Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Animar soul of ramp.  (Luettu 4723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtg_96

Animar soul of ramp.
« : 20.08.14 - klo 10:59 »
Elikkäs laitetaan ekaa commander ideaa pystyyn, dekki on jo suurimmaksi osaksi kasassa. Enemmänkin haen kehitysideoita, vaikkakin dekki on playtesteissä proxyjen kanssa toiminut aivan mainiosti.

Mutta ei lätinää sen enempää, lista olkaa hyvät:

Komentaja:

1x Animar soul of elements

Creature:

 1x AEthersnipe
 1x Archetype of Endurance
 1x Birds of Paradise
 1x Blightsteel Colossus
 1x Brutalizer Exarch
 1x Consecrated Sphinx
 1x Deadeye Navigator
 1x Deceiver Exarch
 1x Draining Whelk
 1x Dream Stalker
 1x Duplicant
 1x Elvish Aberration
 1x Etherium-Horn Sorcerer
 1x Fierce Empath
 1x Forgotten Ancient
 1x Gaea's Herald
 1x Garruk's Horde
 1x Glen Elendra Archmage
 1x Grinning Ignus
 1x It That Betrays
 1x Jin-Gitaxias, Core Augur
 1x Joiner Adept
 1x Kiki-Jiki, Mirror Breaker
 1x Kira, Great Glass-Spinner
 1x Kozilek, Butcher of Truth
 1x Maelstrom Wanderer
 1x Man-o'-War
 1x Momir Vig, Simic Visionary
 1x Mystic Snake
 1x Nullstone Gargoyle
 1x Palinchron
 1x Peregrine Drake
 1x Phyrexian Metamorph
 1x Platinum Angel
 1x Platinum Emperion
 1x Prime Speaker Zegana
 1x Primordial Sage
 1x Prophet of Kruphix
 1x Shrieking Drake
 1x Solemn Simulacrum
 1x Somberwald Sage
 1x Soul of New Phyrexia
 1x Soul of the Harvest
 1x Sylvan Caryatid
 1x Tajuru Preserver
 1x Terastodon
 1x Treasure Mage
 1x Ulamog, the Infinite Gyre
 1x Urabrask the Hidden
 1x Vigor
 1x Vorel of the Hull Clade
 1x Vorinclex, Voice of Hunger
 1x Xenagos, god of revels

Land:

 1x Ancient Ziggurat
 1x Breeding Pool
 1x Cascade Bluffs
 1x Command Tower
 1x Exotic Orchard
 1x Fire-Lit Thicket
 1x Flooded Grove
 3x Forest
 1x Hinterland Harbor
 1x Homeward Path
 3x Island
 1x Kessig Wolf Run
 1x Misty Rainforest
 1x Mosswort Bridge
 3x Mountain
 1x Mountain Valley
 1x Oboro, Palace in the Clouds
 1x Opal Palace
 1x Reflecting Pool
 1x Rogue's Passage
 1x Rootbound Crag
 1x Scalding Tarn
 1x Steam Vents
 1x Stomping Ground
 1x Sulfur Falls
 1x Taiga
 1x Tropical Island
 1x Volcanic Island
 1x Wooded foothills

Artifact:

 1x Chromatic Lantern
 1x Cloudstone Curio
 1x Sol Ring
 1x Whispersilk Cloak

Planeswalker:

 1x Domri Rade
 1x Garruk Wildspeaker
 1x Xenagos, The Reveler

Enchantment:

 1x Survival of the Fittest
 1x Sylvan Library

Instant:

 1x Worldly Tutor

Sorcery:

 1x Primal Surge

Pakan idea tulee varmaan aika selväksi, miehet pöytään, animaria rämpätään ja ajolle hops. Primal surge on täystappo tällä dekillä sekä kiki-jiki+deceiver exarch=win.


Poissa PertSa

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #1 : 20.08.14 - klo 14:12 »
Itselläni ei ole juurikaan kokemuksia kortista tai formaatista, mutta Heartwood Storyteller ainakin teoriassa sopisi näin runsascreatureiseen pakkaan, vai tekeekö sittenkään tarpeeksi.

Deadwood treefolk tai Eternal witness tai Artisan of Kozilek voisivat tuoda kuolleet miehet takaisin kiertoon.

Muun tavaran osastolle  ehdottaisin mm. crystal shard, erratic portal ja equilibrium, jotta saisi maksimit irti pakan ETB miehistä. Mikään näistä tosin ei ole välttämättömyys, mutta etenkin equilibrium on tällaisessa pakassa suhteellisen mehukas vehje.

Poissa mtg_96

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #2 : 20.08.14 - klo 14:19 »
Storyteller on ihan ok, ei vaan tee tässä tarpeeks. Korttietua kun tulee jo mm kozilekin ja soul of harvestin muodossa vähintään riittävästi.

Eternall witness oli kortti jonka sisään heittoa mietin todella pitkään, lopulta vaan päädyin että yhden miehen takastuonti ei vaan riitä. Varsinkin kun on toi soul of new phyrexia suojelemassa omia miehiä aika hyvin+sen voi etsiä treasure magella.

Nuo bouncaajat vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta, en vain tiedä mitä pois ottaisin. Ja mulla on cloudstone curio hoitamassa sitä hommaa.

Poissa PertSa

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #3 : 20.08.14 - klo 15:58 »
Pois otettavia voisivat olla vaikka.

Birds of Paradise -> Minulla on EDH:sta sellainen käsitys että ukonpoistoa ja massaukonpoistoa on paljon jolloin tämä ei oikein loista.
Joiner Adept -> Kuinka usein pakalla oikeasti on ongelmia manojen kanssa?
Tajuru Preserver -> pelataanko sikäläisessä metassa tosiaan niin paljon Eldrazeja/sacciefektejä, että tämä oikeasti kannattaa.
Man-o-war -> Jotenkin tuntuu vaan vähän köyhältä efektiltä. (ilmeisesti funktio on lyödä animar nopeasti täyteen, mutta riittääkö se)
Dream Stalker & shrieking drake -> lyövät kyllä nopeasti animarin täyteen counttereita , mutta ei paljon muuta virkaa. (Toisaalta tarvitaanko muuta?)

Mielestäni muuten Kiki-Jikin kanssa exarchia parempi tappokortti on muuten Zealous conscripts koska se väistää joidenkin pakkojen harrastamat Propagandat tms. ja on muutenkin hyödyllisempi efekti kuin random täppays. Manastahan formaatissa harvemmin on pulaa. Onko instanttina peliintulo todella niin paljon suurempi hyöty.

Poissa mtg_96

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #4 : 20.08.14 - klo 20:57 »
Birds oh hyvä tässä formaatissa koska se fiksaa manaa ja on halpa+pumppaa animaria helposti.

Joiner adept on kieltämättä hieman meh, mutta se on pelastanut mut pari kertaa kun esmes multa on paskan tuurin takia puuttunut kokonaan vihreä. Sen perusteella olen kokenut tarpeelliseksi pitää mokoman.

Tajuru preserver suojelee miehiä. Nuff said pretty much

Man-o-war on kans vähän 50/50, toisaalta mulla on vaan ollu mokoman kans niin hyviä kokemuksia että olen tykästynyt mokomaa+ sen saa niin halvalla pöytään kiitos animarin. Sekä sillä voi myös bouncata vihun ärsyttäviä miehiä jos tarve tulee.

Dream stalker+shrieking drake on pakassa juuri animarin pumppauksen takia. Pakan pää funktio kun on vaan pumpata animar ja ajella voittoon.

Zealous on todella hyvä tappokortti, myönnän sen. Jotenkin vain tykästyin deceiveriin koska sillä voi myös täpätä vihun juttuja jos tulee tarve.

Kiitän vinkeistäsi, ne eivät missään nimessä ole huonoja, koen vain et dekki toimii nyt aika sairaan hyvin :)

Poissa Salevanen

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #5 : 22.08.14 - klo 16:50 »
Hyvältä näyttää totta tosiaan! Muutaman muutoksen suosittelisin tekemään tosin.

Worldly Tutor on hyvä kortti, mutta auttamattomasti vituttava jos osut Primal Surgella siihen. Pistäisin tilalle Akroma's Memorialin, jolloin käytännössä Surgen jälkeen ajat kaikki pelaajat pois hastella samalla vuorolla ja voit pistää koko deckin huoletta tiskiin, paitsi toki jos pelkäät Routia tms

Lisäksi Vorel of the Hull Clade ei tee oikeasti ihan kamalasti tässä deckissä, laittaisin tilalle melkein mitä tahansa (vaikka sitten Zealous Conscriptsin).

Ei mulla muuta  ;D

Poissa mtg_96

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #6 : 22.08.14 - klo 20:11 »
Tutorin haluan pitää sillä se etsii mulle ihan minkä tahansa miehen. Auttaa mm kiki jiki combon saamisessa. Ja tuo pointti primal surgella on uhka, mutta en ole ainakaan vielä törmännyt mokomaan. Kun oikeastaan aina ehdin jo pelaa ton tutorin pois ennenkuin pelaan primalin. Pakassa kun on urabrask ja maestrom wanderer jotka antaa kaikille miehille jo sen elintärkeän hasten. Olen myös ottanut huomioon että primal surge ei ole pakan ainoa voittokeino. Yleensä voitto tulee vain helvetin kovalla rämpillä ja armottomalla agrolla. :P

Vorelia mietin edelleen, se on auttanut rämppäämän halvalla animaria. Mutta harkitsen zealousin sisäänlaittoa :)

Kiitos vinkeistä sullekkin :)

Poissa mtg_96

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #7 : 23.08.14 - klo 19:32 »
Pientä mielipidettä vielä tarvitaan että teinkö tästä vähän liian voimakkaan? Olen saanut kommenttia että kukaan ei tätä vastaan halua pelata koska kuulemma liian vahva. Olen kyllä tietoinen että commander on hieman hauskempi eikä niin high competive formaatti. Halusin tästä silti vahvan, ei tämä missään nimessä ole voittamaton. Ja olen kyllä vasta pelaajilta saanut viestiä että kyllä tuota läjää vastaan voi pelata.

Poissa Salevanen

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #8 : 24.08.14 - klo 10:10 »
Pientä mielipidettä vielä tarvitaan että teinkö tästä vähän liian voimakkaan? Olen saanut kommenttia että kukaan ei tätä vastaan halua pelata koska kuulemma liian vahva. Olen kyllä tietoinen että commander on hieman hauskempi eikä niin high competive formaatti. Halusin tästä silti vahvan, ei tämä missään nimessä ole voittamaton. Ja olen kyllä vasta pelaajilta saanut viestiä että kyllä tuota läjää vastaan voi pelata.

Tämä on todella meta-riippuvainen asia, joillekkin pakkasi saattaa totta tosiaan vaikuttaa aivan liian voimakkaalta kun taas toiset pitävät sitä varmasti vaan hyvänä deckinä. Kannattaa kysyä muilta ihmisiltä metassanne, että mitä mieltä he ovat (esim. onko pakassasi heidän mielestä jotain OP kortteja tms) ja mahdollisuuksien mukaan modata deckiäsi.

Poissa mtg_96

Vs: Animar soul of ramp.
« Vastaus #9 : 24.08.14 - klo 10:14 »
Noh, siis niiden ihmisten kanssa joiden olen pelannut eivät ole pistäneet dekkiä ollenkaan pahakseen vaikka olenkin sillä voittanut aika rankalla kädellä. Olen kyllä kohdannut vielä ilkeämpiäkin pakkoja kuin omani. En ainakaan usko et tällä hetkellä peliporukasta tulee puutos :)