Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?  (Luettu 13571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duracel

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #30 : 24.05.05 - klo 17:25 »
Okei.

2. Ahaa, ilmeisesti tuo provoaminen on se syy? Vai dissaaminen? Ottakaa nyt sit ihmeessä multaki opit pois.

12. Eh? Monkoosilla oli opit ja se pyyteli niitä aina kun se putos pois. Vai mitähän mahdat oikein tarkoittaa?

13. Voi kamala. Kyllä sietääki viedä opit tämän takia. (Joo, kysyin kyllä mitä sääntöjä on rikottua, mutta vetäisit sitten hihasta näinkin epäoleennaisen ässän.)

+ Minusta se käytti niitä ihan oikein.

Eiku niin, tarkotit kickien väärinkäyttö. Paha sekaannuksen vaara tossa.

Osaisko joku muuten koodata mulle semmosen Llorakh-kääntäjän, joka lisäis mun tekstiin hymiöitä, niin ihmiset ei luulis että mä oon tosissani?

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa DogMeat

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #31 : 24.05.05 - klo 17:39 »
Oikeastaan kaikki ei lue säännöissä, mutta pitäisi jokaisen ymmärtää ne.

2. Trollailu, Dissaaminen ja Floodaaminen.
(Juuri tuossa kirjoittikin esim. tuohon tyhjään viestiinsä  aiemmin "väärinkäyttö on yhdysana". En muista sana tarkkaan, mutta noin suunilleen)

12. Ok sitten. Tosin on tämä vinkunut takaisin niitä, silloin kun ne on otettu poiskin.

13. Niin, se on osa syytä.

+  Minusta ei.

Palaan ekaan virkkeeseen. Muiden tradeja ei tarvitse häiritä eikä muita ei tarvitse kiusata. Ei kuuntele kun kerrotaan että menettelisi toisin tavoin. Huono esimerkki.

Eli, jos monkoosi olisi ryhdistäytynyt silloin kuin hänelle oli ilmoitettu hänen virheistään jne. asia olisi ok.  Monkoosi on hyvä valvoja tietenkin, tosin, ei itse pysy hyvien käytöstapojen sisällä, joka ärsyttää muita.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #32 : 24.05.05 - klo 18:53 »
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Taidanpa pysyä tulevaisuudessakin Efnetissä, missä ei tarvitse katella tämmöistä naurettavaa draamaa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Llorakh

Kannattaa itkeä :( :)
« Vastaus #33 : 24.05.05 - klo 19:26 »
Kyllä tämä on sellainen ongelma ollut, että vähemmästäkin voisi itkeä. Voisi kuvitella Efnetissä samanlaisen toiminnan ja hermot siinä menisi. :(

 Mutta ongelmapa on mukavasti jo ratkennut eteenpäin, joten ei enää ole syytä niin murehtia. :)
Finaje.com, sieltä ostot ja vaihdot isosti ja nopeasti :)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #34 : 24.05.05 - klo 19:35 »
Juu, kyllä mulla todellakin menis hermot jos Efnetissäkin ihmiset mainostais havewanttejaan tai yrittäis kaupitella jotain koko ajan.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Andromes

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #35 : 24.05.05 - klo 19:42 »
noh hohhoijaa. Miten jostakin monkoosin opeista tällänen juttu voi syntyä? pitäskö tästä vetää äänestys, että annetaanko monkoosille opit vai ei?

Tohon duracelin aikasempaan viestiin viitaten niin olen samaa mieltä että tuo on aika rasittavaa kateltavaa kun jokakolmannen sanan välissä on toi :D hymiö.  
Mutta sanoisinko, monkoosin kickit ei ole aina ollut täysin oikeutettuja.
Kaveri tulee pyytämään neuvoa ja ei ekalla tajua. Kohta seurauksena on ehkäpä kickki jos vaan on vähän "tyhmä". Toinen juttu oisko se, että vaikka toi on mtg aiheinen kanava, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että siellä sais puhua vain mtg:stä. Muistelen että ois muutaman kickki tostakin tullut.

Poissa Andromes

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #36 : 24.05.05 - klo 19:45 »
Noh..Jkk, onhan tuota have/wanttien ja muitten myynti juttujen mainostusta rajoitettu vain 4 kertaa  päivään..ja max 1 tunnissa. ei se niin paha ole.

Poissa duracel

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #37 : 24.05.05 - klo 20:39 »
Niin, mites toi Llorakhin vaatimus? Kai se nyt toteutetaan nopeasti, että saadaan homma järjestykseen?

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa DogMeat

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #38 : 24.05.05 - klo 22:00 »
Andromes sanoi, että toistaiseksi monkoosille ei anneta oppeja. Kanavalla saa tietenkin olla jne. Muuta muutosta ei entiseen tullut.

Poissa miinin

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #39 : 24.05.05 - klo 22:12 »
Itse olin vielä jokin aika sitten sitä mieltä, että opit monkoosilla ei olekkaan niin huono asia(tämä siis silloin kun monkoosilla ei ollut oppeja toviin). Puhuin asiasta esim. DogMeat:lle ja turttailin aiheesta myös #finnish-mtg:llä. Perustelin asiani sillä, että harvahko oppi viitsii idlaa kanavalla niin tehokkaasti kuin monkoosi ja hoitaahan hän ihan mukavasti sen variksenpelättimen roolin. Mielipiteeni kuitenkin muuttui, kun palattiin normaaliin päiväjärjestykseen ja monkoosi päätti minun olevan ehdottomasti kickikmisen arvoinen henkilö ilman mitään syytä, hän siis potki minua useita kertoja aivan olemattomista syistä. Tässä yksi esimerkki:

Tilannetta edelsi lyhyt keskustelu Martti Servosta.
(00:40:15) (Anastazia) Martti on kuitenkin sotilasarvoltaan ensimmäisen luokan tykinruoka tammenlehvillä:P
(00:40:39)     —› kick: (Anastazia) was kicked by (monkoosi) (tykinruokaa)

Vaikka idea lienee olikin vain olla "hauska" ja korostaa kuinka Servo on monkoosin mielestä hyvä, olisi asian voinut hoitaa hyvin paljon järkevämmin.

Pointtini oli lähinnä se, että olkoon ilman oppeja, vaikka oppina hoitaakin kurinpidon hyvin. Kaikki se turha egoaminen ja angstaaminen +kb:n muodossa tekevät kanavasta lähinnä diktatuurivaltion miniatyyrin.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #40 : 24.05.05 - klo 22:26 »
En teistä muista tiedä mutta mulle tollanen kahden rivin esimerkki ei kerro mitään siitä oliko tilanne kickaamisen arvoinen. Mutta eipä silti, olen minä nähnyt monkoosin kickaavan vähän hätäisin perustein joskus. Toisaalta minun mielestäni kanavan - siis yleisesti ottaen - oppien ei tarvitse esittää kickaamiselle minkään maailman perusteita, kunhan tulevat keskenään toimeen. Internet ei ole demokratia.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa miinin

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #41 : 24.05.05 - klo 23:02 »
Lainaus käyttäjältä: "jkk"
En teistä muista tiedä mutta mulle tollanen kahden rivin esimerkki ei kerro mitään siitä oliko tilanne kickaamisen arvoinen.


Tuossa oli tosiaan kaikki mitä olin sanonut aiheesta(tai ennen sitäkään pitkään aikaan).

Anonymous

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #42 : 25.05.05 - klo 00:28 »
Eh, nyt kun ei ole monkoa vahtimassa on Llokrah koko ajan äänessä ja pää hajoaa siihen jatkuvaan hymiöiden tulvaan.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #43 : 25.05.05 - klo 09:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Anastazia"
Lainaus käyttäjältä: "jkk"
En teistä muista tiedä mutta mulle tollanen kahden rivin esimerkki ei kerro mitään siitä oliko tilanne kickaamisen arvoinen.


Tuossa oli tosiaan kaikki mitä olin sanonut aiheesta(tai ennen sitäkään pitkään aikaan).


Niinhän sinä sanot.  Noita parin rivin irkkisitaatteja nyt voi kuka tahansa keksiä omasta päästään. Ja vaikka olisitkin sanonut tuosta "aiheesta" vain tuon yhden rivin, ei se tarkoita etteikö tilanteeseen liittyisi muutakin.

Mutta koska random irkkikanavan tapahtumilla spekulointi on aidosti tyhmintä mitä olen tällä viikolla tehnyt, lopetan keskustelun omalta osaltani tähän.

Koittakaa :) pärjätä :) siellä kanavallanne :)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Llorakh

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #44 : 25.05.05 - klo 18:00 »
Hieno vastaus :)

Kuulumisista kertoen, olemme pärjänneet todella hyvin kanavalla. Eilinen päivä oli vielä toipumista, mutta tänään on ollut hienosti paljon elonmerkkejä ja paljon kivaa juttua jo, vaikka päivä ei ole ircin puolesta vasta kuin alussa :)


Uudelleen kiitän kaikkia tähän topicciin kirjoittaneita  (g)
Finaje.com, sieltä ostot ja vaihdot isosti ja nopeasti :)

Poissa duracel

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #45 : 25.05.05 - klo 18:45 »
Joo, ja se johtuu vain siitä, ettei monkoosilla ole oppeja siellä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Sayath

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #46 : 17.06.05 - klo 00:41 »
Mielestäni monkoosilta pitäisi ottaa opit ettei pääsisi potkimän #mtg kanavalta ihmisiä pois aivan liian heikoin perustein.
 Juuri äskön sain kickiä kannulta siitä että olin kysellyt peliseuraa apprenticeen.

0kicked by 02(12monkoosi02) 02(12eipäs vongata sitä peliseuraa täältä02)12
Session Close: Fri Jun 17 00:27:51 2005

ei ollut mielestäni reilusti tehty, en ole katkera, mutta kun muutkin valittavat niin ajattelin kertoa että olen samaa mieltä Llorakhin kanssa ja jokin roti tähänkin homman pitäisi saada..

edit:
Vielä lisaykseksi sen verran että kun menin takaisin mtg kanavalle ja yritin keskustella monkoosin kanssa asiata.
Hän ei suostunut minkäänlaiseen keskusteluun vaan vähät välitti ja jatkoi oppejensa abusaamista bannimalla minut kokonaan kanavalta (toivoisinkin että joku un-bannisi minut)

tässä mun ja monkoosin välinen "keskustelu"

(00:42:46) (r0nkeli) Mielestäni oli erittäin typerästi tehty potkia minut pois sen takia että kyselin vain peliseuraa.
(00:43:00) (r0nkeli) Ei sitä ole missään säännöissä Monkoosi kielletty.
(00:43:08) (monkoosi) on
(00:43:16) (r0nkeli) eipäs
(00:43:21) (r0nkeli) näytä missä
(00:43:28) (monkoosi) oot kohta bännissä jos jatkat itkuas
(00:43:50) (r0nkeli) haha, hyvä vitsi
(00:44:07) (r0nkeli) näytä missä se on kielletty
(00:45:32) (r0nkeli) noniin sitä ei ole missään kielletty, eli toivoisin että lopettaisit oppejesi abusaamisen
(00:45:48) (monkoosi) oleppa vaikka hiljaa välillä
(00:46:16) (r0nkeli) siis yritän vain kertoa missä teet väärin
(00:46:33) (r0nkeli) ei ole mitään henkilökohtaista
(00:47:21)     —› can't join #mtg (you're banned (+b))
(00:47:21)     —› press (Control+F2) to retry!

Poissa goos

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #47 : 17.06.05 - klo 01:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Sayath"
Mielestäni monkoosilta pitäisi ottaa opit ettei pääsisi potkimän #mtg kanavalta ihmisiä pois aivan liian heikoin perustein.
 Juuri äskön sain kickiä kannulta siitä että olin kysellyt peliseuraa apprenticeen.

0kicked by 02(12monkoosi02) 02(12eipäs vongata sitä peliseuraa täältä02)12
Session Close: Fri Jun 17 00:27:51 2005

ei ollut mielestäni reilusti tehty, en ole katkera, mutta kun muutkin valittavat niin ajattelin kertoa että olen samaa mieltä Llorakhin kanssa ja jokin roti tähänkin homman pitäisi saada..

edit:
Vielä lisaykseksi sen verran että kun menin takaisin mtg kanavalle ja yritin keskustella monkoosin kanssa asiata.
Hän ei suostunut minkäänlaiseen keskusteluun vaan vähät välitti ja jatkoi oppejensa abusaamista bannimalla minut kokonaan kanavalta (toivoisinkin että joku un-bannisi minut)

tässä mun ja monkoosin välinen "keskustelu"

(00:42:46) (r0nkeli) Mielestäni oli erittäin typerästi tehty potkia minut pois sen takia että kyselin vain peliseuraa.
(00:43:00) (r0nkeli) Ei sitä ole missään säännöissä Monkoosi kielletty.
(00:43:08) (monkoosi) on
(00:43:16) (r0nkeli) eipäs
(00:43:21) (r0nkeli) näytä missä
(00:43:28) (monkoosi) oot kohta bännissä jos jatkat itkuas
(00:43:50) (r0nkeli) haha, hyvä vitsi
(00:44:07) (r0nkeli) näytä missä se on kielletty
(00:45:32) (r0nkeli) noniin sitä ei ole missään kielletty, eli toivoisin että lopettaisit oppejesi abusaamisen
(00:45:48) (monkoosi) oleppa vaikka hiljaa välillä
(00:46:16) (r0nkeli) siis yritän vain kertoa missä teet väärin
(00:46:33) (r0nkeli) ei ole mitään henkilökohtaista
(00:47:21)     —› can't join #mtg (you're banned (+b))
(00:47:21)     —› press (Control+F2) to retry!


#mtg:lla on peliseuran haku aina ollut kiellettya ja en naa mitaan syyta miksi monkoosilta kyseiselta kanavaltaa pitaisi poistaa opit. peliseuraa kannattaa hakea niilta tarkoitetuilta kanavilta missa sita seuraa loytyy.

Poissa Sayath

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #48 : 17.06.05 - klo 01:40 »
no jaa.. siitä ei ainakaan ollut tuolla säännöissä mitään mainintaa, mutta mielestäni monkoosi kuitenkin käyttäytyi erittäin törkeastä bannimalla ilman mitään näennäistä syytä.

Hän vain egoili ja ja oli olevinaan iso mies bannimalla ..tämä saisi loppua kiitos.

Poissa Andromes

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #49 : 17.06.05 - klo 01:53 »
hohhoijaa...noh, vieläkös tämä jatkuu =)
ensinnäkin, noh..#mtg kanavalla tollanen potkiminen voi ollakin sallittua, mutta tollaista potkimista ei #finnish-mtg kanavalla sallita. Vielä tohon monkoosin oppeihin. kuulin taas eräältä henkilöltä mielipidettä asiaan liittyen(ei keltä tahansa henkilöltä, en julkista nickiä), mielipide oli kuitenin vastainen perustaen siihen, että toi turha kickkiminen tuo liikaa kuria paikkaa, vaikka kanavan tarkoitus on olla mukava ja viihtyisä.
Tietysti, kukaan ei voi sanoa vastaan että eikö noita turhia kickkejä olisi ollut,  olen saanut ja nähnyt tarpeeksi niitä, todellakaan en ala niitä tähän kirjaamaan.
Itselläni ei ole mitään henkilökohtaista monkoosia kohtaan. Sanon asian silleen kuin se on.

Poissa Andromes

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #50 : 17.06.05 - klo 02:22 »
noh. löysinpäs erään linkin oikeudenmukaisuudesta, jossa voi olla vinkkiä hyvään ja oikeudenmukaiseen hallitsemiseen kanavalla: http://koti.mbnet.fi/~lartsa/oik.doc

Eli kun muistaa aina käydä toiminnassaan läpi nuo kuusi periaatetta: edustavuus, johdonmukaisuus, puolueellisuuden tai jääviyden estäminen, tiedon tarkkuus, oikaistavuus ja eettisyys, ja tietysti pyrkii toiminnassaan välttämään välinpitämättömyyttä, piittaamattomuutta, pilkallisuutta, ylimielisyyttä ja epäystävällisyyttä, niin on jo vaikea epäonnistua =)

Poissa DogMeat

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #51 : 17.06.05 - klo 06:38 »
Siis selvennystä Andromesin viestiin hieman: MTF perustettiin sen takia, ettei tarvi jaksaa #mtg kanavan modeja.. Eli tämä sivusto on juuri #Finnish-MTG:n paikka, eikä #mtg:n

Poissa duracel

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #52 : 17.06.05 - klo 07:26 »
Sanon tämän vielä kerran: irkki ei ole demokratia. Ne jotka viihtyvät jollain kanavalla ovat hyväksyneet kanavan säännöt.  Jos et viihdy, etsi toinen kanava.

Äläkä nyt ainakaan valita kanavan toiminnasta jonkun TOISEN kanavan webbifoorumilla.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Andromes

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #53 : 17.06.05 - klo 12:59 »
Sanonpahan vielä että #finnish-mtg:n olisi tarkoitus olla oikeudenmukainen, eli -porukkaa ei potkita ilman parempaa syytä-, kaikilla on oikeus olla kanavalla ja puhua siellä, eikä riittävä syy ole potkimiseen se että henkilöstä ei pidä muutenvaan taikka hän puhuisi paljon. Toivon että kanavan muutkin operaattorit noudattaisivat tätä.

Jpuranen potkaisi yöllä Shmnin kanavalta pois ilman nähtävää syytä. Eikä se ole #Finnish-mtg:llä sallittua. #finnish-mtg:n olisi tarkoitus olla ystävällinen ja kaikille tervetullut kanava. Porukkaa potkitaan vasta kun homma alkaa mennä liiaksi yli.

Poissa monkoosi

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #54 : 17.06.05 - klo 13:47 »
Oonkohan mä sokea mut mä en löydä logeista tota tapahtumaa.

Kas olin sokea. Kun se olikin tapahtunut aamulla eikä yöllä.

Poissa duracel

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #55 : 17.06.05 - klo 13:50 »
Joo niin potkaisin. Se oli kiitos saamastani kohtelusta #mtg:llä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Andromes

Monkoosin toiminta ongelma finnish-mtg:llä ja oppina?
« Vastaus #56 : 17.06.05 - klo 14:37 »
jeps. Aamullahan se oli, minun virhe mutta en takerru yksityiskohtiin.
Duracel, #mtg ja #finnish-mtg ei ole sama. Jos #mtg kanavalla olijoilla on riitaa, se riita ei yllä #finnish-mtg kanavalle. Ei kiitos tollaisia syitä enää.