Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Blood Pet vs. Bridge from below + Dread Return  (Luettu 1385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KajaaninOlli

Blood Pet vs. Bridge from below + Dread Return
« : 25.10.07 - klo 09:14 »
Tämmöiseen pelitilanteeseen tarvitsisin viisaampaa apua.

Minulla on Pöydässä Blood Pet. Vastustajallani semmonen Dredge dekki ja pöydässä kolme cretua.

On vastustajan vuoro:

Vastustaja cyklaa street wraithin  Dredgettää 6 kortin noston sijaan ja hautaan menee:

3 bridge from below
1 Flame-Kin Zealot
1 Dread Return
1 Golgari Grave Troll

Voinko tämän Dredgetyksen jälkeen sacrifoida Blood Petin, jotta bridget removoituisivat pelistä. Vai voiko vastustaja jatkaa pelaamalla Dread Returnin uhraamalla kolme mölliä? Onko minulla mahdollisuus respondata stäckissä olevan spellin resolVoiduttua?

Jos vastustajani on se joka saa jatkaa pelaamista, Voinko uhrata Blood Petin jotta Bidge from below removoituvat ennen kuin Dread Returnin maksuksi uhratut cretut menevät hautaan?
Eli meneekö Dread Returnin Flashback costin sacrifoinnin aiheuttaman creatureiden hautaan siirtäminen stäkkiin??

Ja viimeiseksi, jos tuo Blood Petin uhraaminen onnistuu ennen Dread Returnin maksuksi uhrattavien ukkojen hautaan siirtymistä niin missä vaiheessa vastustaja valitsee targetin Dread Returnilleen. Sillä ilman kolmea bridge from belowia hän varmaan mieluummin herättää golgari grave trollin kuin Flame-Kin Zealotin.

Kiitos jo valmiiksi.





Poissa duracel

Re: Blood Pet vs. Bridge from below + Dread Return
« Vastaus #1 : 25.10.07 - klo 10:01 »
Kannattaa oikeasti lukea nuo pari Sääntökoulun artikkelia: Priority, Stack ja Spellien pelaaminen.

Jos on vastustajasi vuoro, kun hän käyttää Wraithia, saa hän edelleen priorityn cyclaamisen resolvaamisen jälkeen. Et siis pysty käyttämään siinä vaiheessa Blood Pettiä, ja vastustajasi pystyy pelaamaan Dread Returnin.

Creatureiden uhraaminen on osa Dread Returnin maksua, joten se tapahtuu spelliä pelatessa. Spellin maksamiseen EI VOI responsata, kuten sääntökoulukin kertoo. Myös target valitaan kun spelliä pelataan, tähänkään ei voi responsata. Homma menee siis niin, että siinä vaiheessa kun sinä saat priorityn, on stäckissä pohjalla Dread Return targetoimassa Zealottia, ja sen päällä iso kasa noita Bridge-triggereitä.

Mutta luetaanpa Bridge: "if Bridge from Below is in your graveyard". Sen pitää olla graveyardilla myös abilityn resolvatessa. Voit siis tuohon stackin päälle käyttää Blood Pettiä, jolloin Bridgejen toiset abilityt triggeröityvät. Ne poistavat Bridget gravelta, joten niiden ensimmäiset abilityt eivät resolvatessaan tee mitään.

~jari



Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!