Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Uusi werewolf pakka (Päivitetty 6.4)  (Luettu 21158 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Korento

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #30 : 25.05.16 - klo 12:58 »

Vähän malttia edes; laskin tuon koko rahallisen arvomäärän yhteen. Yli 360 euroa; siinä on yli kahdeksan kuukauden ruokavarat minun kannalta ja puolet mun vuokrasta.

...

Sori OT, mutta mitä oikein syöt jos elät 360 eurolla kahdeksan kuukautta?! Ei mitään hirveitä irtiottoja voi ainakaan ottaa...

Itse topikkiin, Sanoisin että Vialit Companeiden yli, koska spellien castaaminen. Vialit, pultit ja äijiä (ehkä muutama walkkeri). Siinä voisi olla ihan hyvä lähtökohta. Joskin siis nykyinenkin lista on huomattava parannus siihen alkuperäiseen.

 
« Viimeksi muokattu: 25.05.16 - klo 14:25 kirjoittanut Korento »

Poissa Leyiapops

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #31 : 25.05.16 - klo 13:35 »
Itse ymmärrän myös jos joku ei halua netdekkailla niitä parhaita (monesti myös) kalleita dekkejä. Oma modern räpellykseni menee varmaan ainakin osittain tähän samaan linjaan, joskin sitä olen hieman päivittelemässä toivottavasti kilpailukykyisempään muotoon. Jos taas pelaa budjettidekillä niin kannattaa oppia häviämään, sillä pärjää aika pitkälle. Mikään ei kuitenkaan korvaa sitä fiilistä jos satut voittamaan omarakenteisella budjettiräpellyksellä sen hetkisen muotihypevaluedekin, jonka arvo on rahassa mitattuna kymmenkertainen omaan kasaasi verrattuna.

Näillä lapuilla vaan on hintaa juurikin sen takia, että ne on hyväksi havaittuja ja niillä pärjää helpommin. Itkeminen siitä, että minkä takia budjettiräpellys ei toimi on vaan yksinkertasesti lapsellista. Maailma ei toimi niin ja jossain vaiheessa pitää oppia realiteetit ja tyytyä omaan kohtaloonsa.

Miks mulla ei ole varaa 300 neliön uuteen omakotitaloon, Porscheen, joka vuotiseen 2kk Aasian matkaan, ja joudun käymään töissä sen sijaan että kalastaisin lapissa koko kesän. Ja minkä helvetin takia mä en oo voittanu lotossa vaikka oon lotonnu monta kertaa.

Poissa Druuge

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #32 : 25.05.16 - klo 13:46 »
Itse ymmärrän myös jos joku ei halua netdekkailla niitä parhaita (monesti myös) kalleita dekkejä. Oma modern räpellykseni menee varmaan ainakin osittain tähän samaan linjaan, joskin sitä olen hieman päivittelemässä toivottavasti kilpailukykyisempään muotoon. Jos taas pelaa budjettidekillä niin kannattaa oppia häviämään, sillä pärjää aika pitkälle. Mikään ei kuitenkaan korvaa sitä fiilistä jos satut voittamaan omarakenteisella budjettiräpellyksellä sen hetkisen muotihypevaluedekin, jonka arvo on rahassa mitattuna kymmenkertainen omaan kasaasi verrattuna.

Näillä lapuilla vaan on hintaa juurikin sen takia, että ne on hyväksi havaittuja ja niillä pärjää helpommin. Itkeminen siitä, että minkä takia budjettiräpellys ei toimi on vaan yksinkertasesti lapsellista. Maailma ei toimi niin ja jossain vaiheessa pitää oppia realiteetit ja tyytyä omaan kohtaloonsa.

Miks mulla ei ole varaa 300 neliön uuteen omakotitaloon, Porscheen, joka vuotiseen 2kk Aasian matkaan, ja joudun käymään töissä sen sijaan että kalastaisin lapissa koko kesän. Ja minkä helvetin takia mä en oo voittanu lotossa vaikka oon lotonnu monta kertaa.

Budjettideckeillä ja omilla keitoksilla pelatessa häviämisen lisäksi on hyvä oppia a.) pelaamaan pakan antamilla resursseilla niin hyvin ja tehokkaasti kuin mahdollista ja b.) oppia voittamaan, eli jos nyt tässä matchupissa sain voiton tuosta toisesta kovemmasta pakasta, niin mikä siihen johti? Oliko vastustajan manat vaan kusseet, vai oliko mulla jokin kombo tai juttu, mikä toi yliotteen?

Sen lisäksi hyvä asia on oppia ennakoimaan muiden dekkien yleiset pläänit ja kuviot, ja oppia sidettämään niitä vastaan. Esim. pelaan susilla versus Jund, T2 Pacifist, siellä pelataan joko Bob, Tarmo tai boltti. Mitä pelaan T3, jos siellä on Tarmo tiskissä? Tuleeko sieltä T4 boltti tai esim. Lilli? Yleensä on selvää, että harva oma credu kestää mitään Jundin poistoja, elleivät ole transformanneet. Ja mun boltit ei välttämättä tee Tarmoon juuri mitään, mutta miinustaneet Lillin saan kyllä pois. Onko vastustajalla jotain kortteja, joille en mahda mitään tai hyvin vähän? Sidelle jokunen tehokas lappu, jolla voidaan tehdä jotain pahoja vastuksia vastaan.

Mielestäni pelkän häviämisen opettelun lisäksi voi opetella pelaamaan hyvin, opetella metaa, vastapakkojen juonia ja rytmityksiä, keksiä niihin vastaiskuja jne. Kehittää ja säätää omaa sidea paremmaksi ja mainia iskukykyisemmäksi.

Poissa Leyiapops

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #33 : 25.05.16 - klo 14:00 »
Mielestäni pelkän häviämisen opettelun lisäksi voi opetella pelaamaan hyvin, opetella metaa, vastapakkojen juonia ja rytmityksiä, keksiä niihin vastaiskuja jne. Kehittää ja säätää omaa sidea paremmaksi ja mainia iskukykyisemmäksi.

Tätä et pysty opettelemaan jos et ensiksi opi häviämään.
Koska nuo yllä mainitsemasi asiat vie kuukausia ja vuosia oppia.

Poissa JopeSane

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #34 : 25.05.16 - klo 15:15 »
Companyt tuo korttietua, vialit ei. Et myöskään useimmiten halua castata Companya omalla vuorollasi muutenkaan (mahdollisesti toisinaan jos koitat kalastella anthem-creatureita).



Jos itse lähtisin kasaamaan Werewolf pakkaa, tekisin sen näin:

4x Noble Hierarch (vaikkei teekään punaista, buffaa exaltedilla ja buffaantuu Mayor of Avanbruck :lla)
4x Village Messenger
4x Mayor of Avabruck
2x Duskwatch Recruiter
4x Lambholt Pacifist
2x Kruin Outlaw
4x Geier Reach Bandit
4x Immerwolf

4x Lightning Bolt
4x Collected Company
2x Domri Rade

4x Wooded Foothills
4x Stomping Ground
4x Windswept Heath
3x Bloodstained mire
2x Kessig Wolf Run
2x Forest
2x Mountain
1x Raging Ravine



Mutta jos halut hieman budjetimpaa versiota niin voit vaihtaa vaikka yhen setin fetchejä Karplusan Foresteihin ja toisen 2x forest ja 2x mountain. Noble Hierachit voi myös vaihtaa Birds of Paradiseihin

Side vois olla tyyliin:
2x Scavenging Ooze
3x Ancient grudge
2x Relic of Progenitus
1x Bonfire of The Damned
2x Feed the Clan TAI Dragon's Claw
2x Blood Moon (budjettiversio: 2x Crumble to Dust)
2x Spellskite (Budjettiversio... Jotain?)
1x Arlinn Kord

« Viimeksi muokattu: 25.05.16 - klo 15:20 kirjoittanut JopeSane »

Poissa Vicard

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #35 : 25.05.16 - klo 15:32 »
^Miksi vaan kaksi Duskwatch Recruiteria ???
Ihmispuoli kumminkin antaa korttietua ja kaikki muut kretut, paitsi 1-dropit, haluaa väritöntä. Eiks mieluummin 4 Recruiter ja 2 Pacifist?
Kannatan myös Cavern of Soulseja sitten jossain vaiheessa kun budjetti antaa myöten.

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #36 : 25.05.16 - klo 17:08 »
^Miksi vaan kaksi Duskwatch Recruiteria ???
Ihmispuoli kumminkin antaa korttietua ja kaikki muut kretut, paitsi 1-dropit, haluaa väritöntä. Eiks mieluummin 4 Recruiter ja 2 Pacifist?
Kannatan myös Cavern of Soulseja sitten jossain vaiheessa kun budjetti antaa myöten.

Pakko olla samaa mieltä ton kahen Recuiterin kannalta; koska vastustaja usein priorisoi sen muiden olentojen yli poistokorteilla, niin Recruiter on myös effektinsä lisäks hyvä ihmiskilpi; miksi myös niitä pitää olla maksimi. Ja jos haluu neljä Pacifistia, niin miksei mieluummin vaikka kaks Geier Reach Bandittiä neljän sijaan? Haste on tietysti kiva (voittanut muutaman erän sen takia), mutta, se on yleensä silloin kun pelaan Standardissa mun Zada, Hedron Grinderin sisältävää pakkaa jossa oli rutkasti boosteja kuten Titan's Strength jne. Eli päätös olis jos haluu puhdasta raakaa voimaa tai yllätyshyökkäys mahiksia.

Mutta tosiasiassa minä en aio sijoittaa 160 euroa, olkoon Cavern of Souls miten hyvä. Mieluummin odotan jos siitä tehdään vaikka uusi painos jotta sen arvo laskisi, tai jos, nyt kun on Innistrad taas teemana, tulee vaikka joku ihmissusille suunnattu landi. Saivathan elfit Gilt-Leaf Palacen.
« Viimeksi muokattu: 25.05.16 - klo 17:10 kirjoittanut WolfCount »
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.

Poissa JockiBe

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #37 : 25.05.16 - klo 17:58 »
Mutta tosiasiassa minä en aio sijoittaa 160 euroa, olkoon Cavern of Souls miten hyvä. Mieluummin odotan jos siitä tehdään vaikka uusi painos jotta sen arvo laskisi

Tuo on ihan järkevää. Mielestäni Cavern of Souls on liian kallis tällä hetkellä, vaikka se onkin hyvä kortti. Jos laitat 160 euroa korteihin, niin kyllä fetchit ja shockit ovat paljon järkevämpiä sijoituskohteita.

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #38 : 25.05.16 - klo 18:36 »
Mutta tosiasiassa minä en aio sijoittaa 160 euroa, olkoon Cavern of Souls miten hyvä. Mieluummin odotan jos siitä tehdään vaikka uusi painos jotta sen arvo laskisi

Tuo on ihan järkevää. Mielestäni Cavern of Souls on liian kallis tällä hetkellä, vaikka se onkin hyvä kortti. Jos laitat 160 euroa korteihin, niin kyllä fetchit ja shockit ovat paljon järkevämpiä sijoituskohteita.

Aivan. Ja kun Eldritch Moon tulee Heinäkuussa, niin haluaisin jonkin verran fyrkkaa uusiin susiin. Ja kuka ties; jospa Eldritchissä tai Shadows over Innistradin kolamnnessa setissä tulisi jotain Cavern of Soulsia vastaavaa, jos vaikka joku ihmissusien oma landi.

Mutta kyllä mina Stomping Groundsin ja Wooded Foothillsit hankin ensikuun budjetilla nyt kun Groundsien arvo on jonkin verran laskenu. Ja voisi kyllä vaihdossa hankia neljännen Companyn. Domri Radekin on ollut tähtäimessä, varsinkin kun se on hyvyydestään huolimatta aika halpa, siis rahallisesti.
« Viimeksi muokattu: 25.05.16 - klo 18:39 kirjoittanut WolfCount »
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #39 : 25.05.16 - klo 23:26 »

Vähän malttia edes; laskin tuon koko rahallisen arvomäärän yhteen. Yli 360 euroa; siinä on yli kahdeksan kuukauden ruokavarat minun kannalta ja puolet mun vuokrasta.

...

Sori OT, mutta mitä oikein syöt jos elät 360 eurolla kahdeksan kuukautta?! Ei mitään hirveitä irtiottoja voi ainakaan ottaa...

Itse topikkiin, Sanoisin että Vialit Companeiden yli, koska spellien castaaminen. Vialit, pultit ja äijiä (ehkä muutama walkkeri). Siinä voisi olla ihan hyvä lähtökohta. Joskin siis nykyinenkin lista on huomattava parannus siihen alkuperäiseen.

Sori, tarkotin yli kahdeksan viikkoa, mikä taas on yli kaksi kuukautta.
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.

Poissa Vicard

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #40 : 25.05.16 - klo 23:32 »

Vähän malttia edes; laskin tuon koko rahallisen arvomäärän yhteen. Yli 360 euroa; siinä on yli kahdeksan kuukauden ruokavarat minun kannalta ja puolet mun vuokrasta.

...

Sori OT, mutta mitä oikein syöt jos elät 360 eurolla kahdeksan kuukautta?! Ei mitään hirveitä irtiottoja voi ainakaan ottaa...

Itse topikkiin, Sanoisin että Vialit Companeiden yli, koska spellien castaaminen. Vialit, pultit ja äijiä (ehkä muutama walkkeri). Siinä voisi olla ihan hyvä lähtökohta. Joskin siis nykyinenkin lista on huomattava parannus siihen alkuperäiseen.

Sori, tarkotin yli kahdeksan viikkoa, mikä taas on yli kaksi kuukautta.
Siis hä? Paljonko sä tienaat kuussa?

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #41 : 26.05.16 - klo 01:11 »

Vähän malttia edes; laskin tuon koko rahallisen arvomäärän yhteen. Yli 360 euroa; siinä on yli kahdeksan kuukauden ruokavarat minun kannalta ja puolet mun vuokrasta.

...

Sori OT, mutta mitä oikein syöt jos elät 360 eurolla kahdeksan kuukautta?! Ei mitään hirveitä irtiottoja voi ainakaan ottaa...

Itse topikkiin, Sanoisin että Vialit Companeiden yli, koska spellien castaaminen. Vialit, pultit ja äijiä (ehkä muutama walkkeri). Siinä voisi olla ihan hyvä lähtökohta. Joskin siis nykyinenkin lista on huomattava parannus siihen alkuperäiseen.

Sori, tarkotin yli kahdeksan viikkoa, mikä taas on yli kaksi kuukautta.
Siis hä? Paljonko sä tienaat kuussa?

Mulla ei ole työpaikkaa: Olen opiskelija. Saan opinto- ja asumistukea.
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.

Poissa Vicard

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #42 : 26.05.16 - klo 08:45 »

Vähän malttia edes; laskin tuon koko rahallisen arvomäärän yhteen. Yli 360 euroa; siinä on yli kahdeksan kuukauden ruokavarat minun kannalta ja puolet mun vuokrasta.

...

Sori OT, mutta mitä oikein syöt jos elät 360 eurolla kahdeksan kuukautta?! Ei mitään hirveitä irtiottoja voi ainakaan ottaa...

Itse topikkiin, Sanoisin että Vialit Companeiden yli, koska spellien castaaminen. Vialit, pultit ja äijiä (ehkä muutama walkkeri). Siinä voisi olla ihan hyvä lähtökohta. Joskin siis nykyinenkin lista on huomattava parannus siihen alkuperäiseen.

Sori, tarkotin yli kahdeksan viikkoa, mikä taas on yli kaksi kuukautta.
Siis hä? Paljonko sä tienaat kuussa?

Mulla ei ole työpaikkaa: Olen opiskelija. Saan opinto- ja asumistukea.
Sori nyt että jatkan tätä OT keskustelua, mutta kannattais varmaan nostaa lainaa tai hakea toimeentulotukea jos opinnot on ihan loppusuoralla.

Itse aiheeseen, Kukaan täällä ei ole sanonut, että Cavern of Soulsit olis pakollisia. Useampi sen sijaan on sanonut (kumminkin olet pyytänyt palautetta), että jos joskus on rahaa, kannattaa hankkia Cavernit. Modernin valitettava totuus on se, että jos haluat pelata voittaaksesi, niin se ei tule halvaksi. Tietysti, fetchit, shockit ja puuttuvat Cocot ovat etusijalla.
En myöskään pistäisi toivoa sen varaan, että Wotc tekisi jonkin tribal-dualin ihmissusille ja vaikka printtaisivatkin se ei tekisi susista immuuneja counterspelleille.

Poissa Leyiapops

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #43 : 26.05.16 - klo 10:37 »
Mulla ei ole työpaikkaa: Olen opiskelija. Saan opinto- ja asumistukea.

Nää on taas näitä omia valintoja, suurin osa opiskelijoista tekee töitä opintojen ohella ja/tai nostaa opintolainaa.
Kun ite olin vielä koulussa niin tienasin vähintään sen kelan salliman määrän koko opintojen ajalta, useasti ylikin.
Viimeisenä vuotena en nostanut tukia ollenkaa, kun tein jo täyspäivästä duunia.

Silti pidän opiskeluaikaa huomattavasti chillimpänä ajanjaksona kun sen jälkeen tulevaa 40-vuoden loputonta kivireen vetämistä.

Poissa Salevanen

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #44 : 26.05.16 - klo 11:41 »
Mulla ei ole työpaikkaa: Olen opiskelija. Saan opinto- ja asumistukea.

Nää on taas näitä omia valintoja, suurin osa opiskelijoista tekee töitä opintojen ohella ja/tai nostaa opintolainaa.
Kun ite olin vielä koulussa niin tienasin vähintään sen kelan salliman määrän koko opintojen ajalta, useasti ylikin.
Viimeisenä vuotena en nostanut tukia ollenkaa, kun tein jo täyspäivästä duunia.

Silti pidän opiskeluaikaa huomattavasti chillimpänä ajanjaksona kun sen jälkeen tulevaa 40-vuoden loputonta kivireen vetämistä.

Seuraa pieni jatkopätkä offtopiccia.

Opintolaina on about halvinta rahaa, mitä markkinoilta saa. Sitä kannattaa ottaa kaikki mitä vaan irti saa ja pistää vaikka matalan riskin rahastoihin kiinni, niiden tuotto-odotus on korkeampi kuin korkoprosentti.

Haluisin kans huomauttaa, että kaikki eivät saa duunia edes heti opintojen jälkeen. Toiset myös oikeasti panostavat kouluun, jolloin töiden tekeminen ei edes ole mahdollista ilman burnouttia. Toki jos oot jossain autoamiksessa ni kyllä, silloin aika suurella todennäkösyydellä voisit hyvinkin tehä töitä koulun ohella mut vaikkapa missä tahansa ammattikorkeessa se ei enää välttämättä toimi (paitsi jos et panosta kouluun tai sun hermot on terästä).

Poissa Leyiapops

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #45 : 26.05.16 - klo 12:41 »
Varsinkin tämän hetken mallilla opintolaina on opiskelijoille  täysin ilmaista rahaa. Kun valmistut määräajassa niin valtio maksaa siitä suuren osuuden sun puolesta.

Eli hilloat opiskelun aikana vaikka 10k määräaikaselle säästötilille. Valmistut ajoissa, valtio maksaa suuruusluokassa 30% sun lainasta ja sen jälkeen otat noi massit sieltä säästötililtä jonne olet ne hillonnut. Lopputulos on muutama tonni ilmasta rahaa kun olet kuitannut velkas pois. Tämä tosin vaatii sen, ettet ole vätys ja oikeasti valmistut määräajassa, tosin vaikket valmistuisikaan niin sulla on jokatapauksessa ne velkarahat tallella.

Monella korkeakoulututkinnolla vaan ei tällä hetkellä tee hevon helvettiä jos sulla ei ole tippaakaan alan työkokemusta siinä kohtaa kun valmistut. Oli kyse sitten kummasta tahansa korkeakoulututkinnosta. Kyllä se AMK vaan niin lasten tasolla on ettei omaa opiskeluani viivyttänyt/vaikeuttanut jatkuva töissä olo, päin vastoin olisin valmistunut vuotta määräaikaa nopeammin ellen olisi ottanut vakituista duunia vastaan ennen vikan vuoden alkua.


Poissa Salevanen

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #46 : 26.05.16 - klo 15:18 »
Varsinkin tämän hetken mallilla opintolaina on opiskelijoille  täysin ilmaista rahaa. Kun valmistut määräajassa niin valtio maksaa siitä suuren osuuden sun puolesta.

Eli hilloat opiskelun aikana vaikka 10k määräaikaselle säästötilille. Valmistut ajoissa, valtio maksaa suuruusluokassa 30% sun lainasta ja sen jälkeen otat noi massit sieltä säästötililtä jonne olet ne hillonnut. Lopputulos on muutama tonni ilmasta rahaa kun olet kuitannut velkas pois. Tämä tosin vaatii sen, ettet ole vätys ja oikeasti valmistut määräajassa, tosin vaikket valmistuisikaan niin sulla on jokatapauksessa ne velkarahat tallella.

Monella korkeakoulututkinnolla vaan ei tällä hetkellä tee hevon helvettiä jos sulla ei ole tippaakaan alan työkokemusta siinä kohtaa kun valmistut. Oli kyse sitten kummasta tahansa korkeakoulututkinnosta. Kyllä se AMK vaan niin lasten tasolla on ettei omaa opiskeluani viivyttänyt/vaikeuttanut jatkuva töissä olo, päin vastoin olisin valmistunut vuotta määräaikaa nopeammin ellen olisi ottanut vakituista duunia vastaan ennen vikan vuoden alkua.

Tiedän kyllä, että osassa ammattikorkeakouluissa on sen verta helppojakin opintoja, että ne voi vetää vaikka lukematta läpi ja saada silti jonkun kakkosen keskiarvoksi. En nyt väitä että sinä sellaista olisit käynyt, mutta ainakaan omasta opinahjosta ei kyllä sillä selviä. Puhumattakaan jos haluaa lähempänä sitä vitosta olevan keskiarvon. Toki sit on vielä niitä hulluja, jotka jaksaa painaa täyttä päivää töissä ja opinnot päälle ja edellee selvitä hengissä niistä vuosista, mutta ainakaan itte en niin kova kaveri ole eikä ole kovin moni muukaan.

Haluisin myös huomauttaa, että vätyksien lisäksi määräajassa ei valmistu a) vakavaan onnettomuuteen joutuneet tai b) mentaalisista ongelmista (masennus tms) kärsivät henkilöt, joista varsinkin jälkimmäisiä Suomessa on pirusti. En siis lähtis yleistään, toisilla on ihan legitti syy viettää amkissa sen viis vuotta.

Mut nyt mennään kyllä niin kovaa offtopicciin, että jos vaikka tää keskustelu jäis tähän tai jatkuis vaihtoehtoisesti jossain ihan muualla.

Poissa Rancid-

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #47 : 26.05.16 - klo 15:24 »
olen samaa mieltä siitä että pelataan 4 companya tai 4 vialia, mutta ei molempia samassa dekissä.
Normaalitilanteessa olen samaa mieltä, mutta tää nimenomainen dekki ei kyllä mitenkään pysty paineistamaan creatureillaan tarpeeksi ilman että molemmat tavat huijata enemmän creaturea halvemmalla tiskiin instanttina on pinossa.

Muuten olen sitä mieltä, että 22 ländin dekissä Copperline Gorge on kultaa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #48 : 28.05.16 - klo 02:43 »
Alright; henkilökohtaiset tulokset oli 2-1 voitto, 0-2 häviö (ylivoimainen, mutta ekalla erällä liipasi läheltä), 1-2 häviö (hyvin tasavertainen ja voitto riipui yhdestä nostosta) ja 0-2 häviö (molemmissa liippasi läheltä koska vastustaja uhrasi Lifea rutkasti ja olin nopeempi).

Kaikille niille jotka hoki "Moonmist pois"; voitin ekan matsin koska käytin Moonmistiä pelastaakseen olentoni (Lambholt Pacifist, Mayor of Avabruck ja Immerwolf). Lightning Axe olisi tappanut Pacifistin kun muutin sen Lambholt Butcheriksi, joka sai boostin Howlpack Alphalta ja Immerwolfilta, joilla sitten ei tarvinnut kun jyrätä päälle.
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.

Poissa Frost

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #49 : 28.05.16 - klo 03:15 »
Kaikille niille jotka hoki "Moonmist pois"; voitin ekan matsin koska käytin Moonmistiä pelastaakseen olentoni (Lambholt Pacifist, Mayor of Avabruck ja Immerwolf). Lightning Axe olisi tappanut Pacifistin kun muutin sen Lambholt Butcheriksi, joka sai boostin Howlpack Alphalta ja Immerwolfilta, joilla sitten ei tarvinnut kun jyrätä päälle.

Se että sulle on annettu vinkkejä, neuvoja ja palautetta cutata joku heikompi kortti parempien korttien tieltä, ei tarkoita etteivätkö ne heikommatkin kortit joskus toimisi. Ne toimii vaan huonommin ja harvemmin. MtG:ssä nyt ei ihan tuhottomasti oo kuitenkaan niitä kortteja jotka ei tee kirjaimellisesti mitään, vaikka kärjistetysti monista korteista niin sanotaan kun yritetään ilmaista että parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Moonmistit on enemmän sideboard matskua mun mielestä.

Jos pelaat sun deckissä 4x Storm Crowia ja kokeneemmat neuvoo vaihtamaan ne 4x Delver of Secretsiin, niin sen jälkeen argumentti "Teille jotka hoki että Storm Crowt pois, niin voitin matsin ku vastustajalla oli 3 lifee jälellä ja laitoin Storm Crowille miekan kiinni ja ajoin..". Voithan sä joskus voittaa Magicissa matsin vaikka Wood Elementalilla, mutta eri juttu kantsiiko sitä pelata Thrun, the Last Trollin sijasta..

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #50 : 28.05.16 - klo 03:30 »
Eldritch Moon ehkä tuo lisää wuffeja ja muuta väreille, mutta onko validi deck vai miksi tämä on postattu modern osastolle?
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Nastaboi

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #51 : 28.05.16 - klo 10:17 »
Eldritch Moon ehkä tuo lisää wuffeja ja muuta väreille, mutta onko validi deck vai miksi tämä on postattu modern osastolle?

Luitko ollenkaan aiempia viestejä? Eldritch Moonin uusien printtauksien odottelu on mainittu useamman kerran. Siitä jaksaako dekki modernissa on keskustelua kahden viestiketjun verran. Ja teknisesti dekkiä ei ole edes postattu Modern-osastolle vaan pakka-alueen juureen (josta se ehkä jossain välissä siirretään Modern- tai keittiönpöytäosastolle riippuen mihin suuntaan tilanne kehittyy).
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Vicard

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #52 : 28.05.16 - klo 10:48 »
^Eiks tää nyt aika ilmiselvästi kelpaa Modern-osastolle.  ???
Kumminkin pakasta yritetään saada niin kilpailukykyistä kuin mahdollista, vaikka OP ei ole valmis sijoittamaan Cavern of Soulseihin.
Jos kriteeri on se, että dekin pitää voittaa, niin tuolta pitäis varmaan siivota aika monta ketjua pois tai poistaa koko osia ja korvata linkillä top8 pakkoihin :-'

Poissa Tingle

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #53 : 28.05.16 - klo 11:21 »
Mitä mieltä olit olentojen ja ei-olento loitsujen suhteesta pakassasi? Tuntuiko että sait susia hyvin tiskiin, mutta ne eivät tehneet mitään ilman Howlpack Resurgensseja? Vai nostitko pelkkiä Aether Vialeita ja Moonmisteja ja ihmettelit missä sudet ovat? Löysikö Collected Company lähes aina kaksi sudenpentua?

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #54 : 28.05.16 - klo 22:19 »
Mitä mieltä olit olentojen ja ei-olento loitsujen suhteesta pakassasi? Tuntuiko että sait susia hyvin tiskiin, mutta ne eivät tehneet mitään ilman Howlpack Resurgensseja? Vai nostitko pelkkiä Aether Vialeita ja Moonmisteja ja ihmettelit missä sudet ovat? Löysikö Collected Company lähes aina kaksi sudenpentua?

Poistin Vialit Collected Companyn puolesta ja kaikki boostit tuli Mayor of Avabruckilta/Howlpack Alphalta ja Immerwolfilta joka jätti burnille ja poistoille tilaa (Moonmistit meni yleensä Sideen ja Kruin Outlawn/Terror of Kruin Passin tilalle laitoin muutaman kerran henkilökohtaiset IT-mieheni, eli Daybreak Ranger/Nightfall Predator.)

Olisin voinut voittaa toisen matsin jo olis noussut Grafdigger's Cage, jotka laitoin Moonmistien tilalle, koska kaverin monsterit ei ollut varsinaisen kovia. Ja kyllä, joka kerta nous ainakin kolme sutta, vain kerran nousi yksi. Viimeinen vastustaja jopa ehdotti Aether Vialien lisäämistä kun hänellä oli hemmetisti counter kortteja jotka ei toimis Viain effektiin.
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.

Poissa Tingle

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #55 : 28.05.16 - klo 22:38 »
Modernin kaltaisessa Constructed-formaatissa pakat ovat harvoin erityisen reiluja. Pakoissa pelatut olennot ovat yleensä kamalan pieniä, tai sitten todella isoja. Moonmistin kaltaiset temput toimivat paljon paremmin Limitedissä, jossa saman kokoiset olennot hyökkäävät toisiaan päin.

Muutoksia pakkaan tuli ilmeisesti aika lailla. Olisin kiinnostunut näkemään uuden pakkalistan.

Poissa Gagis

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #56 : 28.05.16 - klo 22:45 »
Mielestäni vialit on parempia kuin cocot tahi cavernit, mutta mulla onkin pitkäaikainen ja vakituinen romanssi vialidekkien kanssa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Vicard

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #57 : 28.05.16 - klo 23:25 »
Mielestäni vialit on parempia kuin cocot tahi cavernit, mutta mulla onkin pitkäaikainen ja vakituinen romanssi vialidekkien kanssa.
Jos pitää valita jompi kumpi, niin vialeihin kallistuisin itsekin. Cocon haluat mahdollisuuksien mukaan castata vihun endissä ja tällä dekillä se tarkoittais yleensä kahta spelliä vihun vuorolla -> werewolfit flippaa takas ihmisiksi :-'
Itse kumminkin pelaisin settiä kumpaakin.

Poissa Rancid-

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #58 : 28.05.16 - klo 23:30 »
Eihän se CoCo vihun vuorolla mitään vaikuta, kun ihmissusien pimeä puoli triggeröityy yksittäisen pelaajan kahdesta spellistä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa WolfCount

Vs: Uusi werewolf pakka (27.5 Modern)
« Vastaus #59 : 29.05.16 - klo 03:50 »
Eihän se CoCo vihun vuorolla mitään vaikuta, kun ihmissusien pimeä puoli triggeröityy yksittäisen pelaajan kahdesta spellistä.

Aivan: "At the beginning of each upkeep, if a player cast two or more spells last turn, transform (insert name here)"
Sehän on nerokasta pers-kohtaisten tukien kannalta.