Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tarttis selvitttää vähän asioita  (Luettu 4231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daemin

Tarttis selvitttää vähän asioita
« : 02.05.09 - klo 11:12 »
 Hei!

En tiedä soveltuuko tämä ongelmani oikein tänne palstalle, mutta pitää tämä kuitenkin jossakin selvittää.
Tässä on keskustelu jonka olen käynyt käyttäjän Jatoenin

Jatoenin ensimmäinen viesti minulle
Lainaus käyttäjältä: jatoen - eilen kello 17:57
Mikäs sinua risoo???

Minun vastaukseni Jatoenille
« Lähetetty käyttäjälle: jatoen : eilen kello 18:33 »
  Tulikohan tuo viesti väärälle käyttäjälle vai? Jos todella tarkotit tuon viestin minulle, niin sori minulla ei kyllä ole hajuakaan mitä tuolla tarkoitat.

"Daemin" Ilkka Ahola

Jatoenin toinen vastaus
«  Lähetetty käyttäjälle: Daemin  : tänään kello 01:08 »
Lainaus käyttäjältä: Daemin - 30.04.09 - klo:12:24
ootko joku vitun homo vai? saatana mikä huoranpenikka. joku vitun korttihomo

sanooko tämä yhtään mitään??


Tänä aamuna luin Jatoenin vastauksen, voin vain sanoa, että ihmetykseni oli suuri tämän viestin johdosta:

Lainaus käyttäjältä: Daemin - 30.04.09 - klo:12:24
ootko joku vitun homo vai? saatana mikä huoranpenikka. joku vitun korttihomo


Kovin ihmeissäni olen tuosta viestistä, kun itse en ole tuollaista kirjoittanut. Anteeksipyyntöni olen Jatoenille lähettänyt, ja uskon että saamme puhumalla homman selville, mutta haluaisinkin selvittää, että miten tämä on edes mahdollista. Looginen selitys olisi, että joku on saanut selville salasanani tai olisi päässyt kirjoittamaan kun olen ollut kirjautuneena tänne, mutta sitä vaihtoehtoa pidän epätodennäköisenä, koska salasani on päässäni ja kukaan ei ole voinut tuolloin päästä koneelleni, koska olin tuohon aikaan kotipihassani töissä, ja sisällä talossa oli vain äitini, joka ei tietokonetaidoillaan, edes aina nettiä auki saa =)

Itse olen jo aikaisemmin törmännyt tämmöiseen ilmiöön, jossa tullessani tälle sivustolle, niin olen automaattisesti kirjautuneena sisään. Se on varmaan joku asetuskysymys ja helppo ratkaista, ja sitä en ongelmana pidä, koska vain minulla ja "tietokonetaidottamalla" äidilläni on pääsy koneeseeni. Ongelmana on se, että kerran tänne sivustolle tullessani hämmästyksekseni olinkin automaattisesti kirjautuneena kaverini tunnuksilla. Miten se on edes mahdollista, koska hän ei ole koskaan edes käyttänyt konettani saati sitten kirjautunut sisään omilla tunnuksillaan omalle koneelleni. Pidin sitä outona ilmiönä ja kirjauduin vain ulos sen kummemmin sitä enää miettimättä, mutta nyt alkaa mietityttään, että näinkö on käynyt sitten minullekin, että joku on päässyt automaattisesti tunnuksillani sisään ja alkanut tekemään tuhojaan. Tilanteeni ei ole kauhean kiva, mutta onneksi se joka tuollaisen viestin lähetti lähetti vain tuollaisen viestin, jonka nyt puhumalla vielä voidaan selvittää, mutta mitä jos hän olisikin alkanut sopimaan kauppoja? Vastaisuuden varalle haluaisinkin saada vähän jotain apua, että ei tilanne toistuisi. Joten antaisitteko jotakin vinkkiä tai palautetta?

Uskon, että ymmärrätte, että tuollaista viestiä EN TODELLAKAAN ITSE kirjoittaisi ja toivon että tilannne nyt jäisikin yksittäiseksi tapaukseksi.
Ilkka Ahola "Daemin"




Poissa Mozzam

Vs: Tarttis selvitttää vähän asioita
« Vastaus #1 : 02.05.09 - klo 12:22 »
Hei!

En tiedä soveltuuko tämä ongelmani oikein tänne palstalle, mutta pitää tämä kuitenkin jossakin selvittää.
Tässä on keskustelu jonka olen käynyt käyttäjän Jatoenin

Jatoenin ensimmäinen viesti minulle
Lainaus käyttäjältä: jatoen - eilen kello 17:57
Mikäs sinua risoo???

Minun vastaukseni Jatoenille
« Lähetetty käyttäjälle: jatoen : eilen kello 18:33 »
  Tulikohan tuo viesti väärälle käyttäjälle vai? Jos todella tarkotit tuon viestin minulle, niin sori minulla ei kyllä ole hajuakaan mitä tuolla tarkoitat.

"Daemin" Ilkka Ahola

Jatoenin toinen vastaus
«  Lähetetty käyttäjälle: Daemin  : tänään kello 01:08 »
Lainaus käyttäjältä: Daemin - 30.04.09 - klo:12:24
ootko joku vitun homo vai? saatana mikä huoranpenikka. joku vitun korttihomo

sanooko tämä yhtään mitään??


Tänä aamuna luin Jatoenin vastauksen, voin vain sanoa, että ihmetykseni oli suuri tämän viestin johdosta:

Lainaus käyttäjältä: Daemin - 30.04.09 - klo:12:24
ootko joku vitun homo vai? saatana mikä huoranpenikka. joku vitun korttihomo


Kovin ihmeissäni olen tuosta viestistä, kun itse en ole tuollaista kirjoittanut. Anteeksipyyntöni olen Jatoenille lähettänyt, ja uskon että saamme puhumalla homman selville, mutta haluaisinkin selvittää, että miten tämä on edes mahdollista. Looginen selitys olisi, että joku on saanut selville salasanani tai olisi päässyt kirjoittamaan kun olen ollut kirjautuneena tänne, mutta sitä vaihtoehtoa pidän epätodennäköisenä, koska salasani on päässäni ja kukaan ei ole voinut tuolloin päästä koneelleni, koska olin tuohon aikaan kotipihassani töissä, ja sisällä talossa oli vain äitini, joka ei tietokonetaidoillaan, edes aina nettiä auki saa =)

Itse olen jo aikaisemmin törmännyt tämmöiseen ilmiöön, jossa tullessani tälle sivustolle, niin olen automaattisesti kirjautuneena sisään. Se on varmaan joku asetuskysymys ja helppo ratkaista, ja sitä en ongelmana pidä, koska vain minulla ja "tietokonetaidottamalla" äidilläni on pääsy koneeseeni. Ongelmana on se, että kerran tänne sivustolle tullessani hämmästyksekseni olinkin automaattisesti kirjautuneena kaverini tunnuksilla. Miten se on edes mahdollista, koska hän ei ole koskaan edes käyttänyt konettani saati sitten kirjautunut sisään omilla tunnuksillaan omalle koneelleni. Pidin sitä outona ilmiönä ja kirjauduin vain ulos sen kummemmin sitä enää miettimättä, mutta nyt alkaa mietityttään, että näinkö on käynyt sitten minullekin, että joku on päässyt automaattisesti tunnuksillani sisään ja alkanut tekemään tuhojaan. Tilanteeni ei ole kauhean kiva, mutta onneksi se joka tuollaisen viestin lähetti lähetti vain tuollaisen viestin, jonka nyt puhumalla vielä voidaan selvittää, mutta mitä jos hän olisikin alkanut sopimaan kauppoja? Vastaisuuden varalle haluaisinkin saada vähän jotain apua, että ei tilanne toistuisi. Joten antaisitteko jotakin vinkkiä tai palautetta?

Uskon, että ymmärrätte, että tuollaista viestiä EN TODELLAKAAN ITSE kirjoittaisi ja toivon että tilannne nyt jäisikin yksittäiseksi tapaukseksi.
Ilkka Ahola "Daemin"

Olet logattuna sisään koska: keksit

Myös, 30.04. ja puolen päivän jälkeen on monille kyseenalaista aikaa
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Daemin

Vs: Tarttis selvitttää vähän asioita
« Vastaus #2 : 02.05.09 - klo 12:55 »
Tuskinpa tässä yrittäisin selvittää tapahtunutta, jos sen itse olisin keksinyt eli kaikki sanomani on kyllä totta. Tapanani ei ole valehdella, enkä alkoholia käytä enkä tuollaisia viestejä todellakaan kirjoittelet. Eikö kuulosta vähän oudolta, että jotakuta nimittelisin korttihomoksi ja tuolla tavalla älyttömästi kommentoisin, kerta itsekin pelaan ja pidän pelistä. Täällä olen pelkästään vaihto/myynti/osto mielessä liikkeessä ja siksi haluaisinkin saada tämän jutun selville ja mainettani puhdistetuksi, jotta se ei vaikuttaisi tuleviin korttivaihtoihin eikä tälläistä vastaisuudessa tapahtuisi.

Poissa Polari

Vs: Tarttis selvitttää vähän asioita
« Vastaus #3 : 02.05.09 - klo 13:31 »
Foorumisofta jättää kirjautuminen selaimen muistiin (keksi/cookie), jolloin seuraavan kerran sivun avatessasi kirjaudut automaattisesti sisään. Oletuksena tuo jää voimaan ~ikuisesti, mutta kirjaudu -napin vieressä on isohko palkki josta tätä voi muuttaa. Jos et halua että noin tapahtuu etkä tuppaa muistamaan kirjautua ulos, vaihda nyt ihmeessä se kirjautumisaika vaikka tunniksi.

Itse syyttäisin tuota kaveriasi joka on selvästi myös käynyt koneellasi salaa partiksella. Väitän että on aika paljon todennäköisempää että jossain vaiheessa sinä olet kirjautunut sisään joltain muulta koneelta tai syyllinen käynyt tekemässä tämän sinun koneellasi, kuin että tekniikka olisi kussut jotenkin mystisesti tällaisessa yksittäistapauksessa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa jubu

Vs: Tarttis selvitttää vähän asioita
« Vastaus #4 : 05.05.09 - klo 00:52 »
Mites toi kirjaudutaan sisään ikuisesti ni mistä se tunnistaa käyttäjän. onko pelkk ip vai muutakin?
meinaan että ip t vaihtuu.

Poissa luma

Re: Vs: Tarttis selvitttää vähän asioita
« Vastaus #5 : 05.05.09 - klo 01:07 »
Mites toi kirjaudutaan sisään ikuisesti ni mistä se tunnistaa käyttäjän. onko pelkk ip vai muutakin?
meinaan että ip t vaihtuu.
Evästeellä eli cookiella toimii pysyvä sisäänkirjautuminen, ip:llä ei ole vaikutusta. On siis tietokone- ja vieläpä selainkohtainen.