Poromagia

Kirjoittaja Aihe: UR Gifts Storm  (Luettu 18126 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thalian

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #30 : 10.09.17 - klo 22:59 »
Combomirrorissa plääni on ilmeisesti vain pyörähtää nopeampaa kuin vastustaja?

Poissa Kaitsu

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #31 : 10.09.17 - klo 23:12 »
Combomirrorissa plääni on ilmeisesti vain pyörähtää nopeampaa kuin vastustaja?

Se on toivottavaa. Esimerkiksi Elffejä vastaan joka oli vastassa kokonaiset 3 kertaa GP:llä (!) voi pelata vaikka Manamorphose into Grapeshot, ja ampua pari tonttua pois joka hidastaa tarpeeksi. Sama esimerkiksi Vizier Companya vastaan. Olen tykännyt viime aikoina 3 Grapeshotista mainissa tästä syystä, vaikka GP:llä pelasinkin vain 2 kpl. Elffitkään eivät toisaalta lähteneet juuri ikinä hakemaan Chordilla  tappoa eli Ezuria / Mirror Entityä tms. ellei voinut untapata ja voittaa koska combomirrorissa se olisi kriittisen hidasta vaan hakivat sideboardin vakiokalustoon kuuluvan Eidolon of Rhetoricin.

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #32 : 11.09.17 - klo 21:35 »
Helinä millasta listaa oot peluuttanut? Kiinnostais nähdä! :)

Tuolla ylhäällä se toistaiseksi päivitetyssä mallissa, odottelen kunnes laput saapuu niin alan myhäilemään noita Opteja.

Kumminkin sidejen jälkeen, hyvin useasti juurikin counterien kanssa kikkailu on ollut aika relevanttia. Tosin olen itse miettinyt siirtyväni counterwaria vastaan pelaamaan Defense Gridejä useampaa. Ainakin kokeilu luontoisesti.


Meikäläisen sideboard on siis:

1 Wipe Away
2 Pieces of the Puzzle


Tässä kyllä pari mielenkiintoista lappua. Wipe Awayn ymmärrän täysin, itsekkin sitä joskus miettinyt mutta toistaiseksi peluuttanut Repealia. Tätä ehottomasti pittää itse kokeilla vielä.

Pieces on sellainen lappu etten tiedä mitä mieltä siitä olen. Eritoten sidellä. Mutta meta callaus on sallittua ja toivottua. Itsellä side on toistaiseksi hyyyvin universaali, osittain jäännöstä GP reissulta siinäkin määrin kun Champsit tulossa ja legacyyn focussannut.

Tosin taidatte olla oikeassa Optin suhteen, ehkä 4-off ei ole hyvä, 2-3 pittää miettiä. Tosin olen tykännyt äärettömästi 2x Peeristä. No mutta kokeilemalla se selviää :)

Poissa TesTang

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #33 : 12.09.17 - klo 02:26 »
Pieces of the Puzzle on täysin pähkinät dekissä ja huomattavasti parempi kuin peer. Varsinkin kun hautavihaa vastaan voi pyöriä hyvin täysin ilman Past in Flamesiä. Itse pelaan 2-2 splitillä md-side.
Kaitsulle: Swansong on vain liian hyvä olla pelaamatta  8)

Poissa Kaitsu

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #34 : 17.09.17 - klo 17:56 »
Pieces of the Puzzle on täysin pähkinät dekissä ja huomattavasti parempi kuin peer. Varsinkin kun hautavihaa vastaan voi pyöriä hyvin täysin ilman Past in Flamesiä. Itse pelaan 2-2 splitillä md-side.
Kaitsulle: Swansong on vain liian hyvä olla pelaamatta  8)

Joo, Pieces on ollut tosi hyvä nimenomaan hautavihaa vastaan. Pelaan itse 1+2. Se ja Empty the Warrens ovat toistensa parhaat kaverit.

Swan Song on kyl just semmonen lappu että jos jotenkin keksin jotain mitä cutata niin voisin pelata sitä, ihan vaan combomirrorien takia.

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #35 : 18.09.17 - klo 13:05 »

[/quote]

Joo, Pieces on ollut tosi hyvä nimenomaan hautavihaa vastaan. Pelaan itse 1+2. Se ja Empty the Warrens ovat toistensa parhaat kaverit.

Swan Song on kyl just semmonen lappu että jos jotenkin keksin jotain mitä cutata niin voisin pelata sitä, ihan vaan combomirrorien takia.
[/quote]

Ite ehkä cuttaisin sulta 1x EtW sideltä ja sen tilalle laittaisin tuon Songin. Tosin tämä ajatus juontaa juurensa vain siihen, että itse pelaan 2x EtW mainilla ja 2x Sidellä :D

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #36 : 03.10.17 - klo 18:29 »
Potkitaas ketjua eloon lyhyehköllä rapsalla siitä miten paskan matchup-loton pystyi melkein kääntämään iloksi ja onneksi. Tosiaankin pelailtiin poro gp modern ja ei niin suureksi ylläriksi olin stormilla, lista oli pitkän hinkkauksen jälkeen päätynyt kuntoon tämä:

Sen suurempia katastroofeja turnaus saatiin launchaamaan tutut noin 15min myöhässä, paikalle kertyi 67 partaista ja ei niin partaista poikaa/setää läpyskelemään pahvejaan.

Round 1, Lyytikäinen (UWR saheeli katti control?)

Vastaan asettuu tutun oloinen jäbä jonka oon nähnyt pelaavan enimmäkseen lekasissa stormia joten oletin et pelataan mirroria. Hommahan paljastuu paskapuheeks kun vihu alottaa colonnadella. Mä pelaan perus cäntrippiä ja mun baral saa lightning helixistä. Onneks on toinen kädessä, no se lähtee ettii tietä exileen. Vihu pelaa saheelin ja pikkunen hätäpieru meinaa päästä kun kädessä ei oo remandia ja funtsin et tuleeks katti ens vuorolla=mut pois. Pistän noxiukselle baröölin takas dekin päälle endissä. Pelaan sen mut gifts uupuu ja go. Vastus pelaa läänin, pliis ei kisuu jooko? Sun. Huh. Endstep  opt löytää giftsin ja omalla vuorolla sit combotin menee vaik vastustajalla olikin heittää joku poisto baraaliin.

Taisin sidee sisää negaten, swan songin ja echoing truthin koska en tienny mitä sideltä ois tulossa. Pois vissii? sleight, remand ja scroll kun ei ollu muutakaa mitä pois ottaa.

Game 2 mennää aika samanlaista vauhtia, mä vaa sculptaan, istun ja katon kun mun äijää remandataan joku 3-4 kertaa? Kiitos snäpärille. Saheeli ehtii jossai vaihees pöytää ja vastustaja ottaa agressiivisen linjan snäpäri bolt vehkeillä. Untappaan 4 lifest ja joudun vielä fetsaamaan ja kysyn onksul bolt? 1 lappu kädes ja ei vissii ollu kun ei näkyny. Pelasin jotain desperate ritualia splicellä, tosin vihu oli päässyt useamman helixin turvin 24 lifeen asti ja ilman velhoa oli vähän vaikeeta enkä muista tosta kauheesti mut lifepädistä päätellen pelasin 23 spelliä ja grapeshotin joka riitti. Optilla tais olla myös osansa tossa vuorossa. 1-0

Round 2, Raula (U/R Delver)

Vuos 2017 ja U/R delver? Dafuq? Noh eihän siinä sit. Ekas mua viedään niinku markan donitsii, tulee deleverii, flipataa jostai tosi hauskasta 1cmc kynästä ja pidetään kaikki maunoset auki jeejee en tee paljoa mitään vissii.

Sidesin sisää emptyt, boltit ja echoing truthing just in case. Ulos kaikki remandit 2 gifts ja sleight.

Game 2 ajautuu jäätävään boardstalliin kun mulla on goboi ja vastustajalla on boardi täysin lukos. Istuskellaan joku tosi pitkä aika kunnes löydän cäntripeillä boltin kun vihu @3 life naps.

Game 3 en edes halua kirjottaa kun saatte tuloksen lukemalla game 1 tapahtumat paitti nyt tais olla 2 delveriä? Juu-uh. 1-1

Round 3, Lähteenmäki (Bant knightfall)

Tuttu kaveri tammerforssilta, aloitellaan silleen et vastustaja pelaa pelkkiä läänejä ja mä kattelen korttei cäntripeil. En pelaa mun ainutta baralia päin pathia/quelleria. Vihulla 4 manaa pystyssä kunnes rikon jään taikurisedällä. Pelaan kaikki rituaalit ja morphosen giftsiin. Respona vihu pelaan cocon, ei osuta queller ja peli oliki sen jälkee mun.

Sidesin sisää boltit, echoing truthin ja repealin (eidolonia varten). Harkitsin myös mooneja mutta näin useammankin basicin+manamiehiä joten en jaksanu. Ulos lähti remandit, sleight ja gifts koska en taaskaa keksiny muuta. Pidin myös yhtä emptyä sisällä siltä varalta jos joku menis vituiks.

Game 2 vastustaja mullas aika alas ja käteen sattui nousemaan bojuka bog joka duh pitäis hakee knightillä. Noh turn 3 tapout siihen uuteen thaliaan johon vaa kohautan olkapäitä. Pelataan baral, pelaan islandin, vähän nopeeta manaa ja gifts joka riittää helposti. 2-1

Round 4, Muona (Kiisselicombo)

Yh ollaan pelattu tää matsi ennenkin eikä jaksa. Noh game 1 mä istun vissii 4-5 vuorolle asti kun ei löydy vehkeit. Eipä löydä vihukaan, topdekkaan emptyn ja teen 10 goboo jotka ajaa kiisselin mäkeen.

Sisään perustavarat kuten negate, swan song ja echoing truth koska pelkäsin..noh emmä ees tiiä mitä. Ulos 2 sleight ja empty.

Game 2 vasta olikin jeejee, vihu mull to 6, eikä löydä ikinä toista ländiä ja mä tein oman juttuni kolmosvuorol. 3-1

Round 5, Nurmi (Burn)

Ei tätä pliis jooko äh, no mennää sit. Olin jo valmis ottaa aika rajusti paalua kakkoseen mut game 1 ei näy eidolonia ja untappaan 1 lifestä. Pelaan baral into ritual ritual pif, gravessahan vaani vaikka mitä mukaanlukien 2x grapeshot joilla olin tappanu vihun nalleja.

Sisään boltit, emptyt, echoing truth ja repeal. Ulos 3 remand, 2 gifts, noxious ja sleight.

Game 2 vastustaja pelaan swiftspearin ja rest in peacen. Mä teen ison läjän goblineita joilla ajan vastustajan pois nopsaan ja hups voitin. 4-1

Round 6, Törnström (Burn)

Jaahas uusiks kohti kakkospesää, mikäs siinä sit. Game 1 meni niinkin että guido, jotain paskea ja eidolon.

Sisään boltit, emptyt, echoing truth ja repeal. Ulos 3 remand, 2 gifts, noxious ja sleight.

Game 2 burna jää 1 ländiin ja pelaan jossain kohtaa baral into fast mana into gifts into fast scoop.

Game 3 vihu ois taas stuck @1 mana mut nyt en sit löydäkkään giftsiä ja kuolen, perkele 4-2

Round 7, Pärssinen (RW Landfall aggro/burn??)

En oikeen saa vastustajan dekistä selvää, näen ainakin steppe lynxiä, zektar shrine expeditionia, vexing deviliä ja perus guidea jne. Game 1 kuolen aikas nopeesti, joudun vielä polttamaan noxiuksen ottamaan oman fetchin takas ettei manat kuse.

Sidesin sisään boltit, emptyt ja echoing truth, pois 3 remand noxious ja 2 gifts.

Game 2 tulee jotain hastekavuu. Pelaan halpuuttajavelhon. Vihu tapout zektar shrine mikälie expedition. Mä voitin pelin.

Game 3 Tulee steppe lynx. Ammun boltilla pois. Tulee swiftspear ja guide muistaakseni. Pelaan electromancerin ja katon mun kädessä odottavaa turn 3 killiä mikäli poistoa ei manneen kuulu. Vihu ampuu boros charmin kaaliin ja ajaa, otan kaikki naamaan. Untäppään ja comboon tieni voittoon!

Huojennuksen olo virtaa kropan läpi sillä olin standingsien 11 ennen vikaa rundia joten sormet ristissä kuuntelen top8 announcementtia ja olen..drumroll..9! Hurraa ja niin sitä rataa.

Noh näille ei voi mitään, oli kivaa pelata, dekki suoritti ja tykkäsin sekä optista että noxiuksesta!

- Juuso
« Viimeksi muokattu: 03.10.17 - klo 18:31 kirjoittanut mtg_96 »