Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Miksi näemme niin vähän naisia kompetatiivisen MTG:n korkeimmilla tasoilla?  (Luettu 6217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Olenko mennyt far-right trollin ansaan vai onko videolla esitetyt argumentit jollain tasolla uskottavia?
Jos olet erimieltä kuulisin erittäin mielelläni miksi ja mistä kohtaa?
tldr: "people make different choices" joten miksi yrittää pakottaa?

https://www.youtube.com/watch?v=880tW_PKswQ&t=
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Rancid-

En jaksa katsoa videota, joten vastaan otsikon kysymykseen:

Siksi, että naiset joilla on riittävästi kilpailuviettiä, kiinnostusta nörttijuttuja kohtaan, riittävä määrä sosiaalisia kykyjä, halua käyttää vapaa-aikaansa ei-fyysiseen harrastukseen (lue: monet aivotyössä menestyvät harrastaa vapaa-ajallaan mieluummin liikuntaa) ynnä muita kilpa-Magicille tarpeellisia ominaisuuksia, on liian fiksuja työntämään törkeitä määriä rahaa ja aikaa näin huonon EV:n peliin, ja pelaa mieluummin esim. pokeria.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Oon rancid samaa mieltä. Tämä ei kuitenkaan vastaa narratiivia mitä ainakin yli 10 "women in magic" artikkelia aiheesta sanoo.
Jor representaatiolla olisi pelaamisharrastuksen kannalta väliä niin miksemme näe korttie arteissa tai tapahtumie juontajissa enemmän "neck beardeja". Heitä uitenkin on merittävä osa pelaajakunnasta. Miten saattavat pelata kun nörttejä miehiä ei pahemmin arteissakaan näy.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
(en minäkään mitään videoita rupea katsomaan)

Lähdetään nyt siitä, että naiset tykkäävät nörttiharrastuksista/leffoista/kirjoista, peleistä ja kilpailemisesta ihan siinä missä miehetkin.

Sosiaalinen paine tietysti ohjaa eri sukupuolia erilaisten ajanvietteiden pariin. Magic-harrastus on miesvaltainen; voi olla vaikea mennä mukaan poikaporukkaan. Lisätään tähän se, että naispuolinen pelaaja saa miesvaltaisessa yhteisössä usein osakseen varsin epämiellyttävää kohtelua: moni  nainen ei jaksa sitä pitemmän päälle. Epämiellyttävä kohtelu ei edes välttämättä ole tarkoituksellisesti syrjivää, härskiä tai vihamielistä, vaan johtuu ajattelemattomuudesta. Koska ne Magic-pojatkin ovat usein nörttejä joilla ei ole ihan terävimmät sosiaaliset taidot. Jopa skeneen sisälle päässyttä Maija Magic-pelaajaa kohdellaan usein vain poikaystävänsä jatkeena.

Tarviiko tälle sitten tehdä mitään? Kyllä, toivoisin että ihmiset kiinnittäisivät enemmän huomiota omaan käytökseensä, etteivät karkottaisi niitä naispuolisia pelaajia jotka ovat uskaltaneet lähteä mukaan. Sama koskee tietysti myös muita vähemmistöjä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Oon rancid samaa mieltä. Tämä ei kuitenkaan vastaa narratiivia mitä ainakin yli 10 "women in magic" artikkelia aiheesta sanoo.
Jor representaatiolla olisi pelaamisharrastuksen kannalta väliä niin miksemme näe korttie arteissa tai tapahtumie juontajissa enemmän "neck beardeja". Heitä uitenkin on merittävä osa pelaajakunnasta. Miten saattavat pelata kun nörttejä miehiä ei pahemmin arteissakaan näy.

Tähän osaat ehkä vastata itse. Miksi sinä pelaat vaikka ei ole juuri sinun neckbeardiasi kuvattu korttien taiteessa samaistumisen kohteena?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Rancid-

Miksi sinä pelaat vaikka ei ole juuri sinun neckbeardiasi kuvattu korttien taiteessa samaistumisen kohteena?
Onneks meidän läskien nörttimiesten demografia on sentään saanut representaatiota:

Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa ber

Tämähän ei ole uniikkia MTG:lle vaan laidasta laitaan myös usealle competetive Pc pelille. Pro Tourin vastineeksi esimerkiksi SC2:ssa oli useita "ylimmän tason" turnauksia, joissa pelasi ainoastaan yksi nainen, joka oli alunperin syntynyt miehenä (vuosina 2010-2014) kun skeneä tarkemmin seurasin. Vastaavat lukemat haluaisin tietää Dota 2 ja LoL piiristä, eli kuinka monta ylimmän tason naispelaajaa siellä on.

Yksinkertainen vastaus tähän kysymykseen on, että Mtg:n yllimmän tason pelaaminen tai sinne pyrkiminen ei vetoa naisiin, joka on aivan sallittua..

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Oon rancid samaa mieltä. Tämä ei kuitenkaan vastaa narratiivia mitä ainakin yli 10 "women in magic" artikkelia aiheesta sanoo.
Jor representaatiolla olisi pelaamisharrastuksen kannalta väliä niin miksemme näe korttie arteissa tai tapahtumie juontajissa enemmän "neck beardeja". Heitä uitenkin on merittävä osa pelaajakunnasta. Miten saattavat pelata kun nörttejä miehiä ei pahemmin arteissakaan näy.

Tähän osaat ehkä vastata itse. Miksi sinä pelaat vaikka ei ole juuri sinun neckbeardiasi kuvattu korttien taiteessa samaistumisen kohteena?

No henkilökohtaisesti representaatiolla ei ole minulle mitään väliä. Itse asiassa fantasiasta jopa haen jotain arkitodellisuuden ulkopuolista. Monet fiktiiviset fanittavani hahmot ovat naisia/miehiä/mustia/valkoisia. Tuollaisilla pinnallisilla asioilla ei ole mitään väliä jos hahmo on samaistuttava. Esim. yksi kaikkien aikojen suosikki sarjoistani on Buffy the vampire slayer. Tykkään myös esim get out kauhu elokuvasta jonka koko pointti lienee samaistuminen mustaan hahmoon ja hänen kokemaansa rasismiin. Se, että minua ei kinnosta pinnaliset  asiat kuten rotu ja sukupuoli mitä tulee representaatioon tekeekö se minusta progressiivisen kun en näe rotua vai hullun seksistisen ja rasistisen? en edes tiedä enää. Mutta uskallan  kylä spekuloida nyt kun warhammer 40k faniyhteisössäkin on tällä hetkellä representaatio tapetilla niin veikkaan, ettei tämä representaatio kysymys todellisuudessa kiinnosta edes keskiverto naista. Ainoastan niitä jotka pushaa tiettyä poliittista ideologiaa joka ei katso sukupuolta, rotua tai seksuaalista suuntatumista. Itse yritän olla mahdollisimman avoin ja tervetulleeksi pelaamaan toivottava. Silloin kun aktiivsemmin  pelasin olen usealla naisoletetulle opettanut sääntöjä ja saanut pari jopa ostamaan produktia vaikkakin kukaan ei sitten pitkällä aikavälillä näistä ole tainnut jäädä harrastamaan.

On toisaalta aina helppo syyttää cis valkoista miestä kun se on niin muotia mutta en loputtomiin niele tuota alitajuinen seksismi jota tehdään itsekkin huomaamatta. Joka lajissa on elitistejä sukupuoleen katsomatta. Heitä kutsutaan nimellä kusipäät ei esim. cis white male. Kaikki on valkoisen miehen vika argumentti. Mä en usko että vaikkapa protour osallistujat tulevat koskaan olemaan 50/50 miehiä ja naisia. ei vaikka valkoinen heteromies päällään seisoisi.
« Viimeksi muokattu: 27.10.17 - klo 12:05 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa tko

On toisaalta aina helppo syyttää cis valkoista miestä kun se on niin muotia mutta en loputtomiin niele tuota alitajuinen seksismi jota tehdään huomattavasti kaikki on valkoisen miehen vika argumenttia mitä paljon kuulee. Mä en usko että vaikkapa protour osallistujat tulevat koskaan olemaan 50/50 miehiä ja naisia. ei vaikka valkoinen heteromies päällään seisoisi.

Jos oikeasti kiinnostaa oppia, niin kuuntele tähän keskusteluun osallistunutta naista. Hänellä on arvokasta sanottavaa sinulle ja muille jotka eivät niele tai usko, että heidän käytöksessään voisi olla jotain korjattavaa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Oon rancid samaa mieltä. Tämä ei kuitenkaan vastaa narratiivia mitä ainakin yli 10 "women in magic" artikkelia aiheesta sanoo.
Jor representaatiolla olisi pelaamisharrastuksen kannalta väliä niin miksemme näe korttie arteissa tai tapahtumie juontajissa enemmän "neck beardeja". Heitä uitenkin on merittävä osa pelaajakunnasta. Miten saattavat pelata kun nörttejä miehiä ei pahemmin arteissakaan näy.

Tähän osaat ehkä vastata itse. Miksi sinä pelaat vaikka ei ole juuri sinun neckbeardiasi kuvattu korttien taiteessa samaistumisen kohteena?

No henkilökohtaisesti representaatiolla ei ole minulle mitään väliä. Itse asiassa fantasiasta jopa haen jotain arkitodellisuuden ulkopuolista. Monet fiktiiviset fanittavani hahmot ovat naisia/miehiä/mustia/valkoisia. Tuollaisilla pinnallisilla asioilla ei ole mitään väliä jos hahmo on samaistuttava.

Voi onneksi olkoon.

Kyllä minäkin "fanitan" monia fiktiiviisiä hahmoja, jotka ovat erilaisia kuin minä. Ei ole kuitenkaan kyse pelkästä fanittamisesta. Representaatiolla ei ole sinulle väliä, koska se ei ole koskaan ollut sinulle todellinen ongelma. Se, että juuri sinä et tarvitse Neckbeard Planeswalkeria samaistumisen kohteeksi ei tarkoita sitä, että vähemmistöt ovat jotenkin väärässä, kun kaipaavat itsensä näköisiä hahmoja peliin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JockiBe

En aio sen enemmän osallistua keskustelussa, mutta tämä artikkeli käsittelee ainakin vähän näitä asioita ja on muuten vaan (mielestäni) hyvää luettavaa.

http://manadeprived.com/men-magic-building-community/

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Otsikon alkuperäiseen kysymykseen oletan jo vastatun tyhjentävästi Rancid-:n ja jkk:n toimesta. Jos tästä porukasta pieni prosentti on muita kuin miehiä, miten todennäköistä on että tästä pienestä osajoukosta joku jaksaa ja pystyy raivaamaan tiensä pelin kirkkaimpaan kärkeen? Toisekseen, aihe naiset ja Magic on johtanut aiemminkin ketjujen lukottamiseen joten se ei varmasti ole tälläkään kertaa kaukana.

En myöskään jättäisi tätä pelkästään koskemaan naisia vaan kaikkia vähemmistöryhmiä ja kuinka voimme kaikki olla osa ratkaisua. Tehdään peliympäristöistä turvallisia ja kutsuvia, ei luotaantyöntäviä. Halusimme tai emme, pelaajista valtaosa on miehiä ja on meidän vastuulla pitää huoli että edes tämän harrastuksen piirissä kaikki voivat harrastaa ilman häirintää, pelkoa tai inhoa. Magic on valtaisista pelaajamääristään huolimatta silti marginaalinen harrastus ja kantaa jo itsessään jonkinlaista sosiaalista stigmaa. Ei ole hedelmällistä että tämän pienen porukan sisällä karkotetaan yhtään potentiaalista pelaajaa pois sen takia että ei osata käyttäytyä tai kannetaan ennakkoluuloja.


« Viimeksi muokattu: 27.10.17 - klo 13:16 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rhianne

Mun mielestä tämän kaltaisissa keskusteluissa mennään usein jo alkutekijöissä metsään, kun aletaan lokeroimaan ihmisiä. Eli takerrutaan yksityiskohtiin ja esimerkkitapauksiin eikä mennä asian ytimeen. Miksi ihmeessä ohjeena usein annetaan tämänkaltaisia lauseta:
- Kunnioita naisia
- Älä ole rasisti tummia kohtaan
- Kohtele hyvin vähemmistön n edustajia
- Älä ole kusipää ryhmän m edustajia kohtaan

Kun paljon parempia vinkkejä käyttäytymiseen olisi:
- Kunnioita kanssapelaajia/ihmisiä
- Älä ole rasisti
- Kohtele hyvin kanssapelaajia/ihmisiä
- Älä ole kusipää

Eli lyhykäisyydessään älkää lokeroiko ihmisiä vaan kohdelkaa kaikkia ihmisiä tasa-arvoisesti, niin kaikki tuntevat itsensä tervetulleeksi. Pätee pelipiireihin mutta myös elämään yleensä.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Mun mielestä tämän kaltaisissa keskusteluissa mennään usein jo alkutekijöissä metsään, kun aletaan lokeroimaan ihmisiä. Eli takerrutaan yksityiskohtiin ja esimerkkitapauksiin eikä mennä asian ytimeen. Miksi ihmeessä ohjeena usein annetaan tämänkaltaisia lauseta:
- Kunnioita naisia
- Älä ole rasisti tummia kohtaan
- Kohtele hyvin vähemmistön n edustajia
- Älä ole kusipää ryhmän m edustajia kohtaan

Kun paljon parempia vinkkejä käyttäytymiseen olisi:
- Kunnioita kanssapelaajia/ihmisiä
- Älä ole rasisti
- Kohtele hyvin kanssapelaajia/ihmisiä
- Älä ole kusipää

Eli lyhykäisyydessään älkää lokeroiko ihmisiä vaan kohdelkaa kaikkia ihmisiä tasa-arvoisesti, niin kaikki tuntevat itsensä tervetulleeksi. Pätee pelipiireihin mutta myös elämään yleensä.

Koska nuo geneeriset kehotukset eivät todistetusti riitä. Jos asian ydin tosiaan olisi "hei, olkaa kaikki kaikille kilttejä" niin tämä ongelmahan olisi ratkaistu jo ajanlaskumme alussa. Se on aika helvetin suuri ongelma että moni rasistisesti käyttäytyvä ei ole omasta mielestään rasisti.

Konkreettisista esimerkeistä pitää voida puhua, muuten ei oikeasti mitään muutosta tapahdu.

Ja nyt mua vituttaa taas sen verran, että poistun tästä keskustelusta. Kiitti taas ja hyvää viikonloppua itse kullekin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Preacher

Tulipa mieleen tässä analogiana, kun entinen tyttöystäväni meni joskus kauan sitten Assemblyillä hakemaan Linux-CD:n suomalaisen Linux-yhdistyksen ständiltä. Sen pikaisen tapaamisen saldona oli yleistä kommentointia naisten kyvystä tietokoneiden kanssa, kömpelöä yli-innokkasta avustamista ja kaks treffiehdotusta, joista toinen varsinkin oli ns. sinnikkäämpi tapaus eikä edes mun saapuminen paikalle saanut kyseistä casanovaa tajuamaan, että nyt mentiin reippaasti rajojen ylitse.

En sano, että Magic-yhteisö on tällainen, mutta ns. nörttikulttuurin edustajien olisi kyllä hyvä välillä miettiä, miten niihin naisiin suhtaudutaan. Ja ainakin yksi ko. tyypeistä oli mukana myös MtG-skenessä silloin.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa Rancid-

Samat fiilikset kuin Rhiannella, joskin ymmärrän kyllä että useimmiten ihmiset käyttäytyy luonnostaan hyvin omiensa kanssa - ja muiden kohdalla lipsuu herkemmin ajattelemattomuuden, ennakkoluulojen tai vaikka huonon päivän takia.

Huono käytös on siitä paska juttu, että sen motiiveja on lähes mahdotonta tietää, ja huonosti käyttäytyvä ei välttämättä itse sitä edes tunnista. Tästä on sitten helppo vetää rass/seks/homofob-korttia esiin. Ehkä parempi ohjenuora olisikin joku "kiinnitä huomiota käytökseesi erilaisia ihmisiä kohdatessa", mikä ei sitten enää olekaan kovin raflaava iskulause.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rhianne

...

Koska nuo geneeriset kehotukset eivät todistetusti riitä. Jos asian ydin tosiaan olisi "hei, olkaa kaikki kaikille kilttejä" niin tämä ongelmahan olisi ratkaistu jo ajanlaskumme alussa. Se on aika helvetin suuri ongelma että moni rasistisesti käyttäytyvä ei ole omasta mielestään rasisti.

Konkreettisista esimerkeistä pitää voida puhua, muuten ei oikeasti mitään muutosta tapahdu.

Ja nyt mua vituttaa taas sen verran, että poistun tästä keskustelusta. Kiitti taas ja hyvää viikonloppua itse kullekin.

Ihan hyviä pointteja, ja keskustelun järkeistämiseksi olisikin järkevää erotella yritetäänkö korjata niiden henkilöiden käyttäytymistä, jotka tarkoittavat hyvää, mutta eivät välttämättä ymmärrä käyttäytyvänsä väärin, vai avoimesti seksistisiä/rasistisia ihmisiä. Lähtökohdat kun ovat täysin eri ongelman ratkaisemiseksi.

Enemmän tuo oma kommentti oli tunteenpurkaus siitä, että mielestäni usein huono käyttäytyminen leimataan isolla leimasimella jonkun kategorian alle, vaikka sama henkilö kohtelee toisessa tilanteessa yhtä huonosti kaikkia ihmisryhmiä.

Esimerkin hyväntahtoisesta ihmisestä joka ei ymmärrä olevansa rasisti voisin heittää oman isäni, joka jokin aika sitten kehui formuloita katsellessaan erään toimittajan olevan hyvä urheilutoimittaja naiseksi. Omaan korvaan tämä särähti heti, ja otinkin asian puheeksi. Puolisen tuntia varmaan aiheesta keskusteltiin ja en ole varma menikö se lopultakaan jakeluun miksi kyseessä oli seksistinen kommentti. Tiedän ettei hän kommentilla pahaa tarkoittanut, mutta ajatusmaailmaa ei ihan hetkessä muokata. Kyseessä varmasti tuli esille sukupolvien välinen kuilu, kun ennen vanhaan tuollaiset kommentit olivat arkipäivää puhekielessä, koska naisethan tietenkään eivät ymmärrä urheilusta yhtä paljon kuin miehet jne. Maailma on kuitenkin muuttunut ja nykyään tuon kommentin varmasti suurin osa tunnistaa seksistiseksi.

Sen verran olen faijan ja muiden vanhoillisten kanssa väitellyt aiheesta, että olen todennut aikuisen ihmisen mielen muuttamisen olevan todella vaikeaa ellei mahdotonta. Uskonkin, että paras tapa vähentää rasismia/seksismiä maailmasta on lasten ja nuorten parempi kasvatus ja kasvaminen avoimempaan ja sallivampaan maailmaan. En usko että rasismia ja seksismiä voi saada maailmasta pois nopeasti vaikka kuinka yrittäisi, vaan se on pitkän työn tulos. Jotkin ihmiset vaan ovat sellaisia, ettei heitä saa muuttumaan vaikka kuinka syyllistäisi ja rautalankaa vääntäisi. Nuoremmat sukupolvet ovat keskimäärin paljon avoimempia ja kehityksen suunta on oikea; maailma vaan muuttuu nykyään niin nopeasti etteivät ihmisten arvot meinaa pysyä perässä.

Poissa Karhumies

Nuorten miesten laumakäyttäytyminen on myös osa ongelmaa. Nuoret miehet ovat iso osa MtG-skeneä. Moni sellainenkin kaveri joka on kahdenkeskisessä tilanteessa ihan fiksu ja asiallinen nuori mies helposti ryhmässä "toimii kuten ne muutkin" kyseenalaistamatta omaa käytöstään. Tai vaikkei aktiivisesti toimisi samalla tavalla, niin antaa hiljaisen hyväksynnän olemalla puuttumatta siihen miten muut käyttäytyvät tilanteessa, mikä ylläpitää seksistisen status quon. Tämänkaltaiseen jätkäkööriin "soluttautuminen" on tuskin nuoren naisen toivelistalla, joten monelta MtG-harrastusta aloittelevalta nuorelta naiselta saattaa into peliharrastukseen jäädä lähtökuoppiinsa, jos muunlaista helpommin lähestyttävää ja asiallisemmin käyttäytyvää playgrouppia ei löydy. 

Tähän aasinsillalla liittyen, jos MtG-skenessä olisi enemmän naisia, niin uskoisin että somen #metoo -kampanjassa oltaisiin kerrottu enemmän MtG-tarinoita vähintäänkin sosiaalisesti kömpelöistä treffipyynnöistä. Esim. lautapelaajien joukosta löytyy naisia huomattavasti enemmän kuin MtG-pelaajista. Puhdas mutu-arvaus on että lautapelien multiplayer-luonne vähentää kuumottavien tilanteiden syntymistä verrattuna 1-on-1 MtG-pelaamiseen.

Myöskin MtG onlinen käyttöliittymä on sen verran ikävä, että ellei joku ole jo aika lailla "syvässä päädyssä" MtG-harrastuksensa kanssa, niin aika moni muu modernimpi PC/mobiilipeli houkuttaa sekä aloittelevia mies- että naispelaajia, vaikka online pelatessa ei tarvitsekaan fyysisestä peliseurasta kärsiä.

EDIT: tl;dr "junioripelaajien" määrä korreloi sen kanssa miten moni pääsee huipulle asti. Minun kokemukseni mukaan moni aloitteleva naispelaaja lopettaa MtG-harrastuksen alkutekijöihinsä epämiellyttävän peliseuran takia. Kun "naisjunioreita" ei käytännössä ole, niin eipä siitä sitten naishuippupelaajaksikaan eteenpäin kehitytä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.17 - klo 01:04 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Hopo

Olenko mennyt far-right trollin ansaan

No siis olet.

Ja ennen kuin kyselet lisää tyhmiä, ota huomioon muutama kohtuullisen olennainen ja yleisesti tiedossa oleva pointti itsestäsi: leikit netissä jatkuvasti MRA-miestä ja alt-right-spedeä joten lähtökohtaisesti suhtaudut naisiin hyvien tapojen vastaisesti. Tästä todistaa myös masentava pickup artist -urasi. Siltä pohjalta on melkosen väsynyttä, että juuri sinä herättelet minkäänlaista keskustelua naissukupuolesta missään yhteydessä. Nytkin lähinnä olet ignorannut naisten kommentit.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Karhumies

... masentava pickup artist -urasi.

Offtopicia:

"Pickup artistien" vinkkien kotikäyttö oli voimakkaasti toistuva teema #metoo -kampanjassa. Pickup artistit ovat seksistisiä egoistisia pellejä, jotka pilaavat miessukupuolen maineen ja aiheuttavat ahdistusta naisille kautta maailman. Älkää imitoiko heidän seksuaalisia ahdisteluvinkkejään, älkääkä maksako rahaa siitä että opitte heiltä miten naisia ahdistellaan seksuaalisesti.

Tähän liittyvä linkki:
https://medium.com/@annevictoriaclark/the-rock-test-a-hack-for-men-who-dont-want-to-be-accused-of-sexual-harassment-73c45e0b49af

Poissa Pifase

En nyt sano varsinaisesti mitään uutta, koska nämä on jo sanottu mutta mielestäni asiaan voivat vaikuttaa esim. seuraavat asiat:

1. Ehkä MtG ei kiinnosta naisia niin paljon kuin miehiä

2. Ehkä Pro-MtG ei kiinnosta naisia niin paljon kuin miehiä - mainittakoot, että Joensuussa pelatessani kasuaalipeliporukan kaksi naista olivat kaikkein kilpailullisemmat persoonat ja he osallistuivat tasaisesti FNM:n drafteihin, sealediin ja prelluihin. Toisella oli oma standardi- ja modernpakkakin.

3. MtG:ssä on paljon pelaajien välistä interaktiota toisin kuin esim. shakissa ja omasta puolestani täytyy sanoa, että olen törmännyt paljon huonommin käyttäytyviin pelaajiin magicin kuin shakin parissa

4. Tämmöiset älypelit päästävät välillä sen "älykkäämpien" ihmisten vittumaisemman puolen esille päin naamaa, kun välillä ollaan niin helvetin huonoja häviäjiä, epämiellyttäviä voittajia ja varsinkin EDH:ssa välillä kostetaan joku edellisen pelin asia. Esimerkkinä voisin mainita 30+ v. yliopisto-opiskelijan, joka tekemäni boardwipen jälkeen kutsui mua jokaisessa loppulauseessa pelin aikana rumaksi. Välillä tulee kieltämättä mieleen, että tää koko pelin on vähän erilaisten lasten kerho.

5. Omassa peliporukassa toisella paikkakunnalla oli myös uusiin naispelaajiin kohdistuvaa painostavaa treffipyytelyä ja muuta. Ymmärrän jos tämä koetaan kiusalliseksi. Toisaalta näen treffeille pyytelyn normaalina ihmisluontoon kuuluvana toimintana, jota tapahtuu kaikissa sosiaalisissa tapahtumissa. Jos puhdas viaton ja kohtelias kiinnostus koetaan naisten puolelta ongelmaksi, niin pysykööt mun puolesta poissa.

Kyllä mä sanoisin, että asia johon mtg:n pelaajien parissa voidaan eniten vaikuttaa - on nimenomaan yleinen kohtelias käytös ja sen vaaliminen kaikkia pelaajia kohtaan sukupuolesta ja etnisestä tausta riippumatta.

Poissa luma

Kaikkien suureksi yllätykseksi keskustelu ei tälläkään kertaa onnistunut pysymään asiallisena. Yrittäkääs ensi kerralla paremmin.