Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Highlander-dekki  (Luettu 2345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Snowman

Highlander-dekki
« : 26.01.07 - klo 16:28 »
Kyllä kyllä hyvät ihmiset, olen tässä ajatellut alkaa pelaamaan Highlanderiä, ja kysyisinki teiltä hieman neuvoa:

Eli mikä on pienin dekki koko mikä länderissä saa olla?
Toimivatko 5 väriset Highlander dekit? Itse kun olen ajatellut jotain sellaista dekkiä joka pelaisi Planar Chaoksen kaikkia viittä legendary dragonia. (Intet, Numot, Teneb, Oros, Vorosh) Eli pistäkää omia dekkikokemuksia näistä five coloreista ja dekki vinkkejä.

Ja muutkin yleiset Highlander säännöt olis kiva tietää  :)

-Riku
« Viimeksi muokattu: 26.01.07 - klo 16:41 kirjoittanut Snowman »

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Highlander-dekki
« Vastaus #1 : 26.01.07 - klo 18:09 »
Varmaan searchilla löydät tältä boardilta highlander asiaa, ja varmaan ihan googlellakin + wizardsin sivuilta searchilla.... mutta jotain pientä voisin itsekkin tähän rustailla.
Pakat on yleensä 80, 90, 100 tai 120 (highlanderissahan pelataan ihan senkoisella pakalla kun on sovittu, mutta nuo kai yleisimmät).

5 väri pakan toimivuus on ihan siitä kiinni millaisia kortteja sulla on (ihan niinkuin muissakin formaateissa), jos nyt ajatellaan vaikak 80 kortin pakkaa, josta sulla on 27kpl ländejä, niin kyllähän noita 5 väri tuottavia ländejä on aikapaljon olemassa (vaikka joistain saa sitä esim: vain kerran tai muutaman kerran), mutta ne yllättäen auttavat pelaamista... itse olen tosivähän pelannyt highlanderia, ja siitä vähästä eniten BG pakalla, ja se toimi hyvin, mana fikasailuksi riitti ainakin tuossa 2 väri pakassa se että oli tarpeeksi ländejä mistä sai molempia värejä....

Highalderissa ei taideta pelata ollenkaan sankitoituja turnauksia, mutta casual formaattina se on minusta erittäin kiva (harmi ettei minun kaverini ole innostuneet siitä enemmän), koska ainakin itselle, jo vuodesta 95 kortteja keränneenä, se palautta kivasti mieleen alkuajat, kun pelattiin aika isoilla random pinoilla... toki highlanderiin saa tehtyä erittäin tykkejäkin pakkoja millä voi iha kepeästi pärjätä normaaleita 60 kortin pakkojakin vastaan... esim oma dredge flashback pakkani "rikkoi" kivasti formaatin one off henkeä ja oli todella kova, mutta olen myös itsekin miettinyt että kun/jos seuraavaksi pääsisi pelaamaan highlanderia, tekisin varmaan 5color good stuffin, eli vaan jokaväristä ja monivärisistä omia lempi kortteja aika randomilla kasaan ja niistä pakka (toki hieman miettisin että se edes jotenkin toimisi, ainahan kun mennään 3+ väreihin johonkin/joihinkin väreihin kannattaa panostaa enemmän kuin toisiin).

Yleisesti ja ymmärrettävästi kaikenlaiset kortit millä saat etsiä pakasta tai muuten tavalla tai toisella ohentaa sitä/vetää lisää kortteja auttavat, koska oikeiden korttien saaminen on vaikeaa kun kaikki on vain 1, siksi ehkä ei kannata alkaa mitään comboa rakentamaan...

Siinäpä höpötystä :)

Poissa Nastaboi

Vs: Highlander-dekki
« Vastaus #2 : 26.01.07 - klo 23:38 »
Tasaista viisiväristä ei kannata tehdä. Parhaiten toimii sellainen, jossa on yksi tai kaksi pääväriä, ja loput väreistä ovat vain splashina. Vihreä pohja on tietenkin varmin, koska siitä väristä löytyvät kaikki parhaat manafiksaukset. Toinen hyvä pohja on sininen. Runsaalla laputuksella ja pitkittämällä peliä pelaamalla kontrollia varmistat, että ehdit nostamaan kaikki splashivärisi. Eli käytännössä alkuvuorot pelataan joko manakiihdytystä tai kontrollia ja kortinnostoa, ja aletaan pudotella pommeja, kun manabase on saatu kuntoon.

Helsingin suunnalla on pelailtu 80 kortin Extended-highlanderia, mutta todellakin rajoitukset sovitaan peliporukan kesken.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM