Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Apple vs. PuuCee (pc)  (Luettu 5298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Genesis

Apple vs. PuuCee (pc)
« : 13.01.08 - klo 23:06 »
Iltani ratoksi tuli mieleen aihe mistä saa vääntöä varmasti puoleen ja toiseen, kokeillaan miten pitkään keskustelu pysyy aisoissa ja asiallisena. Aihe on ainakin muilla foorumeilla aihettanut kuohuntaa puolin ja toisin :) Mutta pidemmittä puheitta asiaan ->

Itselle olen ensimmäistä macciä hommaamassa lähiaikoina eli parin viikon sisään. Tarkoitus olisi tutustua itselle kokonaan uuteen maailmaan ja huomata mahdollisesti että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen? Tarkoitus olisi hommata Macworld Expo San Francisco- tapahtuman jälkeen halvin macbook mahdollisin uudistuksin (led-näyttö tjsp). Kone ei tule pelikäyttöön joten kommentit macbookin pelikelvottomuudesta voi jättää pois suosiolla :) Sen homman hoitaa konsolit vallan mainiosti. Kertokaa toki kokemuksianne mac-maailmasta ja kannattiko vaihto ja/tai jäikö ikävä puuceeta. Mutta! Keskustelu vapaa, have fun!

Poissa Kiltamestari

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #1 : 13.01.08 - klo 23:12 »
Jos et kerta pelaa, niin anna mennä vaan. Merkki tietysti maksaa Mac:issa, mutta esim. työkoneena se aiheuttaa useimmiten vähemmän harmaita hiuksia kuin pc. Macia ei sitten käsittääksen paljon päivitellä kun tehot loppuu, että siihen kannattaa varautua.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #2 : 13.01.08 - klo 23:15 »
Macia ei sitten käsittääksen paljon päivitellä kun tehot loppuu, että siihen kannattaa varautua.

Toisaalta jos ei pelaa, niin nykyisissä myllyissähän riittävät tehot käytännössä kaikkeen käytännössä hamaan ikuisuuteen asti.

Poissa Genesis

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #3 : 13.01.08 - klo 23:18 »
Jos et kerta pelaa, niin anna mennä vaan. Merkki tietysti maksaa Mac:issa, mutta esim. työkoneena se aiheuttaa useimmiten vähemmän harmaita hiuksia kuin pc. Macia ei sitten käsittääksen paljon päivitellä kun tehot loppuu, että siihen kannattaa varautua.

Joo tuo päivitettävyys on tiedossa, mutta eiköhän tuo ole sama vähän kaikissa läppäreissä. Et mac pystyy vaihtaa ne muistit ja kovon. Mitäpä muita näihin hp ja vst vaihtaa?  Ja mäcissä toivonmukaan maksaa se paljon mainostettu käytettävyys. Se jää nähtäväksi!

Poissa Dumster

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #4 : 13.01.08 - klo 23:19 »
Vaihto pc:stä mäcciin on ollu paras ratkaisu mitä oon tietokoneisiin liittyen koskaan tehnyt.
Ei tartte kuunella temppuilua koneen osalta YHTÄÄN!
Käyttömukavuus aivan huipussa ja suorituskykyäkin omiin tarpeisiin aivan riittävästi.
Paperilla tehottomampikin mäkki toimii sutjakammin ja nopeammin kuin 'tehokkaampi' pc.
En voi kuin suositella. Oikeata ratkaisua olet tekemässä.

Poissa Genesis

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #5 : 13.01.08 - klo 23:20 »
Vaihto pc:stä mäcciin on ollu paras ratkaisu mitä oon tietokoneisiin liittyen koskaan tehnyt.
Ei tartte kuunella temppuilua koneen osalta YHTÄÄN!
Käyttömukavuus aivan huipussa ja suorituskykyäkin omiin tarpeisiin aivan riittävästi.
Paperilla tehottomampikin mäkki toimii sutjakammin ja nopeammin kuin 'tehokkaampi' pc.
En voi kuin suositella. Oikeata ratkaisua olet tekemässä.


Anteeksi vaan mutta tää kuulostaa niin pahasti mainospuheelta kun voi olla, mutta toivon mukaan vaan normaalikäyttäjän ääni puhuu :)

Poissa Dumster

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #6 : 13.01.08 - klo 23:24 »
Vaihto pc:stä mäcciin on ollu paras ratkaisu mitä oon tietokoneisiin liittyen koskaan tehnyt.
Ei tartte kuunella temppuilua koneen osalta YHTÄÄN!
Käyttömukavuus aivan huipussa ja suorituskykyäkin omiin tarpeisiin aivan riittävästi.
Paperilla tehottomampikin mäkki toimii sutjakammin ja nopeammin kuin 'tehokkaampi' pc.
En voi kuin suositella. Oikeata ratkaisua olet tekemässä.


Anteeksi vaan mutta tää kuulostaa niin pahasti mainospuheelta kun voi olla, mutta toivon mukaan vaan normaalikäyttäjän ääni puhuu :)

Penniäkään ei oo kyseisessä firmassa kiinni, jos sitä meinaat :). Erittäin tyytyväinen kuluttaja vaan mainostaa käytännön kautta hyväksi todettua rompetta.

Poissa Genesis

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #7 : 13.01.08 - klo 23:30 »
Vaihto pc:stä mäcciin on ollu paras ratkaisu mitä oon tietokoneisiin liittyen koskaan tehnyt.
Ei tartte kuunella temppuilua koneen osalta YHTÄÄN!
Käyttömukavuus aivan huipussa ja suorituskykyäkin omiin tarpeisiin aivan riittävästi.
Paperilla tehottomampikin mäkki toimii sutjakammin ja nopeammin kuin 'tehokkaampi' pc.
En voi kuin suositella. Oikeata ratkaisua olet tekemässä.


Anteeksi vaan mutta tää kuulostaa niin pahasti mainospuheelta kun voi olla, mutta toivon mukaan vaan normaalikäyttäjän ääni puhuu :)

Penniäkään ei oo kyseisessä firmassa kiinni, jos sitä meinaat :). Erittäin tyytyväinen kuluttaja vaan mainostaa käytännön kautta hyväksi todettua rompetta.

Tämä on mukava kuulla \o/. Toivon mukaan itsellä tulee kerrottavaksi samanlaisia kokemuksia :)

Poissa Dumster

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #8 : 14.01.08 - klo 00:09 »
Se vielä täytynee todeta, että jos läppäriä olet hommaamassa enemmän kompaktin koon kuin liikuteltavuuden takia niin osta hyvä mies ennemmin IMac. Itse tulin siihen tulokseen että läppärillä en ITSE tee mitään. Akut kestää sen reilu pari tuntia ja akku on se eka juttu mikä siitä koneesta pilalle menee. Käytännössä mulla oli läppäri koko ajan pöytäkoneena jonka paras ominaisuus oli että vei vähän tilaa.
IMac vie pöydällä ihan yhtä vähän tilaa kuin MacBookkikin mutta on huomattavasti parempi vaihtoehto jos ei välttämättä tartte just sitä kannettavuutta. Kuten pc puolellakin niin samalla rahalla saat tehokkaamman pöytäkoneen kuin kannettavan. Puhumattakaan näytön suuruudesta. Ja eipä ole maailmassa toista niin tyylikästä pöytäkonetta kuin uudet Imacit.

Poissa Genesis

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #9 : 15.01.08 - klo 21:06 »
Käväisi myös mielessä tuollainen Mac Mini. Olisi aikas kompaktin kokoinen ja hintakin on sopiva (vähän alle 800€). Toimisi ilmeisesti hyvin kotiteatterin sydämmenä kun laittaisi siihen vielä digi-tv-sovittimen..

Edittiä: Eilen lähti mukaan kaupasta halvin macbook :) Ensi kokemusten perusteella hyvä kapistus on. Ihmetystä herätti uusien laitteiden "asentaminen". Hiiri kiinni ja toimi suoraan? Ei Windowsista tuttuja ilmoituksia uusista laitteista ja niiden ajureiden puuttumisesta, se vaan toimi. Samoin netti toimi suoraan, ei tarvinnut lähteä kaivamaan ajureita mistään erikseen verkkokortille. Ei ole löytynyt vielä pahaa sanottavaa :)
« Viimeksi muokattu: 19.01.08 - klo 16:23 kirjoittanut Genesis »

Poissa so not

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #10 : 06.02.08 - klo 16:43 »
Saaks macciin vieläkään modoa?
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Genesis

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #11 : 06.02.08 - klo 22:18 »
Saaks macciin vieläkään modoa?

Dunno, en käytä sitä ohjelmaa muutenkaan niin en ole osannut kaivata :)

Poissa Dreamer Insane

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #12 : 06.02.08 - klo 22:59 »
Itse olen vielä PC-puolella pysynyt, mitä rautaan tulee, mutta käyttöjärjestelmänä on Ubuntusta vielä vähän viilailtu Linux Mint. Käytännössä kaikki toimii suoraan, on flashit ja javat valmiina, jne.
Ja kehveli vielä näyttääkin hyvältä. Mikäs siinä. :D
Pelit hoidetaan koneen iän johdosta konsoleilla.

Poissa GrandLux

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #13 : 13.10.08 - klo 01:49 »
Tollo dataaja, joten pc riittääpi

Poissa poomermon

Vs: Apple vs. PuuCee (pc)
« Vastaus #14 : 15.10.08 - klo 17:47 »