Poromagia

Kirjoittaja Aihe: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016  (Luettu 15189 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chill79

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #30 : 17.09.16 - klo 22:26 »
TOP-8 Deck-listoja tulossa jossakin vaiheessa??

-Jyri-

Poissa timis

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #31 : 18.09.16 - klo 12:20 »
Hyvinhän se turnaus sitten loppuun meni vaikka aloituksessa jotain ongelmia tuntui olevan. Itseä turnauspaikka ainakin miellytti, mutta ihmettelen kyllä turnauksen palkintoja. Tosi niukasti pusseja jaettiin. Top 8:lle matto ja muutama hassu pussi. Lieneekö turnauspaikan vuokra ollu niin mainittava että ei puseja ollut enempää jakaa vai mikä? Oli siellä sentään se invitation ykköselle. Onnittelut vielä voittajalle.

Poissa Thalian

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #32 : 18.09.16 - klo 12:49 »
Hyvinhän se turnaus sitten loppuun meni vaikka aloituksessa jotain ongelmia tuntui olevan. Itseä turnauspaikka ainakin miellytti, mutta ihmettelen kyllä turnauksen palkintoja. Tosi niukasti pusseja jaettiin. Top 8:lle matto ja muutama hassu pussi. Lieneekö turnauspaikan vuokra ollu niin mainittava että ei puseja ollut enempää jakaa vai mikä? Oli siellä sentään se invitation ykköselle.

Nopeasti laskettuna turnee toi sisään rahaa noin 900e, tuomarit ja muut vie noin 200e, jos tila maksaa vaikkapa 300e, niin ilman katetta palkintoihin jää 400e. Koska järjestäjä oli korttikauppa, niin oletan, että palkintoja jaettiin 2-3 boksia, jolloin kate ei ole ihmeellinen, mutta jää siitä jotain järjestäjällekin. Jos tila on kalliimpi, niin se näkyy palkintoboksien määrässä tosi nopeasti.

Poissa PorinPelikauppa

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #33 : 19.09.16 - klo 17:17 »
Hyvinhän se turnaus sitten loppuun meni vaikka aloituksessa jotain ongelmia tuntui olevan. Itseä turnauspaikka ainakin miellytti, mutta ihmettelen kyllä turnauksen palkintoja. Tosi niukasti pusseja jaettiin. Top 8:lle matto ja muutama hassu pussi. Lieneekö turnauspaikan vuokra ollu niin mainittava että ei puseja ollut enempää jakaa vai mikä? Oli siellä sentään se invitation ykköselle. Onnittelut vielä voittajalle.

Paikan vuokraajalle tehtiin nuorisotoiminta lahjoitus vastineeksi. Tuomareiden palkkiot ja matkakulut ruuat yms. paikkojen kuntoon laittajille tarjoilut. Tuomarien avustajille pienet palkkiot ja niin edelleen. Jos pelaajia olisi ollut 68-72 niin top 16 olisi saanut palkinnot(yli 2 boksia jaettiin joka tapauksessa). Niinkuin alunperin ajateltiin mutta oli jonkun verran no showta. Tarjoilukin yritettiin pitää edullisena ettei olisi voittotavoitteista. Ja pizza diili neuvoteltu normi hintoja edullisemmaksi emmekä ottaneet siitä itse mitään. Itse olin töissä ja järjestin tarjoilut itse ilman mitään palkkiota, (järjestäjänä) koska oma työni ja magic turnaukset ovat minulle henkilökohtaisen tärkeitä. Ja turnauksen aloituksen viivästyminen johtui WER ohjelman omasta bugista eikä meistä millään tavalla. Mulle henkilökohtaisesti on tärkeää että pelaajilla on hyvä pelata ja haluavat tulla toistekkin. T. Irina Kautto, Porin pelikaupan esimies

Lisäys: Ensi kerralla kun järjestän jotain isoa otan tämän boosteri jaon tyytymättömyyden huomioon :) Itse olen sitä mieltä et top 12 oli hyvä palkintojakauma. Koska haluan palkita nekin jotka ei pääse top 8 mut ens kerralla panostan sitten top 8 palkintomäärään.
« Viimeksi muokattu: 19.09.16 - klo 18:10 kirjoittanut PorinPelikauppa »

Poissa PorinPelikauppa

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #34 : 19.09.16 - klo 17:35 »
Haluan myös itse antaa palautetta pelaajille. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että magic pelaajat jotka ovat meillä käyneet pelaamassa ovat mukavimpia ihmisiä joita olen koskaan tavannut. Mutta sain kuulla että turnauksen alussa minua oli vähätelty ja ulkonäköäni(myös hiusteni väriä) kommentoitu rajusti ja siksi en ole pätevä järjestämään kuulemma mitään. Järjestin kaiken about yksin (paperien tulostukset jätin harjoittelijalle ja osa Porin omista magic pelaajista siirsivät pöydät) ja antanut paljon omaa aikaani tälle tapahtumalle koska magic on oikeasti sydämen asia mulle. Enkä ole semmoinen kalastelija et käyn erikseen kaikille esittäytymässä ja kalastelemassa kredittejä järjestämisestä. Minulle voi tietenkin tulla jutskaamaan ja mielelläni jutskaankin. Mutta toivottavasti te jotka lapsellisesti kritisoitte järjestäjää ulkonäön ja sukupuolen perusteella ymmärrätte ensi kerralla jättää kommenttinne ovien ulkopuolelle. Saitte kovasta työstäni minulle vain pahan mielen. Haluan vielä kiittää meidän ihania tuomareita kun hoitavat hommansa niin hyvin <3 Terveisin, Irina

Poissa Anssi

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #35 : 19.09.16 - klo 19:28 »
Näin pelaajana kaikki sujui hyvin, mitä nyt turnaus ehkä olis voinut alkaa vähän aiemmin (ja mennä itsellä paremmin), nyt tais alkaa vasta joskus puol yhdentoista jälkeen. Palkinnot kannattaa naputella etukäteen nettiin parilla esimerkkipelaajamäärällä, esim 40 pelaajaa, top 8 saa yht. 50 boosteria, 60 pelaajaa top 12 saa yht 75 boosteria, 80 pelaajaa top 16 saa yht. 110 boosteria, tälleen ei tule yllätyksiä.
« Viimeksi muokattu: 19.09.16 - klo 21:17 kirjoittanut Anssi »
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Lunic

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #36 : 19.09.16 - klo 21:37 »
Palautetta järjestävälle taholle: Paikka oli nappivalinta, helppo tulla paikalle autolla, tiloissa oli sopiva lämpötila ja ilmaakin riitti. Tarjoiluista iso peukku ja jos niiden takana oli vielä näkyvää enemmänkin vaivannäköä, niin kiitos paljon siitä. Mulle on aina iso plussa se, jos turnauspaikalta saa jotain murkinaa, varsinkin jos matsit venyy, niin seitsemän kierroksen junnaaminen ilman välitankkausta on tosi raskasta. Miinusta minultakin vähän siitä, että turnaus alkoi aika paljon myöhässä, joka osin johtui siitä, että suurin osa pelaajista saapui paikalle n. varttia ennen alkua. Myös byesäädöllä (lue. WER) ja pelaajien evottamisella oli kuitenkin osansa myöhästymisessä.

Poissa luma

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #37 : 19.09.16 - klo 22:52 »
Mutta sain kuulla että turnauksen alussa minua oli vähätelty ja ulkonäköäni(myös hiusteni väriä) kommentoitu rajusti ja siksi en ole pätevä järjestämään kuulemma mitään.
--
Mutta toivottavasti te jotka lapsellisesti kritisoitte järjestäjää ulkonäön ja sukupuolen perusteella ymmärrätte ensi kerralla jättää kommenttinne ovien ulkopuolelle. Saitte kovasta työstäni minulle vain pahan mielen. Haluan vielä kiittää meidän ihania tuomareita kun hoitavat hommansa niin hyvin <3 Terveisin, Irina

Postasin juuri toiseen threadiin vastaavasta aiheesta, mutta kertaan vielä tännekin: tällainen toiminta ei tosiaankaan kuulu Suomen MTG-skeneen. Päinvastoin, se on turnaussääntöjenkin mukaan pätevä syy antaa DQ ja porttikielto. Minun puolestani ovien ulkopuolelle saisivat jäädä kommenttien lisäksi niiden laukojatkin. Jos joku tässä kohtaa tuntee piston sydämessään, niin kehotan ottamaan yhteyttä minuun tai Irinaan, niin voidaan keskustella asiasta tarkemmin jos siinä on vielä jotain epäselvää. Minä ainakin haluan tehdä skenestämme paremman paikan kaikille, ja siinä skenessä ei ole sijaa tällaiselle toiminnalle. Toivon, että Irina jaksaa edelleen jatkaa turnausten järjestämistä muutaman idiootin toiminnasta huolimatta.

Poissa Retardi

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #38 : 19.09.16 - klo 23:25 »

Lisäys: Ensi kerralla kun järjestän jotain isoa otan tämän boosteri jaon tyytymättömyyden huomioon :) Itse olen sitä mieltä et top 12 oli hyvä palkintojakauma. Koska haluan palkita nekin jotka ei pääse top 8 mut ens kerralla panostan sitten top 8 palkintomäärään.

Mielestäni hyvä nyrkkisääntö on palkita joko top8 tai "noin top15%", esim. 40 pelaajan turnauksessa pelkän top kasin palkitseminen on kohtuullista, kun taas 80 pelaajan turnauksessa jakaisin palkintoja joko top12 tai top16 riippuen vähän siitä meneekö voittajan palkinto palkintopoolista vaiko eikö (ja toki jos esim. tilavuokrat täytyy kattaa niin sitten jakaisin palkintoja vähemmälle määrälle pelaajia).
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Rhianne

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #39 : 19.09.16 - klo 23:44 »
Miinusta minultakin vähän siitä, että turnaus alkoi aika paljon myöhässä, joka osin johtui siitä, että suurin osa pelaajista saapui paikalle n. varttia ennen alkua

Ei johtunut. Meidän auto oli paikalla varttia yli yhdeksän, mutta ilmoittautumiset avattiin paljon myöhemmin, ja ilmoittautumisen avaamisen jälkeen jonotus kesti melkein puol yhteentoista.

Poissa Lunic

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #40 : 20.09.16 - klo 00:07 »
Miinusta minultakin vähän siitä, että turnaus alkoi aika paljon myöhässä, joka osin johtui siitä, että suurin osa pelaajista saapui paikalle n. varttia ennen alkua

Ei johtunut. Meidän auto oli paikalla varttia yli yhdeksän, mutta ilmoittautumiset avattiin paljon myöhemmin, ja ilmoittautumisen avaamisen jälkeen jonotus kesti melkein puol yhteentoista.

No siitä kyllä hyvä ja helppo kehitysehdotus, että avataan ilmoittautuminen saman tien kun pelaajia saapuu, En sitten tiedä oliko TO+tuomarit koneidensa kanssa sen verran myöhässä, että ilmot avattiin myöhään.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #41 : 20.09.16 - klo 07:44 »
Tosi ikävää kuulla, että järjestäjästä on heitetty epäasiallisia kommentteja.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Kavu

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #42 : 20.09.16 - klo 08:45 »
En sitten tiedä oliko TO+tuomarit koneidensa kanssa sen verran myöhässä, että ilmot avattiin myöhään.

Ja turnauksen aloituksen viivästyminen johtui WER ohjelman omasta bugista eikä meistä millään tavalla.

Näillä kahdella asialla saattaa olla joku yhteys.

Poissa ElfRiderX

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #43 : 20.09.16 - klo 12:53 »
En sitten tiedä oliko TO+tuomarit koneidensa kanssa sen verran myöhässä, että ilmot avattiin myöhään.

Ja turnauksen aloituksen viivästyminen johtui WER ohjelman omasta bugista eikä meistä millään tavalla.

Näillä kahdella asialla saattaa olla joku yhteys.

Yhtenä ongelmana paikalla ainakin oli ettei ohjelma suostunut lisäämään muutamia pelaajia turnaukseen joista allekirjoittanut oli yksi mutta onneksi pääsi pelaamaan loppujen lopuksi.
Itse en löytänyt turnauksen osalta mistään valittamisen aihetta että ehkä se on sitten makuasia jos jollain on valittamisen aihetta jostain.

Poissa PorinPelikauppa

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #44 : 20.09.16 - klo 13:59 »
Mua harmittaa kun ihmiset ei oikeasti lue näitä viestejä ja valittaa lisää kun asiaan on jo vastattu. Itse olin paikalla 9.20 koska edellisenä iltana kun järkkäsimme paikkoja minun annettiin ymmärtää että säkällä ysiltä voi olla joku päästämässä sisään ja avustajani oli 9 paikalla. Laitoin netin ja koneen kuntoon ja tarjoilut toin. Tosiaan WER ei päästänyt muutamaa pelaajaa sisään jonka jokaisen kohdalla setvittiin asiaa 5-10 min ja lopuksi hoidettiin sitten muiden jälkeen vielä sukkelaan pähkäilemällä sisään. Onneksi pääsivät. Ihan huikeita tyyppejä. Sanon myös että olin luvannut odottaa helsinkiläisiäkin. Niin olin ilmoittanut tässä keskustelupalstalla että voimme aloittaa 10.15 noin viikko sitten. Minusta ketään ei pidä rankaista julkisen liikenteen vuoksi olla odottamatta. Minulta se ei ollut mitään pois. Ja luulen että kaikilta löytyy sydäntä ja ymmärrystä edes tähän jos magiccia rakastaa. Palkintoja oli 63 osallistujaa top 12, 74 boosteria ja 1 ema lisäksi 2 sijalle. (tietty oli matot ja foilit mut ne on wizardin puolesta) Ja ymmärrän kuinka kaikki aina toivoo että top 8 panostetaan mutta itse olen sitä mieltä turnauksia nähneenä että top 12 kannattaa. Koska on niitä tyyppejä jokka pelaa aina eikä nippa nappa ikinä pääse top 8. Joku arvostaa joku ei. Mutta ensi kerralla tosin panostan top 8 palkintoihin enemmän sitten. Kaikkia en voi miellyttää enkä itseasiassa edellä mainittujen naisen vähättely kommenttien takia enää haluakkaan. Ja sen verran voin paljastaa että tosiaan teen tarjoilut turnauksiin aina itse, joskus on mtg pizzaa joskus on piirakoita ja nyt oli sämpylöitä. Ens kerralla taas jotain kivaa :) Irina
« Viimeksi muokattu: 20.09.16 - klo 14:01 kirjoittanut PorinPelikauppa »

Poissa YoYo~Yoda

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #45 : 20.09.16 - klo 18:06 »
Mun mielestä jokaisen pitäisi päästä kokemaan Seinäjoen Teh Akin järjestämän turnauksen, niin saisi vähän perspektiiviä näihin asioihin. Äkkiseltään ei kuitenkaan mikään katastrofi ollut kuitenkaan, eikä kenenkään top8 henkilön tarvinnut lähteä kotiin the duelist lehtinivaskan kanssa(ihan näin offtopiccina, ja vanhemmatkin pelaajat voi vierittää pienen nostalgia kyyneleen).
Force of nature > Birds of paradise

Poissa Rancid-

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #46 : 20.09.16 - klo 18:23 »
Kannattaa myös muistaa, että ei-niin-kovin-kauan sitten näistä PTQ-tason turnauksista oli tarjolla palkintoja seuraavasti:

voittaja: matkarahaa, joka ei riitä kattamaan lentolipun hintaa
loput: ei mitään

Eteenpäin on menty, ei vähiten WotCin lentolipputuen ansiosta.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa PorinPelikauppa

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #47 : 21.09.16 - klo 13:16 »
Tässä olisi top 8 deck listat :)

http://imgur.com/a/zNmnx

Poissa Kylis

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #48 : 21.09.16 - klo 13:39 »
Tässä olisi top 8 deck listat :)

http://imgur.com/a/zNmnx

Saa varmaankin uppia mtgtop8.comiin?
Lainaus käyttäjältä: RobertHatt
kohtuullisen tunnettu pro-pelaaja ja turnausraportoija

Poissa deviant

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #49 : 21.09.16 - klo 13:51 »
En ollut paikalla enkä tiedä tapahtumista oikeastaan mitään. Kaikesta päätellen parempi näin.
Haluan kuitenkin nostaa hattuani turnausjärjestäjälle joka leipoo pelaajille sämpylöitä :)
Hienoa toimintaa ja toivottavasti joku kerta pääsen pelaamaan teidän järjestämään turnaukseen!
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa l33twash0r

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #50 : 21.09.16 - klo 14:12 »
Tässä olisi top 8 deck listat :)

http://imgur.com/a/zNmnx

Saa varmaankin uppia mtgtop8.comiin?

Ei siitä varmaa haittakaan ole jos joku ne sinne jaksaa naputella.

Poissa Kylis

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #51 : 21.09.16 - klo 14:21 »
Tässä olisi top 8 deck listat :)

http://imgur.com/a/zNmnx

Saa varmaankin uppia mtgtop8.comiin?

Ei siitä varmaa haittakaan ole jos joku ne sinne jaksaa naputella.

Sinne meni, näkyy varmaan 24h sisään.

Edit. siellä on!
« Viimeksi muokattu: 22.09.16 - klo 22:26 kirjoittanut Kylis »
Lainaus käyttäjältä: RobertHatt
kohtuullisen tunnettu pro-pelaaja ja turnausraportoija

Poissa PorinPelikauppa

Vs: World Magic Cup Qualifier 2016 [PORI] 17.9.2016
« Vastaus #52 : 21.09.16 - klo 16:41 »
Missasin kaiken tämän kun oon duunis tekees muutakin ku koneel, mutta ihanaa kun Kylis on tääl reippaana :) Irina
« Viimeksi muokattu: 21.09.16 - klo 16:43 kirjoittanut PorinPelikauppa »