Poromagia

Äänestys

Mikä Ropecon on sinun mielestäsi?

Huipputapahtuma, jossa voi elää fantasiassa!
Siinähän se, ihan hyvä paikka tradeta kortteja...
Ihan typerä no life:arien kokoontuminen
Mikä se on? :P

Kirjoittaja Aihe: Ropecon  (Luettu 4820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa papana

Ropecon
« : 01.03.07 - klo 22:15 »
Eli kyselyssä olisi tälläinen... Katsotaan minkälaisia tunteita (ja tuoksuja) Ropecon meissä kaikissa herättää...
Itse pidän tapahtumasta kovasti ja toivoisin, että ei tarvitsisi odottaa niin pitkään... ;)


« Viimeksi muokattu: 02.03.07 - klo 07:49 kirjoittanut deFreak »
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Snowman

Vs: Ropecon
« Vastaus #1 : 02.03.07 - klo 08:50 »
En vielä uskalla mitään äänestää, mutta kesälllä olis ehkä tarkotus sinne mennä... Mites nämä Ropecon-veteraanit? Onko hyviä kokemuksia?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Ropecon
« Vastaus #2 : 02.03.07 - klo 09:57 »
Mites nämä Ropecon-veteraanit? Onko hyviä kokemuksia?

Olen käynyt Ropeconissa vuodesta 1997 ja kerännyt paitoja vuodesta 1998. Ropecon on mainio tapahtuma.

Poissa miinin

Vs: Ropecon
« Vastaus #3 : 02.03.07 - klo 10:29 »
Juu, Ropecon on fantasianörttien ykköstapahtuma! Itselläni taitaa tänä vuonna tulla kuudes kerta yhdellä välivuodella (armeija verotti). Vuodesta toiseen Ropecon todistaa sen, että kolme päivää menee helposti yhteenlasketuilla kolmen tunnin yöunilla:) 'Conin parhaita puolia on sen monipuolisuus, vapaus ja uusista keksinnöistä pomppulinna! Itse olen perinteisesti osallistunut ehkä yhteen pidempään turnaukseen, joskin niistäkin usein dropannut, ettei menetä mitää tärkeää. Paikalla on oletettavasti Suomen ainoat mielenkiintoiset luennot, joiden hienouden ymmärsin vasta viime vuonna - luennoimassa on omien alojensa ammattilaisia, kuten lautapelisuunnittelijoita, GW:n henkilökuntaa jne. Käytävät asiat ovat oikeasti kiinnostavia ja mukavia kuunnella, joten suosittelen lämpimästi katsomaan ohjelmasta missä luennoidaan ja mistä!

Vapaudella tarkoitin sitä, ettei ole sidottu mihinkään tiettyyn aikatauluun tai ohjelmaan, vaan voi höntsäillä juuri siellä missä hyvältä tuntuu. Luennot, korttisalin vaihtomahdollisuudet, ympäriinsä kävely ja yleinen ihmettely vuorottelevat sopivasti korttipelin kanssa. Tämän yleisen häröilyn lomassa kannattaa ehdottomasti käyttää rantasaunaa - etenkin jos pomppulinnassa käy hakemassa hikeä pintaan:)

Tiivistetysti: 'Coni on pirun hauska tapahtuma, kannattaa kammeta itsensä paikalle!

Poissa kolatatti

Vs: Ropecon
« Vastaus #4 : 02.03.07 - klo 10:36 »
Ihan hyvä tapahtuma mutta minua häiritsee hieman se, että "Ropecon" jonka tulisi olla roolipelitapahtuma, on nykyisin lähinnä lauta- ja korttipelitapahtuma, jossa LARPpaajat (Live Action RooliPelaajat) ja gootit viihtyvät. Tapahtuma voisi puolestani olla jaettu kahteen osaan, joista toinen olisi omistettu nimenomaan LARPille ja roolipeleille, ja toinen lauta- ja korttipeleille. Nyt kun ei ehdi kunnolla sekä roolipelata että lätkiä ja vaihtaa kortteja. Siksipä kolmen tunnin yöunetkin on luksusta Ropeconin aikana kun yrittää hoitaa korttipelit ja vaihdot yöllä, että päivällä ehtisi vähän pelailla ja tutustua roolipeleihin.

EDIT: Niin ja jos tapahtuma jaettaisiin kahtia, paikalla mahtuisi ehkä jopa liikkumaan, hengittämään ja pelaamaan. Lisäksi huomattava miinusmerkki viime vuodesta koska kiskasta loppui battery kesken! Hyi hyi..
« Viimeksi muokattu: 02.03.07 - klo 10:39 kirjoittanut kolatatti »
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Icirtus

Vs: Ropecon
« Vastaus #5 : 02.03.07 - klo 10:40 »
Ropecon on todellakin hieno ja monipuolinen tapahtuma. Itselläni on valitettavasti nyt ollut parin vuoden tauko, kun opiskelijaelämä ei ole mitenkään rahalla mälläämistä. Itse en ole uskaltanut määtsikkiä pelata siellä, koska siellä on ilkeän näköisiä nörttejä kombottamassa necropotencen kanssa. Figut ja lautapelit ovat olleet syyt miksi olen Ropeconissa käynyt, warhammerissakin olen joskus jopa menestynyt. Jos sitä tulevassa Ropeconissa uskaltaisi korttiakin pelata..  :) Innolla odotan tulevaa.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Ropecon
« Vastaus #6 : 02.03.07 - klo 11:06 »
Ihan hyvä tapahtuma mutta minua häiritsee hieman se, että "Ropecon" jonka tulisi olla roolipelitapahtuma, on nykyisin lähinnä lauta- ja korttipelitapahtuma, jossa LARPpaajat (Live Action RooliPelaajat) ja gootit viihtyvät.

Höpö höpö. Ropeconin kantavien voimien joukossa on alusta lähtien ollut mm. eloroolipelaajia (eli larppaajia), joten kyllä se on alusta asti ollut myös eloroolipelitapahtuma. Ja tarkoitus on nimen omaan olla ketään unohtamatta monen eri genren yhteistapahtuma - yksinään kun mikään kuppikunta ei saa noin hienoa ja massiivista tapahtumaa organisoitua. Tilitystä siitä, miten Ropecon kehittyy väärään suuntaan, kun siellä on MUITAKIN KUIN MEIKÄN MIELESTÄ HYVIÄ JUTTUJA, on kyllä kuulunut ainakin vuodesta 2000 asti, mutta voi itku ja kyynel, eipä se ketään normaalia ihmistä hetkauta.

Poissa duracel

Re: Ropecon
« Vastaus #7 : 02.03.07 - klo 11:36 »
Itse mietin joka vuosi lähdenkö coniin vai en, koska vuosi vuodelta tunnun viihtyvän siellä entistä huonommin. Suuri ihmismäärä ja meluisa tila eivät houkuttele. Conista aina kuulee tarinoita siitä miten tuli valvottua koko viikonloppu ja vähänkö se on siistiä. Minusta nukkuminen on elämän parasta aikaa. Niin ja kunnollinen ruokailu on myös hieno juttu. Saa nähdä miten tänä vuonna käy.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa vodel

Vs: Ropecon
« Vastaus #8 : 02.03.07 - klo 12:25 »
Ainoa oikea tapa conittaa nykyään on ottaa viereisestä hotellista huone viikonlopuksi, niin saa nukkua oikeassa sängyssä rauhassa ja saa kunnon aamiaisen.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa miinin

Vs: Ropecon
« Vastaus #9 : 02.03.07 - klo 14:13 »
Ainoa oikea tapa conittaa nykyään on ottaa viereisestä hotellista huone viikonlopuksi, niin saa nukkua oikeassa sängyssä rauhassa ja saa kunnon aamiaisen.

Pah, vuodessa on hyvin vähän aikoja, jolloin nukkuminen on sivuosassa - esim. juuri con-viikonloppuna nukkuu ne välttämättömät minuutit lattialla ilman mitään ongelmia.

Poissa Farseer

Vs: Ropecon
« Vastaus #10 : 02.03.07 - klo 14:36 »
Ainoa oikea tapa conittaa nykyään on ottaa viereisestä hotellista huone viikonlopuksi, niin saa nukkua oikeassa sängyssä rauhassa ja saa kunnon aamiaisen.

Pah, vuodessa on hyvin vähän aikoja, jolloin nukkuminen on sivuosassa - esim. juuri con-viikonloppuna nukkuu ne välttämättömät minuutit lattialla ilman mitään ongelmia.

Perinteisesti sitten seuraava su-ma-yö onkin vähintään 16 tuntinen. Ropecon on kyllä hieno tapahtuma, 5 kertaa olen siellä kait tähän mennessä ollut.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Ropecon
« Vastaus #11 : 02.03.07 - klo 14:59 »
Minä tykkään kovasti nukkumisesta ja säännöllisestä elämästä. Ropeconissakin yritän nukkua vähintään semmoisia 6-8 tunnin unia. En näe mitään järkeä valvomisella ja koomaamisella mehustelussa, mutta jos joku muu sitä tapahtumassa haluaa harrastaa, niin eipä se lopulta ole minulta pois. Kuitenkin nautin tapahtuman ohjelmasta ja fiiliksestä, joten aion siellä jatkossakin käydä. Erityisesti vakavampaan nälkään suunnatut luennot ja paneelit ovat mainiota seurattavaa, ja suurin osa niistä on sellaiseen aikaan, että itsensä rääkkääminen valvomalla ei ole välttämätöntä. Lisäksi suuret ja huolella tuotetut huumoriohjelmanumerot ovat myös asiaa, esim. viimevuotiset Ropeconin oman porukan, yhden nuoren eloroolipeliporukan ja Petri Hiltusen & kavereiden väsäämät lyhytelokuvat. Sitten on tietty myös gaala, pukunäytös, tanssiaiset, viime vuonna oli Star Wreck reaaliaikaisella kommenttiraidalla jne.

EDITAATIO: Kommentoinpa vielä Virrin sanomisia.

Perinteisesti sitten seuraava su-ma-yö onkin vähintään 16 tuntinen. Ropecon on kyllä hieno tapahtuma, 5 kertaa olen siellä kait tähän mennessä ollut.

Vuoden 1998 Ropeconissa olin vielä nuori ja villi enkä ollut oivaltanut säännöllisten elämäntapojen autuaaksitekevää vaikutusta samoin kuin nykyisin. Ropeconin jälkeen tempaisimmekin sitten kaveriporukalla putkeen 17 h yöunet kansanedustaja Maria Kaisa Aulan kämpässä. [Lisätty heti alkuperäisen vastauksen jälkeen.]
« Viimeksi muokattu: 02.03.07 - klo 15:03 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa kolatatti

Vs: Ropecon
« Vastaus #12 : 03.03.07 - klo 01:56 »
Lainaus
Höpö höpö. Ropeconin kantavien voimien joukossa on alusta lähtien ollut mm. eloroolipelaajia (eli larppaajia), joten kyllä se on alusta asti ollut myös eloroolipelitapahtuma. Ja tarkoitus on nimen omaan olla ketään unohtamatta monen eri genren yhteistapahtuma - yksinään kun mikään kuppikunta ei saa noin hienoa ja massiivista tapahtumaa organisoitua. Tilitystä siitä, miten Ropecon kehittyy väärään suuntaan, kun siellä on MUITAKIN KUIN MEIKÄN MIELESTÄ HYVIÄ JUTTUJA, on kyllä kuulunut ainakin vuodesta 2000 asti, mutta voi itku ja kyynel, eipä se ketään normaalia ihmistä hetkauta.

Ohoh, jopas sitä otettiin nokkiin.. :) Pahoittelen mutta olet ymmärtänyt nyt ihan väärin. Itsekin olen nk. larppaaja joskus ollut enkä sitä tietenkään väheksy. Nimenomaan tarkoitin että se kun tapahtuma nykyään keskittyy hyvin pitkälti kortti- ja lautapeleihin on hieman häiritsevää. Ja tämäkin juuri siksi kun nuokin pelityypit kiinnostavat, kuten kiinnostavat roolipelitkin niin mielellään ottaisi vastaan kaksi tapahtumaa, toinen roolipeleilla ja tietenkin larpille; toinen lauta- ja korttipeleille. Ja luulisin että monet muutkin voisivat haluta jakaa nuo kahteen eri tapahtumaan jo pelkästään siksi että molemmat aihepiirit kiinnostavat ja kolme päivää ei ole vain riittävästi. Lisäksi siinä on se mainitsemani ruuhka-aspekti.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Ropecon
« Vastaus #13 : 14.03.07 - klo 16:55 »
Tänä vuonna olisi tarkoitus saada korttipeleille uusi, vähän vähemmän meluisa ja ahdas tila. Jos en tässä onnistu niin sitten alkaa olla itselläkin conijaksaminen vähissä.

(tällä kertaa kirjoittelen Ropeconin korttipelivastaavan ominaisuudessa)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Ropecon
« Vastaus #14 : 15.03.07 - klo 15:50 »
Korttipelialue onkin ollut ehkä paskimmassa mahdollisessa paikassa missä on ollut maksimaalinen ohi/läpi/päältä kävelijöiden lauma, kuuma ja samalla kylmä, tunkkaista ja samalla vetoa ja aivan helvetillinen kalabaliikki, jos ei muuten niin jonkun kilahtaessa väsymyksen/alkoholin/sienien vaikutuksesta. Olisi hienoa jos olisi tila jossa ei olisi jatkuvaa ramppaamista ei-korttipelaajien toimesta vaikka en nyt pyytelekään että korttipelit pitäisi sulkea mihinkään komeroon. Pahoin vaan pelkään että tarvittava tilamäärä on sellainen että sitä ei ihan helposti muualta talosta lohkea tai kukaan muu ryhmä halua tuohon paikkaan siirtyä.

Viime vuosina olen ollut maksimissaan vain yhtenä päivänä paikalla ja taisin viime vuonnakin käydä vain tytön kanssa paikalla ihmettelemässä menoa. Ei se enää ole niin hienoa kuin joskus teininä kun tuli valvottua 4 päivää putkeen ja sitten naureskeltua suklaakakkuun tukehtuvalle larppaajalle.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Farseer

Vs: Ropecon
« Vastaus #15 : 15.03.07 - klo 22:45 »
Tuohon paikkakysymykseen sen verran että lautapelipuolihan on ainakin ulkorakennuksessa viimeiset pari vuotta oleskellut, missä on mukavan rauhallista ja kohtuullisesti tilaa silti. En kyllä usko että hirveästi noita suuria alueita Ropeconin alueelta löytyy johon korttipelipuoli saataisiin ängettyä pois kulkuväylältä. Pikemminkin suurin apu lienisi siitä että Kaubamaja siirrettäisiin jonnekin muualle, vähenisi ohikulkukin.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Ropecon
« Vastaus #16 : 17.03.07 - klo 21:42 »
 ::) Kun minä sanon että korttipeleille on hakusessa paremmat tilat, niin se ei ole mitään haihattelua, vaan ihan oikeasti parempia tiloja on tarjolla jopa Dipolin sisässä ja tiedän tämän siksi että olen conitean jäsen enkä random ohikulkija niin kuin Farseer.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Shmn

Vs: Ropecon
« Vastaus #17 : 18.03.07 - klo 21:31 »
Minulle 'Coni on

- tilaisuus viettää enemmän aikaa kavereiden kanssa
- tilaisuus tutustua samanhenkisiin ihmisiin ja tavata heitä seuraavina vuosina samoissa merkeissä
- tilaisuus pelailla korttia eri ihmisten kanssa
- tilaisuus oppia uusia pelejä
- tilaisuus seurata mielenkiintoisia ja viihdyttäviä luentoja ja tapahtumia, joita ei muualla järjestetä
- mukava kesäinen viikonloppu

'Coniin mennessä ei aina tiedä mitä tulee tekemään -- eikä tarvitsekaan -- vaan voi pelailla lappua kasuaalisti tai turnauksessa, vetää lautapelimaratoonin tai vaikka syventyä johonkin roolipeliin. Sen lisäksi voi napsia ohjelmasta mielenkiintoisia muita tapahtumia ja luentoja tai vaikka istua terassilla tai nurtsilla ja ottaa rennommin.

Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.