Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mtg Online  (Luettu 21987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Mtg Online
« : 08.02.07 - klo 18:40 »
Jos asentelisin koneelleni tuolta wizardsin kautta tuon Modon, ja maksaisin sen jonkun pakollisen aloitus maksun (paljon sen nyt olikaan), niin saisiko sillä rahalla jo kortteja, ja jos saa niin kuinka paljon?

Ja noissa wizardsin artikkeleissa ne aina puhuu kuinka monta tickettiä joku kortti tai kortti setti maksaa, mitä nämä tiketit ovat ja mitä ne maksavat ja miten niitä ostetaan?

Poissa mahonen

Vs: Mtg Online
« Vastaus #1 : 08.02.07 - klo 18:44 »
Lainaus
os asentelisin koneelleni tuolta wizardsin kautta tuon Modon, ja maksaisin sen jonkun pakollisen aloitus maksun (paljon sen nyt olikaan), niin saisiko sillä rahalla jo kortteja, ja jos saa niin kuinka paljon?

Itsekkin meinasin joskus sitä alkaa pelaamaan, mutten ikinä saanut siitä oikein selvää niin en sitten viitsinyt. Kuitenkin sen käsityksen sain, että saat virtuaaliboostereista sen verran kun aloitus hinta on. Eli jos se aloitus maksu on 12€ saat kaiketi 3 boosteria jos yksi virtuaaliboosteri maksaa 4€

Poissa Polari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #2 : 08.02.07 - klo 19:52 »
Aloitusmaksulla saa vastaavan määrän kreduja Wizardsin webbikauppaan, jonka hintoihin tulee alv:t päälle. Muistaakseni paketin hinta oli $10 ja sillä sai 7 tiksua ($1/kpl+alv webbikaupassa). Tai jotain tuonnepäin, ei liene hirveän vaikeaa käydä tarkistamassa jos huvittaa.

Tiksut tosiaan vastaavat yhtä dollaria, ja käytännössä ne toimivat valuuttana MODOssa. Turnausten osallistumismaksut maksetaan niillä, palkinnot saa tiksuina, ja tiksuilla käydään kauppaa. Missään nimessä ei kannata ostaa niitä suoraan Wizardsilta - drafteista voitolle jäävät myyvät ylimääräisiä tiksujaan yleensä hieman normaalihinnan alle, ja Suomessa normaalihinta on tosiaan alvin takia vieläkin suurempi. eBaysta kalastelemalla saanee halvimmalla, jos Suomesta haluaa niin luultavimmin kannattaa kysellä Mozzielta tai mainostaa suoraan Osto ja myynti -osiolla.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Mtg Online
« Vastaus #3 : 08.02.07 - klo 20:58 »
Sori jos nyt kysyn tyhmiä lisää, ja sori kun ylipäätään kyselen ja olen olemassa  ;) , mutta tuo "paketti" hämäsi, olen ollut kokoajan siinä uskossa että koko-ohjelman saa downloadattua ilmaisiksi, mutta että sitten siellä pitää maksaa siksi että pääsee ostamaan omia kortteja, että muuten on vain ne coresetin teema pakat käytössä, vai miten se menee, mitä tuo paketti meinasi? kun paketista tulee mulle heti mieleen, että pitäisi tilata joku paketti himaan, missä tulee joku cd tms....:)

Ja 7 tiksua... mitä 7 tiksulla about saa? Onko jossain "tiksu-hinnastoa"? :)

Ja juu, olen jotain yritellyt tuolta lukeakkin, mutta ajattelin vaan että jos joku täältä jaksaisi selittää myös näitä asioita, kun olen todella pitkään miettinyt modon aloittamista...

Niin, sitäkin mietin, mutta tähän on varmaan vaikea vastata, jos tahtoisi modossakin pelailla ihan vaan "keittiönpöytä casualia", löytyykö sieltä sen pelaajia (eli, esim täysin ilman dualeita/fetsejä), ja paljonko tuon aloitus maksun lisäksi pitäisi laittaa että saisi edes jonkinlaisen kortti kokoelman.

Myydäänkö siellä bulkki commoneita? Ja mikäköhän niidenkin hinta on? :)

Jos siellä osallistuu johonkin draftiin, monta tiksua se on? (kun sehän olisi kätevä tapa saada kortteja + pelikokemusta). Pidetäänkö siellä draftaamansa raret?

Poissa mahonen

Vs: Mtg Online
« Vastaus #4 : 08.02.07 - klo 21:11 »
Lainaus
mutta tuo "paketti" hämäsi, olen ollut kokoajan siinä uskossa että koko-ohjelman saa downloadattua ilmaisiksi, mutta että sitten siellä pitää maksaa siksi että pääsee ostamaan omia kortteja, että muuten on vain ne coresetin teema pakat käytössä, vai miten se menee, mitä tuo paketti meinasi? kun paketista tulee mulle heti mieleen, että pitäisi tilata joku paketti himaan, missä tulee joku cd tms....Hymyilee

Sen tiedän, ettei tarvitse mitään cd:eetä ja sen saa ladattua ilmaiseksi netistä Täältä


Ps.
Lainaus
"tiksu-hinnastoa"?
  "Reps"  :D

Poissa duracel

Re: Mtg Online
« Vastaus #5 : 08.02.07 - klo 21:25 »
Se account maksaa 10 dollaria, mutta accountin mukana saat kupongin, jolla saa MTGO-kaupasta 10 dollarin edestä asioita. Tällä kympillä sitten saa sen 7 Event Ticketiä, joilla voi ostaa pelin sisällä muilta pelaajilta kortteja. 10 dollariaan voi toki käyttää kaupassa muuhunkin kuin tiksuihin.

Korttien hinnat vaihtelevat paljon. Bulkkikamaa (no sanotaan nyt suoraan että paskaa) saa tiksulla tajuttoman paljon. Commoneita ja unkkeja saa halvalla, monia rarejakin tiksulla useita. Kaikista turnauskelpoisista lapuista joutuu maksamaan, mutta modossa on niin paljon kortteja liikenteessä, että niidenkin hinnat ovat melko alhaalla. Tietyt chase-raret maksavat sitten maltaita ja hunajaa sekä mansikoita.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Mtg Online
« Vastaus #6 : 08.02.07 - klo 21:40 »
Hyvä että saa paskaa halvalla. Kiitos vastauksista. :)

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mtg Online
« Vastaus #7 : 09.02.07 - klo 12:48 »
Niin, sitäkin mietin, mutta tähän on varmaan vaikea vastata, jos tahtoisi modossakin pelailla ihan vaan "keittiönpöytä casualia", löytyykö sieltä sen pelaajia (eli, esim täysin ilman dualeita/fetsejä), ja paljonko tuon aloitus maksun lisäksi pitäisi laittaa että saisi edes jonkinlaisen kortti kokoelman.

Löytyy. Kasuaalipelaajia on MODOssa arviolta enemmän kuin vakavissaan pelaavia. Löydät sieltä vastustajan käytännössä mihin tahansa kellonaikaan käytännössä mihin tahansa formaattiin. Jokaisella kellonlyömällä sisään on kirjautuneena noin 2000 pelaajaa.

Jos siellä osallistuu johonkin draftiin, monta tiksua se on? (kun sehän olisi kätevä tapa saada kortteja + pelikokemusta). Pidetäänkö siellä draftaamansa raret?

Dräfti maksaa buusterit ja 2 tiksua osallistumismaksua päälle. Buusterit saa yleensä ostettua 10-15 tiksulla MODOn kauppahuoneesta. Wizardsin virallisessa kaupassa buusterit maksavat vähän alle $4 / kpl ja suomalaisille 22 % ALV päälle. Ebaystä buusterit saa halvemmalla kuin Wizardsilta, mutta kalliimmalla kuin MODOn kauppapaikasta - varsinkin, jos on ostanut ensin tiksut halvalla Ebaystä tai suomalaisilta partahenkilöiltä. Dräfti on kuin mikä tahansa oikea sanktioitu dräfti: dräftätyt kortit saa pitää turnauksen jälkeen.

Dräfteissä on palkintona tapauksesta riippuen joko 8 pussia voittajalle ja 4 kakkoselle tai 4 voittajalle, 3 kakkoselle ja 2 kahdelle seuraavalle.

-- Nute
5 vuotta MODOtusta kasassa
Oulu

Poissa Nirppu2

Vs: Mtg Online
« Vastaus #8 : 12.02.07 - klo 17:37 »
Jaa muitaki suomalaisia pelaa MTG:tä netissä. Kiva tietää.
Ketähän kaikkia sielä pelaa?

Ostin aikoinani cd formaatissa ton MTGO softan, mut netistä sen saa imutettua kans.

Mukavahan se on turnauksia ja dräftejä pelata kun ei tarvi muutakun istua koneen ääreen
ja melkein yhtä kalliiksi/halvaksi tulee pelata netissä kun FNM:ssä yms. Tosin
satunnainen netin/ servereiden lagitus ottaa joskus pannuun.

Visaa joutuu toisinaan vinguttamaan jos ei onnistu haalimaan tixejä/boostereita/tp:tä muuta kautta,
muuta pahaa tos pelis ei o.
Hinnat on digitaalilapuilla mun mielestä melko samaa tasoa paperilappujen kanssa... joitakin yksittäisiä poikkeuksia
lukuunottamatta (Pernicious Deed & Orims Chant yms).
#auction ja #casual huoneet on hyviä kauppa / vaihtopaikkoja.. ja miksei #marketplacekin mut se tuntuu olevan paljolti
botti kauppiaiden vallottama.

Olen pikkuhiljaa siirtynyt paperilapuista digitaaliversioihin, eivät vie tilaakaan.
Tämän hetken total countti: paperilaput ~15000 - 20000 / digitaalilaput ~14000.







Poissa Nastaboi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #9 : 12.02.07 - klo 17:45 »
Ketähän kaikkia sielä pelaa?
Suunnilleen kaikki säännöllisesti turnauksissa käyvät pelaajat paitsi minä ja ainoastaan Vintagea pelaavat.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Omnicun

Vs: Mtg Online
« Vastaus #10 : 12.02.07 - klo 19:58 »
Enkä tota minäkään pelaa.
Olen ohjelman ladannut ja joskus peliseuran puutteessa tulee Free Trialia hakattua, mutta ei ne virtuaalihärpäkkeet oikeita lappuja voita. ;)

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Mtg Online
« Vastaus #11 : 12.02.07 - klo 21:28 »
Niin, kai kyse on siitä tahtooko keräillä kortteja vai pelata peliä, vai molempia...

Poissa hall0n

Vs: Mtg Online
« Vastaus #12 : 12.02.07 - klo 22:11 »
No itsekään en tuota pelaa, vaikka haluaisin olla aktiivisesti turnauksissa käyvä pelaaja. En näe mitään järkeä ostaa virtuaalihärpäkkeitä koska ainakin minulle on puoli hupia hypistellä kortteja ja miettiä mitä pervoimpia pakkaideoita.

Poissa Anssi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #13 : 13.02.07 - klo 15:09 »
Kiva asia modossa on se, että kortit on on keskimäärin ~75% halvempia kuin oikeat, ainakin Suomen hintatasossa.

Oma nick modossa on Anssi A, jos on joskus jotain asiaa. No, kyllä muutenkin saa tulla juttelemaan ;)

Jos joskus tarvitsette modoon jotain, kuten tikettejä, ostakaas multa. Saatte halvemmalla kuin online storesta.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mtg Online
« Vastaus #14 : 13.02.07 - klo 15:29 »
Jos joskus tarvitsette modoon jotain, kuten tikettejä, ostakaas multa. Saatte halvemmalla kuin online storesta.

Meikän parta on noin 20 cm pitkä ja minulta saa myös ostaa tiksuja.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Mtg Online
« Vastaus #15 : 13.02.07 - klo 22:48 »
Mulla on oikeesti 16cm pitkä parta (mittasin just alahuulesta)  :P, ja en vielä pelaa modoa, mutta varmaan pitää alottaa, revin sitte kaikkia hihasta että saatte lahjottaa mulle paska commoneita :)

Poissa veijari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #16 : 13.02.07 - klo 23:42 »
Minä en ole koskaan käsittänyt tuota online pelaamista _maksullisilla_ korteilla. Sitten sen jo käsitää kun omistaa kaikki laput muutenkin(ei varmaan kovin monella ole kaikkia  ::)). Ehkä korkeintaan limited "harjoitteluun" jos sitä tuntuu oikeasti tarvitsevan ja on isot kisat tulossa(gp tai pt).

Poissa Rancid-

Vs: Mtg Online
« Vastaus #17 : 14.02.07 - klo 01:22 »
Mododräfteissä hajoo vaan pää, kun manat kusee kaksvärisessä fiksereistä huolimatta ja turttien neliväriherkut joka värin tuplacastereilla pyörii niinku ei mitään.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa rayenni

Vs: Mtg Online
« Vastaus #18 : 14.02.07 - klo 02:52 »
Lainaus
Mododräfteissä hajoo vaan pää, kun manat kusee kaksvärisessä fiksereistä huolimatta ja turttien neliväriherkut joka värin tuplacastereilla pyörii niinku ei mitään.

Samaa mieltä, toimii kyllä myös muissakin erinäisissä instansseissa.
Johtopäätös: modo vaan vituttaa.

Poissa instiqma

Vs: Mtg Online
« Vastaus #19 : 14.02.07 - klo 15:33 »
Mododräfteissä hajoo vaan pää, kun manat kusee kaksvärisessä fiksereistä huolimatta ja turttien neliväriherkut joka värin tuplacastereilla pyörii niinku ei mitään.

Se on kyllä hienoa, kun kaverin peniksenjatke (aka online rating) on jotain 900 tienoilla ja kaikki vaan natsaa eikä itse voi tehdä mitään. Tosin samahan se on pahvilla pelatessakin, mutta siinä tuota sattuu huomattavasti harvemmin.

Sinänsä epäreilua, että taitojen puolesta itselläkin pitäisi onnistua samat domain-kikkailut, mutta eipä vaan tunnu sujuvan.

Ja Veijarille huomautus, että muistan automatkan jos toisenkin kun olet kironnut MWS:n/Apprenticen pelaajia jotka voittavat olemattomilla komboilla tai tekevät jotain muuta hassua. Not so much in MTGO. ;)

Poissa veijari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #20 : 14.02.07 - klo 17:04 »
Instiqma:
No, laadusta pitää tinkiä jos sitten saa pelata ilmaiseksi  ;)
Siis sitähän minä en juuri modossa ymmärrä että miten viitsii maksaa virtuaali lapuista jos ei jo omista täydellisät kokoelmaa korteista. Senkin rahan voisi sijoittaa pahvisiin lappuihin. Vai ostaako joku noita ihan _rahalla_ pois sitten kun niitä ei itse enää tarvitse?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mtg Online
« Vastaus #21 : 14.02.07 - klo 17:13 »
Siis sitähän minä en juuri modossa ymmärrä että miten viitsii maksaa virtuaali lapuista jos ei jo omista täydellisät kokoelmaa korteista.

Provokaatiota: Minä en tajua, miten ihmiset viitsivät pitää bittimuodossa olevaa leikkirahaa tilillään tai maksaa luottokortilla leikkirahalla, jota eivät edes vielä omista. Kyllä kaiken rahan pitää olla setelimuodossa, muuten sillä ei ole mitään arvoa. Pankkien virtuaalisissa salkunhoitopalveluissa sijaitsevat arvopaperitkin ovat arvottomia, ainoastaan paperisilla osakekirjoilla on todellinen arvo. Vain, jos lompakko on jo pullollaan setelirahaa, on hyväksyttävää käyttää jonkin verran virtuaalirahaa.

Poissa veijari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #22 : 14.02.07 - klo 17:20 »
Niin ontuva vertaus että pakkohan tähän on jo vastata  :P
Siis... tosiaan. Hait tuota niin kaukaa ettei kyseessä ole edes verrattavissa oleva asia. Pankista voit nostaa leikkicrediittisi ulos, mutta voitko nostaa modosta leikkipahvisi  8)

Poissa instiqma

Vs: Mtg Online
« Vastaus #23 : 14.02.07 - klo 17:26 »
Toki voit. Foileina tai normaaleina. Se vaan vaatii, että omistat koko setin modossa.

Pika-edit: Eli jos omistat 4x jokaista setin korttia, voit redeemata sen kotiin maksamalla muistaakseni ~parikymppiä(?). Jos omistat foilisetin, saat kortit foileina. Ja vaikket omistaisikaan kokonaisia settejä, voi kortteja vaihtaa tixuiksi, joita taas voi kaupata eteenpäin rahaksi. Turtit kuten minä rahoittavat paremmin pärjääviä kuten Timonen ja Alkio melko sujuvasti ostamalla heiltä tixuja.
« Viimeksi muokattu: 14.02.07 - klo 17:30 kirjoittanut instiqma »

Poissa veijari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #24 : 14.02.07 - klo 17:30 »
Juu olen tuon kuullut, mutta että _koko setin_. Entä jos ei satu haluamaan kaikkia lappuja vaikka onslaughtista, mutta fetchit maistuisivat? Et saa niitä.
Eli systeemi pakottaa tavallaan keräilijäksi jos haluaa joskus jotain konkreettista saada(mutta vaikka hinnat olisivat modossa halvemmat niin uskoisin että esim. pelkkien fetchien osto on reilusti halvempaa pahvina kuin hankkia koko setti modossa?). Niin ja Instiqma: ostaako ihmiset noita lappuja myös ihan rahalla pois jos niitä ei itse tarvitse?

Poissa Polari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #25 : 14.02.07 - klo 17:36 »
Argh, en voi olla kilahtamatta kun joku vääntää taas tätä vanhaa "miksi maksaa ykkkösistä ja nollista". Miksi maksaa myöskään kuvallisesta pahvista? Miksi maksaa yhtään mistään? MODOssa pystyy pelaamaan Magiccia vähemmällä vaivalla, mihin kellonaikaan tahansa, parempia pelaajia vastaan, ja juuri sellaisilla ehdoilla kuin haluaa. Melkein kenelle tahansa Magicista enemmän kiinnostuneelle nuo ovat aika hemmetin hyviä asioita, ja moni hupipelaajakin on siirtynyt pelaamaan pelkästään MODOssa. Miksi tuosta ei maksaisi jos Magic oikeasti kiinnostaa?

Ei asioiden arvoa voi mitata millään objektiivisilla kriteereillä, ne määräytyvät tarjonnan ja ihmisten kiinnostuksen mukaan. Sinäkin olet varmasti maksanut rahaa kuvitetuista pahvinpaloista, mitä järkeä siinä on? No sitä että niillä voi pelata Magiccia, ja koska muutkin tekevät niin, se useampi euro on muodostunut käyväksi hinnaksi hassunnäköisestä lapusta. Täsmälleen sama pätee myös MODOssa. Tarpeeksi monelta löytyy kiinnostusta pelata Magiccia netissä, jotta MODOn leikkipahveille on muodostunut arvoa joissain tapauksissa jopa enemmänkin kuin pahvisille vastineilleen.

Ja tätä viestiä kirjoittaessani tapahtuneeseen keskusteluun: Kyllä, ne laput saa myytyä rahalla pois jos niitä ei itse tarvitse. Helpompi tapa lienee vaihtaa ne tiksuiksi ja myydä tiksut, mutta kuitenkin. Miksi hemmetissä niitä ei pystyisi myymään rahaksi ottaen huomioon MODOn suosion?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa hall0n

Vs: Mtg Online
« Vastaus #26 : 14.02.07 - klo 18:15 »
Kuvallista pahvia voin kosketella ja katsella monesta eri kulmasta. Bittipahvin kanssa ei käy mitään (hauskoja) kommelluksia kuten korttien ja juomien sekoittumista.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Mtg Online
« Vastaus #27 : 14.02.07 - klo 19:27 »
"miksi modoa?"  Itselläni ainakin mielenkiinto siksi, että voisi pelata milloin vain kun sille tuntuu, ja eikä tarvitsisi kohdata pelkästään ihan mauttomia pakkoja, mitä kohtaa appreticessa, kun kaikilla on kaikki kortit käytössä.

Poissa Nastaboi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #28 : 14.02.07 - klo 23:37 »
Eiköhän se merkittävin syy ole se, että voi draftata vaikka kolmesti päivässä tarvitsematta hilata persettään mihinkään. Pahvilapuilla pelatessa voi päästä parhaimmillaan kolmeen draftiin viikossa, ja silloinkin saa soitella ja odotella kavereita draftipöytään. Itselleni tämä on myöskin ollut hyvä syy olla hankkimatta modoa ja omistaa sen sijaan nk. elämä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa vodel

Vs: Mtg Online
« Vastaus #29 : 14.02.07 - klo 23:40 »
Lainaus
Kuvallista pahvia voin kosketella ja katsella monesta eri kulmasta. Bittipahvin kanssa ei käy mitään (hauskoja) kommelluksia kuten korttien ja juomien sekoittumista.

http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=723914

Jos ei nyt ihan kommellus, eikä hauskakaan (varmaankin lähinnä v*tutuksen multihuipentuma), niin ainakin varoituksen sana kaikille modottamaan aikoville pikku turtteleille :)
Nopeat elävät, kuolleet eivät.