Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Suspend hämmynnystä  (Luettu 474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mful

Suspend hämmynnystä
« : 16.09.21 - klo 00:53 »
Tuossa pelasin mun pauper pakalla ja pakka sisältää Rift Bolt kortin, jossa on suspend keyword. Kysehän on siis sorcery:stä ja suspendin ohje kortissa menee jotakuinkin näin:
"Suspend 1 - (1 red mana) (Rather than play this card from your hand, you may pay (1 red mana) and remove it from the game with a time counter on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When you remove the last, play it without paying its mana cost.)"
Tuo kortti siis menee suspendina exileen ja saa yhden time counterin päälle. Seuraavassa upkeepissä otan counterin pois ja castaan kortin ilman maksua, mutta nyt tulee se kysymys. Mihin kortti menee tuon jälkeen? Itselleni intuitiivisin vaihtoehto olisi graveyard, mutta kun tuo on siellä exile pinossa ensin. Joten meneekö kortti castauksen jälkeen graveyardille vai exileen? Entä mitä tapahtuu kortille, jos se counteroidaan cast vaiheessa esim. Counterspell:illä?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Suspend hämmynnystä
« Vastaus #1 : 16.09.21 - klo 01:39 »
Resolvaavat instantit ja sorceryt päätyvät graveyardille riippumatta siitä, mistä ne on pelattu - yleensä kädestä, mutta tässä tapauksessa exilestä.
Samoin käy, mikäli Rift Bolt counteroidaan.


Jos Rift Boltia ei jostakin syystä voisi castata (esim. sinuun on pelattu Silence), niin se jää exileen. Samoin käy, jos triggeri "castaa tämä" counteroidaan esim. Stiflellä


Vrt. Flashback (esim. Think Twice): lähtiessään stackista mihin tahansa ja mistä syystä tahansa, päätyy se excileen.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Mful

Vs: Suspend hämmynnystä
« Vastaus #2 : 16.09.21 - klo 14:01 »
Kiitos vastauksesta, tämä selvensi  :)

Poissa Telmonen

Vs: Suspend hämmynnystä
« Vastaus #3 : 17.09.21 - klo 09:25 »
Vrt. Flashback (esim. Think Twice): lähtiessään stackista mihin tahansa ja mistä syystä tahansa, päätyy se excileen.

Tulikin tästä mieleen jatkokysymys että miten toimii flashback ashiok's erasure tyyppisten korttien kanssa?
Eli pelaaja A castaa flashback kortin. Pelaaja B castaa ashiok's erasure joka laittaa flashback kortin exileen.
Tämä saa flashback abilityn tyytyväiseksi, kortti meni exileen. Mutta myöhemmin ashiok's erasure poistetaan. Nythän alkuperäinen flashback kortti palaa omistajalleen exilestä?

Poissa luma

Vs: Suspend hämmynnystä
« Vastaus #4 : 17.09.21 - klo 11:14 »
Vrt. Flashback (esim. Think Twice): lähtiessään stackista mihin tahansa ja mistä syystä tahansa, päätyy se excileen.

Tulikin tästä mieleen jatkokysymys että miten toimii flashback ashiok's erasure tyyppisten korttien kanssa?
Eli pelaaja A castaa flashback kortin. Pelaaja B castaa ashiok's erasure joka laittaa flashback kortin exileen.
Tämä saa flashback abilityn tyytyväiseksi, kortti meni exileen. Mutta myöhemmin ashiok's erasure poistetaan. Nythän alkuperäinen flashback kortti palaa omistajalleen exilestä?

Kyllä, Ashiok's Erasuren ability palauttaa kortin omistajansa käteen.