Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Stäxit 1.5:ssä?  (Luettu 2489 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Simotus

Stäxit 1.5:ssä?
« : 11.09.07 - klo 17:58 »
Noniin, meikäläistä on pitkäaikaisena casual-pelaajana kiehtonut siirtyminen eternal-formaatteihin. Koska rahatilanne on keskimäärin juuri sellainen, kuin lukio-opiskelijoilla yleensäkin, valitsin Lekaasin, sen kahdesta rahasyöpöstä pienemmän.

Olen tässä formaatissa uusi, ja nyt pari päivää erinäisiä dekkilistoja luettuani huomasin, että jonkinlaiselle faksipohjaiselle Staxille Trinisphereineen, chaliceineen ja Ensnaring Bridgeineen saattaisi olla kysyntää, varsinkin kun massa-artifaktiviha näyttää puuttuvan useimmista dekkilistoista. Netistä useita listoja luettuani päädyin johonkin tällaiseen, mitä suuressa maailmassa ja internetin ihmemaassa Sun Tower-staxiksi kutsutaan.

Landet (25)
4 Ancient Tomb
4 City of Traitors
4 Mishra's Factory
2 Barbarian Ring
3 Wasteland
4 Taiga
1 Mountain
2 Wooded Foothills
1 Crystal Vein

Stäxit (12)
4 Smokestack
4 Trinisphere
4 Chalice of the Void

Ruskeat manatuottovälineet (8)
4 Mox Diamond
4 Crucible of Worlds

Otusten kontrollointi (7)
3 Pyroclasm
4 Ensnaring Bridge

Sekalainen (moottorit, voitto, kädenhäirintä)
4 Sylvan Library
3 Uba Mask
1 Words of Wilding

Pakan idean pitäisi olla kohtalaisen selvä, tuplalandit ja timangimoksit tuottaa paljon manaa, jolla ladataan pöytä täyteen ikäviä artifakteja tuhoamaan vastustajan peli. Sylvan Library ja Uba Mask tuovat kolme korttia vuorossa ilman lifelossia, Cruciblella synergiaa joka toisen pakan kortin kanssa ja wordsi tai factory vastaavat voittamisesta. Kannattaa huomata myöskin Uba Maskin ja Ensnaring Bridgen synergiat.

Side on hakusessa pahasti. Mitä sinne? Mielessä pyörinyt ainakin Welderit suojelemaan, R. Masticore ukkovihaksi ja tietenkin Pithing Needlet, joka on yleishyvä kortti.

Playtest on jäänyt (kiitos YTL:n) olemattomaksi, mutta tarkempia testejä olisi tarkoitus suorittaa, jahka aikaa taas on.
Kaipaan asiallisesti argumentoituja mielipiteitä koko dekin toiminnasta, yksittäisistä korteista ja matchupeista. Kaikki palaute on tervetullutta.
« Viimeksi muokattu: 18.09.07 - klo 23:28 kirjoittanut cosminen »
"Peli on henkisesti jo voitettu, kun Battle of Wits-pakkaa alkaa sekoittaa"

H/W: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php?topic=14575.0

Poissa Laava

Vs: Stäxit 1.5:ssä?
« Vastaus #1 : 11.09.07 - klo 22:12 »
Itse testailin joskus tällaista:

4 Chalice of the Void
4 Wrath of God
3 Exalted Angel
4 Smokestack
3 Trinisphere
4 Tangle Wire
3 Crucible of Worlds
3 Sphere of Resistance
4 Powder Keg
4 Wasteland
4 Rishadan Port
5 Plains
4 Mox Diamond
2 Windswept Heath
2 Flooded Strand
4 Ancient Tomb
3 City of Traitors

Powder kegin tilalla taisin testata myös Ghostly Prisonia. Läjä toimii ihan hyvin aggroja vastaan, kompoa ja kontrollia vastaan ei mitään hajua. Mutta on ainakin hauska dekki pelata.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa VuRkka

Re: Stäxit 1.5:ssä?
« Vastaus #2 : 12.09.07 - klo 07:35 »
Itseäkin viehättänyt rakentaa Staxi jo jonkin aikaa. Nyt tänne on tullut jo listaa Ubasta ja Angelista. Itse olen tehnyt listoja Armageddon ja Welder pohjaisille, mutta missään ei tunnu näkyvän Welderiä staxi-listoissa. Miksei? Eikö pikku kaverimme sitten jaksa legacyssa?

Kahden edellämainitun risteytyksestäkin olen jopa saanut yhden raakilelistauksen aikaan. :P

Asiat jotka ovat eniten mietityttäneet;
Trinispheren lisäksi Sphere of Resistance?
Smokestackin lisäksi Tangle Wire?
Jokatoisessa listassa on toiset, jokatoisessa taasen molemmat. Oisko täällä ihmisillä halua listata jonkinlaista pros & conssia noista?

WoG vai Ghostly Prison? Prisoni vaatisi vain yhen W:n castaykseen, eikä Geddonin resolvattua(saako sitä edes) taida olla paljoa manoja kentällä.
Powder vai Engineered Explosives? Tällä hetkellä olen taipunut enemmän powderin puoleen, ainakin mainiin.
« Viimeksi muokattu: 12.09.07 - klo 07:45 kirjoittanut VuRkka »
"Poets dream the verses of otherworldly stories.
Artificers dream the blueprints of otherplanar artifacts."

Poissa Rancid-

Vs: Stäxit 1.5:ssä?
« Vastaus #3 : 12.09.07 - klo 07:44 »
Welderillä on sama ongelma Legacyssa kuin muilla pienillä utility-miehillä: Legacyssa pelataan poistoa, Vintagessa ei.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nastaboi

Vs: Stäxit 1.5:ssä?
« Vastaus #4 : 12.09.07 - klo 11:38 »
Niillä on myös se ongelma, että ne tekevät hyvin harvoin mitään todella relevanttia ja yleensä parhaimmillaankin vain voittavat enemmän.

Itse pakkalistassa koskee eniten silmiin neljännen Wastelandin puute.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM