Poromagia

Kirjoittaja Aihe: U/W Standard Golem  (Luettu 2363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panssar1Mies

U/W Standard Golem
« : 22.08.11 - klo 22:07 »
Juu elikkäs olisin väsäämässä otsikon mukaista standardi pakkaa ja aattelin kysyä teiltä mielipiteitä jne.

Creatures:
4   Silver Myr
4   Gold Myr
3   Palladium Myr
4   Blade Splicer
4   Master Splicer
4   Wing Splicer
2   Indomitable Archangel

Other Spells:
4   Tempered Steel
2   Venser, the Sojourner
4   Apostle's Blessing
2   True Conviction
3   Rusted Relic

Lands:
4   Glacial Fortress
6   Island
10   Plains

Sideboard:
3   Titan Forge
4   Turn Aside
4   Stoic Rebuttal
4   Dispatch

Tässä on tämänhetkinen suunitelma uudesta pakasta. Mitä teidän mielestä pakkaan kannattaa lisätä/poistaa?

Poissa Tervonaattori

Vs: U/W Standard Golem
« Vastaus #1 : 22.08.11 - klo 23:42 »
Itse olen pelaillut Golemia MWS:ssä mono valkoisena.

Listoiltasi puuttuu ainakin Standardin kovin golemi, Solemn Simulacrum :) Precursor Golem on myöskin varsin tehokas noilla "golemipomoilla"

Tässä lista omasta versiostani:

Creatures:
4 Adaptive Automaton
4 Blade Splicer
3 Master Splicer
3 Solemn Simulacrum
4 Precursor Golem

Other Spells:
4 Mighty Leap (Precursorin linkillä tällä kaikki golemit ilmoille)
4 Apostle's Blessing (samaan tyyliin edellä, Precursorin heikkous koitetaan korvata tällä [prot. kaikille])
4 Oblivion Ring
4 Tempered Steel
2 Dismember (hitaiden alkuvuorojen takia jotain nopeampaa poistoa)

Lands:
4 Dread Statuary (harmittavasti tippumassa Standardista mutta listaanpa kuitenkin)
4 Tectonic Edge (kts. ylempi)
16 Plains

Mietin itsekin tätä U/W väreillä ensin. Sieltä saisi tuon Wing Splicerin ja mietin counterspellejä golemeiden suojaksi... sitten tajusin että yksi counterspell ei paljoa paina jos kaikkia golemeitani targeroi esim. Naturalize/Lightning Bolt/Incinerate/Doom Blade. Sitten tajusin protectionin antavat koviksi.

Myös W/G kävi mielessä kun mietin millä saan golemit sisään (eli jollai tramplen antavalla). Hyviä ehdokkaita ei ollut kunnes törmäsinkin tuohon Mighty Leapiin - vieläpä valkoiselta :D

Tällainen pakka mielletään helposti kilpailukyvyttömäksi ja onhan tässä tuota casuaalihtavaa menoa aikalailla. Siltikin olen omalla Golem -pakallani voittanut pelejä ihan päteviäkin T2 -pakkoja vastaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 22.08.11 - klo 23:44 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: U/W Standard Golem
« Vastaus #2 : 23.08.11 - klo 00:18 »
Jos päätyy loppujen lopuksi Precursor-linjalle, voisi harkita Green-splashia kai. Tai esimerkiksi Mutagenic Growtheja - esim. 3 Golemin kanssa se tarkoittaisi +6 vahinkopotentiaaliin (siis aika normi Precursorin jälkeen). Tosin, sen kanssa tosiaankin kyllä kannattaa pelata Protectionin lähteitä. Ja esimerkiksi Vines of Vastwood voisi vielä hetken aikaa olla hauska. Hexproof ja +4/+4 jokaiselle olennolla vuoroksi - käytännössä helposti tappokortti.

Vin olla väärässäkin, mutta uskoisin vihreän tarjoavan Golem-pakalle hieman enemmän kuin sinisen, ja manabasekin on suht. helppoa rakentaa. Lisäksi ramppaamiseen voisi käyttää parempiakin kortteja kuin manamyrit tällöin.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa Panssar1Mies

Vs: U/W Standard Golem
« Vastaus #3 : 23.08.11 - klo 00:36 »
Ookei, no mites osaisitteko arvioida tuon minun U/W pakan nopeutta sekä toimivuutta?

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: U/W Standard Golem
« Vastaus #4 : 23.08.11 - klo 01:02 »
Ookei, no mites osaisitteko arvioida tuon minun U/W pakan nopeutta sekä toimivuutta?
Hmmm. Jotenkin en näe, miksi painotat sinistä noin paljon manabasessa - kuitenkin tarvitset sitä käytännössä vain Venseriin ja Wing Spliceriin, ja molemmat niistä vaativat vain yhden sinisen manan. Toki molemmat saavat aikaan hyviä asioita pakan kannalta, joten ymmärrän myös sinisen pelaamisen. Silloin tosin mielestäni kannattaa pelata myös asioita, joita sininen voi noin yleisemmällä tasolla tarjota: nostovoimaa ainakin. Preordain/Ponder voisi hyvinkin auttaa pakkaa.

Pidän Indomitable Archangelista tuolla. Sen kanssa tosin Precursor Golemin kuvittelisi olevan hyvä. Precursorin heikkoushan piilee nimenomaan siinä, kuinka se huonossa tapauksessa altistaa lähes koko kenttäsi tuholle. Lightning Bolt esimerkiksi tappaisi lähes aina kaikki Golemisi. Indomitable Archangelille se tosin antaisi suoraan Metalcraftin (aivan kuin et esim. Myreilla jo hieman sitä saisi). Ja Indomitable suojaisi Golemeitasi ongelmaloitsuilta.

Manamyrejä on mielestäni liioiteltu. Ne eivät kuitenkaan ole *niin* nopeita, että niitä kannattaisi aivan järkyttävästi pelata. Cuttaisin tältä puolen hieman, ja laittaisin sekaan esimerkiksi ainakin mainittuja Solemn Simulacrumeja (nekin ramppaavat, vaikka ovat hieman hitaampia) ja *landeja*. Olen itse oppinut tämän kantapään kautta, mutta landit ovat vain paras ramppauskeino ikinä. Siis, 20 landia ja muuta ramppia ei ole lähes ikinä yhtä hyvä kuin 24 landia, koska pelataksesi sitä muuta ramppia tarvitset joka tapauksessa landeja (paitsi esim. Mox Opalin tapauksessa). Mox Opalista tuleekin mieleeni - hieman hinnakas, mutta auttaisi pakan ramppausongelman kanssa varmasti hieman. Ja antaisi myös omalta osaltaan Metalcraftia muille korteille.

Dispatch on erinomainen kortti pakassa, joka enemmän tai vähemmän luotettavasti saa aktivoitua sen. Pyrkisin varmaankin ujuttamaan mainin puolelle. Sidessä en juuri ymmärrä Titan Forgejen ja vain vaivoin Stoic Rebuttalien asemaa. Titan Forge on hyvä kortti oikeassa pakassa (dice factory) - mutta mitä ihmeen pakkaa vastaan se auttaa tätä? Ja geneerinen counterointi on aika jännä valinta aggressivisen pakan sideen.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin