Torstaina on sitten KOLMAS YRITYS paketin saamiseksi. Miten voi olla lähetysten seurantajärjestelmä, joka lähettää noutotekstareita, vaikka pakettia ei ole kirjattu esim. vastaanottopaikan hyllyyn?!?
Sain paketin lopulta perjantaina. Ärh. Pistin nyt myös palautetta Itellaan ja vaadin parempaa prosessienhallintaa. Erityisesti ärsyttää tuo lähetysjärjestelmä, joka lähettelee testareita, vaikka selvästikään asia ei välttämättä ole vielä kondiksessa itse vastaanottavassa postikonttorissa. Olisin muuten mieluiten halunnut sen paketin jo tiistaina.
-- Nute
Oulu
Ihan mielenkiinnosta, onko tuo tekstari tullut jo edellisenä päivänä muodossa "pakettisi on noudettavissa seuraavana arkipäivänä", vai samana päivänä esim. aamulla "pakettisi on nyt noudettavissa postista"?
Itellallahan on kaikissa noissa käytössä lähetysten seurantajärjestelmä jossa pitäisi kaikista lähetettävistä kolleista tulla merkintä heidän järjestelmään, ja nyt näyttää siltä että tuo järjestelmä lähettää noutoviestin sen perusteella kun tulee skannaus että lähetys suunnitellaan/lastataan runkoautoon (joita lähtee joka ilta Ouluun useita Pasilasta (kirjeposti) ja Vantaalta (paketit), sekä tietysti muualta suomen Postikeskuksista). Näin saadaan tieto asiakkaalle aiemmin, mutta on olemassa riski että lähetys ei kulje oikeasti samaa tahtia sanomien kanssa.
Toinen vaihtoehto on että tuo noutosanoma lähtee vasta kun Oulun postikeskuskesta tuon lähipostiisi jakava kuljettaja skannaa kapulallaan lähetyksen postipiste x:ään puretuksi. Jos heidän järjestelmä toimii noin, on vaikeampi ymmärtää mikä heillä on mennyt vikaan.
Valitettavasti en ole ihan täysin sisällä Itellan järjestelmässä kun olen vain alihankkijan silmin tuota hommaa vähän sivusta seurannut, mutta meillä on ihan vastaavanlaisia ongelmia, ja niitä on aivan vähän vittumaista selvittää kun skannaukset ei pidä paikkaansa,lähetys huitelee teillä tietymättömillä, ja tietty asiakas huutaa pää punaisena että pitäisi olla jo.
Ainiin, vituttaa kun on niin tylsää ja on aikaa kirjoitella tl;dr viestejä partikselle.