Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sligh (Legacy)  (Luettu 3905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veijari

Sligh (Legacy)
« : 15.03.06 - klo 14:06 »
Elikkäs tässä olisi deckini, formaattina Legacy

1cc:
4x Mogg Fanatic
4x Grim Lavamancer
4x Jackal Pup
4x Goblin Cadets
4x Shock
4x Firebolt
4x Lightning Bolt
4x Chain Lightning
4x Recless Abandon

3cc
4x Ball Lightning

6cc
4x Fireblast

16x Mountain

Elikkäs kysymys kuuluukin mitä sidelle? Entä puuttuuko joitain oleellisia lappuja mainista kun tämä nimittäin oli vielä aiemmin extended decki :/
Niin ja kuten näkyy chalice X=1 on melkeinpä scoop eka gamessa joten pitää kysästä että mitä sitä vastaan pitäisi olla vai pitääkö toivoa ettei sitä tule vuorolla 1 ekassa pelissä ja sidettää sitten niitä vastaan?

Poissa Anssi

Sligh (Legacy)
« Vastaus #1 : 15.03.06 - klo 14:46 »
Pari ländiä lisää voisi auttaa. Abandonit ja Shockit voisi cutata. Flame rift?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Ehdotuksia
« Vastaus #2 : 15.03.06 - klo 15:01 »
Juu, neljä Fireblastia on liian monta vain 16:ta landille. Mä pelaisin tällaisessa varmaankin 6-8 fetchiä, thinnaa dekkiä ja antaa ruokaa Lavamancerille. Myös Wasteland voisi olla poikaa, melko iso osa dekeistä pelaa runsaita dualeja, en tosin neljää Wastelandia laittaisi mainiin. Ländien määrää lisäisin muutenkin, 16 on liian vähän.
Typen pelatuimmat dekit tällä hetkellä ovat ukkodekkejä, joten cuttaisin Goblin Cadetit ihan suosiolla pois.
Shock pulttina on usein vain liian pieni, Incinerate on yleensä melkoisesti parempi. Ja Cursed Scrollia voi käyttää aina vain uudestaan, mutta 16 landilla se ei oikein ehdi aktiiviseksi, landia tarvitaan lisää!
Chalicea ei tällä hetkellä pelata Legacyn mainissa juurikaan, en olisi huolissani siihen häviämisestä pelissä 1.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Kivenkantaja

Sligh (Legacy)
« Vastaus #3 : 15.03.06 - klo 15:38 »
Incinerateakin parempi olisi varmaan Magma Jet. Tai oikeastaan jos jättää pois Shockit ja Fireboltit, saa molemmat. Cadetsien sijasta voisi pelata vaikka Slith Firewalkereita.

Poissa Exalter

Sligh (Legacy)
« Vastaus #4 : 15.03.06 - klo 15:58 »
Chrome moxit?
Chalicea jos pelkää, niin Shattering Spreetä sidelle, replicate menee chalicen läpi.

Poissa veijari

Sligh (Legacy)
« Vastaus #5 : 15.03.06 - klo 17:07 »
Hmm... Yllättävän paljon tulee heti palautetta...
fetchejä ei juuri siksi ole että ne harventavat landin nostoja jotka ovat nyt hiukan niin ja näin mutta useimmiten onnistuvat, fireblasteja ei ole tarkoituskaan pelata kuin max.2 yleensä 1 pitää riittää.
Mites replicatetat spellin jos sitä ei voi pelata vai saako näin oikeasti tehdä? Incinerate ja Magma Jet jäivät pois juurikin siksi kun ne maksaa 2, kuin myös slithit. Reckless abandoniko pois - Mitä tilalle? Tuo kun mielestäni tuo mukavasti sen lisän minkä tarvitsee vuoron 4 voittoon. Ja chrome mox syö liikaa tehoa verrattuna hyötyyn kun menee kaksi korttia että saa yhden manan :/ Kiitoksia tähän astisista palautteista ja tosiaan jos joku jaksaisi hiukan perustella noita ehdotuksiaan, kuten miksi laittaa incineratet pakkaan yms.

Poissa Exalter

Sligh (Legacy)
« Vastaus #6 : 15.03.06 - klo 17:53 »
Lainaus käyttäjältä: "veijari"

Mites replicatetat spellin jos sitä ei voi pelata vai saako näin oikeasti tehdä?

Chalice counteroi kyllä sen alkuperäisen taian, mutta replikaatiot laitetaan suoraan stäkkiin (ei siis pelata, vrt. Stick) eli CotV ei niille tee mitään.

Poissa Nastaboi

Sligh (Legacy)
« Vastaus #7 : 15.03.06 - klo 19:40 »
Price of Progress tekee yleensä 4-10 päähän. Slith Firewalker on aika kovis, parempi kuin Ball Lightning.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa veijari

Sligh (Legacy)
« Vastaus #8 : 15.03.06 - klo 20:19 »
Totta, price of progresseja vois pelata firebolttien tilalla mutta en hahmota mikä tekee firewalkerista paremman kuin ball lightning? Siis toki jos se saa olla useita vuoroja pöydässä mutta kun ei oletettavasti saa :D. Entäs sideboard? Mitä muuta sinne tulee sijoittaa kuin red elemental blast(x4), shattering spree(x4) kannattaako pelata anarchyä? Anarchu kuitenkin hajottaa weenien sekä auttaa cop redien ja ivory maskien kanssa jotka ovat molemmat muuten melko gg slighiä vastaan, niin ja tietty pari mountainia anarchyjen kaveriksi jos niitä laittaa koska 4 manaa on liikaa vaadittu 16 landilta mielestäni, kun se kolmekin tuottaa joskus ongelmia

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Sligh (Legacy)
« Vastaus #9 : 15.03.06 - klo 23:18 »
Ite pelaan omassa punasessa 18 ländiä, ja aluksi myös 4 keldon championia ihan vain henk. koht. fiksaatiosta tuota korttia kohtaan... mutta loppujen lopuksi ne taisi kaikki kadota pakasta, koska siihe että saa 3 ländiä tuolla uskalsi luottaa, mutta turhan usein jäi se neljäs saamatta, pakka muutenki kun nopea (siis perus hastea+poltto dekki threateneilla maustettuna oli tuo dekkini).

nii.. ja muistaakseni aloitin kans 16 ländillä, mutta hyvä se oli tuohon 18 nostaa.

Poissa mikko_r

Sligh (Legacy)
« Vastaus #10 : 16.03.06 - klo 00:15 »
Entäs Portit, jos tuota ländi määrä lisäisi? Sasi manalla aina jotain aikaiseksi. Tosin Pallo ei taida värittömästä manasta perustaa.

Poissa veijari

Sligh (Legacy)
« Vastaus #11 : 16.03.06 - klo 00:20 »
Ei taida rishadan porteilla oikeasti tehdä mitään ja price of progressia kohtaan on hienoiset ennakkoluulot että mitäs jos se jääkin vain kuolleeksi kortiksi käteen? Onko nykyinen meta yleisesti semmoinen että price of progress tekee useammin 4+ vahinkoa kuin jää turhaksi? Ja mitäs sitä ottais landien tieltä pois pakasta?

Poissa Nastaboi

Sligh (Legacy)
« Vastaus #12 : 16.03.06 - klo 12:50 »
Kylillä kerrotaan, että Sligh arkkityyppinä on hivenen vanhanaikainen. RDW ja BURRRN! ovat parempia, koska ne ovat fokusoituneempia siihen, mitä haluavat tehdä. Slighi yrittää olla jotain siitä välistä, mutta mielestäni pakkaa kannattaa lähteä viemään tehokkaammin jompaan kumpaan suuntaan. Kannattaa katsoa vanhan extendedin RDW-listoja ja päivittää vähän pultteja tehokkaampiin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa veijari

Sligh (Legacy)
« Vastaus #13 : 16.03.06 - klo 12:56 »
Tiedostan tämän kyllä, mutta tämä onkin enemmän tämmöinen nostalgia pakka, jolla olisi silti tarkoitus kyetä voittamaan :D. Mutta niin, rdw:stä en oikein tykkää koska legacyssa saa käyttää kuitenkin ball lightingeja jotka ovat tehokkaampia kuin firecat tai ftk yms. joita rdw:ssä ainakin joskus pelattiin ja pallo vaatii 3 punaista ilman morph mahdollisúutta eli ei oikein sovi yhteen rishadan porttien kanssa eikä wastelandienkään kanssa. Ja myös mielestäni Sligh on kuitenkin pelkkää burnia vahvempi suoraan. Ja tosiaan rdw:tä pelaisin mieluumin extendedissä joka on kuitenkin hiukan hitaampi formaatti joten LD:stä voi olla vaikka hyötyä, eikä ole kiusausta tähdätä ball lightning +fireblast settiin vuorolla 3 :D