoaa. Eivät sisältöä.
Ostin kortteja. Noin 100€lla. Viikko mennyt eikä ole lähetetty. Kuinka kauan yleensä annatte aikaa, että myyjä lähettää kortit ennen kuin otatte yhteyttä ja onko tuolla jotain sääntöjä minkä ajan sisällä kortit pitäisi lähettää?
Huoh. Myin Phyrexian Negator judgefoilin noin 7 eurolla. Ostaja valitti että se ei ollutkaan near mint, oli jotain naarmua ja mitälie. Koska tiesin etten ollut korttia kovin tarkkaan pakatessa syynännyt, tarjosin ostajalle parempaa versiota omasta kokoelmastani. Sovittiin että hän lähettää naarmuisen kortin takaisin ja minä uuden tilalle. Tarkistin toki, että kortti oli virheetön ja niin se mielestäni olikin.
Ja nyt ostaja taas valittaa että siellä on jotain naarmua ja itkee refundin perään. Olin joka tapauksessa luvannut korvata postikulut ensimmäisen negatorin takaisinlähettämisestä ja tässä alkaa olla jo vedätyksen makua. Sillä välin kortin hinta on pompannut lähemmäs 30 euroa...
Settings-menun alta löytyy onneksi blokkilista urpoja varten. Joskus sitä toivoo, että sinne voisi laittaa kokonaisia valtioita kerralla...Muistaakseni pystyy. Hämärä muistikuva, että mulla olis ollu koko Iberia pimennetty.
Okei, mitäköhän helvettiä. Tarjosin refundia 2 euroa ja ajattelin että se saa kelvata ja kattaa postikulut. Sieltä tuli perään "hei, saanko vielä postikuluistain korvauksen?" viesti. En vastannut siihen vielä. Tänään tuli MCM-viesti jonka mukaan ostaja on päättänyt maksaa mulle 1.40 EUR ylimääräistä? wtf?
(en varsinaisesti kysy tässä neuvoa, kunhan avaudun. aattelin jättää kyseisen lisämaksun lunastamatta ja toivoa ettei tyyppi osta multa enää ikinä mitään)
Missä tuolla on mahdollisuus blokata yksittäinen käyttäjä?
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..
Jos on ulkomailta lähetetty niin Suomen Postissa seurannassa se näkyy vasta kun se on kirjattu Suomen Postin piiriin.
https://www.17track.net/fi on toiminu itellä hyvin. Myös MCM seurantakoodista klikattuna aukeaa ainakin sillointällöin lähetysmaan seuranta.
Eikös seurantakoodilla pitäisi näkyä saman tein lähetys esim. kirjattu sisään tms? Vai onko mahdollista, että 2 päivän jälkeen vieläkään mitään..
Jos on ulkomailta lähetetty niin Suomen Postissa seurannassa se näkyy vasta kun se on kirjattu Suomen Postin piiriin.
https://www.17track.net/fi on toiminu itellä hyvin. Myös MCM seurantakoodista klikattuna aukeaa ainakin sillointällöin lähetysmaan seuranta.
Tämän voisi määritellä kai positiiviseksi ongelmaksi. Kysyn neuvoa velvollisuuksistani kuluttajana, mutta moralisoidakin saa:
Tilasin saksalaisesta kaupasta MCM:n kautta boxin. Tämä ensimmäinen laatikko oli lähetetty väärään maahan, ja DHL sanoi, että myyjän pitää pyytää paketin palauttamista, eikä asia minun toimillani etene. Otin yhteyttä myyjään, ja sovittiin, että he lähettävät toisen boxin asap. Toinen paketti tuli perille, ja ajattelin, että kauppa oli suoritettu onnistuneesti loppuun. (MCM:n puolesta tilaus ehti mennä selvitysvaiheeseen, mutta paketti tuli pian sen jälkeen ja sinnekin sai ruksia tilauksen täytetyksi.)
Nyt kävi kuitenkin niin, että se ensimmäinen boxi tulikin minulle. Hain sen postista katsomatta sen tarkemmin etukäteen mikä paketti on kyseessä. Onko minulla oikeus pitää paketti ilman sen kummempia oikeudellisia näkökohtia, vai tulisiko minun ilmoittaa asiasta myyjälle?
Hei,
ostin MCM:stä pari Assassin's Trophya ja kysyisin, onko GRN setissä ollut korttien haaleutta ongelmana?
Kortit tuntuivat samalta ja tarra ei näytä epäilyttävältä. Osaatteko neuvoa, onko haaleampi assassin's trophy aito?
Hauska sattuma, että löytyy iteltä samanlainen haalea Assassin's Trophy. Alkuun ajattelin että onkohan feikki, koska pinta tuntuu hieman karheammalta ja pitää hieman erilaista ääntä hierottaessa sormenpäällä. Lopulta huomasin että tunne/ääni eroavaisuus on sama kuin uudempien settien tavallisten ja foilien korttien välillä. Joten nykyinen teoriani on että kyseessä olisi vain printtivirhe, eli alunperin foiliksi tarkoitettu kortti, josta jäänyt foilikerros ym pois. Tämä siis vain oma teoria :D
Oma kokemukseni on, että tällaisissa tapauksissa supporttia ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.
Muistan, kun tilasin 4x Hangarback Walkeria near minttinä, josta myyjä lähetti minulle tyhjän kuoren ilmiselvästi kusetustarkoituksessa. Korvauksista syntyi rähinä, koska halusin kortit enkä rahaa, josta sitten pitkällisen väännön lopputulemana kortit maagisesti ilmestyi, mutta eivät olleet near minttiä nähneetkään. Tästä kun sitten jatkoa laitoin supporttiin, niin vastaus oli että "älä viitsi ja lopeta valitus" ja asia jätettiin tylysti siihen. Nakkasin mielestäni oikeutetun negatiivisen palautteen myyjälle ja lyhyen selityksen tapahtumista.
Myyjä ei saanut koskaan mitään rangaistusta ja negatiivinen palautteeni vieläpä poistettiin "kohtuuttomana". Luottamus supporttiin meni sitten siinä.
Eipä se supportti voi ketään pakottaa taikomaan olemattomia kortteja sinulle. Jos myyjä on valmis refundaamaan ja korvaamaan postikulut, niin siihen on vähän pakko tyytyä. Palautteessa voi sit varoitella muita ostajia.
Moro,
Aattelin kysyä tätä kautta vähän MCM:n postikuluista. En ole koskaan tilannut sieltä mitään ja nyt olisin Double masterin irtokarkkien perässä, kun huomattavasti halvempi hintalappu, kuin täällä kotimaassa kivijalka kaupoilla. En ehdi nyt selvittämään mitkä kaikki vaikuttaa postin hintaan. Olin tuossa tilaamassa norjalaiselta myyjältä. Aluksi postit oli alle 3 e ja sitten kun koriin tuli lisää kortteja postit nousi about 21e . Onko tässä tulli jotenkin lisätty vai tuleeko se vielä huomioida mukaan? Norja ei tosin kuulu EU-maihin, joten eikös tullin kanssa ole eri setit kuin EU-maiden kanssa?
Plus mistä maista kannattaa tilata irtokortteja? Ja onko joillakin mailla enemmän epärehellisiä myyjiä hyvien palautteidenkin joukossa?
Kiitos.