Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Stormin kokeilua  (Luettu 6705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Helinä

Stormin kokeilua
« : 18.02.17 - klo 13:11 »
Hei, tässä hetki sitten löytyi vanhoista arkistoista Japanin kultaiselta maalta ihan hauskan oloinen lista ( https://mtgdecks.net/deck/japan_legacy_event/legacy/ad_nauseam_tendrils_huaiyu_wang/518686/) ja päädyin kokeilemaan sitä saisiko sen sovitettua tänne.

Lista näyttää tällä hetkellä tälläiseltä:

4 Dark Ritual
4 Cabal Ritual
4 Lotus Petal
4 Lion's Eye Diamond
2 Chrome Mox

4 Brainstorm
4 Ponder
4 Gitaxian Probe
1 Sensei's Divining Top

2 Duress
4 Cabal Therapy

4 Infernal Tutor
2 Burning Wish

1 Past in Flames
1 Ad Nauseam
1 Tendrils of Agony

4 Polluted Delta
2 Scalding Tarn
1 Bloodstained Mire

2 Underground Sea
1 Volcanic Island
1 Badlands
1 Tropical Island
1 Swamp
1 Island

Sideboard


1 Tendrils of Agony
1 Empty the Warrens
1 Dark Petition
1 Pyroclasm
1 Shattering Spree
1 Void Snare
1 Thoughtseize

2 Abrupt Decay
2 Xantid Swarm
1 Echoing Truth
2 Dread of Night


Ajatuksina kun sai MB:lta pois Dark Petitionin sekä siellä myös olleen Empty the Warrensin niin saa kivasti CMC:tä laskettua ja parannettua Ad Nauseamia.
Toistaiseksi lyhyillä kokeiluilla G1 parantunut ihan kohtalaisesti kun pystyy osoittamaan vihaa sekä vastauksia heikommissa tilanteissa.

Antakaa mietteitä listasta sekä ajatuksia, sekä wishboardille jos jotain hassun hauskoja lappuja sinne keksitte :)

Poissa Masa88

Vs: Stormin kokeilua
« Vastaus #1 : 19.02.17 - klo 11:23 »
Olikos Echoing Truth tarkoituksella Chain of Vaporin yli sidellä? Reunatapauksissa sillä saa tosiaan Chalicen @1 pois, mutta niin saa myös Burning Wishillä.

Itse oon palannu sidellä Pulverizeen Shattering Spreen sijaan, koska sillä pääsee halvemmin kaikista artifacteista eroon. Tämä myös tosiaan vaikuttaa manabaseen, että esimerkiksi tuosta sinun manabasesta joutais sitten 1 Island Volcanic Islandiksi.
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Hopo

Vs: Stormin kokeilua
« Vastaus #2 : 19.02.17 - klo 16:05 »
Ad nauseamin hyvyys riippuu muistakin seikoista kuin dekin keskimääräisestä manacostista. Vaikka Dark Petition nostaa dekin manacostia, se myös mahdollistaa useampia voitoon johtavia korttiyhdistelmiä. Infernal tutoriin osuminen ei ole automaattisesti parempi sillä täytyy osua myös lediin.

Pulverize on vähän raskas, itse pidän sitä pääasiassa pelikelvottomana, varsinkin jos dekistä löytyy Rain of filth (niin kuin mielestäni pitäisi löytyä.) Jos haluat pikkunätin wish targetin niin Meltdown pyyhkäisee faksit vaan ei omia läänejä. Tosielämässä kuitenkin Abrupt Decay osuu nähdäkseni kaikkeen relevanttiin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Helinä

Vs: Stormin kokeilua
« Vastaus #3 : 21.02.17 - klo 18:32 »
Olikos Echoing Truth tarkoituksella Chain of Vaporin yli sidellä? Reunatapauksissa sillä saa tosiaan Chalicen @1 pois, mutta niin saa myös Burning Wishillä.

Itse oon palannu sidellä Pulverizeen Shattering Spreen sijaan, koska sillä pääsee halvemmin kaikista artifacteista eroon. Tämä myös tosiaan vaikuttaa manabaseen, että esimerkiksi tuosta sinun manabasesta joutais sitten 1 Island Volcanic Islandiksi.

-Echo on jäänteitä Chalicen ohi pelaamisesta vanhasta buildista.
- Pulverizeä en nyt itse kyllä koe että kannattaisi pelata. Mieluummin vaikka Meltdown sen sijasta?

Ad nauseamin hyvyys riippuu muistakin seikoista kuin dekin keskimääräisestä manacostista. Vaikka Dark Petition nostaa dekin manacostia, se myös mahdollistaa useampia voitoon johtavia korttiyhdistelmiä. Infernal tutoriin osuminen ei ole automaattisesti parempi sillä täytyy osua myös lediin.

Ei tarkoita ei. Mutta monesti olen deckkiä pelatessa huomannut sen, että kaipaisi kuudetta tutor spelliä, mutta halvempi costista että tarvittaessa jos Ad Nauseamin pelaa se ei tyssäisi niin äkisti. Burning Wishien hyvyyden koenkin siitä, että ne antavat lisää mahdollisuuksia pelilinjoille.
Edes se ei satu niin paljoa, jos joku sattuu viemään sen ainoan winconin MB:lta pois tavalla tai toisella. :)