Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton  (Luettu 8525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« : 19.11.06 - klo 16:00 »
Food Chain Goblins on nyt kyhätty, ja pakkalista on tällä haavaa seuraavanalainen:

Manabase:
1 Strip Mine
2 Wasteland
1 Lotus Petal
1 Ancient Tomb
1 Chrome Mox
1 Sol Ring
1 Mana Crypt
3 Simian Spirit Guide
4 Taiga
4 Wooded Foothills
3 Bloodstained Mire
2 Mountain
--23 kpl

Kombo:
4 Food Chain
--4 kpl

Goblinit:
1 Stingscourger
1 Goblin Sharpshooter
2 Siege-Gang Commander
4 Goblin Lackey
4 Goblin Warchief
4 Goblin Ringleader
4 Goblin Piledriver
3 Goblin Recruiter
3 Skirk Prospector
3 Goblin Matron
3 Gempalm Incinerator
                   
--33 kpl

SB:
4 x Artifact Mutation
4 x Chalice of the Void
3 x Null Rod
4 x Red Elemental Blast

[uutta asiaa]
Nyt mukana fetchit (7 kpl), Stingscourger maindeckissä, punaiset Spirit Guidet sekä täydet Taigat.
[/uutta asiaa]

Dekkihän on kombo-tyylinen aggropakka, joka perustuu loistaviin goblineihin ja mahdollisuuteen saada pöytä niitä täyteen hastetettuina Food Chainin, Warchiefin, Recruiterin sekä Ringleaderin avulla. Matron hakee puuttuvan palasen, muut kortit tekevät milloin mitäkin.
« Viimeksi muokattu: 09.03.07 - klo 16:01 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins -asiaa
« Vastaus #1 : 19.11.06 - klo 19:09 »
Pakka antaa tehokkaasti kyytiä kaloille ja workshopeille, mutta häviää nopeammille comboille. Valitettavasti kontrollitkin voivat nykyään voittaa vuoroilla 1-3, mutta niitä vastaan pitäisi pelien olla silti tasaisia. Counterit eivät ole niin suuri ongelma, koska voit tarvittaessa vain pelata ukkoja ja piestä - ei niitä kaikkia kuitenkaan voi counteroida.

Listasta sen verran, että mikä tahansa muu määrä kuin 4 Goblin Warchiefia on väärä. Prospectorit eivät ole niin kriittisiä, 2-3 riittää. Incineratoreita saattaa myös haluta neljä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #2 : 07.12.06 - klo 14:37 »
Nastaboin Warchief-kommenttiin sen verran että aluksi testailin neljällä, mutta koska yksi pöydässä riittää mainiosti (useammasta ei juuri ole hyötyä goblinien halpojen casting costien takia, kolme riittää siihen että niitä nousee myös ennen recruiteria), vaihdoin neljännen Gempalm Incineratoriin. Olen ollut ihan tyytyväinen.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #3 : 08.12.06 - klo 08:19 »
Ja Warchiefhan ei siis kerää ollenkaan countereita/poistoa/Cabal Therapyja? Ja pyörähtäessä haluat niitä mieluiten kolme peliin, mikä on hankalampaa, jos yksi on jo gravella.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa ilpo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #4 : 08.12.06 - klo 08:27 »
Stäksiä vastaan vain Lackeylla ja Warchieffillä on jotain merkitystä. Ja tietenkin Professorilla. Jarrupallot pöydässä pyörähtäminen on vähän vaikeaa, jos ei ole dekissä tarpeeksi montaa (neljä on oikea määrä) sotapäällikköä. Usko Juhaa ja kaikkia muita FCG:n pelaajia (älä sekoita minua niihin, yäk goblineille) ja laita neljäs sotapossu sisään. Jos tuo on sinun testien tulos, et ole vain testannut tarpeeksi.

Jos metagamessa on jarrua runsaasti, ESG ja Ancient Tomb rokkaa. Ancient Tomb voi olla parempi kuin Wasteland stäksiä vastaan. Ainakin edellisessä turnauksessa kävi niin, että Wastelandit ei tehny oikeastaan mitään, kun taas Tombeilla ois päässy rokkaamaan.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #5 : 08.12.06 - klo 09:47 »
ja laita neljäs sotapossu sisään. Jos tuo on sinun testien tulos, et ole vain testannut tarpeeksi.
Tämä on kyllä hyvinkin totta. Ja en läheskään kaikkia pakkatyyppejä vastaan. Ehkä ne neljä kappaletta ovat ihan perusteltuja, toistaiseksi näissä pienissä ympyröissä vain kolme on tuntunut riittävän. Eipä tuo suuri synti ole neljättä lisätä, joten laitetaan yksi vielä sisään.

Jos metagamessa on jarrua runsaasti, ESG ja Ancient Tomb rokkaa. Ancient Tomb voi olla parempi kuin Wasteland stäksiä vastaan. Ainakin edellisessä turnauksessa kävi niin, että Wastelandit ei tehny oikeastaan mitään, kun taas Tombeilla ois päässy rokkaamaan.
Tombitkin ovat hautuneet mietintämyssyssä ja tulevat dekkiin (~2x) jahka sellaisia jostain saan.


Lainaus käyttäjältä: Nastaboi
Ja Warchiefhan ei siis kerää ollenkaan countereita/poistoa/Cabal Therapyja? Ja pyörähtäessä haluat niitä mieluiten kolme peliin, mikä on hankalampaa, jos yksi on jo gravella.
Olen huomannut että selkeästi enemmän poistos ja muuta vihaa keräävät Piledriverit ja counterointia Recruiterit sekä Food Chainit, mutta kuten sanottua, testaus on ollut melko rajoittunutta.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa doown

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #6 : 26.12.06 - klo 21:29 »
tarviit toisen sharpshootterin, että voit luotettavasti voittaa Moatin (tai Spore Frogin  ;D) yli. Tarvittavien gobbojen määrä pienenee noin puolella, ja yleensä dekki joka pilaa combat phasen vahingon käyttää myös muita ilkeyksiä kombon tyrehdyttämiseen.

Poissa veijari

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #7 : 26.12.06 - klo 21:51 »
Ei tarvitse. Koska moatin yli et kuitenkaan ole menossa ilman pyörähdystä ja pyörähtäessä gangbang+shooter riittää helposti.

EDIT: Huomattakoon kuitenkin että random-aggro metassa kannattaa kuitenkin pelata useampiakin(lue: myös paljon kalaa :P)

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #8 : 12.02.07 - klo 14:35 »
Toinen Sharpshooter löysi nyt paikkansa dekkiin. Ancient Tomb nosti elämänlaatua huomattavasti, karsin tieltä yhden Wastelandin.

Onko mieltä vaihtaa ESG:t punaisiin vastaaviin? Food Chainin castaaminen ei ole kaatunut oikeastaan kertaakaan vihreän manan puutteeseen sen jälkeen kun sain manabasen kuntoon ja fetchit dekkiin. ESG:t ovat olleet aika näkymättömiä. Punaiset Spirit guidet myös jeesaisivat alkupelissä enemmän, sillä 2 x goblin > goblin.

Sitten tuli mieleeni potentiaaliseksi sidekortiksi tuo planar chaoksen bounce-goblin Stingscourger. Onko sillä tulevaisuutta food chainissa? Colossukseen se lienee ainakin ainoa vastaus.

EDIT: Grapeshotia en ole ehtinyt kokeilemaan, mutta testaan sitä tällä viikolla ja raportoin tuloksista.
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo 14:43 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa veijari

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #9 : 12.02.07 - klo 14:54 »
suosittelen pelaamaan Mana Cryptia sillä se on melko hyvä 0:lla 2 manaa pysyvästi, hyvä diili ? Ja itse olen tykännyt pelata 2x Ancient Tombia, 2 on hyvä määrä sillä et missään tapauksessa halua yli 1 ja aina ei tarvitse sitäkään, siksi ei 3:a deckiin. 4 xMatron on myös hyvä juttu, wheel of fortune ei ole sillä se antaa vastustajallekkin uuden käden. Stomping Groundist voi vaihtaa neljänteen taigaan ja esg:hen. Esg:t ovat hyviä sillä ne nostavat deckin goldfishaus nopeutta joka on tärkeää jos pelaa muita comboja vastaan. Fetchit sisään. Itse en ole nähnyt wastelandeja enkä strip minejä ollenkaan tarpeelliseksi sillä ne eivät juuri tee muuta kuin häiritsevät omaa manabaseasi, voitat kuitenkin vuorolla 2-4 tai sitten et voita ainakaan noiden ansiosta mutta voit jättää voittamatta alussa nostamalla liikaa väritöntä manaa ja joudut mulligoimaan useammin. Sideltä voisi hiukan hajauttaa noita artifackt mutationeja esim. oxidize, natu, art.mut, krosan grip niin et hajoa medlari + chaliceen. DSC:hen et tarvitse vastausta sillä sitä pelaavat deckit voitat kuitenkin.

PS: Itse siis pelaan foodchainia joka pyrkii vain ja ainoastaan mahdollisimman nopeaan pyörähdykseen ja se oikeasti goldfishaa keskimäärin ehkä vuorolla 3(!?). Nojuu pelejä takana lähinnä kymmeniä ei satoja, varmasti tuo ka laskee vielä kun aina ei voi porsastella :P

PS2: Shattering spree on hyvä esim. stacksia vastaan.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #10 : 12.02.07 - klo 15:06 »
Luonnollisestikin SSG:t ESG:jen tilalle. Vihreää versiota pelattiin luonnollisesti, koska punaista ei ennen ollut olemassa.

StingScourger on hyvä yhtenä kappaleena tutoroitavana. Pääpakasta ottaisin pyörän pois sen tieltä, koska goblin > ei-goblin. Vähintään 1 kappale tulisi olla mainin ja siden välillä.

Grapeshottia en suosittele. Jos pyörähdät, voitat ilmankin. Grapeshot on voittokeinona Extendedversiossa, koska se pyörähtäessään nostaa koko pakan käteen. Food Chainin avulla pyörähtäessä kuitenkin nostelee vain goblineja, joten sitä ei voi luottaa saavansa käteen tarvittaessa.

En ymmärrä, miten Gaea's Blessing voi olla Chalicea, Pyrostatic Pillaria ja Null Rodia parempi comboa vastaan, paitsi tietenkin jos vastustaja on täysi turjake.

Veijarille sen verran, että Chalice ei tee mitään goblineja vastaan, ellei sitä ole pelattu x=3:lla. Sellainen pakka, joka pelaa Chalicen kolmella, ei pelaa kyllä Meddling Magea sen kaveriksi. Meddlari on muuten myös varsin paska goblineja vastaan. Sen saa paskaksi ihan miten haluaa, eikä se osaa blokata pinokustaata.

Tämä vuodatus ei tietenkään tarkoita, että Shattering Spree olisi huono. AM nyt vain sattuu olemaan parempi vastaus kaikkeen, mitä Tinkeristä tulee.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa kolatatti

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #11 : 12.02.07 - klo 15:18 »
Ei kai se nyt sentään ihan niin ole että Chalice kolmella olisi ainoa joka tekee jotain? Chalice kahdellakin estää kuitenkin Piledrivereiden, Recruitereiden ja Artifact Mutationien pelaamisen.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #12 : 12.02.07 - klo 15:35 »
Gaea's Blessing on ollut lähinnä korvieni välissä enemmän kuin dekissä, se pitäisi tuolta ottaa pois muutenkin.
Punaiset spirit guidet siis hankintaan. Wheel on hyvä silloin, kun food chain on pöydässä eikä kädessä ole recruiteria/ringleaderia,  mutta one-offina kyllä hitusen kyseenalainen, varsinkin kun recruiterin solvaamisen jälkeen sitä on enää turha odotella. Jos kädessä ei ole Gempalm incineratoria tai ringleaderia recruiterin solvatessa, se myös nopeuttaa pyörähdystä vuorolla. Mutta testailen huomenna lisää ja todennäköisesti otan wheelin pois.

Mana Crypt kuuluisi kokoonpanoon, mutta ei vain ole saatavilla. Jahka sellaiseen törmään, laitan sen sisään. Yksi Tomb on riittänyt hyvin, se on lähinnä ollut lotuksen korvikkeena ja wastelandien kanssa useampi kusauttaa värilliset manat liian usein. Wastelandeista en näe syytä luopua, yhden tosin tiputin pois aiemmin. Niille on lähes joka pelissä käyttöä, mutta neljä tuntui liialta. Taiga-kysymykseen sama vastaus kuin Mana cryptiin: ei ole vielä neljättä kipaletta, joten Stomping Ground korvaa sen aikaa puuttuvaa yksilöä.

Stingscourgeria pitää testata. Aloitan yhdellä main deckissä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #13 : 12.02.07 - klo 15:42 »
Ei kai se nyt sentään ihan niin ole että Chalice kolmella olisi ainoa joka tekee jotain? Chalice kahdellakin estää kuitenkin Piledrivereiden, Recruitereiden ja Artifact Mutationien pelaamisen.
Kolmella kuitenkin suljetaan pois dekin nopeuttajat eli food chainit ja warchiefit, mikä tekee gobbolauman kasvattamisesta yhtä helvettiä. Bonuksena menevät matronit ja sharpshooterit, joten ammuskelukaan ei onnistu. Tokihan lackey pistää äijiä tiskiin vaikka minkä lukon läpi, mikäli selviää hengissä ja voi hyökätä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #14 : 20.02.07 - klo 13:00 »
Nyt lisätty punaiset Spirit Guidet sekä läjä fetchejä.
Mitenkäs side? Blood Moonit ja Wastelandit ajavat samaa asiaa, Wastelandeja maindeckissä nyt vain kaksi, sillä värillisen manan kanssa oli joskus ongelmia. Toiset kaksi ajattelin sidelle ja Blood Moonit pois. Tietysti voisi kokeilla yhtä md-forestia mountainin tilalle, ettei moon sotke omia komboja. Ja fetchit kyllä fiksaavat manaa, joten 3-4 md Wastelandiakaan ei olisi enää mahdoton ajatus.

Lauantaina vintagessa pelattiin paljon kontrollia, joten harmittaa vähän etten tullut mukaan. Tosin muniakin siellä oli, joten selkäänkin olisi varmasti tullut. Entä jos survon vain siden täyteen jarruartifakteja komboja varten? Kontrollipelit eivät ole niin vaikeita, joten kombon suolaamiseen ne slotit olis varmaan hyvä käyttää. Chalicet ja Null rodit pitivät kombot hyvin aisoissa lauantaina. Neulat? Pyrostatic Pillar?

Joillekin sidekortit ovat varmaan itsestäänselvyys, mutta minulle eivät. Siksi täällä neuvoja kyselenkin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #15 : 20.02.07 - klo 13:55 »
Lauantain Vintagessa pelattiin hyvin vähän (n. 3 pakkaa) kontrollia ja ihan ****sti comboa (ainakin 7 pakkaa). Kontrollia vastaan ei kannata sideslotteja uhrata, 15 korttia comboa vastaan on just hyvä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #16 : 20.02.07 - klo 14:19 »
Lauantain Vintagessa pelattiin hyvin vähän (n. 3 pakkaa) kontrollia ja ihan ****sti comboa (ainakin 7 pakkaa). Kontrollia vastaan ei kannata sideslotteja uhrata, 15 korttia comboa vastaan on just hyvä.
Ilmankos kala taas voitti.

Ilmeisesti olisi hyvä laittaa sidelle puuttuvia goblineita, eli 1 x incinerator ja 1 x Sharpshooter. Stingscourgerilla en ole vielä testannut, mutta kenties yksi sellainen myös sidelle, aika näyttää. Loput ajattelinkin uhrata chaliceille, null rodeille ja red elemental blasteille. Mikä on hyvä määrä SGC:itä pakassa? Olen kahta pelannut tokan vuoron lakeijatiputuksen toivossa, ihan sopivalta vaikuttanut toistaiseksi. Yhden spirit guiden lisäystä harkitsen myös sillä nyt punaisella manalla tekee paljon enemmän kuin aiemmin vihreällä. Eli sillä cyclaa incineratorin helpommin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Anssi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #17 : 22.02.07 - klo 01:34 »
Mitä muuten ajattelit ottaa ulos saidatessasi sisään 15 korttia?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #18 : 22.02.07 - klo 09:37 »
Mitä muuten ajattelit ottaa ulos saidatessasi sisään 15 korttia?
Se riippunee matsista. En tiedä. Komboa vastaan selkeästi ulos ainakin incineratorit, muita pitääkin pähkäillä. Sen takia täällä kyselenkin, kun kysymällä oppii. Kuulemma.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #19 : 22.02.07 - klo 11:58 »
Food Chainit, SCG:t, Prospiksia ja 1-2 Ringleaderia. Oikeastaan mitä vaan, kunhan ei Warchiefeja ja Lackey'ta. Ehkä ei ihan 15 korttia tarvitse saidata.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #20 : 23.02.07 - klo 13:42 »
Sideen:
4 x Artifact Mutation
4 x Chalice of the Void
3 x Null Rod
4 x Red Elemental Blast

Noilla ja stripeillä todennäköisesti saa häiriköityä komboilijoita vuoron, pari. REB toimii myös kontrolleja vastaan.

Mainissa on nyt 2 Wastelandia. Mikäli tunnen tarvetta lisät loputkin, mitä voin enää ottaa pois niiden tieltä? FCG on kuitenkin aika tiukka paketti.

EDIT: Matronien takia 1 x Incinerator olisi poistettavissa. Tai vaihtoehtoisesti 1 x Matron.
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo 13:46 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #21 : 23.02.07 - klo 14:08 »
Harkitse Petalin korvaamista neljännellä Spirit Guidella. Petalista saa myös vihreää ja se on permamentti Staxia vastaan, mutta se ei toimi Chalicen ja Null Rodin kanssa eikä sitä voi pelata pieksemään. Vihreän luulisi löytävän muutenkin tarvittaessa, ja Staxia vastaankin SSG on 10^6 kertaa parempi, jos vastustajalla on jotain Spherejä ulkona.

REB:eja en vaivautuisi tuomaan sisään comboa vastaan, main plääni kärsii liikaa. Ulos Food Chainit ja turhia Goblineja. Tai sitten 1-2 kutakin ei-Warchief-Lackey-mana-korttia, jos haluat säilyttää pyörähdysmahdollisuuden.

[editaatio]: Yhden tai kaksi Prospectoria voi aina cutata/saidata ulos. Jos haluat 4 Wastea, cuttaisin ehkä Prospectorin ja Ancient Tombin. Jos vannot Tombin nimeen ja se on toiminut testeissä hyvin, cuttaa Foothills (fetsitasapaino random Needlen ja Extirpaten varalta) tai sitten vain pelaat kolmella Wastella, pitäisi riittää.
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo 14:13 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #22 : 23.02.07 - klo 14:47 »
Harkitse Petalin korvaamista neljännellä Spirit Guidella. Petalista saa myös vihreää ja se on permamentti Staxia vastaan, mutta se ei toimi Chalicen ja Null Rodin kanssa eikä sitä voi pelata pieksemään.
Voisi olla hyvä idea. Dekki tarvitsee kuitenkin vain yhden vihreän manan vain yhden kerran pelin aikana, ja sekin vain silloin jos haluaa kombota voittoon.

Lainaus
REB:eja en vaivautuisi tuomaan sisään comboa vastaan, main plääni kärsii liikaa. Ulos Food Chainit ja turhia Goblineja. Tai sitten 1-2 kutakin ei-Warchief-Lackey-mana-korttia, jos haluat säilyttää pyörähdysmahdollisuuden.

Tämä on vaikea päätös. REB tukee hyvin jarruja, sillä se on myös pakan ainoa vastaus bounceen. Toki voi virittää pari chalicea eri x:ille mutta ei niitä yleensä riesaksi asti kädessä pyöri, ja omakin peli alkaa kärsimään. Esim. Null Rod on pöydässä poikaa, mutta vain siihen asti kuin vastustaja hakee bouncen ja pyörähtää. Testailen reb:ien hyödyllisyyttä seuraavalla sessiolla.

Lainaus
[editaatio]: Yhden tai kaksi Prospectoria voi aina cutata/saidata ulos. Jos haluat 4 Wastea, cuttaisin ehkä Prospectorin ja Ancient Tombin. Jos vannot Tombin nimeen ja se on toiminut testeissä hyvin, cuttaa Foothills (fetsitasapaino random Needlen ja Extirpaten varalta) tai sitten vain pelaat kolmella Wastella, pitäisi riittää.
Tomb on ollut paras lisäys sitten fetchien ja puolustaa paikkaansa dekissä hyvin. Kokeilenkin seuraavaksi kolmella Wastelandilla, yksi Skirk saa häädön.

Yhden mountainin voisin myös vaihtaa forestiksi. Wastelandeihin kuitenkin törmää.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa ilpo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #23 : 23.02.07 - klo 15:25 »
Juurihan sanoit, että vihreätä manaa tarvii ainoastaan kerran pelissä ja Taiga fetsataan esiin vain, kun on aikomus pelata Food Chain pöytään. Tietty stäksiä vastaan on kiva olla vihreää manaa aina auki Artifact Mutationia varten, mutta Forest aiheuttaa vain ylimääräisiä mulliganeja. Pelaisin Mutationin sijaan tai lisäksi Shattering Spreetä, sillä se väistää Chalicea ja sillä on mahdollisuus tuhota useampia artifacteja kerralla. Itse stäksin pelaajana keskityn ainoastaan Goblin Lackeyhyn ja sidetyksen jälkeen Lackeyhyn ja Mutationiin. Shattering Spreetä on vaikeampi väistää. Jos mulla on esim. Tangle Wire tai joku blokkeri kädessä Lackeyta varten, pelaan Chalicen heti kakkoselle. Eipähän tuu Piledriveriä, Naturalizea (on hyvä oathia vastaan) tai Mutationia tai jotain muita random-Goblineita.

Wastelandeja ei mun mielestä kannata hirveästi pelata. Kolmea pelaan korkeintaan, sillä ainakin Oulussa joka ukko osaa hakea Islandin tiskiin. Wastelandilla ei ole mitään merkitystä comboa vastaan, kun kaveri hakee ensin Islandin pöytään ja sitten Swampin ja turauttaa. Budjettimetassa mulla on ollu aina jokunen BEB sidellä FCG:tä vastaan, etten kuole vahingossa Lackeyhyn tai Pyrostatic Pillarsiin. Skirk professori on muuten hyvä vehe stäksiä vastaan.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #24 : 23.02.07 - klo 15:46 »
Juurihan sanoit, että vihreätä manaa tarvii ainoastaan kerran pelissä ja Taiga fetsataan esiin vain, kun on aikomus pelata Food Chain pöytään.
Pohdin asiaa lähinnä wastelandien kannalta. Se on kyllä totta että yksi fetchi kädessä riittää sen vihreän manan tuomaan. Eli forest pois ja mountain jälleen tilalle.

Wasteja tosiaan ajattelin pelata kolmea, neljä tuntuu liioittelulta. Artifact Mutationin tilalla voisi kokeilla spreetä, oxidizea tai Krosan Gripiä jos oikein haluan hajauttaa. Spree tosin on parempi kuin oxidize, joten sb voisi olla siltä osin 2 x mutation ja 2 x spree.

Mitenkäs muuten toi Chalice ja spree, meneekö kopiot läpi ykkösen chalicesta?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #25 : 23.02.07 - klo 15:58 »
Mitenkäs muuten toi Chalice ja spree, meneekö kopiot läpi ykkösen chalicesta?
Menee, Chalice counteroi vain pelatut spellit.

Mutation on hyvä myös Slaveria vastaan, sillä kun on taipumus Tinkeröidä isoja artifakteja. Toimii myös Colossusta vastaan.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #26 : 27.02.07 - klo 12:09 »
Kokemuksia Root Mazesta sidellä komboa vastaan kuulisin mielelläni. Näin ensialkuun näyttää paperilla todella hyvältä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Jaakkima

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #27 : 27.02.07 - klo 12:32 »
Kokemuksia Root Mazesta sidellä komboa vastaan kuulisin mielelläni. Näin ensialkuun näyttää paperilla todella hyvältä.

laita äkkiä sidelle, ainakin munapakkaa kaatuu suoraan siihen.
Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun.

H/W

Poissa Vilhis

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #28 : 10.03.07 - klo 21:05 »
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miksi paka ei sisällä Goblin Grenadeja? 5 lämää yhdellä manalla hyökkäyksen jälkeen tuntuis olevan aika hyvä finisher?

Ja taidan olla aika tyhmä, mutta Food Chain combo ei oikein avaudu mulle. Joku vois valaista mua?
« Viimeksi muokattu: 10.03.07 - klo 21:24 kirjoittanut Vilhis »
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Fumba

Vs: Food Chain Goblins Vintage, poweroimaton
« Vastaus #29 : 10.03.07 - klo 21:09 »
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, miksi paka ei sisällä Goblin Grenadeja? 5 lämää yhdellä manalla hyökkäykse ;)n jälkeen tuntuis olevan aika hyvä finisher?

Ja taidan olla aika tyhmä, mutta Food Chain combo ei oikein avaudu mulle. Joku vois valaista mua?

Pelaat Goblin Recruiterin. Haet sillä pakan kaikki Goblinit pakan päälle niin, että Ringleadereita on tasaisin välein (sinun pitää nostaa jokaisen Ringleaderin korteista ainakin yksi). Sitten pelaat parit Warchieffit, removaat pari gobboa pelistä, minkä jälkeen pelaat lisää Ringleadereita. Sitten pelaat vähällä manalla lisää goblineita, removaat pari niistä pelistä jolloin saat enemmän manaa takaisin ja lopulta pyörähtelet voittoon Warchiefin tarjoaman hasten avulla.