Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Isomana 2007 Standard - Stories of Victory and the Absence of Harry Potter  (Luettu 3534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teroin

Prelude - Devastating Dreams

Juttelin Erkki Siiran kanssa intensiivisesti type 2-formaatista, jota siis myös standardiksi kutsutaan. Sitä pelaa yleensä naskit ja sellaiset henkilöt, joilla ei ole varallisuutta tai mielenkiintoa hankkia oikeita Magic: the Gathering -keräilykortteja, kuten Black Lotus, Ancestral Recall tai vaikkapa Kavu Titan. Itse kuulun tähän ryhmään, ja nimenomaan siihen köyhään kastiin jonka päälle sikariporras ripottelee tuhkat savukkeistaan ja jolle koodiorjat lainaa kortit turnauksiin. PP:t pelaa pokeria.

Keskustelu Ekin kanssa oli sen verran tiivistä etten rekisteröinyt ympärillämme menossa olevia tapahtumia. Olimme Pääkaupunnin hotelli Cumuluksen aulassa. Jostain syystä siellä oli n. 20 suihkua, joissa itseään siistimässä olevista ihmisistä n. 100% oli miehiä. Löytyi tummaihoista, vaaleaihoista, punanahkaa ja Ihosta. Sivuovesta pääsi ylellisiin saunatiloihin. Pohdimme Ekin kanssa juuri saksalaisten rakentaman Doran-pakan mahdollisesta vaikutuksesta "kakkosen" tulevaan metagameen samalla kun Visa makasi rennosti divaanilla voitonmerkit otsallaan sotasimaa maistellen. Visan ympärillä vilisi maskuliiniset, lihaksikkaat miesvartalot. Onkohan aggro mahdollisesti pelattava MM-kisojen standard-osiossa vai viekö sinipohjaiset kontrollit jälleen? Mann gegen mann jyrisi taustalla. Polttavin kysymys oli Shriekmawien splashaaminen monosiniseen picklesdekkiin. Sean Cody ilmestyi selkäni taakse ja tarrautui hartiaani kevyesti huohottaen. Vilkaisin vaistomaisesti alaspäin ja näin hänen ere*

--

Heräsin hikisenä ja ihan vitunmoisessa isomanadarrassa taas vaihteeks. Kello kello kumistin, kymmenen minuuttia kyytihin. Olin ollu taas kaukaa nerokas ja varannu kyydin fantsuun Anteron monopunasessa ferrarissa. Yritin tunkea lärviini Portin rempseitä lihapiirakkana esiteltäviä paskanokareita huonolla menestyksellä. Kurkussa maistu edellisen päivän testit Toivoniemessä, lipunpolttajien epäpyhässä tukikohdassa. Kellään ei kuitenkaan kiinnosta mun aamutoimet, joten kerron niistä yksityiskohtasesti kohta lisää.


Test Session 1.0 - Shahrazad-alipeli Raportissa

Oli aika kakkosen, ja kakkonen oli kaunis. PK:n sieluakylmäävät tursot kokoontu taas iskemään viisaat päät yhteen Visan T2-studiolle, eli kaljaa oli menevä järeitä määriä. Valitettavasti failure zonelle valunu kuningaskavu turtti-Teemu ei taaskaan loistanu poissaolollaan. Sitä ei vaan näkyny mutta eipä kellään ollu myöskään ikävä. Kavujenkääntäjän ollessa mittaamassa hevosten turpavärkkien pituuksia kameralla testimatskumme koostu lähinnä oikeanlaisista MTG-pakoista, eli hitsaavista, junnaavista ja vastustajan psyyken musertavista kokonaisuuksista:

Hyvät Dekit:
Visa    -    UW-hitsaus jossa oli valitettavasti myös pari voittokeinoa muttei kaikkia tarvittavia kortteja
Karri   -   BGr-pistepoistohelevetti featuring cinccu ja kilo planeswalkereita
Mä     -   DTB

Kalaläjät:
Kinnunen  -  Kala

Kavupinot:
Charsten - Gobot & Kavut (läjä oli vain lainassa)

Testeissä havaittiin, että pelasin kännissä.

Jännittävän magic-session aikana paikalle ilmestyi aikamme elävä legenda, Kaketsun Kenji (120cm kädet pystyssä), Suomenmaan Smemmen, formatbreaker, fantsun kovin naski ja Kaikkien Kansojen Harry Potter, ystävämme Joonas Rautiolandian. Käytiin Joonaksen kanssa toteamassa Merikosken Grillin olevan edelleen perseestä ja lähdettiin kulkeen Visalta.

...

Nousin siis tuskasesti as ever hikisestä darrapunkasta. Kaivoin jotain paskaa hampaista ja arvelin Joonaksen laittaneen pientä extraa mun kebabiin. Taisin myös hieman raapia persettä. Kello sykki armottomasti ja niinpä ehdin harjaamaan legot vain kaks kertaa. Onneks löysin jostain purkkaa ja sain näin hieman lievennettyä suussa vellovaa ulosteen makua.

Anteron monopunanen kiihty totuttuun tapaan nollasta näennäisesti kuuteenkymppiin. Lähettiin kuitenki sen verran hyvissä ajoin että oltiin perillä vartti ennen turnauksen sovittua alkamisaikaa. Matkalla poristiin Anteron techikkäästä kithkindekistä jossa oli n. 10 kithkiniä. Mitä väliä, se on Antero. Fantsun edessä ei ollu vielä ketään mutta ripeästi alko kierous painamaan niskapuolesta. Ämmälän presenssihän se siellä tökki arvaamatonta turttia. Mikolla oli puheidensa mukaan ainoastaan lievä dagen efter, mutta enerzi drink meni sen verran hanakasti alas että arvasin Ämmälän joko a) valehtelevan b) salaavan totuutta tai c) vääristelevän edellisen illan tapahtumia. Hetken aikaa mietittiin missä helevetissä Nute ja muut paistit on kunnes Antero päätti notta vittu, koputetaanpa. Nutehan oli tietenki juuri tulossa avaan ovea ja samassa fantsun kellarista pölähti turtin ominaistuoksu eli murse.
Beware, Daddy has entered the building.

Eki arvas aikasemmin että turnaukseen tulee n. 12 paskahousua pelaamaan. Koska Eki on pro ja tietää nää jutut, paikalle tuli n. 12 paskahousua pelaamaan. Turnaus ois tietysti saanu olla isompiki, mutta mun tavote oli edelleen sijottua korkeamalle ku Parta-Kinnunen johtuen hivenen tiukasta tilanteesta taistelussa kakkossijasta liigan kokonaispisteissä, noin Beta-Homelands -erolla Ekin takana. Tähän tusinaan ei kuulunu Koomikko, Eki, bye-Teemu eikä Harry Potter, joka oli kuuleman mukaan heiluttelemassa hentoista sauvaansa Hermione-sivuilla.


VAROITUS! FÖRVARNING! Seuraava osio saattaa sisältää matsikuvauksia, hahmotelmia nöyryytyksistä, vitunmoisen määrän kirosanoja
sekä armotonta suolaamista kaksin käsin, eikä sen lukemista suositella kenellekään.



Turnausmoodi - Tämä Tarina on Tosi

Yleensähän turnausraporttien matsikuvaukset aloitetaan dekkilistalla ja kerrotaan ehkä jotain läjän toimintaperiaatteista. Koska haluan korostaa olevani erilainen nuori, aloitan tämän sektion dekkilistalla ja pienellä kertomuksella siitä, miksi juuri tämä on pakka on juuri niin hyvä.

Ekin Sinisiä Kortteja.dec

4 Desert
4 Varasto Maa
2 Tolaria, Itäinen
2 Ursas Tehdas
2 Mouth of Teferi
13 Snow-Covered Island
27

4 Posti-Anssi
4 Cryptic Command
4 Rune Snag
3 Cancel
2 Remove Soul
1 Pact of Negation
18

8 Pickles
3 Teferi
2 Venser
2 Ben Wilder
15
60

4 Phyrexian Ironfoot
4 Sower of Temptation
2 Spell Burst
2 Bottle Gnomes
1 Bottle Gnomes FOIL
1 Remove Soul
1 Serrated Arrows

Muutoksia? Mielipiteitä? Pakka on toiminut ainakin testipeleissä hyvin. :D Saa myös haukkua.. :D Muttei niin paljon että tulis paha mieli... :D :D

Noniin turtit, let me make this perfectly clear: Cryptic Command on paras magic-kortti since Gifts Ungiven. Jos lontoontaitosi on ruosteessa, tässä sama suomeksi: kun vastustaja pelaa sinisen commandin standardissa, on paras ratkaisu kerätä kavus kasaan ja foldata. Cryptic Command on niin hyvä, että mun piti Tanpereelta asti hommata liuhuletti-Rikolalta kaks niitä dekkiin. Jokainen voi arvata palautanko.


R1 Enmuistanimeä: BR-Goblin

Hieman hiomista vaativa dekki kohtasi sinisten korttien ylivertaisuuden. Kinnunen otti keppiä perseeseen Anteron läjältä ja se oli nannaa.

2-0, 1-0


R2 Karri the Mullet: BGr-TarmoTreetopGarrukPoistoPoistoAugurMawIncinerateCHANDRAHypoJoonas5/5Delvecinccu.dec

Edellisen illan intensiivinen testisessio väitti, että matchup voi olla Karrille suosiollinen. Pikkels on hieman haavoittuva sadalle kilolle pistepoistoa, joten tarvittiin toimenpiteitä. Karrilla siis kusi manat.

Toiseen peliin sidetin jotain triviaalia paskaa sisään. Molemmilla kusi manat, Karrilla vähemmän. Mutta koska posti-ana on resolvatessaan ihan hyvä ja kahtena kappaleena vielä parempi, voitin. Seuranneet hupipelit otin tietenki turpaan ja perseeseen, ja Karria vähän vitutti.

4-0, 2-0


R3 Antero: Kithkin Hampain

Pelattiin Charstenin kans joskus testejä WWgKithkin vs. Pikkels. Charsten alotti normaalisti Isamaru-Cenn-Pride/ForceSpike-Gaddock. Gaddock on siitä vittumainen kortti että sen takia ei voi pelata Commandia. Hyvä puoli on se, että Anteron läjässä ei ollu vihreetä eikä oikeen kithkineitäkään. Kuvittelin ekan pelin olevan silti horroria mutta Anteron läjä hyyty omaan Anterouteensa. Sidetin sisään pari faksia ja muutaman control magic on wingsin, ulos jokusen kilon countereita.

Toisessa weenieläjä sai aikaan force spiken, priden ja jokusen obringin. Mä pistin kinkkua eteen, vein kithkinit ja ajoin control magiceilla naaman sisään. Venser/Command + vihun obring to VSS-kikkailu on ehkä hauskaa.

6-0, 3-0


R4 Visa: Bye.dec

Visassa on pelaajana vittumainen puoli. Se voi voittaa vaikkei voiskaan. Onneks matchup on niin lopsided ku vaan mahdollista. Sen takia Visa itki karua kohtaloaan ruokatauon ja matsin ajan. Kannattaa pelata huonommin tai joutuu mua vastaan!!1 Ekassa pelissä Visa ei pelaa kolmannella vuorolla mesaa ku mulla ei oo counteria ja scoopaa ku näytän Teferi tiskissa lukon kädestä. Tokassa Take Possession syö mun Teferin enkä anssittomana löydä dekistä muutaku toinen toistaan paskempia countereita. Aeon Man ja Crovax ajaa.

Kolmas on hauska peli, Visaa on aina hauska piestä. Manaa ei nouse mutta sehän ei haittaa koska Visa nostaa valkosia kortteja joista mikään ei ole mesa ja obv häviää.

8-1, 4-0


R5 Charsten: ETW-Goblins

Charstenin ite virittelemä läjä on yllättävän hyvä kavupakaksi. Lisäksi se on aika hankala matchup. Tarjosin ennen peliä tasuria jonka kuviteltiin vievän Charstenin ainaki kolmannelle sijalle turnauksessa. Ei kelvannu. Eka peli on perseestä, en nosta maata ja homma on hankalaa. Joku saatto luulla että meillä itketään tosissaan ku huusin jotain pientä mallia "VITUN RUNKKARI TURPA KII, JOS MÄ NOSTAISIN MAATA OISIT OTTANU JO SATANOLLA TURPAAN". Mainittakoon että se ei ollu kilahtelemista vaan ihan normaali kommentti peleissä Charstenia vastaan ja pelkästään hieman äänekkäämpi response johonki asiaankuuluvaan vittuiluun/suolaukseen. Lopulta Gargadon on liian hankala vaikka se onki huono tiskissä ilman Fatal Frenzyä ja otan pataan.

Koska oon pelimies, tarjosin tasuria taas. Ei perkele kelvannu vieläkään. Pelasin neljännen maan vuorolla 7-8, mutta sehän ei haittaa ku pelaa pullo-pullo-ironfoot-ironfoot-pullo.

Kolmanteen peliin sekotellessa tarjosin vaihteeksi tasuria. Ei kelvannu vieläkään. Charsten katteli seittemää ja shipment. Tarjosin tasuria. Ei kelvannu. Kuus oli ilmeisesti myös export-tuote, joten enter ID. Mainittakoon että olisin lähteny anssi-anssi-pullo-venser-sun viiden kortin kättä vastaan. Ja niinpä sininen pakka voittaa taas.

9-2-1, 4-0-1

[/Turnausmoodi]

Turnauksen mehukkaimmat hetket koettiin jo kolmattasataaneljättäkymmenettäseitsemättä kertaa Ämmälän peleissä. Tällä kertaa tuo turnausraportoijien kantaisä pelasi Cloud Key-faksihitsausta jossa oli muutama sininen kortti. Voittokeino oli se kaikken mehukkain eli millaus. Toinen peli Marskin turbofogia vastaan näytti taas miksi Ämmälä on suurin ja kauhein. Ämmälä oli juuri millaantumassa ennen Sampoa eli tarvittiin muuveja, ja nehän ei Mikolta lopu kesken. Sheets-vilkasu, no visible out. Automaatti tiskiin, automaattiin kortti, draw, sheets, Academy Ruins, stonesta kortti, Ruins tiskiin, MILLSTONE gravelta pakan päälle, toinen stone paskaks, MILLSTONE tiskiin, mill 2 sun you lose sir. Lisäksi mehukas upkeep pekonin counterointi Jester's Scepterillä. Toisessa matsissa pikkelsiä vastaan Ämmälä representtas perinteisen "kopioidaan sun emmentaali"-muuvin, jota sai maistaa viime T2:ssa ite, teehee.

Perinteinen slops & slaps:

+ Nutelle taas järkkäilystä
+ Pickles, Deck to Beat
+ Ekille ja Rakkulalle paanuista
+ Kinnusen paska menestys
+ Ämmälän mehudekki
+++ Ämmälän peliliikkeet ja endless mehustelu

- Turhan vaimea ja pelivirheitä aiheuttamaton darra
- Muut söi känkkyä, mä kynsiä
- Missä Harry, missä Teemu?
- Rapon harvinaisen alhainen suolapitoisuus jäi kaivelemaan


What have I done,
Testosterone
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Rancid-

Hnmm ja gg.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nod

Voiherrajesta...  ;D
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Heikki

Loistava raportti, ihanan suolainen.

Kannattaako muuten kiinalaisilta grillinpitäjiltä ostaa skebaa, kun ne myy myös helvetin hyvää kinkkisafkaa pikana? Sehän nyt on sama asia kuin kysellä Harry Potterilta vinkkejä standardiin.

Tuosta Charsteenistä oon muuten saanut kuulla ihan kiitettävästi. Varsinkin Koomikko jaksaa aina piristää. Nykyään saatan kuulemma jopa voittaakin jonkun pelin  kun char poistui formaatista. Tietämättömille kerrottakoon että tarina sai alkunsa isomana extendedistä. Pelailin Hyvösen Teemun borosta vastaan bw confidantilla ja ensimmäinen peli ajautui tilanteeseen jossa mulla on 4 ja Teemulla 2 lifeä. Mulla on Urami ajolla ja descendantti blokkimassa. Teemulla on joku äijä tiskissä ja yksi kortti kädessä. Jostain kumman syystä "tiedän" että sillä on chari ja ihmettelen että mitä se miettii. Totean miehelle että näytä nyt se chari niin scooppaan. Vieläkin Teemu miettii ja toistan itseäni. Teemu näyttää charia ja totean että scoop.  :) 

Nii ja harmittaa vieläki se vimonen peli. Jotenkin ajattelin että nyt on pakko nousta vähintäänki vuori-rite-rite-rite-king-etw. Se olis ollut sopivan suolaista. Mutta eipä ollut tulossa.





[19:23] <@teemuhy> viideltä jonoon ja kuudelta foldiin, se on sellainen modomiehen maanantai

Poissa Laava

Hommatkaas Joonakselle setti tämmöisiä.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Teroin

Joonas antais sielunsa setistä tollasia.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
BR-gobbomies on Matti Matilainen. Ja turnauksen tuloksia kaikkiaan voi käydä tiirailemassa (siirailemassa?) osoitteessa http://www.student.oulu.fi/~mnuortio/isomana_2007/osakilpailu_9_2007.txt .

EDITAATIO: Puolentoista viikon kuluttua sitten ihmetelläänkin tursuttelun ihmeellistä tursuttelumaailmaa, koskapa tajuntaan pärähtää Isomana-Vintage kahdeksan proksin voimin. Tervetuloa. [Lisätty minuutti jos toinenkin alkuperäisen vastauksen jälkeen.]

Lopuksi vielä vähän pudottelua, ei sielu anna myöten pitää näitä pois foorumia sulostuttamasta.

Joonas antais sielunsa setistä tollasia.

Vielä parempaa: Joonas antais nielunsa setistä tollaisia. Ja myös:

Suomenlinnan panimosta saa muuten ihan törkeen hyvää porteria, hakkaa belgialaisbissetkin IMO. Suomalaisen bissen eliittiä ehdottomasti.

Pääkaupunnin "panimosta" saa muuten ihan törkeen hyvää Potteria. (Voi jatkaa: Hakkaa belgialaismissitkin imu.)

-- Nute
Oulu
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo 16:46 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa Nastaboi

Muutoksia? Mielipiteitä? Pakka on toiminut ainakin testipeleissä hyvin. :D

Jostain syystä katkesin juuri tuohon.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM