Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 131509 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa opo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #30 : 18.02.16 - klo 10:05 »
Yksi tapaus parin vuoden takaa. Lähetin 580,00€ lähetyksen vakuutettuna italiaan. Paketti oli seurannan mukaan ollut jo 2 viikkoa maassa. Kyselin asiasta yksityisviestillä. vastaukset:

i'll go today to the postoffice,don't worry italian service is always full of surprise,i think they put the package in stock and they didn't delivery.

everithing ok it takes about 2 hours to take the package because italian post office don't know about the existence of finland XD
thank you very much for everithing.

Kaikki meni siis lopulta ihan hyvin.

Poissa Teravainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #31 : 22.02.16 - klo 21:33 »
Mulla on menossa mielenkiintoinen case tällä hetkellä MCM:ssä. Ostin kortteja portugalilaiselta myyjältä ja kaupat meni aika nihkeesti, joka lopulta päätyi siihen etten antanut myyjälle täysiä palautteita kaupasta. Annoin kuitenkin overall Good palautteen, joka on toisiksi korkein palaute mitä voi antaa. Myyjä tästä närkästyi ja alkoi viestitellä mulle siitä, miten mun pitäisi vaihtaa palaute ja laittoi cancellation requestin palautteeseen. Jätin asian viikonlopuksi hautomaan ja sain melkein joka päivä viestiä myyjältä asiasta.

Tänään sitten myyjä reservasi multa kortteja noin 30€ edestä kun en ollut vielä palautteen cancellation requestiin vastannut mitään. Vähemmän yllättäen tuli mieleen, että mikä kosto ruljanssi tästä alkaa ja laitoin suoraan MCM:n ylläpidolle viestiä asiasta ja denytin viikonlopun yli olleen feedbackin cancellation requestin. Hetken päästä myyjältä tulikin viestiä, miten pilasin hänen palautteensa ja etten ollut tervetullut ostamaan kortteja häneltä enää. No, tämä nyt ei kauheasti haitannut, mutta jätkällä on vielä 30€ edestä lappuja reservattuna multa, ja en usko että tämä kauppa tulee menemään minnekään fiksuun suuntaan.

Ongelmana on, että MCM:ssä on aika monta tapaa, millä voi tahallaan kusta toista myyjää. Veikkaan, että jos tämä kauppias joskus edes maksaa tilauksen, "ei tilaus saavu" tai jos saapuu niin palautteet ovat negatiiviset ihan sama löytyykö kirjekuoresta satasen seteleitä. Pyysin MCM:n ylläpidolta erikseen cancellausta tähän shipmentiin, sillä en usko että se onnistuu sivuston oman cancellauksen kautta jos myyjä haluaa kusta muroihin. En nyt voi 100% varmuudella sanoa, että myyjä yrittää "revenge palautteita" antaa, mutta semmonen fiilis mulla jäi tosta tilanteesta.



Poissa Teravainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #32 : 22.02.16 - klo 22:40 »
Päivitystä edelliseen, reservatut kortit vapautettiin juuri ja vaikuttaa että koko homma on nyt selvä. Myyjältä tuli aika fiksuja viestejä loppua kohden, joten tässä otteita niistä:

"You have fucked my evaluation i dont know why. You dont answer. Só never again buy items from me please."

"I have made a mistake of buying cards from you .
Because you are child not a man."

 "I was too good for you and that you your payment."

"With actions like this one nobody wants to be your friend."


Kortit mitä tilasin maksoivat 2 euroa yhteensä joten kovista kaupoista oli alunperin kyse. Jatkossa Portugalin myyjät jäävät MCM:ssä rauhaan, vaikka tarjoisivatkin kortteja kuinka halvalla.




Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #33 : 22.02.16 - klo 23:24 »
Minkä niminen myyjä? Olis kiva välttää kaupankäyntejä tän kanssa.

Poissa Teravainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #34 : 22.02.16 - klo 23:28 »
Minkä niminen myyjä? Olis kiva välttää kaupankäyntejä tän kanssa.

sovmar

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #35 : 22.02.16 - klo 23:31 »
Ei näköjään myy suomeen enää...

Poissa Harvestman

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #36 : 23.02.16 - klo 00:59 »
Mulla on 128/129 onnistunutta kauppaa MCM:ssä. Ainoa negatiivinen asia tapahtui Portugalilaisen ostajan kanssa. Kuva kertonee kaiken tarpeellisen.
(click to show/hide)

Poissa psyno

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #37 : 23.02.16 - klo 02:05 »
Mulla on 128/129 onnistunutta kauppaa MCM:ssä. Ainoa negatiivinen asia tapahtui Portugalilaisen ostajan kanssa. Kuva kertonee kaiken tarpeellisen.
(click to show/hide)
Hyi. Eikö ylläpito suostunut poistamaan tuota?

Poissa Pyltsi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #38 : 05.03.16 - klo 01:56 »
Osaako joku kokeneempi MCM:ssä kauppaa tehnyt neuvoa miten voi toimia tilanteessa, jossa myyjä on myynyt playsettiä kielenä englanti ilman erityisiä kommentteja, mutta saapuneissa korteissa yksi onkin muun kielinen (ja kaksi muuta eri seteistä)?
Asiasta ilmoitin myyjälle ja tästä suivaantuneena syytti minua siitä, etten ollut asiaa tarkistanut häneltä ostosta tehdessä. Tähän vastasin hänelle hänen olevan vastuussa myymistään korteista ja niiden tietojen oikeellisuudesta ja kysyin olisiko jokin kompensaatio mahdollinen. Hän tarjosi mahdollista alennusta jostakin tulevasta ostoksesta (jota en tämän jälkeen haluaisi kyllä tehdä), mutta kieltäydyin tästä, vedoten siihen etten tarvitse tällä hetkellä häneltä muita kortteja. Ehdotinkin siis jonkinlaista alennusta nykyisestä kaupasta, mutta tähän hän ei suostunut ja jälleen totesi virheen olleen minun ja vaati minua maksamaan (merkitsemään paketin saapuneeksi). Tällöin otin yhteyttä MCM:n ylläpitoon kysyen minun mahdollisia toimenpiteitä. Vastausta ei sieltä ole tullut.
Vaihtoehtoina tällä hetkellä näen, että
1. Hyväksyn tilanteen, annan palautetta ja mennään eteenpäin.
2. Koitan saada kaupat peruttua ja laitan kortit takaisin postissa.

Anteeksi epäselvä teksti ja mahdolliset kirjoitusvirheet.

Poissa Juzam Djinn

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #39 : 05.03.16 - klo 07:14 »
Osaako joku kokeneempi MCM:ssä kauppaa tehnyt neuvoa miten voi toimia tilanteessa, jossa myyjä on myynyt playsettiä kielenä englanti ilman erityisiä kommentteja, mutta saapuneissa korteissa yksi onkin muun kielinen (ja kaksi muuta eri seteistä)?
Asiasta ilmoitin myyjälle ja tästä suivaantuneena syytti minua siitä, etten ollut asiaa tarkistanut häneltä ostosta tehdessä. Tähän vastasin hänelle hänen olevan vastuussa myymistään korteista ja niiden tietojen oikeellisuudesta ja kysyin olisiko jokin kompensaatio mahdollinen. Hän tarjosi mahdollista alennusta jostakin tulevasta ostoksesta (jota en tämän jälkeen haluaisi kyllä tehdä), mutta kieltäydyin tästä, vedoten siihen etten tarvitse tällä hetkellä häneltä muita kortteja. Ehdotinkin siis jonkinlaista alennusta nykyisestä kaupasta, mutta tähän hän ei suostunut ja jälleen totesi virheen olleen minun ja vaati minua maksamaan (merkitsemään paketin saapuneeksi). Tällöin otin yhteyttä MCM:n ylläpitoon kysyen minun mahdollisia toimenpiteitä. Vastausta ei sieltä ole tullut.
Vaihtoehtoina tällä hetkellä näen, että
1. Hyväksyn tilanteen, annan palautetta ja mennään eteenpäin.
2. Koitan saada kaupat peruttua ja laitan kortit takaisin postissa.

Anteeksi epäselvä teksti ja mahdolliset kirjoitusvirheet.

Myyjän mokahan tuo on. Oliko kyseessä kirjattu lähetys, eli onko myyjä saanut jo rahansa? Todennäköisesti ei MKM tuelta hirveästi heru sympatiaa tälläisessä pienessä virheessä, myyjän asenne on kyllä täysin perseestä. Jos MKM supportilta ei apuja heru eikä myyjä suostu perumaan kauppoja niin ei taida olla muita vaihtoehtoja kun jättää paskat palautteet. Mikä on muuten myyjän nimimerkki?

Poissa Pyltsi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #40 : 05.03.16 - klo 11:24 »
Myyjän nimi on nomartynoparty ja kirjattuna lähetyksenä meni kun oston hinta oli 136€ ilman posteja.

Poissa mork

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #41 : 05.03.16 - klo 12:41 »
kyllähän tuosta pitäisi saada hyvitystä..
ihan riippuen niistä muiden kielisten korttien mahdollisesta vähemmästä arvosta
joku 10-25% odota vastausta mcm ylläpidolta
jos päädyt merkitsemään saapunekksi niin anna nyt ainakin bad palautetta tuommoisesta...

Poissa tko

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #42 : 05.03.16 - klo 14:07 »
Ostajan on turha odottaa MCM:n ylläpidolta apua tällaisen (tai minkään muunkaan) ongelman kanssa. Putiikki pyörii aivan täysin myyjien rehellisyyden ja hyväntahtoisuuden varassa, eikä ostajalla ole minkäänlaista turvaa.

Poissa Naabi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #43 : 05.03.16 - klo 14:26 »
Ostajan on turha odottaa MCM:n ylläpidolta apua tällaisen (tai minkään muunkaan) ongelman kanssa. Putiikki pyörii aivan täysin myyjien rehellisyyden ja hyväntahtoisuuden varassa, eikä ostajalla ole minkäänlaista turvaa.

Tässähän on tosin se vaarantava virhe tapahtunut, että tässäkin myyjänä on italialainen kaveri. En nyt halua levittää stereotypiaa tai muutakaan propagandaa, mutta omallakin tilillä ainoat ongelmatilanteet ovat italialaisten ja espanjalaisten kanssa.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa Me_From_Finland

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #44 : 05.03.16 - klo 15:07 »
Itsekään en haluaisi lietsoa mitää epäuskoa rehellistä kaupankäyntiä kohtaan, mutta kyllä eniten ongelmia on ollut juuri Espania/Portugali akselilla. Italiasta kaikki on tullut, vaikkakin posti tuntuu kulkevan äärimmäisen hitaasti välimeren rannoilta.
Elämä on yhtä helvettiä, eikä se muutu juuri paremmaksi sen jälkeenkään.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #45 : 05.03.16 - klo 15:16 »
Eniten peruutettuja tilauksia: Italia
Eniten vääränkielisiä kortteja tilauksissa: Ranska
Eniten yleistä perseilyä kuten selvien GD+/EX- korttien myyntien NM:nä : Espanja

Tämä ei tarkoita etteikö näissä maissa voisi myös olla ok myyjiä (ja ostajia), mutta itse en käy kauppaa lainkaan välimeren alueelle.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Arska

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #46 : 06.03.16 - klo 00:04 »
Laitoin kaksi tilausta, jotka toimitettiin 11.2. (kysyin tästä vielä, kun reilu pari viikkoa oli kulunut). Italiasta kortit tulivat heti kyselyn jälkeen, mutta Puolasta ei ole kirjettä näkynyt vieläkään. Onko postilla ollut jotain lakkoja tai muita ongelmia vai onko ihan normaalia, että Puolasta kestää tulla noin kauan?

Lisäksi kiinnostaisi kuulla allaolevan kuvan kortin kuntoluokitus. Painaumat näkyvät vain valoa vasten (kenties postileima?) eikä kyse ole mitenkään kalliista kortista, mutta jos lappu on merkattu NM:ksi, sellaista odotan myös saavani. Laittaisinko viestiä myyjälle vai haaskaanko vain aikaani?

(click to show/hide)

Poissa l33twash0r

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #47 : 06.03.16 - klo 02:06 »
Laitoin kaksi tilausta, jotka toimitettiin 11.2. (kysyin tästä vielä, kun reilu pari viikkoa oli kulunut). Italiasta kortit tulivat heti kyselyn jälkeen, mutta Puolasta ei ole kirjettä näkynyt vieläkään. Onko postilla ollut jotain lakkoja tai muita ongelmia vai onko ihan normaalia, että Puolasta kestää tulla noin kauan?

Lisäksi kiinnostaisi kuulla allaolevan kuvan kortin kuntoluokitus. Painaumat näkyvät vain valoa vasten (kenties postileima?) eikä kyse ole mitenkään kalliista kortista, mutta jos lappu on merkattu NM:ksi, sellaista odotan myös saavani. Laittaisinko viestiä myyjälle vai haaskaanko vain aikaani?

(click to show/hide)

Palautteessa voi pistää miinusta Item Descriptioniin ainakin, jos ei muuta.

Poissa deviant

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #48 : 06.03.16 - klo 03:27 »
Ostin espantosolta inkmothin foilin, laittoi enkku kortin tilalle espantoson - obv.
Sanoin kaverille että haluan täyden hyvityksen ja se maksaa palautuspostimaksun - vastaukseksi sain all CAPS LOCK ÄLÄMÖLÖÄ josta google translator ei saanut mtn tolkkua.
Jatkoin tätä hetken ja otin yhteyttä ylläpitoon kun en enää jaksanut, sain viikon sisällä täyden hyvityksen posteineen.

Vitut ei ole ostajalla MCM:ssä turvaa.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa tko

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #49 : 06.03.16 - klo 09:03 »
Ostin espantosolta inkmothin foilin, laittoi enkku kortin tilalle espantoson - obv.
Sanoin kaverille että haluan täyden hyvityksen ja se maksaa palautuspostimaksun - vastaukseksi sain all CAPS LOCK ÄLÄMÖLÖÄ josta google translator ei saanut mtn tolkkua.
Jatkoin tätä hetken ja otin yhteyttä ylläpitoon kun en enää jaksanut, sain viikon sisällä täyden hyvityksen posteineen.

Vitut ei ole ostajalla MCM:ssä turvaa.

Kuulostaa uskomattomalta, koska vastaavassa tilanteessa MCM:n vastaus on ollut mulle (2 kertaa), että "please try to solve this with the seller, we can not help you."

Poissa Nastaboi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #50 : 06.03.16 - klo 11:10 »
Sulla on kuitenkin rekisteröity lähetys, joten myyjä ei saa rahoja ennen kuin merkitset lähetyksen saapuneeksi. Luulis että tulee aika helposti rahat takaisin.

Välimeren alueelta tilattaessa omista kokemuksista sen verran, että kreikkalaisten kanssa kaupankäynnistä on pelkästään positiivisia kokemuksia, mutta miettisin silti kahdesti ennen arvofoilien ostoa sieltä suunnalta. Espanja-Italia -akselilta ostan ainoastaan bulkkia ja halpoja standard-laillisia kortteja, Portugalista en mitään.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa deviant

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #51 : 06.03.16 - klo 12:07 »
Jep, just näin. Tilaamaani enkkufoilia ei koskaan tullut ni en kuitannut mitään saaneeni.
Saa nähdä minne ja milloin jaksan ton jostain syystä mulle postitetun espanjalaisen työntää..

Tarjosin kaverille myös optiota anna mulle 15€ ni mä upgradeen ton GP:llä diilerillä oikeeks lapuks. Ei kelvannut, paisti. Nyt se maksaa enemmän ku toi 15 tost eestaas postittelust ja menetti rahansakin.

Tää meni munki mielestä paremmin ku oletin ni oli pakko kertoo tänne et näinki voi käydä.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Pyltsi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #52 : 06.03.16 - klo 13:00 »
Olenko ymmärtänyt oikein, että tällaisissa tilanteissa, mikäli kaupat oltaisiin perumassa, niin myyjän tulee maksaa postikulut takaisin, koska on tehnyt virheen?

Poissa deviant

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #53 : 06.03.16 - klo 13:11 »
Olenko ymmärtänyt oikein, että tällaisissa tilanteissa, mikäli kaupat oltaisiin perumassa, niin myyjän tulee maksaa postikulut takaisin, koska on tehnyt virheen?

Niinhän sitä terve järki ja hyvät käytöstavat sanelisivat, nämä eivät kuitenkaan ole aina itsestäänselvyyksiä kaikille.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa pyyhttu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #54 : 06.03.16 - klo 21:12 »
Kauanko posti säilyttää MCM:stä tilattuja, kirjattuja lähetyksiä, ja mitä tapahtuu lähetykselle jota en nouda? Palautuu lähettäjälle? Mulla on nimittäin tilanne jossa 24.2 kuitattu lähetys liikkeelle, mutta pääsen noutamaan sitä vasta 14.3 lähipostista.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #55 : 06.03.16 - klo 21:18 »
http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/useinkysyttya/

"Kuinka kauan lähetystäni säilytetään postissa?
Lähetyksiä säilytetään saapumisviikon lisäksi kaksi (2) täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle."
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa pyyhttu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #56 : 06.03.16 - klo 21:24 »
Kiitos!

Jos maksamani kortit tämän takia palautuvat, enkä ole lähetystä siis kuitannut vastaanotetuksi, saanko rahani takaisin, vai miten tämä menee MCM:n säännöissä?

Poissa Prote

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #57 : 06.03.16 - klo 21:50 »
Kauanko posti säilyttää MCM:stä tilattuja, kirjattuja lähetyksiä, ja mitä tapahtuu lähetykselle jota en nouda? Palautuu lähettäjälle? Mulla on nimittäin tilanne jossa 24.2 kuitattu lähetys liikkeelle, mutta pääsen noutamaan sitä vasta 14.3 lähipostista.

Postiin voi olla yhteydessä ja pyytää heitä säilyttämään lähetykset siihen asti, kunnes noudat ne esim. 14.3.

Poissa pyyhttu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #58 : 07.03.16 - klo 20:57 »
Kiitokset vastauksista. Päivitys:

Olin tänään postin asiakaspalveluun yhteydessä (kun lähipostini suoraa numeroa ei kauppakeskuksen sivuille ole listattu), ja eivätkä voineet tätä kautta puoltaa lähetyksien säilyttämistä pidempään. Syy siinä, että tähän tarvittaisiin lähettäjän kirjallinen lupa. Mutta asiakaspalvelija vakuutti että lähetykset olisivat vielä nipin napin noudettavissa 14.3. vaikka kuori Tanskasta on lähtenyt liikkeelle jo 17.2. Katsotaan miten tämä menee maaliin. MCM:n FAQ:sta en löydä vastaavaa tapausta, vaikka loma seasonien aikana näitä on varmasti tapahtunut.

Poissa Pyltsi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #59 : 07.03.16 - klo 21:09 »
Päivitys tapaukseen jossa kortti oli ollut väärän kielinen. MCM:n supportin vastausviesti:
Dear users,

we are sorry for the problem with order xxxxxxxx.
As the buyer received articles not corresponding to the description, we
would like to propose you the following solution:
the buyer will send the cards back with the adeguate shipping method
with insurance for the value of the cards (the seller should pay for the
shipment back) and when the seller will receive them, he has to contact
us and we will cancel the order and refund the buyer.

Do you agree with this solution?

Best regards,