Poromagia

Äänestys

Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?

Vintage
29 (32.2%)
Legacy
33 (36.7%)
Molemmat kelpaavat
3 (3.3%)
Ihan sama, en kuitenkaan ehdi pelata niissä koska voitan SM-kisat
9 (10%)
En ole tulossa kisoihin mutta haluan silti äänestää
16 (17.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 88

Äänestys päättynyt: 19.06.08 - klo 22:20

Kirjoittaja Aihe: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?  (Luettu 13467 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miinin

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #30 : 13.06.08 - klo 02:13 »
Edit on tarkoitettu kirjoitusvirheiden korjaamiseen, sekä tarkentamiseen, ei viestien sisällön muuttamiseen.

Poissa kärpänen

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #31 : 13.06.08 - klo 07:51 »
Toivottavasti saan kokkolasta houkuteltua pelaamaan tuota formaateista jalointa eli vintagea. En yksin uskalla tulla, koska oon niin ujo. Eiku rujo. Mikä se nyt olikaan. Anteeksi kaikille pikkulapsille kännipuheista, mutta olisi kiva tulla korkkaamaan itseni turnauspelaamisessa näin kun kaikki katsovat. Anteeksi tietämättömälle, mutta miten ilmoittautuminen toimii. Luin kyllä ohjeet, mutta oon luonnollisesti ennen provinssia niin väkevissä suojakänneissä ettei mitään mahdollisuuksia ymmärtää. Eniwei koitan houkutella tähän turnaukseen kokkolastakin pelaajia. Luultavasti epäonnistun surkeasti, mutta miten ilmoittautumishomma toimii... Mulla tosiaan olis ainakin vuorohommista välivapaa ja yrittäisin olla vähemmän sikainen kuin yleensä jos ilmestyisin paikan päälle  ::). Ylläpidolle anteeksi tämä viesti tai jotain. Harjaan ainakin helsinkin poijat jos ilmestyn-

Ps. Hehe. Kaveri loukkas niin pahasti että se luulee että se saa  aamuvuorosta vapaata ku sillä on vekki. haahhaa. ne nauraa sille empossa. onneks pääsee kohta jatkamaan kippausta. Sick. En aiokaan nukkua kolmeen päivään. hihiii

Poissa Kiltamestari

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #32 : 13.06.08 - klo 08:12 »
Sitä vartenhan ne Stopit on, että ukot pysyy kurissa. Vintagessa pelataan joka dekissä FoWeja, jotta spellit pysyy kurissa. Ei se estä pelaajia laittamasta spellejä vintage-dekkeihinsä, kuten ei myöskään ukkoja leka-dekkeihinsä. Koko pelin paras juttuhan on juuri tämä vuorovaikutus pelaajien kesken, ja enemmän se (minusta) toteutuu kavuja kääntelemällä ja niitä stoppailemalla kuin että pelataan pasianssia välillä näyttäen sinistä korttia ja ottaen yksi päähän.

Oikeastaan minusta kaikki formaatit on pelilliseltä osuudeltaan jees, kaikissa löytyy epäreiluja vehkeitä ja sitten taas vastauksia niihin. Standardista ja blockista en pidä ihan vaan rahanmenon vuoksi, ja vintagekin on jotenkin epäterveellinen laji. Tästä kertoo esim. yllä oleva kommentti "Käytännössä kaikki järkevät vintageturnaukset pelataan proksyillä."

Jos jollekin jäi epäselväksi, niin äänestin lekaasia 8)

Poissa Hopo

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #33 : 13.06.08 - klo 08:36 »
Äänestin lekaa, koska ei oo poweria eli en saa pelata vintagea. Molempi tietty parempi.

IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa euj

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #34 : 13.06.08 - klo 09:24 »

Enpä ole tänne pahemmin kirjoitellut mutta nyt oli kyllä semmoista soopaa että oli pakko.

Sitä vartenhan ne Stopit on, että ukot pysyy kurissa. Vintagessa pelataan joka dekissä FoWeja, jotta spellit pysyy kurissa. Ei se estä pelaajia laittamasta spellejä vintage-dekkeihinsä, kuten ei myöskään ukkoja leka-dekkeihinsä. Koko pelin paras juttuhan on juuri tämä vuorovaikutus pelaajien kesken, ja enemmän se (minusta) toteutuu kavuja kääntelemällä ja niitä stoppailemalla kuin että pelataan pasianssia välillä näyttäen sinistä korttia ja ottaen yksi päähän.

On totta että suurin osa (poweroiduista) pakoista on niin vahvoja, että niitä pitää hieman jarrutella jottei häviä pystyyn. Kuitenkin mm. juuri tässä piilee se vuorovaikutus. Se Vintagen combat-phase vain käydään koko vuoron aikana sen ukkojen kääntelyn sijaan. Etenkin viimeisimpien restrictointien jälkeen formaatti on myös periaatteessa aika avoin koska ihmiset eivät pääse pelaamaan vanhoilla totutuilla pakoilla ja joutuvat kehittelemään uutta.

Sitten itse asiaan:

Pääkaupunkiseudulla (ja oletettavasti muuallakin) voi olettaa vuodessa olevan kaksi Vintage-turnausta, joihin matkaa riittävästi ihmisiä, jotta pääsee pelaamaan muitakin kun sitä paikallista peliporukkaa vastaan. Toinen on SM-kisojen sunnuntain pääturnaus ja toinen on Ropeconissa (jossa meta on kieltämättä hieman erilainen). Jo tämänkin takia kannatan Vintagea. Perinteet kunniaan.

Vintaasi ja leka on molemmat hienoja formaatteja, tosin ykkönen tietysti parempi. Jos saisin valita niin ottaisin molemmat, joku lainais mulle powerit ykköseen, ja nassikat ei vetäis hernettä nenään joka kerta kun lekasta puhutaan pahaa edes puolitosissaan.

Nimenomaan näin. Lähinnä tässä keskustelussa on kummallista se, että "formaattien paremmuutta" pitää aina yrittää ratkoa sen kautta, millä tavalla muut formaatit ovat kuraa. Vintagen pelaaminen ei vaadi powereita, esimerkiksi stompy saattaa helposti yllättää poweroidun jyrän puskista, se ei vain voita yhtä näyttävästi kuin suurin osa poweroiduista pakoista.

--
Esko

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #35 : 13.06.08 - klo 09:25 »
Tasaista on toistaiseksi. Ja ilmoittautuminen toimii siten, että tulet turnauspaikalle ajoissa, kirjoitat nimesi listaan, ja maksat osallistumismaksun Fantsun myyntipisteeseen. Sieltä saat kupongin, joka sinun tulee säilyttää ja antaa myöhemmin turnauksen tuomarille.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Hopo

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #36 : 13.06.08 - klo 10:19 »
Kai tasatilanteessa pelataan sekä lekaa että vintaasia?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa deviant

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #37 : 13.06.08 - klo 10:24 »
1) Vintagessa ei tarvitse powereita. Bazaarit käyvät aivan hyvin.
2) Joka formaatissa on omanlaisensa vuorovaikutus.
Itse nautin Vintagen erilaisuudesta ja naurettavista tilanteista: esim. Ihonen mulligoi kolmeen, minä kahteen etsien bazaaria. Aloitin Chalicella ja Dryad Arborilla, joka melkein "got there" ennen kuin ihonen kompotti. Nauroin ihan oikeasti koko pelin ajan.
Ja Vintagen ihanimpia hetkiä (myös ihosta vastaan, joka pelasi kompoa, minä dredgeä (nOOb!)): ekan vuoron Unmask, Ihonen brainstormasi ja käsi oli täynnä kortteja joita saa pelata vain yhtä. Kesti varmaan kymmenen minsaa Ihosella, yhtä kauan minulla miettiä sitä tilannetta. (Jos kiinnostaa, ihonen baittasi Black Lotuksella ja Tinkerillä, ja minä lankesin "ansaan". Pakan päältä Yawgmoths Win tai jtn sinne päin. Enpä nähnyt kun olen aika vintaasi-turtti.)

Legacyssa nautin taas siitä että siinä formaatissa on ihan oikeasti 25-50 (laskutavasta riippuen) pakkaa joilla voi voittaa turnauksen ihan hyvin. Itse nautin eritoten Legacyn mana-basejen kurittamisesta ja Ekan vuoron Arc-Sloggereista. (mikä muuten on, ehkä hiukan yllättäen, vähän kuin ekan vuoron juggernaut, paitsi vain "(/#%!"&/" paljon MIEHEKKÄÄMPÄÄ.)

Ja Ilpolle tiedoksi: valkoinen väri on ihan yhtä kuraa Legacyssa kuin kaikissa muissakin formaateissa: Stoppia ei pelaa joka pakka. Onhan se mauton jne, mutta se on vain yksi kortti paskasta väristä. Ja FoWia pelataan Legacyssa ihan yhtä lailla kuin vintaasissakin, se pitää formaatit kasassa.
Ja jos haluaa kompottaa: on legacyssakin "rikkinäisiä" pakkoja. Tai ei oikeastaan jos meta on valmistautunut, mutta TES ja Fetchland Tendrils kyllä maittavat kompolijoille.

Mutta ihan sama oikeesti, tykkään itse lekasta kun se on niin tasapainoinen, terve formaatti. Vintaasista kun se on niin perkeleen hauska. Molempi parempi, vaikka päällekkäin jos ei muuten mahdu?
Pääasia että eternaliakin pelataan.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa veijari

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #38 : 13.06.08 - klo 10:56 »
Eikö 1 molemmille illoille olisi varsin sopivaa?
Toisena päivänä leka toisena vintaasi... Ei missään nimessä päällekkäin, koska valitsi kumman tahansa niin jää harmittamaan kun ei pelannut siinä toisessa.

Poissa Hopo

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #39 : 13.06.08 - klo 11:06 »
Onhan se vintage kivaa, mun kaikki casual-pakat on vintagea.
Vintage-sivuturnaus on ihan oikeutettu mun mielestä jo pelkästään sen takia, että sanktioituja turnauksia on justiinsa ylitsevuotavaiset 2 per vuosi ja saletisti T1-miehiä sapettaa kun ei pääse juurikaan helyillä pelaamaan muualla kuin keittiönpöydällä ja ulkomailla. Se on kans yksi iso syy siihen, miksen oo jaksanu vielä mauttomuuksia hommailla. Se, sekä aina tiukat valinnat uuden pesukoneen ja mox pearlin välillä. Legacy varmaankin natsais useamman pelaajan korttipooliin paremmin. Tuskin kukaan lainaa powereita meille tuntemattomille juuri sinä tärkeimpänä vintage-päivänä, joten luvassa olis vaan turpaanottoa koko päivä ja bye muutenkin niukoille ratingeille. Kernaasti pelaisin vintaasia sm:issä mutta kun ne powerit puuttuu. Ja jos powerit puuttuu, on yksi syy lisää pelata legacya. Simppeliä.

Toki mun mielestä magicin sm-skaboissa pitäis tietenkin olla KAIKKI formaatit edustettuina, mutta ymmärrän kyllä ettei se välttämättä oo käytännön systä mahdollista. Jos olis, ei näitä varmaan meiltä kysyttäisi.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Heikki

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #40 : 13.06.08 - klo 11:10 »
Smemmen taisi muuten ensimmäisenä sanoa, että oispa kannattanu pelata samaa GAT-versiota kuin vintagechampseissa, jotka hän voitti. Ja kuten todettua, ei esimerkiksi Flashin pelaaminen vaadi helpoimmillaan mitään pelaajalta, mutta toisaalta idioottikin osaa nakata joka vuoro pultin kaverin naamaan. MTG:ssä tulee paljon tilanteita, joissa valinnan tekeminen on sama kuin sukan laittaminen jalkaan. Voihan senkin väärin tehdä, mutta yleensä puhutaan apinasta.

Kertokaapa mulle, montako kymmentä eri korttia käytetään kilpailukykyisissä t2-pakoissa. Yllätykseksi vintagessa ko. luku on iso ja yleinen, mahosmainen käsite onkin ollut aikojen alusta asti, että vintagessa kaikki dekit on samanlaisia lukuunottamatta kahta eri korttia. Myös pelaamisen vaikeutta tai helppoutta voi kuka tahansa arvioida. Molemmissa asioissa mua ehkä vähän huvittaa arvioijien kokemus; Charsten pelaa vintageakin Goblineilla ja Mahonen ei oo varmaan koskaan kokeillukaan. Toisaalta en mäkään oo koskaan lekaa tainnu pelata ja puhun lämpimikseni ja oikeasti leka on hyvä formaatti, vaikka kaikki dekit sisältää 4 valkoista creatureremovalia, joka aiheuttaa sen, että pihvin pelaamisen riemu tyssää viimeistään endissä. Voihan vintaasillekin käydä samoten, kun sininen väri on täysin unplayable ja Juggernaut jyrää jälleen.

Damn. Laskin kuinka montaa eri korttia pelattiin viimeisissä isoissa turnauksissa top8:ssa. Vintage - 121(scg p9 richmond day2) - Standard - 107(hollywood). Sinälläänhän tuo ei kerro paljoakaan, mutta onpa joku vertailukohta. Tämänhetkinen standardi on "rajoittunutta", tribaalimekaanikka on tuhonnut luovuutta aika lailla. Keiju- pelaajat pääsee käyttämään mielikuvitusta siinä että kumpi mainissa pestermite vaiko v.clique. 

Mulla ei kiinnosta mitä Smemmen ensiksi sanoi. En tiedä kehuiko se muita ensiksi toiseksi vaiko seitsemänneksi. Onko sillä jotakin väliä?

Idioottikin osaa nakata pultin naamaan, mutta se idiootti ei ole pärjäämässä. Toisaalta idioottikin osaa nostaa moxin, orchardin, fowin+1, oathin ja voittaa esmes staxin suoraan. Hmm, Akroma, ajan, sun. Tai vaihtoehtoisesti joku ruby, welder, workshop, trinisphere. Korttien suuri voimataso + restriktoinnit aihe-uttaa sen että aloituskäsissä mäihän merkitys on suurempi kuin missään muualla. Niillä mäihähanskoilla vaan voittaa suoraan, ei ekalla vuorolla mutta käytännössä varmasti.

Kuopiossa seurailin kun tero hitsas ww:llä blokkia. Pari kertaa tero nosti sen pakan tyyliin mauttomimman aloituskäden. Ne pelit hän voittikin, mutta  ne oli enivei ihan kunnon pelejä, ja hiukan paremmalla tuurilla vihukin olisi voinut pärjätä.
 
Josset muuten huomannut, niin en perustanut  arviotani vaikeusasteesta siihen yhteen kertaan kun olen livenä pelannut vintagea (lukemisen ymmärtäminen?!). Vaan noihin m-league hitsauksiin. Niissä käytin sitä sun PLAN-Ctä, pelasin keväällä varmaan jonkun 20+ matsia. Nopeasti siihen kuitenkin kyllästyi, kun se meta oli FLASH, oath, ichorid ja workshop aggro. Oli miten oli ei sillä vaikeaa ollut pelata, hauskaa toki.

Niin ja äänestin tietty vintagea. Tuskinpa olen itse pelaamassa mutta eihän sitä nöyryyttelemisen iloa voi sulta viedä. Heitetäänpä loppuun vielä joku eri kuiva vertaus. Vintage miehet on niitä saksalaisia herrasmiehiä, jotka käy pari kertaa vuodessa radalla Porcheillaan kurvailemassa. Ihan hyviä kuskeja varmaan joo, mutta kyllä ne maanteiden kunkut löytyy niistä kotoisista jokkis-sarjoista!
[19:23] <@teemuhy> viideltä jonoon ja kuudelta foldiin, se on sellainen modomiehen maanantai

Poissa duracel

Re: Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #41 : 13.06.08 - klo 11:19 »
Eikö 1 molemmille illoille olisi varsin sopivaa?
Toisena päivänä leka toisena vintaasi... Ei missään nimessä päällekkäin, koska valitsi kumman tahansa niin jää harmittamaan kun ei pelannut siinä toisessa.

Ei todellakaan olisi. Sunnuntai-iltana ei kukaan järjestäjäporukasta, joka on ollut paikalla perjantai-iltapäivästä, viitsi jäädä saitille yhtään pidemmäksi kuin on pakko. Jos tarkoitit perjantai-iltaa toisella illalla, niin en usko, että riittää tuomareita, pelaajia tai pöytiä neljälle turnaukselle.

Edit: Olisi muuten vaihteeksi hyvä tilaisuus näyttää, että Eternal-porukkakin saa jotain aikaiseksi. Joku teistä voisi hoitaa turnauksen tuomaroimisen.

~jari
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo 11:22 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa veijari

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #42 : 13.06.08 - klo 11:26 »
En kuulu eternal porukkaan enkä osaa sääntöjä joten kannatetaan!

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #43 : 13.06.08 - klo 12:21 »
Todellakin, perjantai-iltana kaikki tuomarit eivät vielä ole paikalla ja pöydät on muutenkin varattu SM-karsinnoille. Sunnuntaille ei mahdu kahta turnausta jotka eivät olisi päällekkäin. Viimeeksi Vintage aloitettiin klo 10 ja se kesti noin 5 tuntia. Kolmen aikaan meillä oli jo SM-kisojen finaalit hyvässä vauhdissa ja viiden maissa on näköjään lyöty jo lopulliset tulokset koneelle. Kahdeksan aikaan oli muistaakseni jo kisat purettu ja tavarat dumpattu Fantsun varastolle. Lauantai-ilta on mahdollinen, jos saadaan joku tuomari valvomaan sen takia pitempään.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Akspee

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #44 : 13.06.08 - klo 12:30 »
Lainaus
Etenkin viimeisimpien restrictointien jälkeen formaatti on myös periaatteessa aika avoin koska ihmiset eivät pääse pelaamaan vanhoilla totutuilla pakoilla ja joutuvat kehittelemään uutta.

Mites viime restrictointi muutti peltiä? Aijuu vahvemmaksi vain. Kaikki pelaamaan Stäxejä niin on hauskaa! Eiköhän ne Stopitkin ala pian viuhumaan Vintagessa, kun Juggernautit jyrää.

Älä jaksa, ketään ei ihan oikeasti enään kiinnosta.
Eikö tämäkin nyt loppu viimeksi ole kuitenkin makuasia?
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #45 : 13.06.08 - klo 12:38 »
Juu, jospa jätettäis ne "Formaatti X on parempi kun siinä pelataan kortteja A, B ja C!" jutut pois tästä threadista? Ne eivät kuitenkaan vaikuta minun päätökseeni millään tavalla.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa teemuhy

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #46 : 13.06.08 - klo 13:10 »
pyydettiin perustelemaan.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa KukistajA

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #47 : 13.06.08 - klo 21:42 »
Formaatti A ei ole formaatti.
Formaatti B ei ole formaatti.
Valitsen formaatin C, mental magic. Turnauksen voisi vetää aloittelijaystävällisenä niin, ettei CC:n tarvitse täsmätä.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Mizch

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #48 : 13.06.08 - klo 23:03 »
Vintage, koska ei tartte ajatella niin paljoon varsinkaan jos on väsynyt TJSP.
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.


H/W

Poissa Teroin

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #49 : 13.06.08 - klo 23:49 »
Vintage, koska SM-kisat ilman pääkaupunnin Ramboa on ku testiviikonloppu ilman viinaa. Vintage pitää olla myös SM-kisaraportteja varten.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa miinin

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #50 : 14.06.08 - klo 02:58 »
Vintage, koska ei tartte ajatella niin paljoon varsinkaan jos on väsynyt TJSP.

Perustelisitko tätä jollain tapaa?

Poissa Mizch

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #51 : 14.06.08 - klo 09:39 »
Vintage, koska ei tartte ajatella niin paljoon varsinkaan jos on väsynyt TJSP.

Perustelisitko tätä jollain tapaa?
Kyllä, suurin osa korteista on sallittuja vintagessa ei tartte kahtella kaikkea ja muutenkin se on rentoo ku jos tekee pakkaa tätä varten ei tartte miettiä ja kaikkea tyylin että, ''onkohan tämä kortti sallittua, prkl ei oo netti auki enpä pääse kahtomaan'' meinaan sillä jos ei ole tutustunut formaatteihin kunnolla ja ei tosta noin vain muista että mitkäs ne formaatit olikaan mitkä ovat sallittuja ja itse ainakin olen kohdannut parhaimpia pelihetkiä vintagen parissa, tosin ei legacyssä ole mitäään vikaa mutta tottumukset on tottumuksia, se ettei ajattele on (varsinkin) tässä pelissä huono tekosyy mutta vintage vie tämän pelin toiselle asteelle...

Joten vintage siis...
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.


H/W

Poissa Jaakkima

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #52 : 14.06.08 - klo 13:08 »
ehdottomasti vintage! siksi koska se vain on yksinkertaisesti parasta magicissä.
Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun.

H/W

Poissa mahonen

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #53 : 21.06.08 - klo 23:25 »
Tais Legacystä tulla sivuturnaus?

Poissa Polari

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #54 : 22.06.08 - klo 00:20 »
Tais Legacystä tulla sivuturnaus?

Totta kai nyt tämän perusteella. Neljän äänen ero on tilastollisesti merkittävä, ja nuo tulokset ihan varmasti tarkoittavat että vintageen tulisi vähintään 32 pelaajaa ja lekaan 36.

edit - Jospa vähän selventäisi: kuittailen tässä vain lämpimikseni kun olen ihan vähäsen ehtinyt kyllästyä tämän ketjun uskonsotiin. Saatanpa olla jonkun tietyn henkilön ristiretkistä angstannut jo muuallakin. Joka tapauksessa tämän äänestyksen tulos oli ihan riittävällä tarkkuudella tasan ja forumin hiljaiset massat pumppasivat kummallekin vaihtoehdolle ääniä ainakin tuplasti sen mitä niihin realistisesti sopii odottaa pelaajia, joten tulosten luotettavuus taitaa olla aika lähellä nollaa ja lopullinen päätös vähäsen muista asioista kiinni.
« Viimeksi muokattu: 22.06.08 - klo 00:36 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa ilpo

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #55 : 22.06.08 - klo 05:09 »
Kaikki on kuulemma kiinni siitä, onko Mahoney päissään ja kuinka verinen paita Rambolla on yllään kisojen kolmannella sektorilla. Huhut kertoo, että .50 on ladattu ja vyö on pitkä. Huhut kertoo myös, että aseveljet Tampereelta on käyny bootcampin ja saanu alokaslevel-ykkösen läpi kunnioitettavin arvosanoin. Oulun veteraanit ovat kuulemma olleet viidakossa jo toukokuusta lähtien teroittamassa veitsiään palmupuun alla hieman kosteahkossa vesisateessa. Punainen otsanauha on huhujen mukaan entistä punaisempi: http://tormala.pictures.fi/kuvat/Action/080607_Noidankattila/offgame/08D_1123.jpg
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #56 : 22.06.08 - klo 12:35 »
Juu, ei näillä äänestystuloksilla vielä suoraan syrjäytetä Vintagea. Ehkä täytyy yrittää laittaa se Legacy lauantaille, kun tuomaritilanne on nyt parempi kuin pari viikkoa sitten.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Rancid-

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #57 : 22.06.08 - klo 13:24 »
tuomaritilanne on nyt parempi kuin pari viikkoa sitten.

Ovatko vahvistukset koti- vai ulkomaisia?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #58 : 22.06.08 - klo 14:46 »
tuomaritilanne on nyt parempi kuin pari viikkoa sitten.

Ovatko vahvistukset koti- vai ulkomaisia?

Ulkomaisia, Suomenlahden eteläpuolelta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Jetch

Vs: Mikä Eternal-sivuturnaus SM-kisoihin?
« Vastaus #59 : 23.06.08 - klo 20:08 »
Pätemistä puolin ja toisin, kaunista. Tosiaan, minun puolesta vintage saa olla ja legacy lauantaina sitten, jos tuomaritilanne sallii. Ja miksi näin? Hyvänä vertailukohteena on sanktioitujen turnausten määrä ja toisekseen perinteitähän pitää vaalia. Itselleni on kuitenkin legacy läheisempi, koska vintage ei ole vielä napannut. Ehkä voisi tutustua SM aikaan ja ehkäpä voisi mennä turnaukseen tunaroimaan fcg'llä tai plan öö. Mutta jos legacyn sinne lauantaille saisi, niin hieno homma. Molempi parempi.

Edit: olishan voinut sitä oikeaakin topicia lukea, mutta antaa tämän olla, kun tuli kirjoitettua.