Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Hellkite Charger ja hyökkäys.  (Luettu 1558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Watsoni

Hellkite Charger ja hyökkäys.
« : 17.03.10 - klo 20:49 »
Pientä epäselkoa kyseisestä asiasta, johon en kovin äkkiseltään löytänyt vastausta:

Eli Hellkite Charger pöydässä, vastustajalla Goldmeadow Harrier, täppikyky valmiina.

No sanon hyökkäävääni Hellkite Charger, jolla löytyy kyky uuteen combat-phaseen jos maksan {5}{R}{R} sen hyökätessä.

No odotankin vastustajan täppäävän sen Harrierillaan, mutta voiko täppäämisen hoitaa responsena hyökkäyksen aloitukseen,
jolloin Hellkite ei hyökkäisikään eikä voisi täten kykyään käyttää?

Eli miten menetellään, omasta mielestä kun olen julistanut Hellkiten hyökkääjäksi, niin vastustaja voi siihen vasta responssia,
jolloin voin pistää uuden combat phasen stackiin jos manaa löytyy, eikä vastustaja voi mitenkään estää sen siirtymistä combattiin,
ellei ole mainillani huomannut lohharia täppiin lyödä. Pientä kinaa siis tästä combatin aloituksesta...
"Ainiin, joo... Olisinhan mä... joo. Hups."

Poissa Rancid-

Vs: Hellkite Charger ja hyökkäys.
« Vastaus #1 : 17.03.10 - klo 21:07 »
Combat phasen stepit ovat:

Beginning of combat
Declare attackers
Declare blockers
Combat damage
End of combat

Declare attackers stepin alussa aktiivinen pelaaja julistaa hyökkääjät. Jos Charger on tässä vaiheessa untapissa, se saa hyökätä. Kun se on hyökkääjäksi julistettu, täppääminen ei enää auta. Viimeinen hetki, kun vastustajasi voi tähän vaikuttaa Goldmeadow Harrierilla, on beginning of combat step.

Kommunikoinnin osalta kannattaa tällaisissa tilanteissa pyrkiä selkeyteen. Lausahdukset tyyliin "haluaisin hyökätä" tai "mennään combattiin" tarkoittavat sääntökielellä "siirrytään beginning of combat steppiin, jossa annan priorityn sinulle". Tämä on juuri se vaihe, missä potentiaalisia hyökkääjiä useimmin halutaan täppäillä. Jos toimit niin nopeasti, ettet anna vastustajallesi tilaisuutta tehdä asioita, turnauksissa tuomari yleensä käskee ottaa takapakkia sen verran, että vastustajakin saa tehdä asioita siinä vaiheessa vuoroa, kun olisi halunnut.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.