Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Standard golem kyssäri  (Luettu 2403 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panssar1Mies

Standard golem kyssäri
« : 04.09.11 - klo 19:31 »
Kuinka hyvin osaisitte about arvioida että miten tämä pärjäisi esim agroja vastaa jne jne?

4   Glacial Fortress
4   Island
12   Plains
4   Seachrome Coast

2   Blightsteel Colossus
4   Blade Splicer
3   Wing Splicer
2   Master Splicer
2   Frost Titan
2   Indomitable Archangel

2   Gideon Jura
2   Venser, the Sojourner
3   Shape Anew
4   Stoic Rebuttal
2   Mitotic Manipulation
4   Dispatch
4   Ponder

side
4   Dispense Justice
4   Hex Parasite
4   Day of Judgment
4   Tumble Magnet
1   Sunblast Angel

Siden suunnittelussa on hivenen ongelmia. Haluaisin saada hyvät avain kortit mahtumaan sideen sekä mainii
Otan mielelläni vinkkejä sekä hyviä kehitys ideoita vastaa.

Elikkäs haluaisin kuulla teidän mielipiteet tästä deckistä.

Poissa Anssi

Vs: Standard golem kyssäri
« Vastaus #1 : 04.09.11 - klo 19:43 »
Inkmoth Nexukset olis varmaan ihan hyviä Shape Anew-targetteja. Yks vaihtoehto on myös pelata 4 Trinket Mage + 1x 1:n manan artifacti. Pakka näyttää tooosi hitaalta. Mana Leak antais jotain tekemistä kierrokselle 2. Dispatch on ihan hirveä tässä pakassa kun eisulla oo niitä artifacteja ikinä kolmea tiskissä. Tarvit viel mana leakien lisäksi jotain halpaa pelattavaa, Dismember vois olla ihan hyvä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Panssar1Mies

Vs: Standard golem kyssäri
« Vastaus #2 : 04.09.11 - klo 19:55 »
Mikä toisi pakkaan nopeutta?

Poissa roussih

Vs: Standard golem kyssäri
« Vastaus #3 : 21.09.11 - klo 15:37 »
Mitotic Manipulation on täysin jätekortti. Dispatch ei tule toimimaan ikinä golem tokeneiden ollessa ainoat artifactit. Archangel on myös jörssiä ollessaan käytännössä 4/4 vanilja lenturi joka ei tee mitään erityisen relevanttia. Frost titaani on heikompi mies kuin sphinx / sun titaani.

Tässä deckissä nyt ei oikein ota selvää mikä sun gameplan on muuta kuin että hitaita golemeita tiskiin ja ehkä joskus shape anew colossus. Hitaaksi pakan tekee se että suurin osa miehistäsi joilla olisi tarkoitus piestä vihua on niin kalliita 4+ casting cost että vihu todennäköisesti saa counteroitua / paskottua ukkosi ennen kuin saat yhtään niistä pysymään boardilla, vihu pelaa mitä tahansa paremman cardvaluen creatureita tai yksinkertaisesti juoksee sun yli nopeammalla deckillä.

UW voit pelata joko control tai aggro- control, joissa control ideana on pelata mahdollisimman paljon countereita ja massa poistoja jotta voit pitää vihun kurissa kunnes lyöt tiskiin jonkun planeswalker / titaanin / sphinx jolla sitten ratsastat pelin voittoon. Olennaisena erona aggro-control että suositeltavaa pelata lähes täyttä settiä Day of judgment mainissa, koska suurin osa sun uhista ei kärsi boardin paskaksi posauttamisesta.

Aggro-control, josta hyvänä esimerkkinä oli vähän aikaa sitten cawblade eli pelaat pieniä tehokkaita miehiä:
-mirran crusader
-blade splicer
-snapcaster mage (midnight haunting, timely reinforcements, counterit, forbidden alchemy yms)
-hero of the bladehold
kokeilun arvoisia: invisible stalker, midnight haunting ja mindshrieker

Tämän jälkeen pyrit suojelemaan näitä countereilla ja poistoilla. Näitten pikku miesten kaveriksi sopii hyvin sword of feast and famine ja uusi innistrad ländi joka tuottaa 2 manalla + exile creature gravelta 1/1 lenturin. Curven loppupäähän gideoneita ja ehkä pari sphinx / sun titan.

Huom. En todellakaan osaa erityisesti ennustaa tulevaa standard metagamea ja kuinka hyviä tämmöiset siinä ovat mutta itse lähtisin varmaankin tämän tyylisillä pakoilla kokeilemaan ekoihin turnauksiin.

Poissa Panssar1Mies

Vs: Standard golem kyssäri
« Vastaus #4 : 21.09.11 - klo 16:30 »
Tuossa oli hyvää palautetta!!

Olen jo jonkin aikaa sitten muokannut tuota ja olen päätynyt tuohon control tyyliin. 
Tämmösellä olen jo jonkin aikaa pelaillut ja mielestäni ihan ok toimiva, toisin jtn alkupelin droppeja olisi hyvä lisätä muutakin kuin ponderit ja mana leakit. sphinxei olen miettinyt ja luultavasti olen niitä hankkimassa. Dismemberit ovat myös hankinnan alla.



4   Glacial Fortress
3   Island
10   Plains
4   Seachrome Coast
3   Buried Ruin

4   Blade Splicer
3   Wing Splicer
3   Master Splicer
2   Frost Titan
4   Solemn Simulacrum
2   Sensor Splicer

2   Gideon Jura
2   Venser, the Sojourner
2   Tumble Magnet
2   Mimic Vat
2   Stoic Rebuttal
2   Mana Leak
3   Day of Judgment
3   Ponder

Sideboard
3   Oblivion Ring
3   Phyrexian Metamorph
2   Norn's Annex
1   True Conviction
1   Volition Reins
1   Sensor Splicer
2   Indomitable Archangel
2   Sundial of the Infinite