Tarkoitus olisi muuttaa tuo nykyinen UW johonkin hieman hauskempaan ja aktiivisempaan malliin. Toivoisin pakalta myös monipuolisuutta, eli useampia tapoja lähestyä peliä. Powereita pakkaan en ollut hankkimassa, toisaalta taas haluan pitää Mana Drainit pakan "perustana", mietin jotakin tämän suuntaista yhtään pakkalistaa selaamatta (tarkoitus olisi kuitenkin koota jotain omannäköistä, ei netdeckata valmista), eli varmasti on paljon räikeitä virheitä, mutta siksipä pyydäkin teiltä apua. Pakkaakaan en ole käsittääkseni koskaan pelannut, joten oikeastaan kaikki apu rakentamiseen ja pakan pilotointiin kokeneemmilta kelpaa:)
Pakkahan on heti alkuunsa jo liian suuri ja paljon kortteja tahtoisi vielä mainiinkin mahduttaa - Echoing Truth, Tormod's Crypt, Cunning Wish, Merchant Scroll (eiolé Anssia:/ ) ? Kertokaapa mitä oleellista pakasta puuttuu ja mitä turhaa siellä on? Kiitoksia avusta jo etukäteen!
Täytyy sanoa itse aika pitkään Control Slaveria pelanneena, että powerittomana sen pelaaminen on todennäköisesti lähinnä verrattavissa tervassa tarpomiseen lyijykengät jalassa -- sen verran olennaisista kahdeksasta kortista kuitenkin puhutaan. Pelkästään Welderit tarvitsevat käytännössä ainakin moksit tehdäkseen mitään fiksua. Lisäksi Ancestral on kontrollipakassa kuulemma hyvä
Muutama nopea huomio läjän korttivalinnoista kuitenkin:
* Pakalla ei ole yhtään fiksua tapaa käyttää LEDiä, joten se lienee hyödytön
* Sekä Colossuksen että Suntion pelaaminen on aika turhaa (vie slotteja), kannattanee valita jompikumpi
* Poweroidussa metassa kannattaa pelata ainakin yhtä moksiapinaa
* Nykyään T1 on niin nopea, että noin hitaassa pakassa haluat ehdottomasti pelata vähintään kolmea Duressia, muuten on aika toivotonta yrittää pysyä poweroitujen pakkojen perässä
* Mustalta saa myös Demonic Tutorin ja Willin, jotka ovat kuulemma hyviä kortteja
* Haluat luultavasti pelata vähintään yhtä bouncea mainissa, muuten on elämä vaikeaa.
* Mystical saattaa olla tai olla olematta heikko ilman sinisiä powereita
* Misdirection saattaa olla kokeilemisen arvoinen
* Cunning Wish on hiiiidas, etenkin ilman powereita, en pelaisi
* Jos vastustaja osaa pelata, Drainilla saa harvoin yli kaksi manaa. Fact or Fiction saattaa olla tällöin hiukan kömpelö ilman helyjä. Giftsin kuitenkin pitäisin, koska resolvaamalla sen Welder tiskissä voittaa usein pelin.
* Metasta riippuvia vaihtoehtokortteja: Triskelion, Pentavus, Triskelavus, Ensnaring Bridge jne.
Tällaista nopealla pohdinnalla.
--
Esko
edit: pahimmat typot pois