Poromagia

Kirjoittaja Aihe: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?  (Luettu 5960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keskila

onko duel masters ja wow tcg hyviä. oon ite kokeillu dueleja ja on ihan.

Poissa DragonSlayer

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #1 : 12.04.07 - klo 19:40 »
Duel Masters on aika hanurista. WoWia en ole kokeillut, mutta kehuja peli systeemistä olen kuullut... Itse en pitäisi juuri minään.

Poissa JunioRcmf

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #2 : 12.04.07 - klo 19:47 »
Duel Masters on hyvin paljolti yksinkertaistettu MtG pienemmille lapsille yksinkertaisuutensa ja lapsia houkuttelevien yliammuttujen nimien osalta. Pikkuveljeni (7v.) pelaa Duelia ja se on ehkä paras ajanviete hänen kanssaan, koska se muistuttaa MtG:tä (jota pikkuveljeni ei vielä osaa), mutta kyllä MtG on paljon hauskempi ja parempi peli (myös huomattavasti vaativampi), mutta pienemmille Duel Masters sopii antamaan tuntumaa keräilykorttipeleihin ennen MtG:n aloittamista.

Poissa Snowman

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #3 : 12.04.07 - klo 20:55 »
WoW tcg on khyl hyvä peli. Alotettii se täs kaverin kaa vähän aikaa sitte, nyt sitte pitäs saada lisää porukkaa raidaa Onyxiaa vastaa  :P

SnowEdit: Nii se Duel Masters tosiaaki on aika yksinkertaistettu versio MtG:stä niinku JuniorRcmf totes. Sit vois kuvailla MtG:n palikkaversioon  ;)
« Viimeksi muokattu: 12.04.07 - klo 20:58 kirjoittanut Snowman »

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #4 : 12.04.07 - klo 21:52 »
Nii se Duel Masters tosiaaki on aika yksinkertaistettu versio MtG:stä niinku JuniorRcmf totes. Sit vois kuvailla MtG:n palikkaversioon  ;)

Aivan Duel masters on kyllä varsin hyvä peli mutta melko yksinkertainen, ja juuri siksi pidän enemmän MTG:stä koska sen on paljon taktisempi ja expansioitakin tulee mukavan usein ja niissä on huomattavasti enemmän erilaisia kortteja kuin duel masterssin expansioissa, ja duel masterssin pelit ovat melko lyhyitä (n. 5-10min) kun taas MTG:n (n. 15-30 ellei jopa 40min) itse pidän myös tämän takia MTG:stä enemmän.

pienemmille Duel Masters sopii antamaan tuntumaa keräilykorttipeleihin ennen MtG:n aloittamista.

Aivan totta

Edit. WOW tcg on myös hyvä ;D

Poissa Janne:)

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #5 : 29.04.07 - klo 23:29 »
en kumpaakaan ole kokeillut enkä haluaisi kokeilla :-'

Poissa Hezzu

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #6 : 02.05.07 - klo 16:38 »
Yksinkertaista, Duel Masters 4 kids, WoWia en ole kokeillut itse mutta uskon et se on aikamoisen kliseinen korttipeli muutenkin, niinku duelmasters...

Poissa SamEye

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #7 : 11.07.07 - klo 16:14 »
Duel mastersista en voi sanoa mitään kun en ole kokeillut.

WoW tcg on kliseinen mutta yllättävän toimiva. Jonkin verran samaa kuin MTG:ssä mutta eroaa ehkä eniten siinä että voi valita kohteen johon hyökätä. Suosittelen itse Wowia ja MTG:tä pelaavana lämpimästi kokeilemaan.

ps. Ei pärjää tietenkään MTG:lle mitenkään  ;D

Poissa toni93

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #8 : 13.07.07 - klo 17:58 »
DM:ää olen pelannut,ja se suunnilleen opetti mulle MtG:n perussäännöt,koska on aika samanlainen peli. Lisäksi opettelin pelaamaan MtG demojen avulla.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #9 : 13.07.07 - klo 20:01 »
Olin tuossa töissä (ja menen taas kun koulut alkaa) 1-2 luokkalaisten i.p. toiminnassa, ja siellä tutustuin duel masteriin kun pojat keräili niitä kortteja, ja tuli sitten itsekkin tutustuttua peliin kun tuli suomennettua niitä kortteja niille että mitä ne tekee ja säännötkin jotenkuten opettelin kun pojilla oli vähän omia sääntöjä (koska enemmän he saivat pelistä irti kun alkoivat pelata oikeilla, vaikka ei ehkä alkuun niin kivan tuntuisilla säännöillä).
Rakensimpa muutamia kertoja itselleni pakankin jonkun korttikokelmista ja pelailin vähän poikia vastaan.
Pelihän on ihan selvästi vain mtg:n kovasti yksinkertaistettu versio eri "ympäristössä", mutta varsin toimiva omassa yksinkertaisuudessaan, ja itseasiassa ihan hauska.
Ei todellakaan niin hauska että alkaisin mistään hinnasta siihen rahojani laittamaan. Kyllä se siis pelattava on, varsinkin ajan tappamiseksi, jos ei mtg:tä ole tarjolla. :)

Suosittelen peliä nuoremmille, koska sitä on helpompi pelata kuin mtg:tä vaikkei osaisikaan vielä edes enklantia, koska siinä on vähemmän ulkoa opittavia asioita, ja melkein kaikki "jutut" creatureissa on keywordin takana, ja kunhan osaa vain lukea riittää että tajuaa että joku creature on esim: "veiv straikkeri", tai sillä on "sleijer" ominaisuus, niin kyllä sitä pystyy pelaamaan. :)

Lähinnä suurin vaikeus oli siinä että opetin skidit tarkistelemaan rarity symbooleja ja miettimään vaihtoja vähän niidenkin pohjalta (koska tuon ikäisissä monille se vaihtelu ja keräily oli pelaamista tärkeämpää), eikä vaan kivojen/rumien kuvien ja suuren voiman mukaan ja siinä, että joskus todella "heikko" mutta hyvän ominaisuuden omaava ukko on parempi kuin "vahva grizzly bear"... mutta yllättävän paljon noinkin pienet sisäistävät, esim: aluksi kaikkien dekit oli vain täynnä tsiljoona manaa maksavia pommeja ja pakkojen koot täysin mieli valtaisia ja lopuksi muutamat rupesivat jo ymmärtämään halpojen alkupelin spellien ja pakan minikoon merkityksen. :)

Eli ihan ok peli nuoremmille, joiden enklannin kielen/muut taidot ei vielä mtg:hen riitä, varsinkin nuo toka luokkalaiset pystyivät ihan kunnolla jo pelaamaan, ja kolmas luokkalainen jo melkein ilman mitään suurempia ongelmia.

Poissa Oscu

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #10 : 05.10.07 - klo 14:46 »
Duel masteria en oo kokeillu, eikä vois itseasias vähempää kiinnostaa, mutta toi WoWTCG vaikuttaa aika kiinnostavalta

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #11 : 05.10.07 - klo 15:02 »
Sekä Duelmasters että WoW ovat hyviä pelejä, joilla on paljon yhteistä Magicin kanssa. Duelmasters on tietysti suunnattu nuoremmille pelaajille, mutta kyllä se pelinä hakkaa muut ns. lasten korttipelit. Magicilla aloittaneet tuskin jaksavat DM:ää pelata muuten kuin pikkuveljen kanssa, mutta sen pikkuveljen voi olla helppo siirtyä Duelmasterista Magicin pariin (kunhan älyää ettei Magicissa huudeta "IKE!" hyökättäessä).

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Oscu

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #12 : 05.10.07 - klo 15:32 »
Joo, voihan noi yksinkertaset olla iha hyviä siihe et käännyttää pieniä sisaruksia sun muita tällästen pelien pariin :D
Sit vähän ajan pääst siirtyy määtsikkeihi

Poissa YuHo

Vs: onko duel masters ja wow trading card game hyviä?
« Vastaus #13 : 19.10.07 - klo 23:54 »
Duel masters: Perseestä!
Wowia en oo kokeillu enkä kuullu.
Niin ihan pakko lisätä Pokemon = duel masters eli perseest.
Mtg on paras!