Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat  (Luettu 4665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« : 21.07.09 - klo 09:59 »
Tiedoksi kaikille: ensi vuonna SM-kisapaikalta poistetaan kaikki, jotka ovat humalassa tai muuten sellaisessa kunnossa, että saattavat häiritä muita. Kärsivällisyyteni on tämän asian suhteen loppu; tästä lähtien en ala odottelemaan, että häiriöitä tai sääntörikkeitä syntyy. Humalaiset eivät ole tervetulleita SM-kisoihin tai muihinkaan järjestämiini turnauksiin.

Smökin terassilla saa edelleenkin nauttia oluen tai pari, jos tuntuu siltä ettei kisoista muuten selviä. Jos homma riistäytyy käsistä, sisätiloihin ei ole asiaa.

Pyydän anteeksi omasta puolestani tämän vuoden kisoissa esiintyneitä järjestyshäiriöitä. Ymmärrätte varmaan, että känniääliöiden paimentaminen ei ole mitenkään erityisen hauskaa, ja muutakin tekemistä kisoissa olisi.

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Arcane

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #1 : 21.07.09 - klo 16:41 »
Eikö tätä voisi vielä painottaa laittamalla ketjun stickyksi ja itse käytöstä estää kenties muullakin kuin paikalta poistamisella? Jos on droppaamassa jo muuten kisoista tai on tullut kisapaikalla sivuturnauksien takia/muuten, ei välttämättä pelkkä paikalta poistaminen ole tarpeeksi suuri pelote, ainakaan omasta mielestäni. En sitten tiedä, miten muut tämän näkevät?

Itse siis haeskelin takaa esimerkiksi lyhyehköä DCI-suspendia, porttikieltoa seuraavan vuoden SM-kisoihin tai vastaavaa "ei-liian-rankkaa" rankaisua, joka kuitenkin estäisi epäurheilijamaisen ryyppäämisen kisapaikalla.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #2 : 21.07.09 - klo 17:00 »
DCI ei jakele suspensioita pelkästä alkoholinkäytöstä, vaan siihen pitää liittyä myös aggressiivinen käytös tai muu vakava epäurheilijamaisuus (siten kun DCI:n säännöt sen määrittelevät, lukekaa sieltä).

Jos joku tulee kisapaikalle kännissä, hänet käännytetään ovelta takaisin pihalle. Jos joku päättää ruveta turnauksesta pudottuaan ryyppäämään, häntä kehotetaan poistumaan. Tämän laajempaa raittiuskampanjaa en rupea järjestämään.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Jukkis

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #3 : 22.07.09 - klo 14:57 »
Eikö epäurheilijamaisen käytöksen voisi korvata säännöissä epänörttimäisellä käytöksellä? Tällä pelillä ei ole urheilun kanssa mitään tekemistä.  :P
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Rancid-

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #4 : 22.07.09 - klo 15:17 »
Mitä ihmettä? Kyllä mä ainakin ton viikonlopun aikana hikoilin enemmän kuin parin edeltävän kuukauden aikana yhteensä!
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Korva

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #5 : 23.07.09 - klo 17:03 »
Jätän semanttiset analyysit niille joita kiinnostaa, mutta haluaisin lisätä, että mielestäni on melko kummaa ettei Wotcia yhtiönä kiinnosta ylläpitää perheystävällisten turnausten mainetta. Jos ikinä hankin muksuja, en todellakaan toisi niitä pelaamaan sm-kisoihin mitenkään mieluusti. Olettaisi että tuo meininki tuollaisena on bad for business? Onkohan DCI:lle tullut mieleen, että Suomen tapauksessa meininki edes voi mennä tuollaiseksi örveltämiseksi? Olen kyllä GP:iden side eventeissä pelannut jätkiä vastaan, jotka selkeästi olivat vähintään pilvessä, mutta tuommoista testosteronilla höystettyä perskännäilyä näkee kyllä tasan yhdessä maassa.

Olettaisin myös, että varttuneempia pelaajia ei välttämättä jaksa kiinnostaa tulla katsomaan kun teinit (tai no oikeastaan teinimieliset) vetävät kaljaa kaksin käsin, jolloin ne pari turnausta jossa papat jaksavat vuodessa käydä jäävät väliin. Tai no mitä minä nyt muista tiedän, mutta olettaisin että itse en jatkossa jaksaisi tulla juuri tuosta syystä, jos mtg rupeaa kiinnostamaan yhä vähemmän.

Onko teillä, jotka koette kaljan lipittämisen kisoissa tarpeelliseksi, jotain hyviä perusteluita sille miksi känni + mtg on oleellista sm-kisoissa?
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Hopo

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #6 : 23.07.09 - klo 17:09 »
Kertokaa nyt niitä yksityiskohtia meillekin, jotka emme kisoissa olleet. Menikö rähinäks?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Korva

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #7 : 23.07.09 - klo 17:22 »
Ei rähinää (siitä saisi jo dq:ta sun muuta), mutta perussuomalaista humalanhakuista juomista. Entisenä ravintolatyöntekijänä on aika vaikeaa suhtautua tuollaiseen mitenkään positiivisesti (ellei itse ole kännissä obv).
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #8 : 23.07.09 - klo 17:26 »
Onkohan DCI:lle tullut mieleen, että Suomen tapauksessa meininki edes voi mennä tuollaiseksi örveltämiseksi? Olen kyllä GP:iden side eventeissä pelannut jätkiä vastaan, jotka selkeästi olivat vähintään pilvessä, mutta tuommoista testosteronilla höystettyä perskännäilyä näkee kyllä tasan yhdessä maassa.

Taisit vastata omaan kysymykseesi. DCI on laatinut säännöt alun perin niin, että niiden pääsovellusalue on USA, ja ehkä sivussa on vähän mietitty Kanadaa, Iso-Britanniaa ja tuurilla Japania. Monelle voi olla vaikea selostaa Suomen tilannetta. Eivätpä tosin Ammeriikan pelaajatkaan mitään tuohisuita ole, mutta kulttuuri on silti kovasti erilainen. Turnausjärjestäjä voi tietysti ihan muilla perusteilla kuin DCI:n sääntöjen nojalla puuttua asiaan; mahdollisuuden antaa sekä normaali harkintavalta että Suomen laki.

Ei rähinää (siitä saisi jo dq:ta sun muuta),

Pienempää episodia kuitenkin oli ja vähäisempiä rangaistuksia tuli. Saavuttiin myöhässä kierrokselle, revittiin kortteja, haukuttiin vastustajaa jne.

-- Nute
Oulu

Poissa Rancid-

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #9 : 23.07.09 - klo 17:45 »
Olen kyllä itsekin sekä tuomarina, pelaajana että nimeltä mainitsemattomien asianosaisten semihyvänä kaverina sitä mieltä, että SM-kisaviikonlopun ajaksi kisapaikan ja sen välittömän ympäristön voisi ja pitäisi julistaa päihteettömäksi vyöhykkeeksi. Nollatoleranssilla. Pelipäivien välissä on sitten ihan hyvin aikaa vetää itsensä niin tilttiin kuin sielu sietää ja pää kestää - jossain muualla.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #10 : 23.07.09 - klo 18:20 »
Itse en näe kummempana ongelmana edes sitä humalahakuista juomista, vaan ainoastaan nuo Nimeltämainitsemattomat Henkilöt jotka eivät osaa tai halua olla vetämättä hommaa överiksi. Enpä sitten tiedä pääseekö noista eroon ilman että rajaa sen kevyemmänkin juomisen pois.

Toisaalta tämä näkemys tulee lähtökohdasta "kyllähän siellä kisoissa nyt juodaan", mikä taas perustuu aiempiin kisoihin, joissa juominen on vaivihkaa päässyt kasvamaan vähän (tai ei oikeastaan edes mitenkään vähän) liian läheiseksi osaksi kisaviikonloppua. Eipä se taitaisi juuri tunnelmaa latistaa vaikka mentäisiin nollatoleranssiin asti, varsinkaan jos puhutaan kokonaisuuden sijaan itse päätapahtumasta, jonka kanssa alkoholilla ei pitäisi olla mitään tekemistä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #11 : 23.07.09 - klo 18:40 »
Ei DCI:n mielestäni tarvitse laatia sääntöjä alkoholia vastaan. Jokainen turnausjärjestäjä ja turnauspaikan omistaja voi itse laatia omat sääntönsä sen suhteen. DCI:n auktoriteettia ei siihen tueksi tarvita. Ei ole Suomi ainoa paikka jossa turnauspaikoilla nautitaan alkoholia, monissa maissa FNM-turnauksia järjestetään pubeissa. Suomessa sen sijaan pubia ei FNM-paikaksi hyväksytä. En tiedä mikä on se "Suomen tilanne" jota on vaikea selostaa jollekin myyttiselle säännönlaatijalle, ja miten hänen pitäisi se ottaa sääntöjä tehdessä huomioon. Jos alkoholi kielletään säännöissä, pitääkö mun ruveta järjestämään jotain puhallutustestejä tai virtsakokeita? Ei kiitos.

Minä olen ollut mukana SM-kisojen järjestelyissä jo kymmenen vuotta (ettekä edes kukkia mulle ostaneet, saatana). En muista että alkuaikoina olisi ollut vastaavia ongelmia, kyllä ne ovat tulleet parin yksittäisen henkilön mukana.

Mitä tulee totaaliseen alkoholikieltoon - yritin sitä parhaani mukaan ylläpitää silloin kun kisapaikalla oli myös juniorikisoja. Mikään ei kuitenkaan ole niin vastenmielistä kuin aikuisille ihmisille nalkuttaminen, varsinkin kun he hyvin tietävät että tässä ei saisi juoda. Minulla yleensä olisi parempaakin tekemistä SM-kisojen aikana. Niin olisi myös muilla tuomareilla. Vituttaa.



Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Korva

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #12 : 23.07.09 - klo 18:54 »
Onkohan DCI:lle tullut mieleen, että Suomen tapauksessa meininki edes voi mennä tuollaiseksi örveltämiseksi? Olen kyllä GP:iden side eventeissä pelannut jätkiä vastaan, jotka selkeästi olivat vähintään pilvessä, mutta tuommoista testosteronilla höystettyä perskännäilyä näkee kyllä tasan yhdessä maassa.

Taisit vastata omaan kysymykseesi. DCI on laatinut säännöt alun perin niin, että niiden pääsovellusalue on USA, ja ehkä sivussa on vähän mietitty Kanadaa, Iso-Britanniaa ja tuurilla Japania. Monelle voi olla vaikea selostaa Suomen tilannetta. Eivätpä tosin Ammeriikan pelaajatkaan mitään tuohisuita ole, mutta kulttuuri on silti kovasti erilainen. Turnausjärjestäjä voi tietysti ihan muilla perusteilla kuin DCI:n sääntöjen nojalla puuttua asiaan; mahdollisuuden antaa sekä normaali harkintavalta että Suomen laki.

Se taisikin kind of olla sellainen jännä retorinen kyssäri ;)

Oikein hyvä juttu, että tästä asiasta kuitenkin saatiin tälleen keskustelua aikaiseksi!
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Korva

Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #13 : 23.07.09 - klo 19:04 »
Mitä tulee totaaliseen alkoholikieltoon - yritin sitä parhaani mukaan ylläpitää silloin kun kisapaikalla oli myös juniorikisoja. Mikään ei kuitenkaan ole niin vastenmielistä kuin aikuisille ihmisille nalkuttaminen, varsinkin kun he hyvin tietävät että tässä ei saisi juoda. Minulla yleensä olisi parempaakin tekemistä SM-kisojen aikana. Niin olisi myös muilla tuomareilla. Vituttaa.

Tämän ymmärrän hyvin. Silti ei tietääkseni ketään ole suoraan käsketty poistumaan täysin paikalta. Mielestäni jos aikuiset ihmiset eivät porttarit saadessaan osaa poistua paikalta, en koe että poliisin kutsuminen paikalle on mitenkään yliammuttua. Sen tarvitsee tehdä tasan kerran, jonka jälkeen loput jengistä rupeaa kyllä miettimään ja punnitsemaan, miten jatkossa käyttäytyvät.
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Alkoholinkäyttö ja SM-kisat
« Vastaus #14 : 23.07.09 - klo 19:09 »
Olen jo kerran ilmoittanut, miten aion toimia ensi vuonna.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?